Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Organizacje ze świata Domu Vrinn [organizacje] [3.5 FR]

pt lut 04, 2011 3:04 pm

Nareszcie znalazłam czas, żeby dokończyć...

Żelazny Tron
Kwatera główna: Suzail
Członkowie: 3500
Hierarchia: segmentowa
Przywódca: Krakosh (CN mężczyzna burzowy gigant Zak 10), Maready (NZ mężczyzna półelf Czar 13/Łtr 3)
Religia: żaden jako organizacja, najczęściej Kelemvor, Maska, Shar, Waukeen
Charakter: PN, PZ, CN, CZ, NZ
Tajność: wysoka
Symbol: stylizowany żelazny tron

Zarys historyczny
W 1347 RD na Faerun trafiła Sfena, w połowie diabelska córka Glasyi, Księżniczki Piekła. Ta uzdolniona skrytobójczyni uległa dziwnemu wypadkowi, który umożliwił jej pozostanie na Faerunie. To ona stworzyła Żelazny Tron, zamierzając w przyszłości przehandlować organizację w zamian za odtworzenie ciała. Sfena wymyśliła też nazwę organizacji w swoim pierwszym przemówieniu.
Żelazny Tron szybko zdobył duże udziały w handlu na Zachodnich Ziemiach Centralnych. Jego taktykę pomyślano tak, by zawsze dało się udowodnić, że jego członkowie działają w granicach prawa. Inni szybko się nauczyli, że zadarcie z Żelaznym Tronem oznacza konieczność bycia ciągle przygotowanym na różne nieprzyjemności.
W 1368 RD miała miejsce jedna z najgłośniejszych akcji Żelaznego Tronu. Komórka działająca we Wrotach Baldura postanowiła opanować cały handel żelazem na Wybrzeżu Mieczy. Ich machinacje pokrzyżowała jednak grupa poszukiwaczy przygód, wśród których był Pomiot Bhaala.
W 1371 RD Sfena zaginęła w okolicznościach sugerujących diabelską interwencję. Wraz z jej zniknięciem organizację ogarnął chaos. Ostatecznie jej zastępca, Krakosh, zdołał przejąć kontrolę. Żelazny Tron utracił jednak swoją pozycję.
Trzy lata później przywódcy organizacji spotkali się w Ordulin. Czas geas rzucony przez Sfenę powoli zaczął gasnąć.

Motywacje i cele
Krakosh pragnie ustalić miejsce pobytu Sfeny i ją odzyskać. Ponieważ nie ma pojęcia, gdzie jej szukać, rozkazał członkom organizacji badać obszary prowadzenia interesów. W tym czasie ma zamiar zwiększyć działania Żelaznego Tronu w terenie.
Tak naprawdę organizacją zarządza Maerady, poprzez swego sprzymierzeńca. Kiedy Krakosh spełni już swoje zadanie, czarodziej zamierza go wyeliminować i rządzić samodzielnie.
Żelazny Tron jest aktualnie zaangażowany w legalny handel bronią. Jego karawany są mile widziane w wielu miastach Ziem Centralnych ze względu na magiczne i mistrzowskie uzbrojenie, jakie transportuje (większość jest kradziona, wyniesiona z lochów lub wykonana bez należnej zapłaty). Organizacja zajmuje się również przemytem oręża, unikając podatków lub niewygodnych nakazów. Dokonuje również ataków na karawany konkurencji.
Komórki Żelaznego Tronu działają niezależnie. Zazębiającą się strukturę znają jedynie najwyżej postawieni członkowie organizacji.

Rekrutacja
Żelazny Tron potrzebuje morderców realizujących jego zamierzenia – rekrutuje ich więc spośród szumowin, nie wybrzydzając. Płace są rozsądne i dochodzą do tego hojne premie dla mających smykałkę do tego fachu.
Organizacja aktywnie rekrutuje też całe drużyny poszukiwaczy przygód – wszystko w celu badania lochów i innych niebezpiecznych miejsc. Żelazny Tron hojnie wynagradza śmiałków, jednak nalega na podpisanie kontraktów zakazujących zatrzymania znalezionej broni lub zbroi mistrzowsko wykonanej lub magicznej.

Spotkania
Wśród szeregowych członków organizacji dominują kupcy, przywódcy karawan, żołnierze, rabusie, łotrzykowie, szpiedzy, rzemieślnicy, skrytobójcy i sabotażyści. Znaczna ich większość – wywodząca się z niemal wszystkich cywilizowanych ras Faerunu – dąży do zdobycia bogactwa. Część pragnie również władzy, a najbardziej utalentowani otrzymują zapewniające ją stanowiska.
W spotkaniach z Żelaznym Tronem zazwyczaj biorą udział wynajęci agenci – złodzieje, przemytnicy i rzezimieszki lub przeciwnie, kupcy pracujący w legalnych karawanach.
Jeśli poszukiwacze przygód dotarliby do informacji umożliwiających Krakoshowi odkrycie miejsca pobytu Sfeny, może staną twarzą w twarz z samym przywódcą Żelaznego Tronu.

Według zasad z PHB2:
Affiliation type: business
Affiliation scale: 11

Affiliation Score
Positive Criteria
Osobista i społeczna potęga +1/2 SW
Bogactwo +1/20 000 sz
Charyzma 13 lub wyższa +1
Właściciel ziemski +1
Tytuł szlachecki +1
Rodzice lub rodzeństwo w organizacji +2
Wżeni się w rodzinę zarządzającą organizacją +2
Rekrutuje nowego członka +1
Spędził 10 lat lub więcej +1

Negative Criteria
Charyzma 8 lub mniej –2
Niszczy własność organizacji –1/1,000 sz wartości
Kradzież własności organizacji –10

Affiliation Benefits
Affiliation Score 11 lub więcej:
przychód 200 sz/miesiąc
+2 do testów Dyplomacji względem członków organizacji
osobisty sługa (SW 1 lub mniej)

Affiliation Score 21 lub więcej:
Obniżka 10% kosztów w złocie lub XP podczas tworzenia przedmiotów
Sieć informatorów pozwala używać Zbierania informacji w danym regionie
Straż honorowa 4-8 stworzeń (PS 8)

Affiliation Score 30 lub więcej:
Wypożyczenie przedmiotu o wartości do 30,000 sz raz na miesiąc na 2k4 dni
Pomnik - +2 do Zdolności przywódczych, +2 do Dyplomacji i Zastraszania względem ludzi, którzy go widzieli
Osobista straż (PS 12)

Executive Powers:
Craft
Gift
Trade

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość