Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4284
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Pytania o mechanikę

czw gru 16, 2010 11:15 am

Nie wiem czy gdzieś jest to wyjaśnione dokładnie w zasadach, ale moim zdaniem kary z siły będzie się liczyło tak samo jak przy broni jednoręcznej (modyfikator z siły -1 = -1 do obrażeń). Mnożnik używa się natomiast tylko przy dodatnich wartościach. Uzasadnić można to tym, że w podręczniku mówi się o "premii" a D&D rozróżnia pojęcia "premia" i "modyfikator" - ta pierwsza może być tylko dodatnia.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2243
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

czw gru 16, 2010 9:39 pm

Jest namieszane, przynajmniej w polskiej wersji, ponieważ w myśl "rozróżniania" należało by przyjąć, że kary z Siły do obrażeń nie dotyczą walki oburącz, jak i broni trzymanej w drugiej ręce.
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Pytania o mechanikę

czw gru 16, 2010 9:55 pm

Radnon wszystko pięknie przedstawił z odwołaniem się do źródeł (podpisuję się w pełni za taką interpretacją, nawet na bazie gołego zdrowego rozsądku - bez cytowania zasad). To chyba nie pozostawia większych wątpliwości?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2243
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

pt gru 17, 2010 9:57 am

smaller - w swojej poprzedniej wypowiedzi wykazałem, że jego słowa są niezgodne ze źródłem, czyli Podręcznikiem Gracza. By znać oficjalne stanowisko trzeba by odszukać coś na stronie WotC, choć wydaje się oczywiste (i pewnie, jeśliby sprawdzić oficjalne rozpiski wielu BN, w końcu by się to potwierdziło) z racjonalnego punktu widzenia, że kary liczy się jednokrotnie niezależnie od stosowania broni oburęcznej/atakowania druga ręką.

Gwjazdor pisze:
Walcząc bronią dwiema rękami, dodaje się półtorakrotną premię z siły. A co jeśli postać ma karę ze Str? Odejmuje się tylko połowę kary?

Nie ma takiej zasady, czyli nic się nie zyskuje.
Ostatnio zmieniony pt gru 17, 2010 9:59 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt gru 17, 2010 10:39 am

Kamulec pisze:
w myśl "rozróżniania" należało by przyjąć, że kary z Siły do obrażeń nie dotyczą walki oburącz, jak i broni trzymanej w drugiej ręce.

Jakto? W PG 3.5, na str.8, wyraźnie jest napisane, że do obrażeń stosuje się modyfikator, nie premię. 2h broń lub broń w drugiej ręce wyjątek.

smaller pisze:
To chyba nie pozostawia większych wątpliwości?

Żadnych, bynajmniej dla mnie :)
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Pytania o mechanikę

pt gru 17, 2010 1:13 pm

Kamulec, różnica polega na tym, że Radnon powołał się na wersję bazową, podczas gdy do polskiej mogły się wkraść błędy redakcyjne (bo to pierwszy raz...).

EDIT: jakie 3.0!? ;o
Ostatnio zmieniony wt gru 21, 2010 10:40 am przez smaller, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2243
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

pt gru 17, 2010 1:43 pm

Nie mogę się ustosunkować, bo nie korzystam z PG 3.0 i SRD.

W SRD angielskim po zestawieniu zasad z kilku miejscy wychodzi, że modyfikatory 0,5 i 1,5 nie dotyczą kar.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 10:14 am

Potrzebna mi klasa/atut/cokolwiek, może być z twórczości forumowej, co ma związek z liczbami/matematyką...
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 10:34 am

może bardziej w stronę geometrii, ale to jest część matematyki, to w complete arcana jest klasa geometer, może ona się na coś przyda.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 12:08 pm

Czy są jakieś mechaniczne różnice między trzema (czterema?) podrasami niziołków? Poza tym, że bodaj zjawomyślne mają ulubioną klasę barbarzyńcę, a nie łotrzyka? Jeśli są, gdzie mogę znaleźć te różnice, jeśli nie, po co zrobiono trzy podrasy :razz:?

I czy są gdzieś rozpisane niziołki podziemne, wspominane choćby w WiP, w opisie niziołczej bogini Sheeli Peroryl? To jakaś inna, hipotetycznie czwarta podrasa niziołków czy też inna nazwa którejś z trzech "powszechnych" (lekkostope, zjawomyślne, waleczniaki)?
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 12:13 pm

Są, np. niziołki waleczniaki zamiast premii do rzutów obronnych mają dodatkowy atut na 1. poziomie. To tak mi się pamięta. Szczególy widziałem w opisie świata Zapomnianych Krain.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2243
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 3:54 pm

Zireael pisze:
Potrzebna mi klasa/atut/cokolwiek, może być z twórczości forumowej, co ma związek z liczbami/matematyką...


Zogniskowanie wiedzy (matematyka)

Możesz sprecyzować, co masz na myśli pisząc "ma związek"?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 4:45 pm

Kamulec pisze:
Zireael pisze:
Potrzebna mi klasa/atut/cokolwiek, może być z twórczości forumowej, co ma związek z liczbami/matematyką...


Zogniskowanie wiedzy (matematyka)

Możesz sprecyzować, co masz na myśli pisząc "ma związek"?


Nie wiem, jakaś klasa prestiżowa albo podstawowa, gdzie gość zajmuje się liczbami (i nie musi z tego tytułu zaraz zadawać 100k100 obrażeń). Może traktuje liczby jako magię? Albo jest naukowcem? I liczy, powiedzmy, ile jest duchów/fey/czegoś tam we wszechświecie?

Myślę o zrobieniu alter ego osoby związanej z matematyką, stąd to pytanie.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 5:11 pm

Zireael pisze:
Kamulec pisze:
Zireael pisze:
Potrzebna mi klasa/atut/cokolwiek, może być z twórczości forumowej, co ma związek z liczbami/matematyką...


Zogniskowanie wiedzy (matematyka)

Możesz sprecyzować, co masz na myśli pisząc "ma związek"?


Nie wiem, jakaś klasa prestiżowa albo podstawowa, gdzie gość zajmuje się liczbami (i nie musi z tego tytułu zaraz zadawać 100k100 obrażeń). Może traktuje liczby jako magię? Albo jest naukowcem? I liczy, powiedzmy, ile jest duchów/fey/czegoś tam we wszechświecie?

Myślę o zrobieniu alter ego osoby związanej z matematyką, stąd to pytanie.

Naukowcy to Archiviści - głodni wiedzy wysłannicy kościołów, z potencjałem do nauczenia się wszystkich czarów. Kwestia znalezienia tylko kapłana z odpowiednimi domenami albo nakłonienia Paladyna czy Łowcy, żeby swoje unikalne zdolności zapisał na papierze.

Otoczka z liczbami to czysty fluff - może przecież zapisywać czary w systemach liczbowych, inkantacje mogą mieć formy wzorów matematycznych, a cel w życiu raczej nie jest wpisany w klasę.
Zdolności Dark Knowledge są wynikiem dogłębnego studiowania schematów zachowań potworów - nie ma żadnych przeszkód, żeby zapisywał je sobie również wzorami statystycznymi.
Ostatnio zmieniony wt gru 21, 2010 5:12 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 7:23 pm

Korbel pisze:
Są, np. niziołki waleczniaki zamiast premii do rzutów obronnych mają dodatkowy atut na 1. poziomie. To tak mi się pamięta. Szczególy widziałem w opisie świata Zapomnianych Krain.

Korzystając z okazji - ktoś widział waleczniaki przedrukowane na 3.5?
Przy okazji x2 - zna ktoś inną rasę dającą atut na 1. poziomie?
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 8:00 pm

Korbel pisze:
Szczególy widziałem w opisie świata Zapomnianych Krain.

No tak, najciemniej pod latarnią. Tam nie zajrzałem...
A co z niziołami podziemnymi? Ktoś coś o nich wie? Ktokolwiek? Cokolwiek?
 
Awatar użytkownika
Vincent Valentine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 191
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:30 am

Re: Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 9:33 pm

O ile pamiętam, to Vasharowie z Book of Vile Darkness dostawali darmowy atut, ale chyba tylko plugawy.
Azurin z Magic of Incarnum też dostaje feata, ale podobnie jak wyżej, niewiele różni się od człowieka.
Tę dwójkę pamiętam.
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

Pytania o mechanikę

wt gru 21, 2010 10:14 pm

Doprecyzowując - chodziło mi o dowolny feat, powyższe przykłady znam ;)
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

Pytania o mechanikę

śr gru 22, 2010 10:07 pm

Czy Ganesi Powietrza z FRCS różni się czymś od tego tutaj oprócz braku LA i typu ?
Ostatnio zmieniony śr gru 22, 2010 10:07 pm przez Brilchan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2243
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

śr gru 22, 2010 11:02 pm

Na pewno ulubioną klasą, w OŚ jest wojownik.
Ostatnio zmieniony śr gru 22, 2010 11:03 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

czw gru 23, 2010 11:24 am

Nie ma odporności na elektryczność i zamiast podmuchu wiatru ma lewitację jak zaklinacz na 5. poziomie.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

Pytania o mechanikę

czw gru 23, 2010 11:27 am

@UP

Wielkie dzięki lewitacja mi nawet bardziej pasuję :D rozumiem że to lewitacja jest 2 razy dziennie jako zdolność czaropodobna ?
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

czw gru 23, 2010 11:38 am

Owszem, zdolność czaropodobna, ale tyko raz dziennie...
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

Pytania o mechanikę

czw gru 23, 2010 3:41 pm

Ok kolejne pytanie ile postać na 1 poziomie ma standardowo złota ? Szukałem jakiś tabelki w SRD ale nie mogę nic znaleźć
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o mechanikę

czw gru 23, 2010 3:57 pm

Złoto na 1. poziomie jest zależne od klasy, spójrz w podręczniku gracza. W SRD tych tabelek nie znajdziesz bo nie są objęte OGL.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2243
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

czw gru 23, 2010 11:55 pm

Możesz użyć przykładowych zestawów startowych z rozszerzenia sieciowego PG do wyliczenia.
Ostatnio zmieniony czw gru 23, 2010 11:57 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn gru 27, 2010 12:44 pm

Mam pytanie. Otóż wszelakie klasy czarujące do rzucania czarów potrzebują przynajmniej jednej wolnej ręki. Jak się ma sprawa kapłana używającego dużej i tarczy i jakiejś broni ręcznej (np. Buzdygan). Czy musi poświecić dodatkową akcję na zwolnienie ręki? Czy w jego przypadku nie ma to znaczenia?
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Pytania o mechanikę

pn gru 27, 2010 1:01 pm

W opisie cięzkiej tarczy jest napisane, że jest tak ciężka, że ręki nie można użyć do innych celów. Lekka tarcza lub puklerz już by nie przeszkadzały.

Trzeba więc upuścić broń na ziemię (darmowa akcja), schować do pochwy (odpowiednik ruchu, prowokuje okazyjny atak), albo odpiąć tą ciężką tarczę (odpowiednik ruchu) i wtedy rzucić czar.

Oczywiście, jeśli czar nie ma komponentów somatycznych - można rzucać bez ograniczeń.
Ostatnio zmieniony pn gru 27, 2010 1:05 pm przez Korbel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn gru 27, 2010 1:09 pm

Dziękuję za odpowiedź :)
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Pytania o mechanikę

pn gru 27, 2010 1:21 pm

Korbel pisze:
Trzeba więc upuścić broń na ziemię (darmowa akcja), schować do pochwy (odpowiednik ruchu, prowokuje okazyjny atak), albo odpiąć tą ciężką tarczę (odpowiednik ruchu) i wtedy rzucić czar.

Oczywiście, jeśli czar nie ma komponentów somatycznych - można rzucać bez ograniczeń.


Jeśli rzuca się czar z komponentami somatycznymi, nosząc ciężką tarczą, otrzymuje się karę - czyli prawdopodobieństwo - niepowodzenia czaru. Tak samo w przypadku lekkiej tarczy czy puklerza.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości