Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Wprowadzenie do Vintage

ndz maja 16, 2010 8:36 am

Tekst autorstwa SceNtriCa - pierwotnie ukazał się w Tawernie RPG nr 88 na licencji Creative Commons, co pozwala nam na umieszczenie go na forum.

Wprowadzenie do Vintage

Każdy z was na pewno zna format Vintage. Najszybszy, najpotężniejszy, najstarszy i budzący największe emocje. Jednocześnie początkujący niechętnie wstępują na turnieje T1 z powodu mitów o ciągłych 1st turn killach i niemożliwym kontrolowaniu stołu. Otóż po części to prawda, bo właśnie w T1 jest sporo combodecków potrafiących przy porno rozdaniu zabić w pierwszej turze. Jednak ten format jest tak bogaty, że nie może być mowy o dominacji jednej talii nad drugą. Poniższy artykuł powinien nieco przybliżyć wam ten wspaniały typ turniejowy.

Trzeba jednak wspomnieć o ważnej rzeczy. Mieszkamy w Polsce i dużą rolę przy wyborze decka odgrywa jego cena. Talie w T1 dzielimy na:
powered - chyba tylko kilka w kraju, oczywiście z pełnym P9
unpowered - bez P9, ale za to często z innymi przydrogawymi zabawkami
budget - najczęstszy u nas, bez powered kart i najczęśniej duali

Czym się różnią te terminy? Głównie ceną. Powered decki to talie zaopatrzone w karty kosztujące nierzadko ponad 1000 zł. Na http://www.morphling.de (w Niemczech Vintage jest bardzo popularne) można znaleźć spisy z Top 8 - praktycznie wszystkie posiadają "mistyczną dziewiątkę plus inne bogactwa karciane". Jednak z powodu ogromnych nakładów finansowych (pełny Keeper to wydatek rzędu 30000-50000 zł) w Polsce popularne są decki unpowered, czyli nadal potężne archetypy, ale z "zamiennikami" powered kart. Jeszcze tańszy jest budget, ale tutaj niestety niższa cena odbija się znacznie na jakości.

Żeby nie było nieporozumień - to nie są osobne formaty. Można grać każdą talią (oczywiście, jeśli karty mieszczą się w T1). Jednak pojawienie się na turnieju jednego gracza z powered talią daje mu ogromną przewagę.

Oto spis najczęstszych decków występujących w tym formacie (kolejność dowolna):

Oath
Ostatnio święci triumfy w Polsce, opiera się na wystawieniu Oath of Druids i szybkim wrzuceniu dużego stwora, najczęściej jest to Akroma, Angel of Wrath. Dodatkowo talia ma wbudowaną ochronę przed przewijaniem, czyli Gaea's Blessing. Bardzo mocny deck, do tego bardzo przyjemny w użytkowaniu (jak wszystkie decki T1 zresztą).
1x Akroma, Angel of Wrath
1x Spirit of the Night
4x Accumulated Knowledge
4x Brainstorm
2x Impulse
4x Intuition
3x Echoing Truth
4x Oath of Druids
2x Gaea's Blessing
4x Force of Will
4x Mana Drain
4x Mana Leak
1x Strip Mine
4x Tropical Island
2x Wasteland
4x Polluted Delta
1x Flooded Strand
4x Forbidden Orchard
5x Island
1x Chrome Mox
1x Lotus Petal

Sideboard:
1x Iridescent Angel
1x Platinum Angel
1x Pristine Angel
2x Arcane Laboratory
2x Back to Basics
2x Control Magic
3x Energy Flux
3x Ground Seal

Mono U
Typowa kontrolka. Duża ilość kontr (Mana Drain, Force of Will...), bounce i dociąg czyni tę talię trudną do obejścia. Jako finisher najczęściej służy Morphling (czyli Superman ), ew. Masticore.
1x Ancestral Recall
1x Mox Emerald
1x Mox Jet
1x Mox Ruby
1x Mox Pearl
1x Mox Sapphire
4x Chalice of the Void
4x Back to Basics
1x Counterspell
4x Force of Will
4x Mana Drain
4x Mana Leak
2x Deep Analysis
4x Accumulated Knowledge
2x Intuition
2x Echoing Truth
2x Morphling
4x Polluted Delta
3x Flooded Strand
14x Island

