Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Re: Pytania o mechanikę

sob paź 09, 2010 4:25 pm

1. To pewnie błąd w druku i chodzi o po prostu półtorakrotną premię z siły (jak przy broniach oburęcznych) doliczaną do obrażeń. Potwierdza to przykładowa rozpiska gdzie postać ma 18 siły i premię +6 do obrażeń z walnięcia.
2. Moim zdaniem zachowuje specjalne cechy rasy, do której należał, ale pewien tego nie jestem.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 09, 2010 10:59 pm

Zyskuje wszystkie cechy typu konstrukt (niewrażliwości, słabości itp), ale ma nadal wszelkie zalety poprzedniej rasy, bo nadal jest jej przedstawicielem (to tak jak mnich nabywa typ przybysza na 20 poziomie).
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

Re: Pytania o mechanikę

sob paź 09, 2010 11:20 pm

Dark_Archon_ pisze:
Związane ze szczęsciem znam tylko: Luckstealer z Races of the Wild i Fortune's Friend z Complete Scoundrel; ale one nijak się mają do Tymory, czy ogólnie Faerunu.

Czyli jednak moja imaginacja.

Tymczasem mam kolejne pytanie. Czy używając zdolności Insightful Strike swashbucklera i walcząc dwoma orężami dodajemy pełną premię z intelektu do każdego ataku?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 09, 2010 11:22 pm

Tak, gdyż nigdzie nie wspomniano, aby tak nie było. To dodatkowa premia ponad siłą, a więc działa na osobnych zasadach. Nic tylko chwycić rapier oraz lewak i upuścić trochę krwi tym paskudnym wrogom!
Ostatnio zmieniony sob paź 09, 2010 11:23 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

Pytania o mechanikę

ndz paź 10, 2010 12:47 am

Ooo, to przyjemnie :)
Mam jeszcze jedno pytanie, czy istnieje jakaś rasa lub szablon mający LA+2 i dający premie do DEX i INT (inna niż drowi fay'ri)? Ewentualnie, jakiś szablon z LA+1 i ładnie łączący się z diablęciem (inny niż shadow-walker)?
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Pytania o mechanikę

ndz paź 10, 2010 8:30 am

Lord Xan pisze:
Nic tylko chwycić rapier oraz lewak i upuścić trochę krwi tym paskudnym wrogom!


Kto zabrania dwa rapiery, czy nawet Elven Thinblade z Complete Warrior (po wzięciu atutu za egzotyczną broń)? :)

qazwer pisze:
czy istnieje jakaś rasa lub szablon mający LA+2 i dający premie do DEX i INT (inna niż drowi fay'ri)?


Za wiele ich nie ma. Najczęściej są takie, które albo nie podnoszą Int, albo je obniżają (w zamian podnosząc Rzt).

Do LA +1 zdaje mi się jest:
- Locathah (+2 do Zr, +2 do Int, +2 do Rzt), lecz to bardziej wodne stworzenie (na lądzie nie jest tak sprawne), a do tego wymaga kości rasowych (bodaj 2)
Do LA +2 zdaje mi się jest (pomijając drowy oraz fey'ri):
- Sahuagin (+4 do S, +2 do Zr, +2 do Bd, +4 do Int, +2 do Rzt, -2 do Cha), lecz podobnie jak Locathath, z tym że jeszcze obwarowany kilkoma poważnymi niedogodnościami (w praktyce nadaje się jedynie do kampanii morskich, wraz ze swoimi rasowymi KW)
- Satyr (+2 do Zr, +2 do Bd, +2 do Int, +2 do Rzt, +2 do Cha), dobra kandydatura, gdyby nie aż 5 rasowych KW.
- Yuan-Ti Czystej Krwi (+2 do Zr, +2 do Int, +2 do Cha), dobra kandydatura, gdyby nie aż 4 rasowe KW

Teroetycznie z LA +0 może podchodzić Zwodnik (Lśniące Południe), lecz to stworzenie będące głównie kompanem czarokletów (niemniej, -4 do S, +6 do Zr, +2 do Int, oraz kilka ciekawych aspektów).

Niemniej, chyba w Savage Species te rasy podane mają jakieś warianty rozwojowe.
 
Awatar użytkownika
DrStafik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 501
Rejestracja: wt lut 16, 2010 8:50 pm

Pytania o mechanikę

ndz paź 10, 2010 12:33 pm

Rasy:
Tiefling
Air Genasi

Szablony:
Dark Creature - nie daje plusów do int ani dex ale daje plusy do hide, move s. oraz, co najważniejsze, HIPS za LA +1

Pozdrawiam.
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

Re: Pytania o mechanikę

ndz paź 10, 2010 2:55 pm

DrStafik pisze:
Rasy:
Dark Creature - nie daje plusów do int ani dex ale daje plusy do hide, move s. oraz, co najważniejsze, HIPS za LA +1


Skąd to?
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz paź 10, 2010 3:31 pm

qazwer pisze:
Skąd to?

Tome of Magic. Przy okazji sprawdź przedmiot o nazwie Collar of Umbral Metamorphosis.
Ostatnio zmieniony ndz paź 10, 2010 3:31 pm przez Dark_Archon_, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
qazwer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 84
Rejestracja: wt cze 30, 2009 11:01 am

Pytania o mechanikę

czw paź 14, 2010 9:27 pm

Mógłby ktoś jeszcze napisać jak dokładnie działa ukrywania (tak wiem że dość nietypowe pytanie)? To znaczy, czy podczas ataku przestaję się ukrywać, czy jedynie zauważ mnie cel i czy zawsze czy jedynie jak trafię, a może nadal się ukrywam tylko mam duże kary? Jak często podczas walki trzeba wykonywać testy ukrywania (raz na rundę czy raz na walkę, a może jeszcze inaczej)?
I pytanie co do HIPSa Dark Creature, dobrze rozumiem że może go używać jedynie na nieoświetlonym terenie (jak w takim przypadku traktujemy cień drzewa podczas dnia)?
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt paź 15, 2010 10:45 pm

Jeżeli jestem czarodziejem/zaklinaczem (klasą mającą szybki przyrost zdolności czarowania) mogę wybrać atut Extra Spell aby uzyskać wcześniejszy dostęp do zaklęcia Haste jako zaklęcia klasy Trapsmith w celu szybszego zakwalifikowania się do klasy Swiftblae?

Pozdrawiam
Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt paź 15, 2010 11:05 pm

Extra spell pozwala wybrać dodatkowy czar tylko z listy czarów klas, które posiadasz, tzn. jeżeli grasz zaklinaczem, to pozwala Ci na wybór dodatkowego znanego czaru ale tylko z listy czarów zaklinacza. Więc odpowiedz na Twoje pytanie brzmi: nie.
 
Awatar użytkownika
Zirnitra
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 02, 2010 11:05 pm

Re: Pytania o mechanikę

sob paź 16, 2010 1:03 am

Co dokładnie daje mi +2 do turn undead za min 5 rang w wiedzy religia? Przykładowo:
-Test na odpędzanie ustala jakiego max potężnego nieumarłego odgonię (k20+mod. z Cha). Dodaję do samego testu (k20+mod. z Cha+2), czy wyniku (tzn jeśli wg testu odganiam nieumarłych o max KW jak lv kapłana -1, to dodaję tutaj i mam że mogę odganiać jak lv kapłana +1)?
-Rzut na obrażenia ustala ile KW nieumarłych odgonię (2k6+mod. z Cha+Cleric lv.) tu też doliczam?
-By zniszczyć nieumarłego (zamiast odpędzić) muszę mieć conajmniej dwa razy więcej lv niż on KW (no chyba że mam atut Disciple of the Sun lub domenę Sun - nie musicie mi o tym mówić). Czy tu też mogę dodać?
-I wreszcie last but not least czy ustalając ile razy dziennie mogę użyć tej zdolności (mod z Cha +3), też mogę dodać?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 16, 2010 10:59 am

Daje ci to +2 do testu od odpędzania, który decyduje o liczbie KW najsilniejszego nieumarłego, jakiego będziesz mógł odpędzić (do rzutu 1k20+mod z Cha dodajesz jeszcze 2, a potem sprawdzasz wynik w tabelce na 155. w podręczniku gracza).
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 16, 2010 8:48 pm

Pilne pytanie:
Jakim czarem da się "przyczepić" odciętą kończynę? Lub zregenerować? Lub jakim sposobem (np ciało w kamień -> dorzeźbienie -> kamień w ciało xD)? Jeśli nie ma, prosiłbym o jakąś alternatywę tak, by nie było to po prostu zwykłe Cure X Wounds :)
 
Awatar użytkownika
Helldog
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: sob sie 18, 2007 4:33 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 16, 2010 8:52 pm

Czar "Regeneracja" (Regenerate). Innych nie znam.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

ndz paź 17, 2010 2:03 pm

O, dzęki Hell, nawet nie wiedziałem, że Cure X Wounds nie wyleczy połamanych kości :)

Mam kolejne pytanie, tylko nie wiem czy na pewno odp dział, ale zaryzykuję :P
W PHB II był ładny spis Animal Companions dla Druida. Czy znajdę gdzieś podobny spis dla Summon Nature's Ally?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz paź 17, 2010 2:19 pm

Był jeden na forum Wizards, w dziale optymalizacji. Nie pamiętam niestety dokładnego tytułu.
 
Awatar użytkownika
NIGDZIEJ
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 2:49 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt paź 19, 2010 9:07 pm

Mam pytanie. Mamy druida i jego zwierzęcego towarzysza( AC ). Zdolność wspólne czary (Share Spells) pozwala aby czary rzucane na siebie miały efekt również na AC. W przypadku większości czarów sprawa jest prosta. Ale co z czarami, które niejako się później aktywuje. Mam na myśli czary z cyklu Heart of... . Mając na siebie rzucone dane czary, można za pomocą swift action uzyskać określone efekty. Czy druid aktywując dany czaru aktywuje automatycznie ten efekt na AC. Czy sam AC aktywuje w jakiś sposób (sztuczka ? ) ten efekt?.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pytania o mechanikę

sob paź 23, 2010 2:26 pm

Jeśli mam półczarta rycerza ciemności, to on ma dwa ugodzenia dobra, czy jedno?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

sob paź 23, 2010 4:06 pm

Dwie całkiem różne zdolności, działające przecież w odmienny sposób.
Ostatnio zmieniony ndz paź 24, 2010 7:37 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

ndz paź 24, 2010 6:22 am

Jeśli w chwili rzucania czaru animal comapnion znajdował się w zasięgu 5 ft - lub 30 ft z atutem natural spellbound - to czar z opóźnieniem będzie na niego rzucony i będzie działał tylko w momencie, w którym aktywuje go druid.

AC ma int 2 i nie potrafi sam aktywować czarów we właściwym momencie.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

pt paź 29, 2010 1:37 am

Czy ochrona przed śmiercią chroni przed implozją?

Proszę o możliwie solidną argumentację i nie przedstawianie luźnych hipotez.
Ostatnio zmieniony pt paź 29, 2010 1:39 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt paź 29, 2010 1:45 am

Implozja nie ma [Śmierć] w opisie, nie stosuje negatywnej energii ani wyssania energii.
Czyli nie, Ochrona przed Śmiercią nie chroni przed implozją.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

pt paź 29, 2010 4:02 pm

SRD pisze:
Podmiot niniejszego zaklęcia staje się niepodatny na zaklęcia śmierci, magiczne efekty zabójcze, wysączenie energii oraz efekty oparte na energii negatywnej.

Lecz jest zabójczym efektem (przynajmniej w świetle logicznego rozumowania), czyli Twoja argumentacja nie jest dostateczna lub Twoja odpowiedź jest błędna.

Osobiście skłaniam się ku 2. opcji, ale chciałbym znaleźć jednoznaczne potwierdzenie (lub zaprzeczenie).

Ktoś zna jakieś dodatkowe objaśnienie zasad, oficjalny przykład użycia czaru itp., na podstawie czego można by wnioskować rozstrzygnięcie?
Ostatnio zmieniony pt paź 29, 2010 4:04 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt paź 29, 2010 4:45 pm

Kamulec pisze:
SRD pisze:
Podmiot niniejszego zaklęcia staje się niepodatny na zaklęcia śmierci, magiczne efekty zabójcze, wysączenie energii oraz efekty oparte na energii negatywnej.

Lecz jest zabójczym efektem (przynajmniej w świetle logicznego rozumowania), czyli Twoja argumentacja nie jest dostateczna lub Twoja odpowiedź jest błędna.

Magia i logika. :hahaha:
Nie jest to magiczny efekt, który powoduje śmierć, tylko magiczny efekt, który powoduje zapadanie się przedmiotów i osób w sobie.
Co czasami powoduje śmierć, ale nie u niematerialnych lub gazowych stworzeń żywych.

Magiczny miecz wbity w czaszkę też jest "magicznym efektem zabójczym" w świetle logicznego rozumowania.
Ostatnio zmieniony pt paź 29, 2010 4:46 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

pt paź 29, 2010 5:30 pm

SRD pisze:
ZABÓJCZE ATAKI
W większości wypadków owe powodujące śmierć ataki pozwalają na rzut obronny na Wytrwałość – udany oznacza, że ofiara uniknęła efektu; nieudany zwiastuje natychmiastową śmierć.
• Wskrzeszenie nie działa na istotę, której śmierć spowodował zabójczy atak.
• Zabójcze ataki działają natychmiast. Nie ma szansy na ustabilizowanie postaci i w żaden sposób nie można jej utrzymać przy życiu.
• Jeśli to ma jakieś znacznie, martwa postać ma –10 punktów wytrzymałości, i to bez względu na rodzaj śmierci.
• Czar ochrona przed śmiercią zabezpiecza postać przed zabójczymi atakami.


Wynikiem rozumowania na podstawie opisów z SRD:
- implozji
- zabójczych ataków
jest wniosek "ochrona przed śmiercią zabezpiecza postać przed implozją".

Pytanie właściwie, czy pojawiło się gdzieś sprostowanie informujące, że ochrona przed śmiercią jednak przed implozją nie chroni. Moje pytanie nie dotyczyło interpretacji tego, co jest w SRD (bo jest to jednoznaczne), lecz ew. sprostowań - przepraszam, jeżeli ktoś uważa, że powinienem był napisać to wcześniej.
Ostatnio zmieniony pt paź 29, 2010 5:31 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt paź 29, 2010 6:50 pm

Death effect, a death attack to nie jest to samo, więc twój wniosek jest błędny.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

pt paź 29, 2010 9:35 pm

Opis ochrony przed śmiercią pisze:
Podmiot niniejszego zaklęcia staje się niepodatny na zaklęcia śmierci, magiczne efekty zabójcze, wysączenie energii oraz efekty oparte na energii negatywnej.

Więc wniosek jest poprawny. Magiczne efekty zabójcze to podzbiór zabójczych ataków.
Ostatnio zmieniony pt paź 29, 2010 9:36 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

pt paź 29, 2010 9:42 pm

Death effect to: save or die. Zalicza się to także death attack.

http://www.d20srd.org/srd/specialAbilit ... athAttacks

Implozja nie jest death attack - pozwala na wskrzeszenie. Nie mylić z death attack z assasina.

Nie wiem jak jest po polsku w polskich podręcznikach, ale wzmianką o tym, że dany czar czy zdolność jest death effect jest użycie czasownika slay. Lub wprost użycie tagu: death w opisie czaru.
Ostatnio zmieniony pt paź 29, 2010 9:44 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości