Ten czar chodził mi po głowie ostatnio. Stworzony do autorskiego świata gdzie jedno z bóstw uznaje magie wtajemniczeń za zła i plugawą. Może komuś pasować. Czekam na wszelkie uwagi (w końcu to dopiero mój drugi czar).
Oczyszczenie umysłu / Umysłowa Inkwizycja
Przemiany
Kapłan 3; Druid 3; Paladyn 4; (prawo 3)
Komponenty: W,S,M,KO,PD
Czas rzucania: 6 godzin lub 12 godzin - patrz opis
Zasięg: Dotykowy
Cel: Żywa istota
Czas działania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Wola częściowo neguje - patrz opis
Odporność na czary: Tak - patrz opis
Czar ten pozwala kapłanowi oczyścić umysł istoty z plugawego wpływu magii wtajemniczeń. Podmiot czaru traci na zawsze zdolność używania zaklęć wtajemniczeń (również ze zwojów) oraz zdolności czaropodobnych kopiujących zaklęcia wtajemniczeń; wszelkie testy umiejętności używanie magicznych urządzeń wykonuje z karą -10 gdy dotyczą one przedmiotów magi wtajemniczeń. Efekt ten cofnąć może tylko czar Pomniejsze życzenie, Życzenie lub Cud.
Czar ten przyjmuję dwie zasadniczo inne formy zależne od nastawienia podmiotu na wyłuskanie go z energii magicznej:
Wyrzeczenie: Podmiot czaru dobrowolnie wyrzeka się magi, rezygnuje z rzutu obronnego i pomija się jego OC. Czar pryzmuję wtedy formę 12 godzinnej modlitwy wraz z kapłanem. Podmiot otrzymuję premie objawiona +2 do rzutu obronnego na Wole. (premia ta znika jeśli podmiot znów zacznie używać magi wtajemniczeń) Postacie posiadające magie wrodzoną jak zaklinacz lub warlock mogą zamienić poziomy w tych klasach na poziomy w klasie favored soul.
Egzorcyzmy: Jeśli postać nie przystępuję do rytuału z własnej woli nazywany jest on egzorcyzmami, trwają one 6 godzin podczas których kapłan pozostając w nieustającym kontakcie z celem siłą wydziera magie z umysłu celu zamykając ją w specjalnie przygotowanym pojemniku. Jeśli pojemnik zostanie zniszczony efekt zaklęcia zostaje cofnięty. Cel musi być unieruchomiony a cały rytuał musi się odbywać w w poświęconym miejscu. Pod koniec egzorcyzmów ofiara wykonuję rzut obronny na Wolę o skali trudności 14+ modyfikator mądrości kapłana +2 za każdego kapłana współuczestniczącego w rytuale (maksymalna ilość kapłanów pomocniczych to 6).
Jeśli rzut obronny się powiedzie postać tymczasowo traci 1k8 punktów atrybutów kluczowych dla jej wszystkich klas rzucających czary magi wtajemniczeń. Kapłan z kolei otrzymuje 1k6 obrażeń na KW celu zaklęcia, kapłani towarzyszący otrzymują połowę tych obrażeń (rzut obronny o ST równej 10 +KW celu pozwala zmniejszyć ilość obrażeń o połowę).
W wypadku porażki rzutu obronnego Ofiara traci zdolność rzucania zaklęć a ponadto tymczasowo traci 2k8 punktów atrybutów kluczowych dla jej wszystkich klas rzucających czary magi wtajemniczeń.
Ograniczenie poziomów: W przypadku egzorcyzmów kapłan musi mieć poziom kapłana wyższy niż KW celu, te ograniczenie nie dotyczy kapłanów towarzyszących).
Komponent materialny: Kadzidła, świece - 50sz oraz w przypadku egzorcyzmów: sproszkowane srebro do rysowania kręgów - 50sz oraz Pojemnik na energie magiczną - kamień szlachetny wartości min 100sz.
Komponent Objawień: Symbol bóstwa
Kosz w punktach PD: 100 PD na KW istoty podającej się dobrowolnie rytuałowi lub 200 PD na KW istoty w przypadku egzorcyzmów.