Sideboard:
3x Arcane Laboratory
2x Echoing Truth
3x Control Magic
3x Blue Elemental Blast
4x Energy Flux

Dragon
Combodeck, polegający na zrzuceniu Worldgorger Dragon do grobu i ciągłe wskrzeszanie go Animate Deadem, co przy stałym tapowaniu landów zapewnia horendalne ilości many. Potem wyciągamy z grobu Ambassador Laquatusa i przewijamy opponenta. Ew. jako finisher jest Caller of the Claw z racji niemożności przewnięcia Oatha. Ciekawa talia, lecz do dobrego działania wymaga Bazaar of Baghdad. I chociaż bez tego lądu da się grać, to wyniki są gorsze.
1x Black Lotus
1x Mana Crypt
1x Mox Emerald
1x Mox Jet
1x Mox Pearl
1x Mox Ruby
1x Mox Sapphire
1x Sol Ring
1x Shivan Hellkite
4x Worldgorger Dragon
3x Xantid Swarm
3x Animate Dead
2x Compulsion
3x Necromancy
1x Ancestral Recall
1x Chain of Vapor
4x Force Of Will
3x Intuition
2x Lim-dul's Vault
1x Balance
1x Vampiric Tutor
1x Sliver Queen
4x Squee, Goblin Nabob
1x Demonic Tutor
4x Bazaar Of Baghdad
3x City Of Brass
4x Forbidden Orchard
4x Gemstone Mine
2x Glimmervoid

Sideboard:
3x Null Rod
2x Verdant Force
2x Pernicious Deed
2x Sacred Ground
2x Rack And Ruin
2x Ray Of Revelation
2x Swords To Plowshares

TPS = The Perfect Storm
Coś jak Desire, tylko w wydaniu jedynkowym. Konieczne P9 i zabicie przeciwnika Tendrils of Agony lub Brain Freeze. Morderczy deck i do tego bardzo szybki.
1x Black Lotus
1x Lotus Petal
1x Mana Crypt
1x Mana Vault
1x Memory Jar
1x Mox Emerald
1x Mox Jet
1x Mox Pearl
1x Mox Ruby
1x Mox Sapphire
1x Sol Ring
1x Necropotence
1x Yawgmoth's Bargain
1x Ancestral Recall
4x Brainstorm
1x Chain Of Vapor
1x Cunning Wish
4x Dark Ritual
4x Force Of Will
1x Frantic Search
1x Gifts Ungiven
1x Mystical Tutor
1x Rebuild
1x Vampiric Tutor
1x Demonic Tutor
4x Duress
1x Mind's Desire
2x Tendrils Of Agony
1x Time Spiral
1x Time Walk
1x Timetwister
1x Tinker
1x Yawgmoth's Will
3x Island
2x Swamp
1x Flooded Strand
4x Polluted Delta
3x Underground Sea
1x Tolarian Academy

Sideboard:
1x Darksteel Colossus
1x Blue Elemental Blast
1x Brain Freeze
1x Chain Of Vapor
1x Coffin Purge
1x Echoing Truth
1x Gifts Ungiven
1x Hurkyl's Recall
1x Hydroblast
1x Misdirection
1x Rebuild
1x Rushing River
2x Skeletal Scrying
1x Stifle

2-land Belcher
Wymagająca P9 talia. Polega oczywiście na jak najszybszym strzeleniu z Goblin Charblechera, co przy 2 landach w talii jest raczej dobrym sposobem na kill. Niestety, deck dosyć losowy, jak rozdanie nie podejdzie, to nie jest najlepiej.
1x Ancestral Recall
4x Brainstorm
1x Mystical Tutor
1x Timetwister
1x Time Walk
1x Tinker
4x Duress
4x Dark Ritual
1x Windfall
1x Yawgmoth's Bargain
1x Demonic Tutor
1x Vampiric Tutor
1x Yawgmoth's Will
1x Memory Jar
1x Regrowth
1x Channel
4x Elvish Spirit Guide
4x Land Grant
4x Eladamri's Vineyard
1x Lotus Petal
1x Lion's Eye Diamond
1x Grim Monolith
1x Mana Vault
1x Mana Crypt
1x Sol Ring
1x Chrome Mox
1x Black Lotus
1x Mox Sapphire
1x Mox Ruby
1x Mox Pearl
1x Mox Jet
1x Mox Emerald
4x Chromatic Sphere
4x Goblin Charbelcher
1x Tropical Island
1x Bayou

Sideboard:
4x Stifle
4x Unmask
4x Oxidize
3x Xantid Swarm

Gifts
Świetny deck. Giftsem wyszukujemy co potrzeba i zabijamy Kolosem lub Tendrilsem spod Wisha.
1x Black Lotus
1x Lotus Petal
1x Mana Crypt
1x Mana Vault
1x Mox Emerald
1x Mox Jet
1x Mox Pearl
1x Mox Ruby
1x Mox Sapphire
1x Sol Ring
1x Darksteel Colossus
1x Gorilla Shaman
1x Ancestral Recall
4x Brainstorm
1x Fact Or Fiction
4x Force Of Will
4x Gifts Ungiven
4x Mana Drain
2x Misdirection
1x Mystical Tutor
1x Rebuild
1x Rushing River
1x Vampiric Tutor
1x Burning Wish
1x Demonic Tutor
3x Merchant Scroll
1x Mind Twist
1x Recoup
1x Time Walk
1x Tinker
1x Yawgmoth's Will
3x Island
3x Flooded Strand
2x Polluted Delta
3x Underground Sea
3x Volcanic Island
1x Tolarian Academy

Sideboard:
1x Spawning Pit
2x Seasinger
1x Blue Elemental Blast
1x Coffin Purge
1x Hurkyl's Recall
1x Pyroblast
2x Rack And Ruin
1x Red Elemental Blast
1x Chainer's Edict
1x Cranial Extraction
1x Pyroclasm
1x Tendrils Of Agony
1x Boseiju, Who Shelters All

FCG = Food Chain Goblins
Co tu dużo mówić - gobliny dopakowane kombem Food Chain + Goblin Recruiter. Bardzo szybki i bardzo miły w prowadzeniu.
1x Black Lotus
1x Lotus Petal
1x Mana Crypt
1x Mox Ruby
1x Sol Ring
2x Gempalm Incinerator
4x Goblin Lackey
4x Goblin Matron
4x Goblin Piledriver
4x Goblin Recruiter
4x Goblin Ringleader
1x Goblin Sharpshooter
4x Goblin Warchief
2x Siege-gang Commander
2x Skirk Prospector
4x Food Chain
7x Mountain
1x Strip Mine
4x Taiga
4x Wasteland
4x Wooded Foothills

Sideboard:
2x Gempalm Incinerato
3x Blood Moon
4x Naturalize
3x Pyroblast
1x Pyrokinesis
2x Red Elemental Blast

Fish
Są dwa rodzaje Fisha - niebieski z czerwonym albo z białym. Jednak taktyka jest tam sama - kontruj, napieraj, kontruj, napieraj, mieszaj, napieraj, wygrywaj. Nieskomplikowany, a dający wiele satysfakcji deck.
4x Spiketail Hatchling
4x Cloud of Faeries
2x Ninja of the Deep Hours
3x Rootwater Thief
4x Aether Vial
1x Gilded Drake
1x Sol Ring
1x Echoing Truth
2x Faerie Conclave
2x Waterfront Bouncer
4x Mishra's Factory
3x Daze
4x Force of Will
1x Strip Mine
4x Standstill
6x Island
2x Polluted Delta
2x Flooded Strand
4x Wasteland
2x Umezawa's Jitte
1x Sword of Fire and Ice
2x Stifle
1x Misdirection

Sideboard:
3x Energy Flux
1x Gilded Drake
4x Blue Elemental Blast
2x Rushing River
1x Stifle
4x Chill

Sligh
Najsłynniejsza i chyba zaraz po Stompie najtańsza talia (choć to zależy od wersji). Niezwykle szybki i skuteczny deck, dażący po prostu do szybkiego spalenia przeciwnika. Często jakaś część side'u jest ustawiona na Sligha. Talia bardzo odpowiednia dla początkujących graczy. Spis niestety w wersji budżetowej:
16x Mountain
1x Strip Mine
4x Wasteland
4x Incinerate
4x Lightning Bolt
4x Fireblast
4x Reckless Abandon
3x Goblin Grenade
4x Jackal Pup
4x Mogg Fanatic
4x Goblin Cadets
3x Goblin Lackey
1x Black Vise

(brak sideboardu)

Mono B/Pox/Suicide/Void
Czarny napór. Szybki, wiążący się z dużą stratą życia u siebie i jeszcze większą u przeciwnika. Każda wersja się nieco różni, lecz we wszystkich chodzi o to samo - o zwycięstwo.
4x Nantuko Shades
4x Hypnotic Specters
4x Mishra's Factory
3x Phyrexian Negator
4x Sinkhole
4x Hymn to Tourach
4x Duress
3x Powder Keg
1x Demonic Tutor
1x Yawgmoths Will
1x Demonic Consultation
1x Necropotence
4x Dark Ritual
1x Strip Mine
4x Wasteland
1x Sol Ring
1x Black Lotus
1x Mox Jet
14x Swamps

Sideboard:
3x Dystopia
4x Spinning Darkness
1x Powder Keg
3x Diabolic Edict
3x Masticore
1x Phyrexian Furnace

Keeper
Chyba najdroższy deck. P9 + Drainy + Library of Alexandria + Duale + Abysse, Moaty, Morphlingi i inne ustrojstwa. Permanentna kontrola, pewny sposób na zwycięstwo. Wprawdzie bardzo trudny do grania, lecz daje niesamowitą satysfakcję z prowadzenia najbardziej wartościowych kart z całego Magica.
4x Mana Drain
4x Force of Will
4x Brainstorm
1x Ancestral Recall
1x Fact or Fiction
3x Skeletal Scrying
1x Yawgmoth's Will
1x Sensei's Divining Top
1x Demonic Tutor
1x Mystical Tutor
2x Cunning Wish
1x Tinker
1x Mind Twist
2x Swords to Plowshares
1x Disenchant
1x Balance
1x Time Walk
1x Isochron Scepter
1x Crucible of Worlds
1x Darksteel Colossus
2x Decree of Justice
1x Mox Jet
1x Mox Pearl
1x Mox Sapphire
1x Mox Emerald
1x Mox Ruby
1x Black Lotus
1x Sol Ring
3x Polluted Delta
2x Flooded Strand
3x Underground Sea
3x Tundra
2x Island
1x Oboro, Palace in the Clouds
2x Wasteland
1x Strip Mine
1x Library of Alexandria

(brak sideboardu)

Stax
Jedna z popularniejszych talii - polega na zabawie z Welderem i zabiciu przeciwnika Tytanem, Triskiem lub Karnem. Fajny artefakt-deck.
1x Mana Crypt
1x Mana Vault
1x Mox Emerald
1x Mox Jet
1x Mox Pearl
1x Mox Ruby
1x Mox Sapphire
4x Smokestack
1x Sol Ring
3x Sphere Of Resistance
4x Tangle Wire
1x Trinisphere
1x Sundering Titan
1x Triskelion
4x Goblin Welder
1x Gorilla Shaman
1x Ancestral Recall
1x Crop Rotation
1x Swords To Plowshares
3x Thirst For Knowledge
1x Vampiric Tutor
1x Karn, Silver Golem
1x Balance
1x Demonic Tutor
1x Tinker
1x Barbarian Ring
4x City Of Brass
3x Gemstone Mine
4x Mishra's Workshop
1x Strip Mine
4x Wasteland
1x Tolarian Academy

Sideboard:
3x Chalice Of The Void
1x Jester's Cap
2x Tormod's Crypt
2x Viashino Heretic
2x Choke
2x Seal Of Cleansing
3x Red Elemental Blast

Slavery/Control Slavery
Talie opierające się na wykorzystaniu potencjału Mindslavera. Przydatne P9. Deck dobrej klasy, chociaż w Polsce niezbyt popularny (gra nim Lack). Na świecie jednak wygrywa sporo turniejów.
1x Black Lotus
1x Mana Crypt
1x Mana Vault
1x Mox Emerald
1x Mox Jet
1x Mox Pearl
1x Mox Ruby
1x Mox Sapphire
1x Sol Ring
1x Pentavus
1x Triskelion
1x Darksteel Citadel
4x Goblin Welder
1x Gorilla Shaman
1x Ancestral Recall
4x Brainstorm
1x Echoing Truth
1x Fact Or Fiction
1x Fire/Ice
4x Force Of Will
4x Mana Drain
1x Mystical Tutor
1x Rack And Ruin
4x Thirst For Knowledge
2x Mindslaver
1x Demonic Tutor
1x Time Walk
1x Tinker
1x Yawgmoth's Will
4x Island
2x Flooded Strand
2x Polluted Delta
2x Underground Sea
4x Volcanic Island
1x Tolarian Academy

Sideboard:
2x Tormod's Crypt
1x Gorilla Shaman
2x Blue Elemental Blast
1x Echoing Truth
1x Lava Dart
1x Rack And Ruin
3x Red Elemental Blast
2x Stifle
2x Pyroclasm

MUD/Workshop Deck
Czyli Goblin Welder + masa artefaktów. Także jedna z potężniejszych talii T1. Doprowadza do wystawienia w np. 3-ciej turze Bosh, Iron Golema lub Platinum Angela. Drogie, lecz nie wymaga aż tak bardzo P9. Wtedy jednak potrzebny jest Mishra's Workshop.
1x Mana Crypt
1x Mana Vault
1x Strip Mine
4x Mishra's Factory
4x Mishra's Workshop
4x Wasteland
7x Mountain
1x Sol Ring
1x Black Lotus
1x Mox Pearl
1x Mox Sapphire
1x Mox Jet
1x Mox Ruby
1x Mox Emerald
2x Duplicant
3x Razormane Masticore
4x Goblin Welder
4x Juggernaut
4x Su-chi
3x Ankh of Mishra
3x Crucible of Worlds
4x Pyrostatic Pillar
4x Trinisphere - gdy czytacie ten tekst, Trinisphere jest zrestryktowany (dopuszczony do gry tylko w jednej sztuce) w Vintage

Sideboard:
1x Duplicant
3x Lava Dart
3x Rack and Ruin
4x Chalice of the Void
4x Red Elemental Blast

Pozostałe talie - RG, Zoo, Rock, komba z artefaktami, itd. - pominę, gdyż są albo przeniesieniem z Extenda, albo za mało je znam, żeby się wypowiadać. Jednak jeśli uważacie, że nie opisałem czegoś ważnego to dajcie znać.

Przedstawię teraz parę przykładowych 1st turn kill combo, czyli sposoby w Vintage na zabicie oppa w pierwszej turze:
1x Mountain
1x Black Lotus
1x Channel
1x Blaze

Wystawiamy Mountaina i Black Lotusa, którego poświęcamy za 3 zielone many. Za dwie z nich zagrywamy Channela (19 pkt. życia zamieniamy na 19 pkt. many). Mana z Channela + jedno pozostałe z Lotusa to razem 20, czyli dopłacamy manę z Mountaina i zagrywamy Blaze za 20. Trzeba tylko uważać na kontry.

1x Worldgorger Dragon
1x Bazaar of Baghdad
1x Mox Jet
1x Dark Ritual
1x Animate Dead
1x Ambassador Laquatus

Wystawiamy Moxa i Bazaar. Lądem "kopiemy" Dragona i Ambassadora do grobu. Później rzucamy rytuał i Animate Deadem celujemy smoka. Smok wchodzi i usuwa wszystkie permanenty, czyli także Animate Dead. Jak usuwamy Animate Dead, to smok schodzi na grave, a jak smok schodzi na grave, to wszystko inne wchodzi do gry. Bierzemy manę z Moxa i znowu Dead zaczarowuje smoka (bo gdy wchodzi do gry, mamy obowiązek "targetowania" jakiegoś stwora z cmentarza). Robimy tak około 150 razy i tym razem zaczarowujemy Ambassadora. Za pomocą many branej cały czas przez odtapowane Moxy przewijamy przeciwnika.

1x Black Lotus
1x Goblin Charbelcher
1x Mox Ruby
1x Lion's Eye Diamond

Kombo z 2-land Belchera. Za pomocą Lotusa i Moxa wystawiamy działko. Diamondem ściągamy manę i strzelamy działkiem. Nie zawsze wychodzi, gdy mamy pecha i ląd będzie gdzieś w górnej partii biblioteki. Tym niemniej, to działa.

To by było na tyle. Pozdrawiam i czekam na komentarze.

Autor: SceNtriC
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 8:37 am przez 27383, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Wprowadzenie do Vintage

sob paź 02, 2010 7:26 pm

przez to ze magic stal sie bardzo komercyjna gra, osobiscie skonczylem z t2 i gram tylko extendet i stare dobre vintage z dokladaniem coraz to nowych bardziej pasujacych kart z nowych dodatkow. decki fakt nie sa tanie ale jak sie raz zainwestuje to juz potem doklada sie niewiele przyklad to moj nowy psychatog
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Wprowadzenie do Vintage

ndz paź 03, 2010 1:26 pm

zapomnialem co mam namysli piszac nowy psychatog
a mianowicie wiekszaosc kart to te ktore sa w sandardowym decku tego typu plus Traumatize i ja osobiscie lubie grac jeszcze na Dimir Doppelganger

Dlaczego akurat te karty? juz tlumacze:
Traumatize bo jak dobrze pojdzie to w 4-5 turze robie na siebie i mam w grejwie 25-20 kart potem psychatog czysty stol i jest juz po grze a Dimir Doppelganger bo moze byc w razi potrzeby psychatogiem albo czyms fajnym co przeciwnik ma w grejwie ,wiele razy wlasnie tak na turniejach wygrywalem wlasnie nim :)
 
Awatar użytkownika
SceNtriC
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:16 pm

Re: Wprowadzenie do Vintage

ndz paź 03, 2010 4:56 pm

A mógłbyś przybliżyć nieco tego "nowego Psychatoga"? Prawdę mówiąc, nie interesowałem się nigdy Togiem w Vintage ani Legacy, ale pamiętam go z Extended i jestem ciekawy, jakie modyfikacje można w tej talii przeprowadzać. Chodzi mi o spis albo nieco dłuższy opis kierowania tą talią.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Wprowadzenie do Vintage

ndz paź 03, 2010 5:47 pm

Dokładnie... poproszę pełny spis. Wygrywanie w 4-5 turze w Vintage nie ma miejsca, bo tam zazwyczaj kończy się w pierwszych trzech turach. Jeśli wygrywasz w 4-5 turze to pokaż spis.
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Wprowadzenie do Vintage

pn paź 04, 2010 7:40 am

Specu pisze:
Dokładnie... poproszę pełny spis. Wygrywanie w 4-5 turze w Vintage nie ma miejsca, bo tam zazwyczaj kończy się w pierwszych trzech turach. Jeśli wygrywasz w 4-5 turze to pokaż spis.
szanse sa co prawda nie wielkie ale ..... mi sie akurat udawalo i nie gralem z leszczami czasem trafialem na stompa i dostawalem w 2 turze ale jak podeszlo duzo kontr to jakos brnalem do przodu a oto przyblizony spis mojego toga:

creature:
4xPsychatog
2xDimir Doppelganger opcjonalnie 4x

atricact:
2xIsochron Scepter

draw/discard:
4xSerum Visions
4xTelling Time
4xTraumatize

czyszczenie:
4xsmother
4xdark banishing
4xcounterspell
1xmemory lapse
2xremand
2xmana leak

Sideboard:
2xDefy Gravity
2x chill
2xQuash
4xannul
4xdaze

Tak wiec mozna zlozyc nie drogo psychola ktory ma szanse w vintage(no bardziej w legacy nie oszukujmy sie ale i z vintage gralem). oczywiscie jak dozucimy pare moxow i time walkow to bedzie jeszce lepiej ale to juz calkiem inna bajka :lol:

co do podstawy decku to powiem tak:
3 podstawowe karty to psychatog traumatize i isochron. dlaczego ten ostatni tylko 2szt? czesto na lapie mialem 2-3 niepotrzebne wystarczy jak w grze beda max 2

dimir swietnie zastapi umarlego psychatoga luba jak psychol nie podejdzie to zamieni sie w duza bestie(np mialem takie akcje z reanimatorem) super sprawa jak w 4 tuze ma si goscia np 11/11 z anihilatorem.pewnie niektorzy zastanawiaja sie gdzie sie podzal brainstorm? a wiec karta fajna i kulkowa ale czesto wlasnie przez niego przez kolejne 2 tury dobieralem to co niechcialem wiec wsadzilem podobnie dialajacego telling time. contry moga byc jeszcze countersquall i force spiki dobrze tu pasuja no ale ma sie tylko 60miejsc.
w sideboardzie mialem jeszcze swego czasu animate dead ale zastapilem go dimirem

Podsumowujac "nowy" psychatog na dzien dzisiejszy nie jest mocnym deckiem w vintage (nie oszukujmy sie )macie racje ze inne decki koncza 2-3 turze(kuzyn mial deck co konczyl w 0 turze czyli w turze przeciwnika :shock: ) ale gra sie nim calkiem przyjemnie. mozliwosci jest naprawde sporo piszcie swoje propozycje beda one bardzo pomocne bo czesto cos modyfikuje. jezeli interesuja was moje pozostale deki(wiekszosc legacy/vintage)to chetnie opisze w wolnej chwili.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Wprowadzenie do Vintage

pn paź 04, 2010 9:14 am

Jak by dodać 4xForce of Will 2xMana Drain oraz Time Vault żeby zyskiwać potrzebne tury to talia zyskałaby na stabilności. Mana Drain pod Stickiem nie tylko kontruje ale i akceleruje co jest zawsze dobrym rozwiązaniem.
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Wprowadzenie do Vintage

pn paź 04, 2010 1:15 pm

Specu pisze:
Jak by dodać 4xForce of Will 2xMana Drain oraz Time Vault żeby zyskiwać potrzebne tury to talia zyskałaby na stabilności. Mana Drain pod Stickiem nie tylko kontruje ale i akceleruje co jest zawsze dobrym rozwiązaniem.

no tak gralem na forcach ale wywalilem bo w vintage kazdy 1 life to dla mnie duzo i 1 karta z lapy ale fajnie zaskakiwalo przeciwnika mana draim przydal by sie w 100% ale nie mam ich :razz: i cos bym musial wywalic chyba mana liki out. dzkieki specu za rade i czekam na dalsze propozycje a tak ogolnie jak? moze byc? :wink:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości