Specu pisze:Zmiana generała na pewno. Poza tym i tak warto dodać biały kolor.
Właśnie nie chciałem dodawać białego. Miałem bardzo dobrego generała do tej konstrukcji. Teraz muszę dodać biały wyłącznie dla Thopter Foundry, bo to combo często robi grę. Chyba, że znajdę jeszcze jakieś kombo (jedno już jest wpisane w sam pomysł talii, drugie to Thopter?sword), w kolorach UB.
Specu pisze:W tym przypadku wystarczy kontra, destroy ze Split Second w Foundry i praktycznie jest pozamiatane.
Deck zbudowałem na wielu elementach tutorowania, kontrach i cofania rzeczy z grobu. Nawet jak nie skontruje Disenchanta, cofnę sobie artefakt na rękę. Nie jest to wielki problem. Problemem teraz może być manabase - zmienione dla trzech kart - Generała, Thopter Foundry i jednej krity.
Specu pisze:Ekspertem od EDH nie jestem, ale wydaje mi się że tego typu komba są w EDH dość średnim pomysłem,
Najsilniejsze decki w EDH zwykle zawierają jakieś kombo. Często jest to wymiernik jakości talii. Ostatnio EDH zrobiło się bardzo kontrolne, kolejne konstrukcje zawierają coraz mniej kritów do jumania, zawierają za to bardzo ciekawe pomysły na locka, czy też właśnie rozmaite komba wpisane w filozofię formatu - czyli składające się z układu maksymalnie dwóch kart.
P.S. Podstawowy primer dla ciekawskich:
http://www.magicdeckvortex.com/forum/co ... HighlanderChoć ten, który podałem w poście powyżej zawiera chyba lepsze porady, ten przedstawia w klarowyny i czytelny sposób podstawowe założenia.