Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Snajper (3.0<3.5)

wt paź 05, 2010 5:16 pm

Hejka.
Prosiłbym was, drodzy optymalizatorzy, o sklecenie mi buildu na snajpera, jednakże nie takiego, który zabija jednym strzałem, lecz takiego, który strzela z ogromnej odległości. Proszę przy tym o nie używanie "bugów" w mechanice.
Oczywiście jeśli będziecie w stanie stworzyć coś co zada też w miarę dobre obrażenia to tym lepiej, ale głównym elementem, o który mi chodzi jest właśnie taktyka działania podobna do tej od współczesnych snajperów, czyli ukrywanie się, przetrwanie w trudnych warunkach oraz strzelanie na ogromne odległości. Co do obrażeń - dodam jeszcze tyle, że w zupełności zadowolę się tym aby wystarczył jeden strzał do zabicia pospolitego żołnierza (coś koło 1-3 poziomu), bo wiadomo że wyższopoziomowi wojownicy są zbyt doświadczeni aby zginąć od jednej strzały.
Prosiłbym też o to by build działał od stosunkowo wczesnych poziomów. Tak mniej-więcej od 5.
Ktoś pomoże?
Ostatnio zmieniony wt paź 05, 2010 5:37 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Snajper

wt paź 05, 2010 5:25 pm

Helldog pisze:
jednakże nie takiego, który zabija jednym strzałem, lecz takiego, który strzela z ogromnej odległości.


W edycji 3.0 jest klasa prestiżowa Leśny Strzelec, dająca m.in.: nawet 60 metrów dodatkowego przyrostu zasięgu na 10 poziomie. (6 m/poziom). Niemniej może zawierać wg ciebie "bug", czyli:
- Automatyczna cecha ostrość do pocisków wystrzeliwanych z dowolnej broni dystansowej.
- Większy mnożnik trafienia krytycznego, co z powyższym daje nam np.: łuk 17-20/x5, kusza 15-20/x4 (przy posiadaniu atutu Poprawione trafienie krytyczne, gdzie w 3.0 kumuluje się z ostrością.

Niemniej nadaje się do "ukrywania się", gdyż ma trochę punktów umiejętności oraz same umiejki klasowe Ciche pouszanie się czy Ukrywanie.

Buildu nie dam, gdyż z wykonaniem tej prestiżówki wymagałby co najmniej 5-6 poziomów klasowych (najlepiej Tropiciela od Monte Cooka).

A edycja 3.5? Nic, poza Order of the Bow Initiate nie widzę, choć to jest głównie od wciskania precyzyjnych obrażeń maksymalnie na odległość 9 metrów.
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Snajper

wt paź 05, 2010 5:40 pm

Zapomniałem podać edycję. Oczywiście 3.5, lecz od biedy mogą być też materiały z 3 edycji.
W edycji 3.0 jest klasa prestiżowa Leśny Strzelec, dająca m.in.: nawet 60 metrów dodatkowego przyrostu zasięgu na 10 poziomie. (6 m/poziom). Niemniej może zawierać wg ciebie "bug", czyli:
- Automatyczna cecha ostrość do pocisków wystrzeliwanych z dowolnej broni dystansowej.
- Większy mnożnik trafienia krytycznego, co z powyższym daje nam np.: łuk 17-20/x5, kusza 15-20/x4 (przy posiadaniu atutu Poprawione trafienie krytyczne, gdzie w 3.0 kumuluje się z ostrością.

Ciekawa klasa. Szkoda, że nie konwertowali jej do 3.5., jednakże po małych usprawnieniach powinna się nadawać. Chyba nawet widziałem gdzieś, dawno dawno temu, fanowskie konwersje. Tak więc klasa godna uwagi do tego buildu.
A edycja 3.5? Nic, poza Order of the Bow Initiate nie widzę, choć to jest głównie od wciskania precyzyjnych obrażeń maksymalnie na odległość 9 metrów.

No właśnie. Czyli tutaj nie bardzo pasuje, choć jako dodatek (np. na epickie poziomy) może być.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Snajper

wt paź 05, 2010 6:09 pm

Helldog pisze:
Zapomniałem podać edycję. Oczywiście 3.5, lecz od biedy mogą być też materiały z 3 edycji.
W edycji 3.0 jest klasa prestiżowa Leśny Strzelec, dająca m.in.: nawet 60 metrów dodatkowego przyrostu zasięgu na 10 poziomie. (6 m/poziom). Niemniej może zawierać wg ciebie "bug", czyli:
- Automatyczna cecha ostrość do pocisków wystrzeliwanych z dowolnej broni dystansowej.
- Większy mnożnik trafienia krytycznego, co z powyższym daje nam np.: łuk 17-20/x5, kusza 15-20/x4 (przy posiadaniu atutu Poprawione trafienie krytyczne, gdzie w 3.0 kumuluje się z ostrością.

Ciekawa klasa. Szkoda, że nie konwertowali jej do 3.5., jednakże po małych usprawnieniach powinna się nadawać. Chyba nawet widziałem gdzieś, dawno dawno temu, fanowskie konwersje. Tak więc klasa godna uwagi do tego buildu.


Jakby coś takiego (ta konwersja) się znalazło, to by było moje marzenie...
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Snajper (3.0<3.5)

wt paź 05, 2010 7:24 pm

Kiedyś kombinowałem nad buildem snajpera, ale na Great Crossbow, nie na łuk. Ostatecznie zasięg wychodził mniejszy, ale to nadal było chyba z 1.5 km. :) Niestety nie mam teraz dostępu do swoich notatek, ani do podręczników, jednakże częśc pamiętam.

W którymś z Dragonów (jeśli nie masz nic przeciwko nim, niestety nie pamiętam w którym), był wariant Scouta pod nazwą Sniper. Nie jestem w stanie powiedziec teraz, co i jak dokładnie zmieniał. W sobotę powinienem odzyskac dostęp do materiałów i na pewno napiszę coś więcej.

Ale dalej, co udało mi się zapamiętac. Prestiż Cragtop Archer z Races of Stone to dla ciebie "must have". W Races of the Wild natomiast jest atut Woodland Archer, który powinien cię zainteresowac. W PHB2 jest atut - nie pamiętam nazwy, chyba Ranged Weapon Mastery - który zwiększa lekko obrażenia i przyrost zasięgu.

Generalnie, aby dobrze wypełniac rolę snajpera, powinieneś maxowac ukrywanie. Skulk z Races of Destiny powinien byc bardzo dobrą rasą do tej roli. Swego czasu, przy pracach nad tą postacią, zminmaxowałem ukrywanie się, właśnie Skulkiem, do ok. +120 - oczywiście na 20 poziomie.
Ostatnio zmieniony wt paź 05, 2010 7:44 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schizofremik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 17, 2005 3:58 pm

Snajper (3.0<3.5)

wt paź 05, 2010 7:37 pm

Lesser Drow z PGtF, PB32.

Str 10
Dex 20(18+2)
Con 14
Wis 10
Int 14
Cha 8

Rogue 3/Drow Fighter* 2/The Dread Fang* 10
* Wariant z Drow of Underdark dodaje dex do obrażeń przeciwko flat-footed enemy.
** Prc dla drowa z tego samego podręcznika.
Atuty:
1. Weapon Focus (Light Crossbow)
1. Rapid Reload (flaw)
1. Craven (flaw) z Champion of Ruin
3. Crossbow Sniper PH 2
4. Point Blank Shot z Fightera
5. Rapid Shot
6. Darkstalker z Lord of Madness
9. Combat Reflexes
12. Manyshot
15. Imp. Rapid Shot z Complete Warrior

Na 6 Poziomie mamy:
Trafienie: 5 Bab +6dex+1WF+1Broń=13
Ataki z Rapid Shot 11/11.
Obrażenia: 2x(k6+9 Dex+6 Craven+1Broń+3k6Sneak+2Dread Fang) średnio 64 obrażeń powinno wystarczyć.

Dzięki Crossbow Sniper możemy zadawać obrażenia z Sneak do 60ft czyli zasięg już w miarę, myślę że istnieje przedmiot pozwalający na zwiększenie zasięgu Precision Damage o dodatkowe 30ft. Dalszy rozwój Dread Fang bo to dobry Prc dla łucznika.
Ostatnio zmieniony wt paź 05, 2010 8:05 pm przez Helldog, łącznie zmieniany 8 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Snajper (3.0<3.5)

wt paź 05, 2010 8:09 pm

Oki. Wasze rady są ciekawe, a build Schizofremika jest fajny. Możliwe, że skorzystam w połączeniu z buildem snajpera (tzn. będą dwaj BN'i, snajper i łucznik-kieł Lolth), ale na snajpera w moim wyobrażeniu nie bardzo pasuje. Poczekam jeszcze co podrzucicie, a potem podam co z tego złożyłem, tak do oceny.
 
Awatar użytkownika
Dalen En'Val
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: pn mar 08, 2010 9:10 pm

Re: Snajper (3.0<3.5)

wt paź 05, 2010 8:59 pm

Dodam w takim razie od siebie, że zaklęcie "Guided Shot" (Prowadzony strzał) usuwa kary za zasięg strzału i rzuca się je w akcji szybkiej (swift). Jest to pierwszo poziomowe zaklęcie Tropiciela, czyli taki np. Archiwista (HoH) może je rzucać od pierwszego poziomu. Razem z atutem Mistrzostwo w broni zasięgowej (Ranged Weapon Mastery z PH2) dostajemy broń która razi na 1300 ft (zakładając użycie zwykłego długiego łuku kompozytowego, jeśli są łuki, które mają większy przyrost zasięgu to należałoby użyć takowego) bez żadnych kar.

Choć MG mógłby się doczepić, że na taką odległość potrzebny byłby albo jakiś masakrycznie ciężki test zauważania, albo doliczyłby kary za wiatr i siłę Corriolisa (związaną z ruchem obrotowym planety). Najlepiej byłoby załatwić sobie jakieś wróżenie czy coś takiego, żeby polepszyć widoczność celu oraz żeby traktować pocisk jako broń oblężniczą co pozwoliłoby uniknąć ewentualnych kar za wiatr. Jednak jeśli MG trzyma się bardzo zasad to raczej powinien być tylko Spot.

Obrażenia: 2x(k6+9 Dex+6 Craven+1Broń+3k6Sneak+2Dread Fang) średnio 64 obrażeń powinno wystarczyć.


Skąd masz 9 obrażeń z Dex? Snajper Kusznik dodaje połowę premii z Zręczności do obrażeń a nie półtora...
Ostatnio zmieniony wt paź 05, 2010 9:02 pm przez Dalen En'Val, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Snajper (3.0<3.5)

wt paź 05, 2010 9:06 pm

Ja jestem MG, więc tu nie ma problemu.
 
Awatar użytkownika
Dalen En'Val
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: pn mar 08, 2010 9:10 pm

Re: Snajper (3.0<3.5)

wt paź 05, 2010 9:24 pm

No to żaden problem w takim razie. Jak na realia quasiśredniowieczne (przynajmniej tak zawsze myślałem o D&D) wynik 390 metrów (1300 ft) to wg mnie wynik godny średniowiecznego snajpera. Wydaje mi się, że gdzieś jeszcze widziałem zaklęcia, które zwiększają dodatkowo zasięg... Albo jakieś strzały.

Strzały są w Dzikich Rasach, ale niestety zmniejszają tylko kary za przyrost zasięgu o połowę.
Użycie Wielkiego Łuku Kompozytowego (C. Greatbow z C.War) da nam maksymalny zasięg 1500ft co przekłada się na 450 metrów. Zaklęć nie znalazłem niestety.
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Snajper (3.0<3.5)

wt paź 05, 2010 9:33 pm

Szkoda tylko, że taki wysoki zasięg będzie wymagał (z tego co widzę, ale nie przyglądałem się uważnie) dość wysokiego poziomu, podczas gdy mi przydałby się taki niższopoziomowy snajper, około poziomu 6-8. Ale mimo wszystko dziękuję za pomoc. W przeciągu paru dni/tygodni (:P) zamieszczę co z tego zbudowałem.
 
Awatar użytkownika
Dalen En'Val
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: pn mar 08, 2010 9:10 pm

Re: Snajper (3.0<3.5)

wt paź 05, 2010 9:57 pm

To o czym mówię zmieści się w 5 poziomach na upartego. Jakby jeszcze załatwić Prawidziwe uderzenie i Przyspieszenie to taka postać robi się potworem dla graczy (bo rozumiem, że to na graczy jest przygotowywane). Z racji odległości spokojnie mamy 2-3 rundy na rzucenie wszystkich zaklęć. A potem? Pełen atak, przyspieszenie i gracze dostają 3 strzałki z odległości raptem pół kilometra (mniej niż 400m wyjdzie. 450m dopiero na 8 poziomie) Przy czym pierwsza strzałą będzie miała spokojnie ponad +30 do trafienia. Reszta trochę gorzej, ale wyobrażam sobie minę graczy w takiej sytuacji. Jak zaczną się chować za czymkolwiek kiedy takie bydle zacznie strzelać. Niestety jeśli nie ma jakiejś różdżki przynajmniej z Guided Shot'em to długo tak nie pociągnie...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości