Huragan
Przywoływanie [sprowadzanie]
Poziom: Zaklinacz/czarodziej 8, druid 7;
Czas rzucania: 1 runda (patrz opis);
Zasięg: osobisty;
Obszar: sfera o promieniu 12 metrów (patrz opis);
Czas działania: 1 runda (patrz opis);
Komponenty: somatyczny, werbalny;
Rzut obronny: refleks (częściowo, patrz opis);
Odporność na czary: nie;
Otwierasz szczelinę do wymiaru powietrza, skąd przyzywasz huraganowy wiatr, wiejący z prędkością dochodzącą do 350 km/h. Wszystkie istoty, znajdujące się w zasięgu czaru zostają natychmiast odrzucone o 2k6*1,5+9 metrów w każdej rundzie działania czaru. Jeśli uda się im rzut obronny na refleks, zostają odrzucone tylko o połowę tej wartości. Każda odrzucona istota otrzymuje 1k6 stłuczeń na każde przebyte 3 metry, a jeśli straci przytomność, otrzymuje 1k6 obrażeń miażdżonych na każde przebyte 3 metry. W czasie rzucania czaru i przez rundę po jego rzuceniu unosisz się około trzech metrów nad ziemią.
Postać rzucająca czar i istoty zajmujące to samo pole co ona, są chronione przed skutkami działania czaru. Jeśli jednak czarujący przesunie się w czasie działania czaru, zostaje on normalnie odrzucony.
Ten czar można wzmocnić, wydłużając czas jego czarowania. Za każdą rundę poświęconą na wzmacnianie czaru (akcja całorundowa, maksymalna ilość rund poświęconych na wzmacnianie czaru to 1/2 PC), promień sfery powiększa się o 3 metry. Za każde 3 rundy poświęcone na wzmacnianie, czas jego działania zwiększa się o rundę.
Czyli czarujący 20 poziomu, rzucający czar przez 11 rund, przyzywa wiatr, wiejący przez 4 rundy w promieniu 42 metrów.