Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lis 28, 2010 10:37 am

p4v pisze:
Flashback, Buyback itp. to activated abilities


Znowu źle, bo Flashback i Buyback to STATIC ABILITIES, które nie mogą być celem igły.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lis 28, 2010 11:31 am

:stupid: No to już nic piszę <foch>
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lis 28, 2010 11:52 am

Activated Ability jest zawsze skonstruowane w następujący sposób:
koszt aktywacji - dwukropek - efekt
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lis 28, 2010 12:52 pm

Dodam tylko, że warto patrzeć na nowe wordingi, bo stare karty mogą mieć inny, niejednoznaczny, więc mogą powodować problemy z interpretacją zwłaszcza rodzaju umiejętności czy efektów.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lis 28, 2010 3:58 pm

p4v pisze:
Gizmoo, co twój przykład ma do mojego zdania?
Czy napisałem, że Needle nie działa na karty znajdujące się poza battlefield?
Napisałem, że Activated abilities znajdują się na permanentach. Określając pewien typ kart:
* Artifact
* Creature
* Enchantment
* Land
* Planeswalker
To, że technicznie poza polem bitwy nie są permanentani, nie zmienia ich "permanentności".

Lightning Storm
Check mate, m-fers ;P Activated ability na Instancie :P
 
Awatar użytkownika
UFOLOG_86
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: pt cze 18, 2010 11:53 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw gru 02, 2010 10:40 pm

Mam kwestie na Temat Igły ... czy może on Zablokować Planeswalkery ?? .... PZDR
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw gru 02, 2010 10:47 pm

107.7. Each activated ability of a planeswalker has a loyalty symbol in its cost.[...]


Tak, możesz celować igłą w planeswalkerów i ich umiejętności nie mogą być grane.

PS. Musisz oczywiście nazwać kartę ofc
Ostatnio zmieniony czw gru 02, 2010 10:48 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt gru 03, 2010 2:48 pm

Urge to Feed

Jak użyję tego w turze przeciwnika to moge w jego turze zatapowac sobie vampiry?
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt gru 03, 2010 5:13 pm

Tak, efekt jest na instancie.
 
Keiura
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 3:07 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt gru 07, 2010 9:48 am

Wystawiłem Sigil of Distinction za, przykładowo, 5 many. Przeciwnik niszczy go Orim's Thunderem dodatkowo opłacając kosz kickera. W tym przypadku zadaje 5 obrażeń w wybraną kreaturę?
Ostatnio zmieniony wt gru 07, 2010 9:48 am przez Keiura, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt gru 07, 2010 9:59 am

Keiura pisze:
Wystawiłem Sigil of Distinction za, przykładowo, 5 many. Przeciwnik niszczy go Orim's Thunderem dodatkowo opłacając kosz kickera. W tym przypadku zadaje 5 obrażeń w wybraną kreaturę?


Nie. Przeciwnik niszczy ci Sigil i strzela w wybraną kreaturę za 0, ponieważ koszt :x: jest zawsze równy 0
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt gru 07, 2010 12:37 pm

Chcę złożyć talię na szczurach do house gamingu (lata grania Skavenami w WFB :P), i:

http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ ... seid=78679 - napisane jest "then", więc jeśli przeciwnik ma jedną kartę, a ja zagram tego skilla, on ją discarduję, a Nezumi się obraca.

Natomiast http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ ... seid=78678 - jeśli przeciwnik ma jedną kartę na grave a ja zagram skilla, to on ją wyrzuca a ja się obracam? Czy też muszę użyć skilla przy pustym grave, żeby go sflipować?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr gru 08, 2010 8:13 am

Kervyn pisze:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ ... seid=78679 - napisane jest "then", więc jeśli przeciwnik ma jedną kartę, a ja zagram tego skilla, on ją discarduję, a Nezumi się obraca.


Tak, ale jeśli zapłacisz manę w upkeepie przeciwnika, przeciwnik zdiscarduje kartę i flipniesz Nezumi, to przeciwnik już nie straci życia.

Kervyn pisze:
Natomiast http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ ... seid=78678 - jeśli przeciwnik ma jedną kartę na grave a ja zagram skilla, to on ją wyrzuca a ja się obracam? Czy też muszę użyć skilla przy pustym grave, żeby go sflipować?


Musisz użyć abilitki, gdyż generuje ona trigger który zarówno wyrzuca karty z grave jak i sprawdza stan grave.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr gru 08, 2010 11:09 pm

Mam pytanie co do takiej smiesznej sytuacji:

Mam wystawiona kreaturke , przeciwnik rzuci mi na nia Mind Control i ja przejmuje.
Nastepnie w mojej turze zagrywam Act of Treason, czyli przejmuje ja do konca tury i odrazu aktywuje zdolnosc Bazaar Tradera ,czyli przejmuje ja na stale.

Co sie wtedy dzieje? Bo enchant dalej lezy na rkeaturce , wiec mimo tego ze ja przejolem spowrotem, przeciwnik ja dalej kontroluje, czy ja mimo zalozonego Mind Control ? xD
Ostatnio zmieniony śr gru 08, 2010 11:10 pm przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw gru 09, 2010 10:06 am

Rzucając Acta przejmujesz kontrolę tylko nad kreaturą. Wszystkie dotychczasowe enchantmenty i equipmenty spadają z niej.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw gru 09, 2010 10:22 am

2010-08-15   Gaining control of a creature doesn't cause you to gain control of any Auras or Equipment attached to it.


Już resolve Act of Treason spowoduje odczepienie wszystkich enchantów/aur i equipów, więc dostajesz czystą kreaturę której nie musisz już traktować Bazar traderem.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw gru 09, 2010 10:24 pm

Ok dzieki.

Jeszcze 1 pytanko.

Jesli przeciwnik ma kreaturke z protekcja na czarne, to ma ona odpornosc na zdolnosc Gatekeeper of Malakir ?
Czy protekcja nie obejmuje sacrifice?
Ostatnio zmieniony czw gru 09, 2010 10:27 pm przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw gru 09, 2010 11:31 pm

Protekcja chroni permament przed cechą zagranej karty. Cechą może być kolor, może być typ/podtyp karty (Np. Instant, Kreatura itp). Sacrifice odnosi się do gracza, więc Gatekeeper zadziała normalnie.

Dopiero jak byś miał na stole True Believer, Gtekeeper nie zadziała, ponieważ Believer daje ci Shrouda, więc Gatekeeper nie może wskazać ciebie jako celu kickera.
Ostatnio zmieniony czw gru 09, 2010 11:32 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt gru 10, 2010 2:21 pm

Ball Lightning

Musze to poswiecic na koniec tury czyli po ataku moge to wrocic do reki Unsummonem przed poswieceniem?
Ostatnio zmieniony pt gru 10, 2010 2:23 pm przez Shady, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt gru 10, 2010 3:52 pm

Tak, możesz.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt gru 10, 2010 10:30 pm

Kod: Zaznacz cały
2010-08-15 Gaining control of a creature doesn't cause you to gain control of any Auras or Equipment attached to it.



Już resolve Act of Treason spowoduje odczepienie wszystkich enchantów/aur i equipów, więc dostajesz czystą kreaturę której nie musisz już traktować Bazar traderem.

Nie dostajesz controli nad Equipmentem, ale jest cały czas doczepiony. CZyli jeśli przejmujesz stwora z Argentum Armor na sobie, to cały czas go ma. Chociaż jak zyskamy tegoż stwora na stałem (np. za pomocą Mind Control), to opp może przeequipować.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob gru 11, 2010 3:22 pm

Wiem ze to zly dzial na takie pytania ale mysle ze adminsitracja przymknie na to oko :D

Sa jakies karty koloru czarnego (instant/sorcery) ktore wymuszaja poswiecenie kreaturki przez wybranego gracza? Mam na mysli cos w stylu Target player sacrifice a creature.
Ostatnio zmieniony sob gru 11, 2010 3:23 pm przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob gru 11, 2010 3:51 pm

 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz gru 12, 2010 4:41 pm

Vampire Nocturnus

Jak mam 2 pod kontrola, to wszystkie vampiry dostaja +2/+1 czy +4/+2 (bo sa 2 Nocturnusy) ?
 
polopeg
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 71
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 11:59 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz gru 12, 2010 8:00 pm

+4/+2 bo 2 Nocturnusy
 
Awatar użytkownika
UFOLOG_86
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: pt cze 18, 2010 11:53 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob gru 18, 2010 10:05 pm

Mam Trochę archaiczne pytanko. A Mianowicie . jedna kreaturka możne Blokować Jedna Kreaturkę . Lecz Jedna Kreaturkę może Blokować Dowolna ilość Kreaturek . Kwestia polega na tym czy Efekty w Blokowaniu oddziałują na wszystkie Które Blokują Jedną .
Sytuacja ... Mam kritke 6/6 ktoś blokuje je 3 kritkami po 2/2 wszystkie giną rzecz jasna ale Gdy moja ma Efekt lifelink czy dostaje całe 6 czy tylko 2 bo zadała Jednej. Podobna sytuacja z Deadhtaczem czy niszczy jedna czy wszystkie . Dziękuje za uwage
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob gru 18, 2010 10:14 pm

Przeczytaj dokładnie wording, a wyjdzie, że:
1. Lifelink - dostajesz tyle życia, ile krita zada DMG - dostałbyś 6, gdyby była blokowana nawet przez stwora 1/1.
2. Deathtouch - KAŻDA krita, której krita z deathtouchem zada dmg, zostaje zniszczona

:)
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob gru 18, 2010 10:17 pm

UFOLOG_86 pisze:
Sytuacja ... Mam kritke 6/6 ktoś blokuje je 3 kritkami po 2/2 wszystkie giną rzecz jasna ale Gdy moja ma Efekt lifelink czy dostaje całe 6 czy tylko 2 bo zadała Jednej. Podobna sytuacja z Deadhtaczem czy niszczy jedna czy wszystkie . Dziękuje za uwage


Wybierasz ile obrażeń rozdajesz każdej zblokowanej kreaturze (w przypadku kiedy jest więcej niż dwa cele akcji), więc jeśli jest 6/6 lifelink dostaniesz 6hp.

Kreatura z Deathtouch wystarczy że zada 1dmg blokującej/ataujacej kreaturze i kreatura zostaje niszczona poprzez działanie state-based action.
Ostatnio zmieniony sob gru 18, 2010 10:18 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz gru 19, 2010 11:37 am

Ja tez mam pytanko co do tego blokowania a mianowicie taka sytuacje:

1. Mam krita 10/10 z Trample i ktos mi go zablokuje 5 kreaturkami 2/2. Czy przejda jakies obrazenia w przeciwnika czy nie?

2. Zaatakuje 6 kritami , zalozmy 5x 2/2 i 1x 5/5 z Trample, a ktos zablokuje sie na wszystkie Palace Guardem. Ile obrazen przejdzie na zycie przeciwnika jesli:
a) krity 2/2 nie maja trample a 5/5 ma?
b) wszystkie krity maja trample?

3.To juz troche inny temat ale, jesli mam Krita 2/2 z double strike i przeciwnik zablokuje go kritem 2/2 to pierwsze 2 dmg zabija krita przeciwnika, a drugie 2 dmg juz normalnie zadane wchodzi w jego zycie?
Ostatnio zmieniony ndz gru 19, 2010 11:46 am przez Shady, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
UFOLOG_86
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: pt cze 18, 2010 11:53 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz gru 19, 2010 3:46 pm

Specu pisze:
UFOLOG_86 pisze:
Sytuacja ... Mam kritke 6/6 ktoś blokuje je 3 kritkami po 2/2 wszystkie giną rzecz jasna ale Gdy moja ma Efekt lifelink czy dostaje całe 6 czy tylko 2 bo zadała Jednej. Podobna sytuacja z Deadhtaczem czy niszczy jedna czy wszystkie . Dziękuje za uwage


Wybierasz ile obrażeń rozdajesz każdej zblokowanej kreaturze (w przypadku kiedy jest więcej niż dwa cele akcji), więc jeśli jest 6/6 lifelink dostaniesz 6hp.

Kreatura z Deathtouch wystarczy że zada 1dmg blokującej/ataujacej kreaturze i kreatura zostaje niszczona poprzez działanie state-based action.


Kolega powyżej już mi wyjaśnił ... Dziękuje za "Gorączkowość w Odpowiedziach"

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości