Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 9:14 pm

Hmmm, skoro genasi powietrza nie zabija powietrze, a genasi wody nie zabija woda, to może coś analogicznego dla pozostałych dwóch? Na przykład że genasi ognia nie otrzymuje obrażeń od naturalnego ognia. Tyle że, idąc tym tropem, nie przychodzi mi do głowy nic, co pasowałoby do "ziemniaka". No chyba że da się mu ciało w kamień i na odwrót. Niemniej jednak, skoro pozostałe szablony nie mają tego analogicznie do czaru, może to być przesadzone...
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 9:23 pm

Ognistemu pasowałaby odporność na wszelkie trujące gazy itp., ewentualnie pomijając te magiczne. Chyba jest to na poziomie "bez tchu". Ziemia mogłaby też mieć bez tchu (na co kamieniowi powietrze, to przecież przeciwny element), zwiększony udźwig (na Planie Ziemi jest 2x większa grawitacja o ile pamiętam) albo zdolność żeby w akcji całorundowej nadać sobie wyczucie wibracji na 1 rundę (które zgodnie z zasadami działa jak ślepowidzenie przeciwko istotom pod ziemią), albo jakąś zdolność wyczuwania, jak głęboko się znajdujesz, jakiś wewnętrzny kompas (serce z magnetytu!) i instynkt mówiący, w którą stronę do najbliższej otwartej przestrzeni..
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 9:35 pm

Schpeelah#144 pisze:
Ognistemu pasowałaby odporność na wszelkie trujące gazy itp., ewentualnie pomijając te magiczne. Chyba jest to na poziomie "bez tchu". Ziemia mogłaby też mieć bez tchu (na co kamieniowi powietrze, to przecież przeciwny element)

No ale w ten sposób można dać wszystkim czterem "bez tchu" i po sprawie, nie trzeba kombinować, jakieś unikalne zdolności wymyślać; a raczej o to właśnie chodzi.
Schpeelah#144 pisze:
wyczucie wibracji

To jest, moim zdaniem, bardzo dobry pomysł, jednak nie powinno to być ograniczone do jednej rundy - ani "bez tchu", ani "oddychanie pod wodą" nie są ograniczone czasowo, więc i to nie powinno być.
Ostatnio zmieniony czw lis 11, 2010 9:36 pm przez Deithwen_Addan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 9:53 pm

Ale też wyczucie wibracji jest bardzo mocne. Myślałem o takim z dużym promieniem - geniasi się koncentruje, dotyka ziemi i wykrywa wszystko w promieniu 30m. Ale stałe wyczucie wibracji z zasięgiem powiedzmy 6m też może być.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 10:00 pm

Schpeelah#144 pisze:
Ale stałe wyczucie wibracji z zasięgiem powiedzmy 6m też może być.

Ja myślałem o 3 metrach, więc 6 to dobry kompromis :)

A co z ognistym? Tak żeby dotyczyło to bezpośrednio żywiołu?
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 10:36 pm

Tę niewrażliwość na gazy rzuciłem, bo zawsze się zastanawiałem jak ktoś ma właściwie oddychać na Planie Ognia. Może niewrażliwość na efekty wysokiej temperatury otoczenia, tzn. wszystko w Środowisko -> Niebezpieczne Gorąco + dominacja ognia - pozostali geniasi potrafią przetrwać na swoich Planach, ogniści też powinni. Osobiście walnąłbym im po prostu podtyp Ogień, podatność na zimno robi z tego w miarę zbalansowaną opcję.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 10:48 pm

Może wyjdzie moja niedouczoność, ale czy podtyp Ogień nie spowoduje całkowitej niepodatności na ogień?
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 10:51 pm

Spowoduje.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

czw lis 11, 2010 11:00 pm

Czy wobec tego, nawet w kontekście wrażliwości na zimno, nie będzie to zbyt mocne? Primo, zdolności pozostałych genasi są silne, ale rzadko używane (jak często genasi wody skorzysta ze swojego oddychania pod wodą albo powietrza z nieinhalacji oparów? raczej rzadko, a niepodatność na ogień wyłączy sporą część czarów, które mogłyby być skierowane przeciwko postaci). Poza tym, czy nie będzie to przesadzone w kontekście pierwowzoru - genasi ognia jako rasa nie ma takiego podtypu, a szablon tak...
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 10:44 am

Deithwen_Addan pisze:
Czy wobec tego, nawet w kontekście wrażliwości na zimno, nie będzie to zbyt mocne? Primo, zdolności pozostałych genasi są silne, ale rzadko używane (jak często genasi wody skorzysta ze swojego oddychania pod wodą albo powietrza z nieinhalacji oparów? raczej rzadko, a niepodatność na ogień wyłączy sporą część czarów, które mogłyby być skierowane przeciwko postaci). Poza tym, czy nie będzie to przesadzone w kontekście pierwowzoru - genasi ognia jako rasa nie ma takiego podtypu, a szablon tak...


To też problem. Co można wymyślić, żeby było na mniej więcej takim samym poziomie (czyli rzadko przydatne), jak te dwie zdolności, a żeby się kojarzyło z ogniem i ziemią?

@ Schpeelah: Genasi nie musiały przetrwać na planie X, ponieważ na nim nie przebywały, urodziły się na Planie Materialnym. To planokrwiści, a nie półżywiołaki!
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 11:04 am

*shrug* Jak uważacie. W takim razie ja głosuję za odpornością na dehydrację i przynajmniej częściową odpornością na efekty Niebezpiecznego Gorąca (tego środowiskowego). Czyli łatwo im przetrwać na pustyni i może w jakiejś wielkiej rozgrzanej kuźni i podobnych lokacjach. Jak dla mnie pasuje.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 3:19 pm

A ja wróciłbym do mojego pierwotnego pomysłu - odporność na naturalny ogień. Nie przypalą go papierosem, wyjmie podkowę z płomieni - a płonące dłonie, kula ognista i pozostałe temu podobne czary jak najbardziej będą "aplikowalne"...
A co do genasiego ziemi - myślę, że wyczucie drgań może pozostać...
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 6:14 pm

Nie przychyliłbym się do tego. "Naturalny ogień" to ogólne określenie, na pewno pojawiłyby się kłótnie co znaczy. Zanurzenie w lawie podpada? Żywiołak ognia? Orb of fire? Smoczy oddech? Zauważ że te zastosowania o których chyba myślisz spełni podbicie odporności na ogień do 6 - 1k6 zadaje ognisko, bycie podpalonym, pożar chyba też ale nie pamiętam czy to było oficjalne.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 6:57 pm

Schpeelah#144 pisze:
Zanurzenie w lawie podpada? Żywiołak ognia? Orb of fire? Smoczy oddech?

Lawę ciężko ogniem nazwać - to płynna skała, żywiołak to istota, orb to czar (a te, jak napisałem, działają normalnie); smok to tez raczej mało naturalne.
Chodziło mi właśnie o te zwykłe : koleś wchodzi do płonącej chałupy, wyjmuje z niej płaczącego dzieciaka, matka małego mdleje, laski piszczą, koleś jest bohaterem na dzielni - a nic mu nie jest, "ogień się go nie ima" - jak głosi wioskowa plotka...
Pożar chyba nieco więcej (3 do 4k6, w zależności od rozmiaru ognia - tak przynajmniej coś mi się kołacze pod czaszką), a chciałbym, żeby to też podpadało pod ta zdolność. Odporność 6 to trochę mało dla mojego pomysłu. 10? 15? Bo 20 to dla czegoś takiego chyba za dużo...
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 7:09 pm

Lawa zadaje obrażenia od ognia, cały pic z orbami polega na tym że przywłują niemagiczny żywioł (pomijając Orb of Force :( ) i tak dalej można wymyślać i się spierać. Jeśli już jakaś jeszcze większa odporność to raczej coś typu 2*poziom. Chodzi mi o to, żeby nie było więcej dyskusji przy tym niż to jest warte.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 7:09 pm

Schpeelah#144 pisze:
Chyba jest to na poziomie "bez tchu". Ziemia mogłaby też mieć bez tchu (na co kamieniowi powietrze, to przecież przeciwny element),

Właściwie mam wrażenie, że "bez tchu" pasuje do ziemi, a do powietrza nie bardzo. Rozumiem jeszcze, że nie można go udusić (jeżeli przyjmiemy, że wchłania powietrze przez skórę), ale utopić powinno być nawet łatwiej, a trucizny w powietrzu powinny działać, chyba że nie wchodzą z powietrzem, a przez śluzówkę płuc.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 7:15 pm

Prawdę mówiąc też mi się tak wydawało że ktoś powiązany z żywiołem powietrza nie powinien być od niego niezależny, chyba że miałby zaklęcie Głęboki Oddech (Spell Compedium, wypełnia płuca świeżym powietrzem) na życzenie. A co byście powiedzieli na piórokspadanie?
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 7:26 pm

Schpeelah#144 pisze:
Lawa zadaje obrażenia od ognia

Wybacz, zapomniałem o realiach DnD :razz:
Czyli co, 2*KW odporności od ognia?
BartekChom pisze:
a trucizny w powietrzu powinny działać, chyba że nie wchodzą z powietrzem, a przez śluzówkę płuc

Znaczy, przerabiamy wszystkie trucizny na te wchodzące z powietrzem i te wchłaniane przez śluzówkę płuc? A na marginesie - skoro są wchłaniane przez śluzówkę płuc, muszą wejść z powietrzem.
Schpeelah#144 pisze:
A co byście powiedzieli na piórokspadanie?

Tyle że piórkospadanie to czar, a moc raczej nie powinna być czarem (każde genasi ma jakąś zdolność czaropodobną, u powietrznego jest to lewitacja jak zaklinacz 5. poziomu). Poza tym "bez tchu" wzięte jest z pierwowzoru - rasy...

I jeszcze na koniec :
Schpeelah#144 pisze:
Chodzi mi o to, żeby nie było więcej dyskusji przy tym niż to jest warte.

Poprzednia strona w tym temacie to dyskusja o ogólnej użyteczności i stosowalności LA. My tu przynajmniej dyskutujemy na temat...
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 7:33 pm

Deithwen_Addan pisze:
Schpeelah#144 pisze:
Lawa zadaje obrażenia od ognia

Wybacz, zapomniałem o realiach DnD :razz:
A według ciebie lawa to nie gorącem niszczy?

Deithwen_Addan pisze:
BartekChom pisze:
a trucizny w powietrzu powinny działać, chyba że nie wchodzą z powietrzem, a przez śluzówkę płuc

Znaczy, przerabiamy wszystkie trucizny na te wchodzące z powietrzem i te wchłaniane przez śluzówkę płuc? A na marginesie - skoro są wchłaniane przez śluzówkę płuc, muszą wejść z powietrzem.
I tak oficjalnie wszystkie trujące gazy itp. działają nawet jak wsztrzymasz oddech bo działają na różne śluzówki.

Deithwen_Addan pisze:
Schpeelah#144 pisze:
Chodzi mi o to, żeby nie było więcej dyskusji przy tym niż to jest warte.

Poprzednia strona w tym temacie to dyskusja o ogólnej użyteczności i stosowalności LA. My tu przynajmniej dyskutujemy na temat...
Chodziło mi o przy stosowaniu. Ja już widzę te kłótnie graczy z MG co jest natyralnym ogniem a co nie.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 7:45 pm

Problemem tych szablonów jest to, że są one praktycznie idealnymi klasycznymi genasi, tylko słowo rasa zmieniono na szablon.

Co do odporności, to rzucone tutaj 2*KW byłoby spoko, można też jeszcze dać 5+KW. Można też dodać kilka mocy, zależnych od KW, tak jak to mają niebianie i półczarty. Nigdzie nie jest powiedziane, że szablon musi być sztywny.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 8:08 pm

Schpeelah#144 pisze:
A według ciebie lawa to nie gorącem niszczy?

Dobrze, może inaczej.
Par(agraf) 1.
Postać z szablonem "genasi ognia" - zwana dalej postacią - jest odporna na naturalny ogień w postaci płomienia.
Par. 2.
1. Przez naturalny ogień rozumie się ogień wywołany niemagiczną działalnością postaci jak i innych bytów zamieszkujących świat gry, ogień spowodowany przez efekty uboczne stosowania czaru a pierwotnie niezamierzone, jak też przez efekty zamierzone, ogień zaprószony w wyniku działalności sił przyrody
a. Pierwotnie niezamierzonym efektem ubocznym stosowania czaru może być pożar wywołany użyciem czaru przeciwko postaci.
b. Zamierzonym efektem ubocznym użycia czaru może być pożar wywołany użyciem czaru przeciwko obiektem.
2. Ogniem naturalnym nie są w szczególności :
a. bronie oddechowe smoków lub inne o podobnym działaniu
b. zdolności czaropodobne i nadnaturalne mieszkańców świata gry
3. Przez płomień rozumie się widoczną dla oka materializację procesu spalania płomieniem.
4. Przez spalanie płomieniem rozumie się spalanie w okolicznościach swobodnego dostępu do powietrza atmosferycznego.
5. W sytuacji nierozstrzygniętej przepisami zdanie decydujące należy do Mistrza Gry.

To tak na szybko. Mam nadzieje, że nie będę musiał za każdym razem pisać posta w podobny sposób...

Schpeelah#144 pisze:
I tak oficjalnie wszystkie trujące gazy itp. działają nawet jak wsztrzymasz oddech bo działają na różne śluzówki.

O wstrzymaniu oddechu pamiętam, ale jakoś sformułowania o działaniu na różne śluzówki nie kojarzę. Pamiętajmy też, że w takim przypadku działanie zdolności "bez tchu" odnośnie trucizn jest bez sensu, bo trucizna w postaci gazu, nawet jeśli nie dostanie się do ustroju poprzez śluzówkę płuc, dostanie się przez inną - jama ustna, żołądek itp.

Schpeelah#144 pisze:
Chodziło mi o przy stosowaniu. Ja już widzę te kłótnie graczy z MG co jest natyralnym ogniem a co nie.

Mea culpa, myślałem, że masz na myśli, iż to my dyskutujemy o tym więcej, niż to jest warte...

Namrasit pisze:
Można też dodać kilka mocy, zależnych od KW, tak jak to mają niebianie i półczarty.

To już postulat do Zi, ale patrząc, że nie możemy ustalić jednej cechy dodatkowej, dodanie do dyskusji listy zdolności czaropodobnych może wywołać koniec świata jeszcze przed rokiem 2012...
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 8:54 pm

Deithwen_Addan pisze:
Znaczy, przerabiamy wszystkie trucizny na te wchodzące z powietrzem i te wchłaniane przez śluzówkę płuc?

Chodziło mi raczej o to, żeby zdecydować, jak one wszystkie właściwie działają i na tej podstawie wyjaśnić, kiedy są skuteczne.

Deithwen_Addan pisze:
A na marginesie - skoro są wchłaniane przez śluzówkę płuc, muszą wejść z powietrzem.

Ściśle biorąc chodziło mi o to, że takie trucizny mogą działać, kiedy dotykają śluzówki płuc, albo kiedy są w powietrzu z którego czerpie się tlen. Drugi wariant wydaje mi się bardziej pasować (jeśli nie wspominać o tlenie), ale nie wczytałem się w oficjalne zasady, a dopiero na tej podstawie można szukać odpowiednio logicznego i magicznego wyjaśnienia.

Schpeelah#144 pisze:
Poza tym "bez tchu" wzięte jest z pierwowzoru - rasy...

W takim razie trzeba się raczej zająć uzasadnianiem tej zdolności. Może naprawdę to coś podobnego do tego Głębokiego wdechu.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 9:46 pm

Par(agraf) 1.
Teraz sobie żartujemy, ale to co proponujesz naprawdę potrzebuje dodatkowych wyjaśnień. W tym momencie będzie to "dowolny ogień (i tylko ogień, a nie rozgrzane przedmioty np. lawa) którego bezpośrednim źródłem nie jest istota ani żaden efekt czaru, mocy, zdolności czaro- lub psipodobnej lub nadnaturalnej lub inne nadnaturalne źródła lub specjalne zdolności". I uważam, że kiedy potrzebne są na tyle długie wyjaśnienia to może trzeba dać sobie spokój.

Bartek, ten ostatni cytat to też Deithwena nie mój.
Ostatnio zmieniony pt lis 12, 2010 11:00 pm przez Schpeelah#144, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 10:08 pm

BartekChom pisze:
W takim razie trzeba się raczej zająć uzasadnianiem tej zdolności.

Osobiście sądzę, że nie jesteśmy na maturze z języka polskiego, żeby roztrząsać, co autor miał na myśli. Tak wymyślili twórcy systemu. Zresztą, nie zgadzam się, aby było to nietrafione. Oddychanie pod wodą genasiego wody to też pewnego rodzaju odporność na wodę - długotrwałe przebywanie pod powierzchnią nie robi mu, jak większości istot, krzywdy (bo oddycha wodą); z genasi ognia też przecież kombinujemy, aby jego "ojczysty" żywioł nie ranił go...

Schpeelah#144 pisze:
I uważam, że kiedy potrzebne są na tyle długie wyjaśnienia to może trzeba dać sobie spokój.

Mój pomysł z odpornością na naturalny ogień był luźno rzuconą propozycją. Zdawałem sobie sprawę, że "naturalny ogień" jest pojęciem nieostrym, jednak sądziłem (i sądzę nadal), że jego doprecyzowanie możnaby każdorazowo pozostawić MG. Pomysł poddałem pod dyskusję celem 1) zaproponowania 2) zapoznania się z opiniami innych. Nie uważam, iż długie wyjaśnienie miałoby skreślać cokolwiek z automatu, zwłaszcza gdyby miałoby być klarowne... Tym niemniej uważam, iż w tym przypadku, celem uniknięcia dyskusji i kłótni, można i należy zaniechać używania nieostrego pojęcia "naturalny ogień".

Odnośnie więc wspomnianego genasi ognia - czy możemy zgodzić się, że "odporność na ogień 2*KW" będzie odpowiednia? Tak, żeby Zi uzyskała jakiś konkret z naszej dyskusji.
 
Awatar użytkownika
fourth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 29, 2009 12:34 am

Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 10:40 pm

A nie można ogniowemu genasi zostawić tego co ma jego podręcznikowa wersja (zdolność Kontrolowanie płomienia)?
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

pt lis 12, 2010 11:42 pm

Deithwen_Addan pisze:
Oddychanie pod wodą genasiego wody to też pewnego rodzaju odporność na wodę - długotrwałe przebywanie pod powierzchnią nie robi mu, jak większości istot, krzywdy (bo oddycha wodą); z genasi ognia też przecież kombinujemy, aby jego "ojczysty" żywioł nie ranił go...

Problem polega na tym, że "bez tchu" to odporność nie na powietrze, a na jego brak i zanieczyszczenie.

Deithwen_Addan pisze:
Osobiście sądzę, że nie jesteśmy na maturze z języka polskiego, żeby roztrząsać, co autor miał na myśli. Tak wymyślili twórcy systemu. Zresztą, nie zgadzam się, aby było to nietrafione.

Tak wymyślili, więc mieli jakiś powód. Nawet jeśli go nie poznam, wolę znaleźć swój, żeby jakoś to sobie wyobrażać.

Tylko nie wiem, czy na tym forum wolno dyskutować na temat luźno związany z pierwotnym.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Planokrwiści jako szablony

sob lis 13, 2010 8:57 am

Tylko nie wiem, czy na tym forum wolno dyskutować na temat luźno związany z pierwotnym.
Pewnie że można, tak długo jak nie przesadzasz. Z resztą jak chcesz możesz przecież założyć osobny temat.

Podsumowując propozycje jak dotąd:

Geniasi Ognia:
* odporność na dym i trujące gazy
* odporność na efekty Niebezpiecznie Gorącego środowiska z Ekstremalnym Gorącem włącznie(które zadaje 1k6/minutę + 1k4 stłuczeń/5 minut, wytrwałość neguje)
* odporność na dehydrację
* niepodatność na "naturalny ogień"
* większa odporność na ogień - padały propozycje 6, 10, 15, 2*poziom i 5 + poziom

Geniasi Ziemi
* wyczucie wibracji
* jakieś przydatne pod ziemią przeczucia (jak głeboko jesteś, którędy droga na powierzchnię it.)

Geniasi Powietrza
* zawsze aktywne piórkospadanie
* Głęboki Oddech na życzenie
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Planokrwiści jako szablony

sob lis 13, 2010 11:25 am

Dziękuję za tyle propozycji!
Dziś postaram się je przejrzeć i wybrać jedną dla każdego genasi.

@ BartekChom: To wcale nie jest tak luźno związane z pierwotnym tematem, sama poprosiłam o sugestie...
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Planokrwiści jako szablony

pn sty 31, 2011 3:35 pm

To może ja dorzucę moje propozycje brakujących dwóch planokrwistych:

Najpierw bardziej literalne przełożenie z podręczników:

Chaond

Zręczność +2 Budowa +2 Charyzma –2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: odporność na kwas, dźwięk oraz zimno 5. Widzenie w ciemnościach 18 m. Premia rasowa +2 do Wyzwalania i Upadania.
Zdolność czaropodobna 1/dzień – roztrzaskanie (poziom czarującego równy poziomowi postaci)
Dostosowanie poziomu +1

Zenythri
Siła +2 Zręczność +2 Roztropność +2 Charyzma –2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: odporność na ogień, dźwięk oraz elektryczność 5. Widzenie w ciemnościach 18 m. Premia rasowa +2 do Równowagi i Wyczucia kierunku.
Zdolność czaropodobna 1/dzień – Celny cios (poziom czarującego równy poziomowi postaci)
Dostosowanie poziomu +1


Teraz troszkę odstępstw od pierwowzorów:

Chaond
Budowa +2 Charyzma –2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: odporność na kwas, dźwięk oraz zimno 5. Widzenie w ciemnościach 18 m.
Kapłańskie skupienie uwagi (Chaond który jest kapłanem musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny chaosu i wybrać ją). Magia chaosu (Przy rzuceniu dowolnego zaklęcia lub użyciu zdolności czaropodobnej istnieje szansa 5% że zaklęcie zadziała w sposób nieprzewidywalny)
Zdolność czaropodobna 1/dzień – roztrzaskanie (poziom czarującego równy poziomowi postaci)
Dostosowanie poziomu +1

Zenythri
Roztropność +2 Charyzma –2
Rozmiar i typ: Rozmiar nie zmienia się. Typ przybysz (rodowity)
Specjalne cechy: odporność na ogień, dźwięk oraz elektryczność 5. Widzenie w ciemnościach 18 m.
Kapłańskie skupienie uwagi (Zenythri który jest kapłanem musi wybrać bóstwo dające dostęp do domeny prawo i wybrać ją). Dotyk doskonałości (Zenythri może raz dziennie dzięki półgodzinnej medytacji podnieść Sile, Zręczność lub Budowę o 2 na ilość godzin równą modyfikatorowi z Roztropności).
Zdolność czaropodobna 1/dzień – Celny cios (poziom czarującego równy poziomowi postaci)
Dostosowanie poziomu +1



Czekam na wszelkie uwagi i komentarze.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Planokrwiści jako szablony

pn sty 31, 2011 4:14 pm

Miałem dwie rozpiski chaonda i ogólnie były one dość "krzywe" mechanicznie. Jedno wcielenie pochodzi z MM2 a drugie nie wiem.

Rozpiska z MM którą mam w tabelce nie ma żadnych zmian w atrybutach, ma LA +1, darkvision, +2 do escape i thumble, 1/dzień shatter

Druga rozpiska nie wiem skąd ale często powtarzająca się w sieci ma +4 Zręczność, +2 Budowa, -2 Charyzma, te same moce i LA +1.

Coś się nie zgadza, nie?

Ostatecznie dałem graczowi możliwość wybrania mniej lub bardziej przegiętej wersji chaonda bo jako istotę chaosu mogło go przecież różnie pokrzywić, nie?

Wybrał bardziej i ma u mnie LA+2, shatter 1/dzień, +4 dex +2 con, bez minusa do charyzmy, jest ogólnie trochę inny niż rodzice i jest potomkiem nie slaada ale chaotycznego aspektu swojego boskiego przodka (sam bóg jest chaotycznie neutralnym pseudo-nordyckim bogiem wojny), czyli technicznie rzecz biorąc, jest chaotycznym Aasimarem z parametrami mniej więcej Chaonda. I pewnie z takim LA to on w tym roku nie dojdzie do poziomu 2 :P

Shatter wydawał się bardzo głupim czarem. Obrażenia wobec żywiołaków lodowych i krystalicznych? No super, po prostu niesamowicie życiowe. Potem rzucił shatter w tym samym pomieszczeniu co inna postać, która akurat w plecaku miała zapas eliksirów, trucizn, pojemniczków z gazem bojowym etc. Było zabawnie :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości