Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Lesser centaur

ndz paź 10, 2010 4:40 pm

Ostatnio kumplowi zamarzyło się zagrać centaurem. Wersja z Ras Faerunu jest niegrywalna (4k8 potwora i LA+3), pomyślałem więc nad stworzeniem wersji "lesser" tegoż. Póki co, mam taką propozycję :

rodzaj : humanoid-potwór
atrybuty : siła +4, budowa +4, intelekt -2, mądrość +2
rozmiar : duży
bazowa szybkość : 12 metrów
widzenie w ciemnościach : 18 metrów
biegłość w broni : wszystkie bronie proste, wszystkie włócznie, wszystkie łuki
naturalny atak : dwa kopyta 1k6, premia do ataku i obrażeń : modyfikator z siły x 1,5; można ich użyć jedynie przeciwko jednemu rywalowi; jednocześnie nie można atakować kopytami i bronią trzymaną w rękach
języki : elfi, leśny, jeśli intelekt wyższy niż 12 - wspólny, dodatkowe języki : według regionu
ulubiona klasa : tropiciel

SW : + 1
LA : + 2

Co o tym sądzicie? Efekt miałby być taki, aby oddać jak najbardziej centaurowatość stworzenia przy jednoczesnym LA pozwalającym zagrać taką postacią. Górną granicą miałoby być LA + 2, gdyż podobne będą miały pozostałe postaci; jeśli udałoby się zrobić dobrego lesser centaura z mniejszym LA, proszę o sugestie. Jeśli wersja obecna jest za słaba na LA + 2, proszę o uwagi, co można by dodać (myślałem o Skupieniu na broni [kopyto], ale na początek nie chciałem tego wkładać).
Ostatnio zmieniony ndz paź 10, 2010 11:29 pm przez Deithwen_Addan, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Lesser centaur

ndz paź 10, 2010 10:14 pm

Zależy, jaka ma być ta postać kumpla. Jeśli ma być postacią czarującą to celujemy w dostosowanie poziomu +0, prawdopodobnie kompletnie zerując premie do atrybutów. Jeśli wojownikiem - może być parę rasowych KW, ale LA nadal +0 - nie powinien z założenia być do tyłu z HP i atakiem. Pewnie, że można zrównoważyć większymi premiami do atrybutów, ale po co robić na około?

Skoro to ma być wersja "pomniejsza", zobaczmy jak mógłby wyglądać plan minimum:
Typ Humanoid-potwór, a co za tym idzie widzenie w ciemnościach i niewrażliwość na część zaklęć, w tym Powiększenie Osoby, więc wychodzi na zero
Rozmiar Duży - również czy to dobrze czy źle zależy od sytuacji
Prędkość 12m

Siła +4 ze względu na rozmiar
Zręczność +2 żeby zrównoważyć kary za rozmiar, +4 jeśli postać ma być łucznikiem
Budowa +0 lub +2, jeśli chcemy oddać efekt większej masy ciała
Roztropność +2 - i tak wiele nie zmieni, więc czemu nie?
Intelekt +0 - raczej nie będzie ważny dla postaci, ale wojownicy i tak mają za mało punktów umiejętności

Brak naturalnego pancerza - centaur nie ma gęstego futra, łusek, płyt i innego badziewia nazywanego naturalnym pancerzem, więc można założyć że centaur z podręcznika ma go żeby KP była taka jak powinna.

Biegłości: bez znaczenia, i tak startujesz z 1 poziomem w klasie; jeśli nie to broń prosta + co tam i tak zamierzał używać (domyślnie: wszystkie łuki i włócznie)

Kopyta dałbym jako upgrade ataku bez broni. Jakoś nie widzi mi pierwszopoziomowy się centaur kopiący jednego orka z przodu, drugiego z tyłu i jeszcze dźgający trzeciego mieczem.

KW: dla wersji z mniejszymi atrybutami jedna, dla większych waham się między 1 a 2.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Lesser centaur

ndz paź 10, 2010 11:20 pm

Schpeelah#144 pisze:
Jeśli ma być postacią czarującą to celujemy w dostosowanie poziomu +0

Mistrz nasz wyznaje zasadę "efektywnego LA" - jeżeli wszyscy w drużynie mają LA + 2, to tak jakby nikt go nie miał; jeżeli jedna postać ma LA + 3, reszta + 2, to tą jedną traktuje się, jakby miała + 1. Jako że w drużynie ma być drow, fey'ri oraz duergar z szablonem brute (wszystko właśnie z LA + 2), zależało mi na włożeniu w pomysł tego samego poziomu.

Schpeelah#144 pisze:
Zależy, jaka ma być ta postać kumpla.

Jako że w drużynie będą duergar warblade, drow łotrzyk i fey'ri czarodziej, potrzeba kogoś, kto pozwoli dożyć drugiego poziomu. Tu rola kumpla, który waha się między druidem a kapłanem. Dlatego też :
Schpeelah#144 pisze:
Zręczność +2 żeby zrównoważyć kary za rozmiar, +4 jeśli postać ma być łucznikiem
Budowa +0 lub +2, jeśli chcemy oddać efekt większej masy ciała
Roztropność +2 - i tak wiele nie zmieni, więc czemu nie?

zręczność nie jest taka istotna; zostawiłem ją bez modyfikatorów, bo nie chciałem przesadzać z atrybutami;
budowę dałem taką, a nie inną, ze względu właśnie na większą masę i ogólną "mocarność" postaci;
roztropność w przypadku takiego dylematu zmienia nieco, a większej dawać nie chciałem, by, jak przy zręczności, nie przesadzić.

Jak więc w takim kontekście rozdzielić atrybuty? Siłę pozostawiłbym bez zmian (zwłaszcza że zgadzamy się, póki co) a jakąś karę, dla równowagi, chciałbym zostawić; charyzma przydać się może kapłanowi, więc nie chciałem jej obciążać...

Schpeelah#144 pisze:
Brak naturalnego pancerza

W jakiś sposób działają tutaj silne, zwarte mięśnie korpusu centaura, które działają nieco jak naturalna skórznia. Poza tym wprowadzenie naturalnego pancerza było pewnego rodzaju "chwytem" na naszego MG; na ludzki korpus bowiem da się założyć cokolwiek (od gołej klaty po płytę); gorzej sprawa ma się z końskim, a znając naszego Misia, ataki w część końską traktowałby jako ataki w nieprzygotowanego przeciwnika (w końcu centaur nie widzi swego zadu, który ma trzy metry z tyłu) i naturalny pancerz miał za zadanie podbić KP choć trochę...

Czyli sugerujesz, aby to wyrzucić całkiem?

Schpeelah#144 pisze:
Biegłości; Kopyta

Biegłości zostawiłbym (skoro i tak są bez znaczenia :razz: ); postaci walczącej się nie przydadzą, druida nie zbawią, ale już kapłanowi mogą pomóc. Kopyta zaś to element "centaurowości", którą chciałem zachować, tworząc tą wersję. Może zatem zastrzeżenie, że można ich użyć jedynie przeciwko jednemu wrogowi i tylko w akcji pełnego ataku (znaczy, mam na myśli, że albo atak kopytami, albo bronią trzymaną w łapskach)?
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Lesser centaur

pn paź 11, 2010 6:36 pm

Rozumiem, że pełny atak w szarży (nie uwzględniając w nim jednak ataków naturalnych) pomniejszy centaur dostanie i tak z racji posiadania 4 kończyn do biegania i dwóch do atakowania?
Zgadzam się, że premia do naturalnego pancerza jest niepotrzebna, w końcu koń (ani tym bardziej człowiek) jej nie ma...
Trochę dziwny system z "odejmowaniem" LA, ono jest właśnie po to, żeby zrównoważyć rozgrywkę, a nie po to, żeby je automatycznie znosić - na niższych poziomach dysproporcja między Wami a potworami o podobnej SW będzie dość spora.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Lesser centaur

czw paź 14, 2010 10:29 am

(Sorry za opóźnienie)

Cóż, jeśli potrzebne jest konkretnie LA +2 i kapłan lub druid tank, to zmienia postać rzeczy. Założyłem standardową grę i domyślną postać dla centaura czyli tropiciela łucznika.
W takim przypadku statsy które zaproponowałeś na początku powinny się sprawdzić bardzo dobrze, właściwie nie mam zastrzeżeń. Co najwyżej to -2 Int będzie niefajne dla kapłana, bo będzie miał za mało punktów umiejętności żeby wymaksować standardowe kapłańskie minimum czyli Koncentrację, Czarostwo i Wiedzę (religia).

Może zatem zastrzeżenie, że można ich użyć jedynie przeciwko jednemu wrogowi i tylko w akcji pełnego ataku (znaczy, mam na myśli, że albo atak kopytami, albo bronią trzymaną w łapskach)?
Myślałem o czymś mniej więcej w tym kierunku, po prostu atak kopytami traktowany jak atak bronią zwykłą a nie naturalną - to drugie jest w dodatku do innych ataków, pierwsze zamiast nich, chyba że zaakceptujesz kary za walkę dwiema brońmi.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości