Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Uruk-hai 3.0

wt sty 27, 2009 4:53 pm

-Nie damy rady... Wioska jest zbyt silnie broniona! I to wszystko twoja wina! Ty dałeś uciec tym zwiadowcom, głupcze!- wysapał Krashnak. Niski, zgarbiony ork o twarzy przypominającej połączenie wilczego pyska ze świńską mordą, z długimi sięgającymi kolan rękami był najlepszym tropicielem w plemieniu Krwawego Kła. I zaczynał żałować, że nazwał swego towarzysza głupcem. Wysoki, ciemnoskóry, kosooki humanoid obalił Krashnaka na ziemię.
-Ty i twoje ścierwa nie dadzą rady! Ja, Lugdar i moi Uruk- hai damy radę ich zabić!- ryknął na orka, wywijając ciężkim mieczem.
-Zaraz będzie świtać! Krwawe Kły nie będą walczyć w świetle słońca!- wychrypiał tropiciel.
-Więc wpełźnijcie do swych nor, robaki! My, Uruk- hai jesteśny niezwyciężeni!- odwarknął Lugdar i odwrócił się. W ciemności przedświtu czaiło się około trzydziestu postaci. Kolejnych pięćdziesiąt siedziało na ziemi i próbowało złapać oddech.
-Zostawcie te nędzne orcze gnidy i ruszać tyłki!- wrzasnął przywódca uruków- Nie dadzą rady nam uciec! Ruszać się!
Zza wschodniego horyzontu zaczęło wychylać się słońce. Grupa zawyła z radości i ruszyła biegiem, podążając w stronę budzącej się ze snu wioski...

Uruk-hai

Uruk- hai są efektem magicznego połączenia cech orków i hobgoblinów. Powstali mniej niż 100 lat temu, w labolatorium piekielnego czarta Xartiusa Szalonego, jako podwaliny jego własnej armii, która w jego obłąkanym umyśle miała zapewnić baatazu przewagę w Wojnie Krwi. Niestety, Xartius nie dożył tej chwili, ponieważ w czasie jednej z walk został rozszarpany przez balora H'Reth'a, który przewidując chaos, jaki wywołają mieszańce, wymógł na urukach lojalność i uwolnił. Od tamtej pory dzikie bandy Uruk- hai szwendają się po Mroźnych Ziemiach, jednak od czasu do czasu przeprawiając się przez Góry Młota, w liczących setki wojowników bandach i najeżdżają północne rubierze Imperium, mordując i rabując, by potem równie niespodziewanie się wycować.

Osobowość: Urukowie, podobnie jak orkowie, są nieokrzesani, prymitywni i bardzo często sądzą, że są lepsi od innych istot. Rządzą się prawem pięści i każdy spór rozwiązują siłą. Pogardzają przy tym bardziej cywilizowanymi rasami, w tym także swymi hobgoblińskimi przodkami.
Opis fizyczny:Uruk-hai osiągają wzrost dwóch metrów i do 135 kilogramów wagi, ze względu na potężne umięśnienie. Z wyglądu przypominają ciemnoskórych ludzi o potężnych kłach i jadowicie zielonych oczach. Ich ciemne włosy na ogół są długie i skołtunione. Urukowie dorastają w wieku ok. 16 lat i żyją do 75, choć śmierć naturalna jest wśród nich objawem hańby.
Relacje:Ich kontakty z innymi rasami sprowadzają się do schematu "najedź, zniszcz wszystkich, najedź następnych". Wyjątkiem od reguły są orkowie, których traktują jak niewolników.
Charakter: Uruk-hai po orkach i hobgoblinach odziedziczyły tendencje do zła, choć ukierunkowanie na chaos może być efektem działań patrona tej rasy, balora H'Reth'a.
Krainy Uruk-hai: Urukowie są ludem koczowniczym, wędrującym tam, gdzie mają szanse znaleść nowych wrogów do zabicia i z racji tego nie posiadają stałych siedlisk poza twierdzą zwaną Schronieniem H'Reth'a.
Religia: Uruk-hai oddają honory Wielkiemu Wyzwolicielowy H'Reth'owi, balorowi, który uwolnił ich z jam w labolatorium Xartiusa. Nie posiada on żadnych boskich rang, choć krążą pogłoski, że H'Reth jest sługą Gruumsha.
Język: Orczy. Urukowie o wartości intelektu co najmniej 12 znają jeszcze wspólny.
Imiona: Urukowie rzadko przywiązują wagę do nazewnictwa, ale na ogół przyjmują orcze imiona.
Poszukiwacze przygód: W całej stuletniej historii rasy nie zdarzyło się spotkać wywodzącej się z niej poszukiwacza przygód, choć jest możliwym, że są tacy.

Cechy rasowe Uruk- hai
+4 siła; +4 budowa; -2 roztropność; -4 charyzma. Uruk-hai są silni i wytrzymali jak ich orczy i hobgoblińscy przodkowie, jednak lata chowu wsobnego i eksperymentów magicznych odcisnęły piętno na ich psychice.
Średni rozmiar: jako istoty średnie, urukowie nie mają żadnych specjalnych premi czy kar w związku ze swymi rozmiarami.
Bazowa szybkość :12 metrów. Uruk- hai ze względu na silne mięśnie nóg są szybsi od innych humanoidów.
Widzenie w ciemności(18 m): Urukowie, dzięki orczemu rodowodowi znakomicie widzą w ciemnościach, a domieszka krwi hobgoblinów sprawia, że nie cierpią żadnych kar w jasnym świetle dnia.
Nieustępliwy: Uruk-hai nie znają bólu ni strachu. Dlatego otrzymują premię +4 do rzutów przeciwko efektom strachu(czar strach, aura grozy itp.) i efektów bólu(symbol: ból itp.). Ponadto otrzymują premię +2 do testów związanych z długotrwałym wysiłkiem(wstrzymywanie oddechu, bieg itp.).
Biegłość w broni: Uruk-hai traktują ciężkie ostrze uruków(patrz dodatek) jako broń żołnierską, nie egzotyczną.
Wyczulony węch: Uruk-hai z racji wyczulonego węchu otrzymują premię +2 do przeszukiwania i +2 do tajników dziczy, jeśli używają tych umiejętności do odszukania lub wytropienia istot (premia nie dotyczy stworzeń o typie roślina i konstrukt)
Orcza krew: Dla celów wszystkich specjalnych zdolności oraz efektów uruk-hai jest uważany za orka. Na przykład, mogą używać specjalnych orczych broni oraz magicznych przedmiotów z orczymi mocami tak, jakby byli orkami.
Ulubiona klasa: wojownik. Gdy określasz, czy wieloklasowy uruk-hai otrzymuje kary do PD, nie liczy się jego klasa wojownika. Wodzowie wojenni tej rasy badzo często są wieloklasowymi wojownikami/ barbarzyńcami lub wojownikami/ tropicielami.
Dostosowanie poziomu: +2


Dodatek: specjalne przedmioty.
<a href="http://www.itsagamersthing.com/Images/Products/HK-621.gif" target="_blank" class="postlink" rel="nofollow">Ciężkie ostrze uruków</a>

Te ciężkie, jednosieczne ostrza są wykuwane przez płatnerzy w Schronieniu H'Reth'a. Ciężar klingi pozwala, przy odpowiednim wyszkoleniu, roztrzaskać hełm i zabić przeciwnika. Broń ta zapewnia premię +2 do testów obrażeń zadawanych broni i tarczom przeciwnika (patrz atakowanie obiektów w Podręczniku Gracza)


[table] [td]Kategoria[/td][td]Rozmiar[/td][td]Nazwa[/td][td]Obrażenia[/td][td]Krytyk[/td][td]Waga[/td][td]Cena[/td][td]Dostępność[/td][tr][td]Broń egzotyczna[/td][td]Średni[/td][td]Ciężkie ostrze uruków[/td][td]2k4[/td][td]x3[/td][td]5 kg[/td][td]250 sz[/td][td]Bardzo rzadka[/td][/table]



Rasa pochodzi oczywiście z "Władcy Pierścieni", pióra mistrza Tolkiena, choć została zaadaptowana do autorskiego settingu. W opisie fizycznym i broni sugerowałem się filmem I moja zwykła w takich wypadkach prośba: nie zostawcie na mnie suchej nitki :wink: Czemu do 3.0? Bo gram w tą edycję, na 3.5 łatwo przełożyć, a 4.0 zupełnie nie znam.
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 9:42 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 11 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

wt sty 27, 2009 5:03 pm

Nie mam w tej chwili czasu, by się rozwodzić, gdy czas ów znajdę zedituję tego posta.
Ale jedno razi: Przy ciężkim ostrzu uruków nie podałeś rozmiaru broni :).
 
Awatar użytkownika
Maskow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: czw maja 22, 2008 11:43 pm

Re: Uruk- hai 3.0

wt sty 27, 2009 6:38 pm

Vindreal pisze:
Widzenie w ciemności(18 m): Urukowie, dzięki owczemu rodowodowi znakomicie widzą w ciemnościach, a domieszka krwi hobgoblinów sprawia, że nie cierpią żadnych kar w jasnym świetle dnia.


