Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Krzyś
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 118
Rejestracja: sob mar 04, 2006 3:48 pm

[3.5] Twardziel Brodaczy

sob lut 26, 2011 3:05 pm

Wita, przedstawiam klasę prestiżową, jaką stworzyłem specjalnie na moje sesje, jednak mam nadzieję ze i innym się przyda. Wcześniej jednak prosiłbym o krytykę i pomoc w wyważeniu klasy i jej zdolności, gdyż jest ona jeszcze mocno nieskalibrowana. (oraz w dopracowaniu opisu, to moja pierwsza klasa, więc mogą być niedociągnięcia techniczne)

Twardziel Brodaczy
W każdym miejscu na świecie, w każdej karczmie czy oberży, znajdzie się ktoś taki- energiczny, jowialny typ, żłopiący hektolitry piwa bądź wódy, siłujący się na rękę z każdym śmiałkiem oraz uwielbiający gadać o swoich wyczynach. Niekiedy jest to zwykły oszust, chwalipięta ze zbyt wybujałym ego, szczwany naciągacz, który najchętniej wyłudziłby miedziaka na kufelek. Jednak w krasnoludzkim społeczeństwie ktoś taki długo by nie pożył.
U nich tacy osobnicy zwani są Twardzielami. Żeby zostać jednym z nich, trzeba dokonać czegoś na prawdę niesamowitego, by udowodnić swą siłę oraz twardość. I to właśnie lud musi uznać cię za Twardziela, byś mógł nim zostać. Takie persony budzą respekt- niezwykli wojownicy, pokryci bliznami mięśniacy z toporem czy młotem nie od parady. Każdy krasnolud może nim zostać, jednak nie jest to łatwe i częste.
Twardziele poza przesiadywaniem w karczmach zajmują się wieloma rzeczami-podróżują, walczą, wynajmują swą twardość itp. Można ich spotkać niemal w każdym zakątku świata, bo mogą pochodzić skądkolwiek

Wymagania
Bazowa premia do ataku: +5
Rasa: Krasnolud (choć zdarza się, że niekiedy krasnoludy uznają za Twardziela kogoś spoza swoich)
Atuty: Żelazna Wola lub Zwiększona Wytrwałość, Potężny Atak lub Wyszkolenie w Walce, Twardość (przynajmniej raz wybrana)
Specjalne: Postać musi dokonać czynu, który społeczność uzna za niezwykły (epicki? ;D) Pokonać w pojedynkę groźne monstrum, odzyskać dawno zapomniany artefakt, zasłużyć się w bitwie itp. Dodatkowo, jeśli reputacja postaci osłabnie (przestanie być 'twarda'), nie będzie można awansować dalej w klasie Twardziela

Poziom  BaB  Wytrwałość  Refleks  Wola   Specjalne
1.        +1     +2          +0     +0   Zawziętość, Sława +2
2.        +2     +3          +0     +0   Chwalebny Czyn 1x 1/dzień, "Blizny"  1/-
3.        +3     +3          +1     +1   Atut Premiowy
4.        +4     +4          +1     +1   Chwalebny Czyn 2x 2/dzień, "Blizny" 3/-
5.        +5     +4          +1     +1   Sława +4


KW: k12
Umiejętności klasowe: Jeździectwo, Nasłuchiwanie, Spostrzegawczość, Pływanie, Wspinaczka, Skakanie, Zastraszanie, Rzemiosło, 1 dowolnie wybrana inna
Pkt. umiejętności na poziom: 2 + mod. z Intelektu

Biegłości w broniach i pancerzach: Twardziele biegle władają broniami prostymi oraz żołnierskimi, ponad to, otrzymują biegłość w dwóch dowolnych broniach egzotycznych, jakie zdarzyło im się ujrzeć w boju, w rękach kogoś innego, wroga, towarzysza itd. Twardziele biegle używają zbroi lekkich I średnich oraz tarcz, ale wielu z nich odrzuca pancerz, chcąc udowodnić swoją “twardość”.

Specjalne zdolności:
Zawziętość: Twardziele są traktowani jakby posiadali atut “Zawziętość”, nawet jeśli nie spełniają wymagań wstępnych.
Sława: Aby zostać Twardzielem trzeba pokonać czegoś wielkiego-zabić w pojedynkę potężnego potwora, zasłynąć w bitwie, odnaleźć zaginiony artefakt itd. itp., więc taki czyn nie zostaje bez echa w świecie: od 1 poziomu, Twardziel zyskuje premię +2 do testów opartych na Charyzmie oraz do testów Zastraszania w kontaktach z krasnoludami, orkami, półorkami, wojownikami itp., (o ile przedstawi im swoje czyny jako Twardziel). Na 5 poziomie sława danego Twardziela zdążyła już obiec świat- premia wzrasta do +4, dotyczy każdej osoby, oraz ludzie zaczynają rozpoznawać Twardziela (bo jego czyny są sławne)
Blizny: Życie Twardziela to ciągły bój, nieustająca walka o życie. Można się w jej trakcie dorobić fascynującej kolekcji blizn. Twardziele szczycą się swymi bliznami, są dla nich wręcz święte, im większe , tym więcej honoru i sławy zyskuje się wśród ludzi. Takie Blizny zapewniają RO, odpowiednio 1/- oraz 3/- na 2 i 4 poziomie. Poza tym, Twardziel może dodać do KP mod. z Bd nie Zr (ale zawsze traktowane jest to tak jakby była to premia z Zr).
Chwalebny Czyn: Aby awansować w tej klasie, dokonuje się “hardych” i “twardych” rzeczy. Zdolności nabyte w tym czasie, przydają się też i w innych sytuacjach. Twardziel wybiera na 2 poziomie 1 zdolność z tej listy, na 4 poziomie uzyskuje dostęp do 2, każdej z nich może użyć 1 dziennie na 2 poziomie, 2 razy na 4.
Lista Chwalebnych Czynów:
“Taran”- specjalna szarża, atak ją kończący traktowany jest zawsze jako zagrożenie krytykiem- wymagane jest potwierdzenie. Twardziele polegają bardziej na sile niż znajomości anatomii wroga, więc ten manewr ma wpływ na istoty normalnie odporne na trafienia krytyczne. Można nim również ułatwić sobie przebijanie się przez różne obiekty.
“Szaleństwo”- Twardziel może wpaść w szał podobny to szału barbarzyńcy, jednak niemalże całkowicie traci on nad sobą kontrolę. Szał trwa ilość rund=poziomowi w klasie Twardziela*1,5 zaokrąglając w dół. W czasie jego trwania postać otrzymuje premie +6 do S oraz +2 do Bd, -4KP. Atakuje zawsze najbliższą istotę, musi wykonać rzut obronny na Wolę, jeśli nie chce zaatakować towarzysza. Ponadto w czasie szału Szybkość Twardziela rośnie o 3m. Po jego skończeniu postać podlega karom na zasadach barbarzyńcy.
“Strzał Ostatniej Szansy”- Twardziele mają również wielkiego farta, czasem jedna strzała potrafi uratować sytuację. Twardziel wykonuje atak dystansowy (broń rzucana też się liczy) i jeśli trafi, uzyskuje trafienie krytyczne- jeśli je potwierdzi, natychmiast zabija wroga. Ta zdolność NIE wpływa na istoty normalnie odporne na trafienia krytyczne.
„Tornado”- Trza się umieć odnaleźć między ludźmi, jak mawiał dziadunio, więc Twardziele potrafią przywalić wszystkim trepom wokół nich. Wykonując jeden test ataku dla wszystkich wrogów wokół postaci i w zasięgu broni, (więc np. Halabardą można atakować nawet dalej!), można zadać obrażenia im wszystkim. Rzuty obrażeń i ewentualne trafienia krytyczne rozpatruje się już dla każdego wroga osobno.
“Kruszyciel”- wykonujesz roztrzaskiwanie, nie wywołując ataku okazyjnego, udane oznacza natychmiastowe zniszczenie roztrzaskiwanego przedmiotu (w przypadku przedmiotów magicznych, tylko broń o większej potędze magicznej niż dany przedmiot jest w stanie go tak zniszczyć) Możesz tą zdolnością roztrzaskiwać nawet pancerz noszony przez inną osobę (neguje to zasadę z podr.). Udane roztrzaskiwanie przy użyciu tej zdolności pozwala ci też wykonać atak okazyjny na danego wroga, jednak zadaje on tylko połowę normalnych obrażeń.
“Demoralizator”- Twardziel potrafi samą swą postawą wzbudzić strach we wrogu- krzyki, wrzaski, złe spojrzenia itp. Używając tej zdolności, Twardziel wywołuje panikę u wszystkich wrogach którzy go słyszą. (ST rzutu obronnego na wolę=10+poziom w tej klasie+mod. z zastraszania). Będzie trwała liczbę rund=poziom w tej klasie.
“Boa”- próbujesz wejść w zwarcie, nie wywołując ataku okazyjnego, jeśli ci się powiedzie, to w każdej rundzie w której masz trzymanie zadasz przeciwnikowi 2k8+mod. z Siły obrażeń. Siła ramion Twardzieli jest wszak legendarna. Jednak ta zdolność wpływa jedynie na istoty twego
rozmiaru i mniejsze. Im mniejsza istota, tym więcej obrażeń zadasz- odpowiednio
mod. z S zmienia się na 1,5x; 2x itd. zakażdą kategorię rozmiaru różnicy.
“A umrzyj że wreszcie!”- ta zdolność działa podczas ataku całkowitego- jeżeli postać trafi wszystkimi atakami, natychmiast uzyskuje dodatkowy atak całkowity, z takimi samymi mod. jak pierwszy. Jednak Twardziel go wykonujący przez okres 1 rundy jest „Zmęczony”
“Rozkrwawiacz”- następny atak oprócz normalnych obrażeń spowoduje tymczasową utratę 1 pkt. Bd oraz Krwawienie (utrata 1PŻ na rundę) przez ilość rund=poziom w tej klasie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość