-Nie damy rady... Wioska jest zbyt silnie broniona! I to wszystko twoja wina! Ty dałeś uciec tym zwiadowcom, głupcze!- wysapał Krashnak. Niski, zgarbiony ork o twarzy przypominającej połączenie wilczego pyska ze świńską mordą, z długimi sięgającymi kolan rękami był najlepszym tropicielem w plemieniu Krwawego Kła. I zaczynał żałować, że nazwał swego towarzysza głupcem. Wysoki, ciemnoskóry, kosooki humanoid obalił Krashnaka na ziemię.
-Ty i twoje ścierwa nie dadzą rady! Ja, Lugdar i moi Uruk- hai damy radę ich zabić!- ryknął na orka, wywijając ciężkim mieczem.
-Zaraz będzie świtać! Krwawe Kły nie będą walczyć w świetle słońca!- wychrypiał tropiciel.
-Więc wpełźnijcie do swych nor, robaki! My, Uruk- hai jesteśny niezwyciężeni!- odwarknął Lugdar i odwrócił się. W ciemności przedświtu czaiło się około trzydziestu postaci. Kolejnych pięćdziesiąt siedziało na ziemi i próbowało złapać oddech.
-Zostawcie te nędzne orcze gnidy i ruszać tyłki!- wrzasnął przywódca uruków- Nie dadzą rady nam uciec! Ruszać się!
Zza wschodniego horyzontu zaczęło wychylać się słońce. Grupa zawyła z radości i ruszyła biegiem, podążając w stronę budzącej się ze snu wioski...
Uruk-hai
Uruk- hai są efektem magicznego połączenia cech orków i hobgoblinów. Powstali mniej niż 100 lat temu, w labolatorium piekielnego czarta Xartiusa Szalonego, jako podwaliny jego własnej armii, która w jego obłąkanym umyśle miała zapewnić baatazu przewagę w Wojnie Krwi. Niestety, Xartius nie dożył tej chwili, ponieważ w czasie jednej z walk został rozszarpany przez balora H'Reth'a, który przewidując chaos, jaki wywołają mieszańce, wymógł na urukach lojalność i uwolnił. Od tamtej pory dzikie bandy Uruk- hai szwendają się po Mroźnych Ziemiach, jednak od czasu do czasu przeprawiając się przez Góry Młota, w liczących setki wojowników bandach i najeżdżają północne rubierze Imperium, mordując i rabując, by potem równie niespodziewanie się wycować.
Osobowość: Urukowie, podobnie jak orkowie, są nieokrzesani, prymitywni i bardzo często sądzą, że są lepsi od innych istot. Rządzą się prawem pięści i każdy spór rozwiązują siłą. Pogardzają przy tym bardziej cywilizowanymi rasami, w tym także swymi hobgoblińskimi przodkami.
Opis fizyczny:Uruk-hai osiągają wzrost dwóch metrów i do 135 kilogramów wagi, ze względu na potężne umięśnienie. Z wyglądu przypominają ciemnoskórych ludzi o potężnych kłach i jadowicie zielonych oczach. Ich ciemne włosy na ogół są długie i skołtunione. Urukowie dorastają w wieku ok. 16 lat i żyją do 75, choć śmierć naturalna jest wśród nich objawem hańby.
Relacje:Ich kontakty z innymi rasami sprowadzają się do schematu "najedź, zniszcz wszystkich, najedź następnych". Wyjątkiem od reguły są orkowie, których traktują jak niewolników.
Charakter: Uruk-hai po orkach i hobgoblinach odziedziczyły tendencje do zła, choć ukierunkowanie na chaos może być efektem działań patrona tej rasy, balora H'Reth'a.
Krainy Uruk-hai: Urukowie są ludem koczowniczym, wędrującym tam, gdzie mają szanse znaleść nowych wrogów do zabicia i z racji tego nie posiadają stałych siedlisk poza twierdzą zwaną Schronieniem H'Reth'a.
Religia: Uruk-hai oddają honory Wielkiemu Wyzwolicielowy H'Reth'owi, balorowi, który uwolnił ich z jam w labolatorium Xartiusa. Nie posiada on żadnych boskich rang, choć krążą pogłoski, że H'Reth jest sługą Gruumsha.
Język: Orczy. Urukowie o wartości intelektu co najmniej 12 znają jeszcze wspólny.
Imiona: Urukowie rzadko przywiązują wagę do nazewnictwa, ale na ogół przyjmują orcze imiona.
Poszukiwacze przygód: W całej stuletniej historii rasy nie zdarzyło się spotkać wywodzącej się z niej poszukiwacza przygód, choć jest możliwym, że są tacy.
Cechy rasowe Uruk- hai
+4 siła; +4 budowa; -2 roztropność; -4 charyzma. Uruk-hai są silni i wytrzymali jak ich orczy i hobgoblińscy przodkowie, jednak lata chowu wsobnego i eksperymentów magicznych odcisnęły piętno na ich psychice.
Średni rozmiar: jako istoty średnie, urukowie nie mają żadnych specjalnych premi czy kar w związku ze swymi rozmiarami.
Bazowa szybkość :12 metrów. Uruk- hai ze względu na silne mięśnie nóg są szybsi od innych humanoidów.
Widzenie w ciemności(18 m): Urukowie, dzięki orczemu rodowodowi znakomicie widzą w ciemnościach, a domieszka krwi hobgoblinów sprawia, że nie cierpią żadnych kar w jasnym świetle dnia.
Nieustępliwy: Uruk-hai nie znają bólu ni strachu. Dlatego otrzymują premię +4 do rzutów przeciwko efektom strachu(czar strach, aura grozy itp.) i efektów bólu(symbol: ból itp.). Ponadto otrzymują premię +2 do testów związanych z długotrwałym wysiłkiem(wstrzymywanie oddechu, bieg itp.).
Biegłość w broni: Uruk-hai traktują ciężkie ostrze uruków(patrz dodatek) jako broń żołnierską, nie egzotyczną.
Wyczulony węch: Uruk-hai z racji wyczulonego węchu otrzymują premię +2 do przeszukiwania i +2 do tajników dziczy, jeśli używają tych umiejętności do odszukania lub wytropienia istot (premia nie dotyczy stworzeń o typie roślina i konstrukt)
Orcza krew: Dla celów wszystkich specjalnych zdolności oraz efektów uruk-hai jest uważany za orka. Na przykład, mogą używać specjalnych orczych broni oraz magicznych przedmiotów z orczymi mocami tak, jakby byli orkami.
Ulubiona klasa: wojownik. Gdy określasz, czy wieloklasowy uruk-hai otrzymuje kary do PD, nie liczy się jego klasa wojownika. Wodzowie wojenni tej rasy badzo często są wieloklasowymi wojownikami/ barbarzyńcami lub wojownikami/ tropicielami.
Dostosowanie poziomu: +2
Dodatek: specjalne przedmioty.
<a href="http://www.itsagamersthing.com/Images/Products/HK-621.gif" target="_blank" class="postlink" rel="nofollow">Ciężkie ostrze uruków</a>
Te ciężkie, jednosieczne ostrza są wykuwane przez płatnerzy w Schronieniu H'Reth'a. Ciężar klingi pozwala, przy odpowiednim wyszkoleniu, roztrzaskać hełm i zabić przeciwnika. Broń ta zapewnia premię +2 do testów obrażeń zadawanych broni i tarczom przeciwnika (patrz atakowanie obiektów w Podręczniku Gracza)
[table] [td]Kategoria[/td][td]Rozmiar[/td][td]Nazwa[/td][td]Obrażenia[/td][td]Krytyk[/td][td]Waga[/td][td]Cena[/td][td]Dostępność[/td][tr][td]Broń egzotyczna[/td][td]Średni[/td][td]Ciężkie ostrze uruków[/td][td]2k4[/td][td]x3[/td][td]5 kg[/td][td]250 sz[/td][td]Bardzo rzadka[/td][/table]
Rasa pochodzi oczywiście z "Władcy Pierścieni", pióra mistrza Tolkiena, choć została zaadaptowana do autorskiego settingu. W opisie fizycznym i broni sugerowałem się filmem I moja zwykła w takich wypadkach prośba: nie zostawcie na mnie suchej nitki Czemu do 3.0? Bo gram w tą edycję, na 3.5 łatwo przełożyć, a 4.0 zupełnie nie znam.