Za wiele to oni z owcami chyba wspólnego nie mają :D
A sama rasa interesująca. Osobiście dałbym kary do inta zamiast roztropności lub charyzmy ale to tylko moje zdanie.
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

wt sty 27, 2009 6:52 pm

Osobiście uważam, że minusy do statystyk powinny wyglądać Int-2, Rzt-2, Cha-4
Int, ponieważ jakby nie patrzeć uruki pochodzą od orków i na chwilę obecną nie jestem w stanie przypomnieć sobie choćby jednego momentu, w którym przewyższali by inteligencją swoich przodków. Taktyką raczej nie dorównują ludziom, tak samo ogólnym pomyślunkiem
Rzt, dobry pomysł, ponieważ masowa "hodowla" powinna w znacznym stopniu wpływać na ich wolę, poza tym uruki charakteryzują się agresją przewyższającą nawet orki.
Cha - chyba wiadomo :).

Jeszcze co do broni
Ciężar klingi pozwala, przy odpowiednim wyszkoleniu, roztrzaskać hełm i zabić przeciwnika

może zamiast ulepszonego krytyka warto by dać tej broni jakiś bonus do roztrzaskiwania?
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

wt sty 27, 2009 6:59 pm

Maskow, właśnie dlatego Word mnie drażni. :wink:

Krackus
Int, ponieważ jakby nie patrzeć uruki pochodzą od orków i na chwilę obecną nie jestem w stanie przypomnieć sobie choćby jednego momentu, w którym przewyższali by inteligencją swoich przodków. Taktyką raczej nie dorównują ludziom, tak samo ogólnym pomyślunkiem

Przytoczę scenę rozmowy Ugluka z orkami chcącymi się "zabawić" Merrym i Pippinem(Dwie Wieże, rzdz. III). Urukowie byli okrutni, ale nie bezmyślnie okrutni. Dlatego na tej podstawie zabrałem im minusik do inteligencji.

może zamiast ulepszonego krytyka warto by dać tej broni jakiś bonus do roztrzaskiwania?

Zastanawiałem się nad tym, ale opisując broń widziałem raczej scenę, w której kosili Rohirrimów na murach Helmowego Jaru. Dlatego taki krytyk.

Nefarius Xartius wpadł na ten pomysł, ponieważ, zgodnie z przydomkiem, był szaleńcem, który sobie ubzdrurał takie a nie inne rozwiązanie. W Icewinda ni grałem ze 3 lata, nie pamiętałem, a na rasy Faerunu jeszcze czekam.
Ostatnio zmieniony wt sty 27, 2009 11:26 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3956
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

wt sty 27, 2009 11:15 pm

Zastanawiam się co napisać, by autor nie uznał mnie za zbyt krytycznego komentatora... Przeniesienie tej rasy nie było chyba dobrym pomysłem. W Rasach Faerunu znajdujemy podrasę (orków) Oroga, istotę opisem niezwykle podobną, mechanicznie i fabularnie (wyglądem) do Uruk-hai.

Wydaje mi się, że należy dodać kilka słów, że nawet jeśli uruk-hai uważają za boga tego demona, to jakiś bóg podszywając się pod niego daje urukom zesłaną moc w zamian za modlitwy do niego, w końcu muszą skądś czerpać zesłaną moc, jeśli wybierają kapłana, tropiciela, czy druida.

Rasa podobna do tej z Icewind dale II. Tam się nazywali Neo-orog. Dodatkowo mogę powiedzieć, że wydaje mi się dziwne, że diabeł chce do wojny krwi używać marnych orków a nie jakiś ulepszonych demonów...
 
semyazza92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: sob sie 09, 2008 2:47 pm

śr sty 28, 2009 5:25 pm

Dostosowanie poziomu według mnie troche za duże. Powinno być +1. Taki półsmok np.jest DUŻO bardziej potęrzny od niego a ma "tylko" +3. A tak ogólnie to rasa mi się podoba i może nawet zagram takim urukiem.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

czw sty 29, 2009 9:27 am

semyazza92 pisze:
Dostosowanie poziomu według mnie troche za duże. Powinno być +1. Taki półsmok np.jest DUŻO bardziej potęrzny od niego a ma "tylko" +3.


Z kolei uruk jest silniejszy(na moje oko) od takich aasimarów, diabląt, czy innych genasi. Ma od nich lepsze premie, silniejsze cechy rasowe i zwiększoną szybkość. Zmniejszenie Dostosowania byłoby przepakiem i to strasznym.

Edit:
Vindreal, czyli ja pisze:
Religia: Uruk-hai oddają honory Wielkiemu Wyzwolicielowy H'Reth'owi, balorowi, który uwolnił ich z jam w labolatorium Xartiusa. Nie posiada on żadnych boskich rang, choć krążą pogłoski, że H'Reth jest sługą Gruumsha.

Rozwiązanie zostało zasugerowane wcześniej, przez Nefariusa. W tekście dałem do zrozumienia, że choć urukowie wyznają H'Retha, czary zsyła jego zwierzchnik Gruumsh.
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 7:23 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
 
semyazza92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: sob sie 09, 2008 2:47 pm

czw sty 29, 2009 7:16 pm

Niech bedzie na twoje.
Ale pozostaje ci jeszcze kwestia ich wyznania.
Ja mam 2 pomysły, oto one:
1. Uznać że przyjęły bóstwo opiekuńcze swoich przodków, czyli wyznają Gruumsha.
2. Dać H'Reth'owi range boską 1 lub 2 z racji że ma wyznawców. Dzięki temu będzie mógł ich obdarzać czarami. w tym miejscu przydało by się terz rozpisać wtedy jego dziedziny,domeny itd.
Oczywiście wszystko zależy od ciebie, ty wybierasz, możesz terz uznac że obydwie się nie nadają, ja się nie obrażę.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

czw lut 26, 2009 7:38 pm

Czy ktokolwiek ma jeszcze coś do dodania na temat tej rasy? Wszelkie uwagi będą brane pod uwagę(lub ignorowane) :wink: .
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

pt kwie 10, 2009 10:11 pm

który od miesiąca nie może skomentować do końca mojej rasy

Bla bla. (To mój ulubiony argument, kiedy kończą mi się argumenty).

O warstwę fabularną zadbał raczej pan T., więc to, co powinno zostać poddane analizie to raczej zgodność twojej pracy z jego twórczością. Do tej nie można się przyczepić, choć zmieniłeś rodowód (z tego co pamiętam Uruk-hai mieli coś wspólnego z elfami). Nikomu to chyba nie przeszkadza.

Warstwa mechaniczna została doszlifowana niemal do perfekcji, nawet omimo iż moja wizja uruków jest trochę inna, to nie jest to temat tej dyskusji.

Jeszcze tylko jedna uwaga. Nie myślałeś o dodaniu im cechy Powerful Build? Sama cecha to co prawda wymysł 3.5 (Complete Psionic) ale pasuje w zasadzie do każdej rasy mającej - jak sama nazwa wskazuje - wyjątkowo potężną budowę ciała. Ja tak ich sobie wyobrażałem, dla ciebie jest so sprawa do przemyślenia.

Link, ową zdolność posiada chociażby rasa Half-giants.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

pt kwie 10, 2009 10:47 pm

VoBono, dzięki za dokomentowanie (:wink:), oraz za dorzucenie pomysłu z powerfull build. W zasadzie można ją dodać i stworzyć filmową podrasę "berserkerów"(ci z gołymi klatami w Helmowym Jarze), choć nie wiem czy nie lepiej dać zwykłemu urukowi kilku poziomów barbarzyńcy i wielgachny miecz w łapy :wink: .
Co o pochodzenia- u mistrza Tolkiena* orkowie pochodzili od elfów, zaś pochodzenie uruków było owiane mgiełką tajemnicy, co sugeruje wypowiedź Drzewca w "Dwóch Wieżach". Tyle dywagacji na temat "Władcy".

VoBono pisze:
Bla bla. (To mój ulubiony argument, kiedy kończą mi się argumenty).

Zawsze jeden dodatkowy :D


*lubię to zestawienie :)
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Uruk-hai 3.0

wt paź 05, 2010 10:56 am

Nefarius pisze:
W Rasach Faerunu znajdujemy podrasę (orków) Oroga, istotę opisem niezwykle podobną, mechanicznie i fabularnie (wyglądem) do Uruk-hai.


Dokładnie. Jak na LA +2 to mocna rasa, bez KW (większa wygoda optymalizacyjna).

Moim zdaniem, wystarczy lekko podrasować Hobgoblina (zmodyfikować atrybuty o te posiadane przez półorka, dostając w sumie: +2 do Siły, +2 do Zręczności, +2 do Budowy, -2 do Inteligencji, -2 do Charyzmy; ewentualnie można dodać rasowe modyfikatory od orka).

Archeologia. :mrgreen:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości