Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Poznanie pory dnia [3.5]

sob lut 19, 2011 10:58 am

Poznanie pory dnia
Wieszczenie
Poziom: Czar/Zak 0, Brd 1, Kap 0, Drd 1, Trp 1, Pal 1
Komponenty: W
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Ten czar pozwala rzucającemu poznać, ile czasu upłynęło od wschodu/zachodu słońca. Rzucający poznaje nie tylko porę dnia, ale też, ile minęło godzin (z dokładnością do pół godziny), np. „2 godziny od wschodu słońca”, „0,5 godziny do zachodu słońca”, „północ”, „południe” – które w Krainach zwane jest „wysokim słońcem”....
Jeśli rzucający zada konkretne pytanie w myślach przy rzucaniu czaru (np. "ile czasu do zmiany straży?"), czar zapewni odpowiedź na zadane pytanie, z dokładnością do pół godziny.
Czar działa również pod ziemią i w przypadku, gdy słońce zasłonięte jest chmurami. Najczęściej jest stosowany w warunkach, gdy nie można zastosować zegarów mechanicznych/słonecznych lub innych metod śledzenia upływu czasu.
Na planach innych niż Plan Materialny czar może nie działać lub podawać niedokładne wyniki. Czar nie działa na Planie Astralnym; będzie jednak działał na planie, na którym nie ma nocy i dnia, podając czasy odnoszące się do momentu, w którym rzucający się na nim znalazł.

--------------------
Czekam na uwagi.
Zi
P.S. Czar wymyślony z powodu odpowiedzi Radnona, cytowanej poniżej:
Przekopałem się przez posiadane podręczniki drugoedycyjne, ale niestety nie znalazłem rozpiski żadnego czaru, który służyłby do odmierzania czasu lub podobnych rzeczy. Być może coś takiego trafiło do starych kompendiów, ale do nich niestety nie mam dostępu.
Ostatnio zmieniony sob lut 19, 2011 2:52 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Wykrycie czasu [3.5]

sob lut 19, 2011 11:39 am

Początkowo opis mnie zaintrygował i spodziewałem się czegoś... w sumie to nie wiem. No cóż - przydatne zaklęcie użytkowe, zwłaszcza do odmierzania czasu ile trwać będą jeszcze inne zaklęcia. Błedów nie zauważyłem

Pozdrawiam
AdDur
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Wykrycie czasu [3.5]

sob lut 19, 2011 12:39 pm

Zmieniłbym na sztuczkę, ale poza tym OK. Może niech zaklęcie podaje odpowiedź na pytanie o czas zamiast podawania czasu, co by pozwoliło na odpowiedzi typu "10 minut do koronacji", "5 godzin od rzucenia zaklęcia X" itp.? Przy czym możliwe byłyby tylko takie odpowiedzi, które czarujący by znał gdyby miał perfekcyjne wyczucie czasu albo dobry zegar z kalendarzem. I jak uważasz, co powinno się dziać, jeśli w danym miejscu czas nie może być mierzony normalnie (w Pandemonium nie ma nocy i dnia, a Astralu czasu niby nie ma, o Odległej Dziedinie już nie wspominając)?
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Wykrycie czasu [3.5]

sob lut 19, 2011 12:51 pm

Heh, mnie też nazwa czaru troszkę zmyliła, podsunęła na myśl coś potężnego, może przez podobieństwo do zatrzymania czasu. Wiesz, trochę sugerujące, że mag kombinuje coś z czasem, jako takim, wykrywa jakieś zaburzenia w jego upływie itp. Ale to tylko moje pierwsze skojarzenia.

Można by nazwać inaczej, choćby po prostu ustalenie pory dnia, czy coś takiego. Prosty czar, to i nazwa banalna.

Także proponuję, by zmienić na sztuczkę.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Wykrycie czasu [3.5]

sob lut 19, 2011 1:07 pm

Sztuczka obowiązkowo, przecież na dokładne poznanie czasu pozwala normalnie test tajników dziczy ST= chyba 10...

Dał bym temu czarowi w ogóle 24 godzinny czas działania, bo w innym przypadku, to kto inteligenty go zapamięta.

Dobre by było z tego zrobić coś bardziej użytecznego, niech trwa 24 godziny, podaje czas, a do tego pozwala na ustawienie przypomnień (1/2 poziomy czarującego).

"Pik, pik,
- Za dwie godziny spotkanie z dowódcą straży"

O tak, wtedy to by był jeden z ulubionych czarów roztrzepanych magów, którzy siedząc z nosem w książkach, nie raz zapomną o jakiejś ważnej rzeczy.
Ostatnio zmieniony sob lut 19, 2011 2:30 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Snusmumriken
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 151
Rejestracja: wt cze 09, 2009 1:02 pm

Wykrycie czasu [3.5]

sob lut 19, 2011 2:26 pm

Tak jak zaproponowali poprzednicy ustalił bym poziom czaru na zerowy i nic więcej bym nie zmieniał.

Można było by stworzyć potężniejszą wersje zaklęcia, która tworzyła by "zegar" na całość dnia, a nie jednorazowo i miała by większą dokładność.

przecież na dokładne poznanie czasu pozwala normalnie test tajników dziczy ST= chyba 10... + kompas.


Nie każdy mag ma rangi w tajnikach dziczy ;) Poza tym użyteczna magia jest po to, żeby wyręczać z takich drobnostek :)

"Pik, pik,
- Za dwie godziny spotkanie z dowódcą straży"


Z tego zrobił bym osobny czar ;)
Ostatnio zmieniony sob lut 19, 2011 2:29 pm przez Snusmumriken, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Poznanie pory dnia [3.5]

sob lut 19, 2011 2:58 pm

Potężniejsze poznanie pory dnia
Wieszczenie
Poziom: Czar/Zak 2, Brd 2, Kap 2, Drd 2, Trp 2, Pal 2
Komponenty: W
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Ten czar działa podobnie do poznania pory dnia (patrz wyżej), ale działa przez 24 godziny, z dokładnością do minuty. Czar może również "przypomnieć" mentalnie rzucającemu o istotnych wydarzeniach - jeśli rzucający ustalił je podczas rzucania czaru - maksymalnie dziesięciu w ciągu jednej doby.

---------------------------------------
Dziękuję za wszystkie uwagi. Nazwę zmieniono, poziom poprawiono i (jak widzicie) dodano potężniejszą wersję.
Czekam na dalsze komentarze.
Zi
Ostatnio zmieniony sob lut 19, 2011 3:58 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
khayman
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 09, 2007 12:15 am

Re: Poznanie pory dnia [3.5]

sob lut 19, 2011 3:10 pm

No i nie poprawione (bo to nie atut) tylko potężniejsze jak już - to jeśli chodzi o terminologię polskiej edycji D&D.
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Poznanie pory dnia [3.5]

sob lut 19, 2011 5:58 pm

Widzę rozbieżność:
Czas trwania: Natychmiastowy

Ten czar działa podobnie do poznania pory dnia (patrz wyżej), ale działa przez 24 godziny

Więcej błedów już nie widzę.

Pozdrawiam
AdDur
 
Tig
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 218
Rejestracja: śr lip 08, 2009 10:34 pm

Poznanie pory dnia [3.5]

sob lut 19, 2011 8:18 pm

Zwiększ dokładność do setnych części sekundy, będzie można organizować biegi na sto metrów.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość