Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt mar 15, 2011 7:50 pm

Czy pół-drowy mechanicznie liczą się jako drowy?

W szczególności chodzi mi o następującą sytuację : mythal Silverymoon nie pozwala wejść do miasta drowom; czy blokować on będzie również pół-drowy?
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt mar 15, 2011 7:53 pm

SRD pisze:
Krew elfów: W odniesieniu do wszystkich efektów związanych z rasą, półelfy należy traktować jak elfy.


Czyli tak.
 
Awatar użytkownika
Zirnitra
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 02, 2010 11:05 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz mar 20, 2011 12:32 pm

Uncanny dodge Scouta należy traktować jak zwykły czy jak Improved uncanny dodge? Opis jest trochę mylący, bo zwykłe Uncanny dodge pozwala ci zachować premię z Dex nawet jak jesteś flatfooted, ale ukradki wciąż wchodzą, a w jego pisze że nie można cię przyłapać flatfooted ( co kojarzy mi się z imp unc dodge)
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

ndz mar 20, 2011 3:51 pm

Zirnitra pisze:
zwykłe Uncanny dodge pozwala ci zachować premię z Dex nawet jak jesteś flatfooted, ale ukradki wciąż wchodzą

Czemu wchodzą skoro nie jest flat-footed? Wejdą, ale jeśli będzie się go flankowało. Zresztą w opisie Scouta jest tylko opis niejako fabularny, co do mechaniki - podręcznik odsyła do Uncanny Dodge w opisie Barbariana.
Ostatnio zmieniony ndz mar 20, 2011 3:52 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz mar 20, 2011 4:42 pm

Z tego co wiem to nie wchodzą. Gwjazdor ma absolutną rację, uncanny dodge to to uncanny dodge. U scouta dziaał tak samo jak u każdej innej klasy.
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Pytania o mechanikę

wt mar 22, 2011 6:29 pm

Szybkie pytanie, bo naszły mnie wątpliowśći:
Czy zwierzęcy towarzysz dostaje atut na każde 4 premiowe kości wytrzymałości, tak jak magiczne bestie?
Pozdrawiam
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Pytania o mechanikę

wt mar 22, 2011 6:47 pm

Grasz w edycję 3? Od 3,5 wszystko dostaje atut co 3 poziomy...
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

wt mar 22, 2011 6:50 pm

Każda istota, która ma wartość intelektu oczywiście, żeby nie było nieścisłości.
 
Awatar użytkownika
Kams83
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: śr gru 08, 2010 7:07 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt mar 22, 2011 10:38 pm

niekażda, pozasferowcy dostają co 4 poziomy, takie informacje są zawarte w bestiariuszu przy podtypach.
Ostatnio zmieniony wt mar 22, 2011 10:39 pm przez Kams83, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

śr mar 23, 2011 12:25 am

W 3.5 każda, patrz SRD.
 
Cake
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 24, 2011 6:13 pm

Pytania o mechanikę

pt mar 25, 2011 11:18 am

Czy furia szalonego berserkera działa niezależnie do szały barbarzyńcy i bitewnej furii bersekera ? ( zwykły berserker z Bóstwa i Półbogowie )
Jeżeli tak , to czy jeżeli włącze wszystkie to będe miał premie + 16 do siły + 10 do budowy i + 8 do woli ?
Ostatnio zmieniony pt mar 25, 2011 11:19 am przez Cake, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt mar 25, 2011 1:01 pm

Czy beastmaster [Complete Adventurer] to zaktualizowany tamer of the beasts [Masters of the Wild]?
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: Pytania o mechanikę

pt mar 25, 2011 4:10 pm

Tak, Beastmaster to Obłaskawiacz Bestii w wersji 3.5.

W opisie Furii Szalonego Berserkera z Complete Warrior pisze, że kumuluje się ona z podobnymi premiami, za to w przypadku Berserkera w "Bóstwach..." brak takiej wzmianki. Na moje oko wszystkie 3 premie mogłyby się kumulować, ale kumulowałyby się też kary do KP. Jako MG jednak krzywo bym patrzył na postać konstruowaną w oparciu o te 3 klasy. Warto też zauważyć, że Furia Szalonego Berserkera działa trochę inaczej niż inne rodzaje szału (m. in. nie daje ona premii do Budowy i rzutów na wolę).
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

pt mar 25, 2011 8:42 pm

Szał daje premie z morale, co w 3.0 chyba nie było w opisie doprecyzowane. Tak więc jeżeli nie jest napisane inaczej, to bym nie pozwolił na kumulowanie się premii z szału barbarzyńcy i berserkera z BiP
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

sob mar 26, 2011 12:58 am

Cake pisze:
Czy furia szalonego berserkera działa niezależnie do szały barbarzyńcy i bitewnej furii bersekera ? ( zwykły berserker z Bóstwa i Półbogowie )Jeżeli tak , to czy jeżeli włącze wszystkie to będe miał premie + 16 do siły + 10 do budowy i + 8 do woli ?

Barbara i Frenzied Berserkera na 100% się kumuluje. Berserker z BiP chyba też. Pamiętaj jednak, że premia do RO na Wolę u Barbara i Berserkera (Frenzied nie ma takiej) to premia z morale, a premie z tego samego źródła się nie kumulują (poza unikowymi do KP i chyba z okoliczności)

Więc postać która odpali jednocześnie Greater Rage, Greater Frenzy oraz Bitewną Furię, będzie miała w sumie +22 Siły, +12 Budowy, +3 RO na Wolę, dodatkowy atak w akcji pełnego ataku. Jednak dostaje też -8 do KP, że o wyczerpaniu po "zabawie" nie wspomnę :)
 
Awatar użytkownika
Myrkull
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 454
Rejestracja: wt gru 12, 2006 6:18 pm

Pytania o mechanikę

sob mar 26, 2011 1:48 pm

Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego elf i goblin http://www.d20srd.org/srd/monsters/elf.htm http://www.d20srd.org/srd/monsters/goblin.htm mają w swojej rozpisce akurat tyle punktów w skillach bo za cholerę nie mogę do tego dojść.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

sob mar 26, 2011 2:32 pm

"Akurat tyle" tzn? brałeś pod uwagę rasowe premie do skillów? Oraz karę do testów z pancerza :>?

ELF
Hide +1 (-1 Studded Leather, -1 light shield, +1 Dex, 2 rangi = +1)
Spot +2 (+2 rasowe, -1 Wis, 1 ranga = +2)
Listen +2 (+2 rasowe, -1 Wis, 1 ranga = +2)
Search +3 (+2 rasowe, 1 ranga = +3)

8 skill points, pamiętajmy że wszystkie z tych umiejętności są umiejętnościami międzyklasowymi dla Warriora, więc 1 ranga kosztuje 2 pkty


GOBLIN
Hide +5 (+4 size, +1 Dex, -1 Light Shield, +1 ranga = +5)
Listen +2 (-1 Wis, +2 Alertness, 1 ranga = +2)
Move Silently +5 (+4 racial, +1 Dex, -1 Light Shield, 1 ranga = +5)
Ride +4 (+4 racial, +1 Dex = +5)
Spot +2 (-1 Wis, +2 Alertness, 1 ranga = +2)

8 skill points, ta sama uwaga co do elfa (poza jeździectwem, ale w nim najwyraźniej nie ma rang).

Jak widać zarówno w jednym i drugim wypadku coś mi się nie zgadza. Elf ma o 2 skill points za duzo, a u goblina Ride wyszło +5, mimo że jasno jest napisane, że ma +4 rasowe, i powinien mieć premię za Dex 13, a kary z pancerza nie ma do Ride.

Może ktoś lepiej obeznany mi to poprawić :>? Bo sam się zdziwiłem heheh.
Ostatnio zmieniony sob mar 26, 2011 3:09 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Myrkull
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 454
Rejestracja: wt gru 12, 2006 6:18 pm

Pytania o mechanikę

sob mar 26, 2011 3:06 pm

No właśnie brałem i dlatego nie wiem o co chodzi. Jak podliczyć elfa, to wydał 10 punktów na rangi (4 na Hide, po 2 na resztę), a mógł wydać tylko 8 (Warrior Skill Points at 1st Level (2 + Int modifier) × 4., elf ma tutaj moda +0) . No chyba że skille które otrzymują rasowe premie są uznawane za klasowe, wtedy wydałby tylko 7 punktów.

U goblina np. nie pasuje Ride, gdzie się podziała premia z Dexa?

O widzę że sam to zauważyłeś.
Ostatnio zmieniony sob mar 26, 2011 3:34 pm przez Myrkull, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

sob mar 26, 2011 8:11 pm

Ja tez to przeliczyłem i ewidentnie w tych dwóch rozpiskach jest błąd.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pn mar 28, 2011 12:51 am

Aż jutro sprawdzę sobie chyba z 5 rozpisek jakichś innych "potworków", zarówno z klasami NPC jak i bez nich i podam czy też był błąd czy nie. Bo może to my jakoś źle liczymy i nie bierzemy czegoś pod uwagę.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr mar 30, 2011 10:28 pm

Czy neutralne bóstwo, dające czary kapłanom o każdym możliwym charakterze (np. Oghma) zapewnia je także paladynom? Znaczy, czy można być paladynem Oghmy?
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

czw mar 31, 2011 12:44 am

Deithwen_Addan pisze:
Czy neutralne bóstwo, dające czary kapłanom o każdym możliwym charakterze (np. Oghma) zapewnia je także paladynom? Znaczy, czy można być paladynem Oghmy?

W Podręczniku Gracza nie ma nic ani o tym, że neutralne (Neutralny-Neutralny) bóstwa zapewniają czary WSZYSTKIM charakterom. Tak samo nie ma nic o tym, że paladyni są uzależnieni od bóstwa - tutaj liczy się raczej kodeks moralny paladyna.

W FRCS (bo Oghma to bóstwo faeruńskie) w rozdziale o klasach postaci, jest napisane że paladyni mogą należeć do zakonów bóstw Praworządnych Dobrych, Praworządnych Neutralnych, lub Neutralnych Dobrych. Wyjatkiem od tej zasady jest Sune, która "ma" paladynów mimo, że jest Chaotyczna Dobra (tak, jest wyraźnie napisane że jest wyjątkiem, i to ze 2 razy na tej stronie).

W razie niejasności, w Wyznaniach i Panteonach we wstępie z kolei jest "tabelka" - wszystkie 9 charakterów.
[table][tr][td]Praworządny Dobry[/td][td]Neutralny Dobry[/td][td]Chaotyczny Dobry[/td][/tr][tr][td]Praworządny Neutralny[/td][td]Neutralny[/td][td]Chaotyczny Neutralny[/td][/tr][tr][td]Praworządny Zły[/td][td]Neutralny Zły[/td][td]Chaotyczny Zły[/td][/tr][/table]

Zasada jest prosta - możliwe jest odstępstwo tylko o jeden stopień (w wypadku kapłana, a skoro kapłana, to paladyna na bank też) - patrząc na tą tabelkę, "odstępstwo o jeden stopień między charakterami" mamy wtedy, gdy te dwa charaktery sąsiadują ze sobą w pionie lub poziomie ("sąsiedztwo" po przekątnej już się nie łapie)

Paladyn musi być Praworządny Dobry. Oghma ma charakter Neutralny (choć tu w sumie mamy małą rozbieżność, bo ma napisane w opisie "Charakter Kleru: Dowolny". Nie wiem, może kolejny wyjątek :) ). Tabelka, i wszystko jasne :razz:

Ogólnie jakoś dziwnie jest (bynajmniej z bóstwami faeruńskimi w Wyznaniach i Panteonach). Taki np Gond (neutralny), podobnie jak Oghma dopuszcza wszystkic charaktery wśród kleru. Z kolei Kossuth(neutralny) nie dopuszcza Chaotycznego Złego i jakiegoś jeszcze. Silvanus i Waukeen(też neutralni!) np dopuszczają tylko 5 charakterów (tutaj w 100% zgodności z powyższą tabelką). A Akadi (również neutralna) raptem 3.

Podsumowując - nie ma jasno określonych zasad mechanicznych pozwalających/zabraniających paladynowi wybierać bóstwo. Jeśli jesteś MG, ja trzymałbym się zasady: o możliwym charakterze kapłana decyduje opis boga w Wyznaniach i Panteonach (lub ta tabelka powyżej, jeśli nie masz tego podręcznika), a paladynów mają jedynie bogowie PD, PN i ND oraz Sune :)
Ostatnio zmieniony czw mar 31, 2011 12:55 am przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Pytania o mechanikę

czw mar 31, 2011 10:24 pm

Pytanko. Czy są jakieś "żywiołowe templaty", które można nałożyć na zwierzęta, na takiej zasadzie jak fiendish/celestial, by stworzyć np. ognistego tygrysa albo powietrznego konia?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

czw mar 31, 2011 10:52 pm

Tak, w Księdze Planów.
Ostatnio zmieniony czw mar 31, 2011 10:56 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Pytania o mechanikę

czw mar 31, 2011 10:53 pm

Pół- żywiołaki z Księgi Planów.

Edit: Kamulec, miałeś lepszą inicjatywę :razz:
Edit 2: O, to musiałem jakoś przeoczyć. Ciekawe, jak znajdę chwilę, z pewnością się wczytam.
Ostatnio zmieniony czw mar 31, 2011 11:20 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

czw mar 31, 2011 10:55 pm

Półżywiołaki też w KPl są, ale nie o nie Matis99 pytał. Szablon nazywa się stworzenie żywiołu i uzyskuje się go (mniej więcej, ale legalnie i bez kupowania podręcznika :razz: ) tak:

1. Weź istotę bazową i nanieś na niej zmiany wg cech wybranego żywiołaka z KP
2. Dodaj poruszanie żywiołaka
3. Dodaj dodatkowe obrażenia, SA i SC zgodnie z atakiem, SA i SC (w tym RO) żywiołaka
4. Zmień KW na k8
4. Popraw SW tak, by odpowiadało realnej sile
Ostatnio zmieniony czw mar 31, 2011 11:00 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Pytania o mechanikę

ndz kwie 03, 2011 2:09 pm

Dzięki za odpowiedzi. to mam jeszcze jedno pytanko, dotyczące wierzchowca i grapple'a.

Załóżmy ze bohater zgrappluje rycerza na koniu. Co się dzieje w kolejnych rundach w takim grapplu? Czy chwyt automatycznie ściąga jeźdźca z wierzchowca? Czy jeśli koń zdecyduje się poruszyć, to wyrywa swojego pana z grappla, czy też grappler i zgrapplowany poruszają się razem?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

ndz kwie 03, 2011 3:16 pm

To się zwarcie nazywa :razz:

Nie ma chyba na to oficjalnych zasad. Do zwarcia musisz być na tym samym polu, więc siedzieć na koniu. Ja bym uznał, że zwykły piechur zwarcia wykonać w tym układzie nie może, musi najpierw ściągnąć przewracaniem. W przypadku kogoś lecącego lub wysokiego pozwoliłbym na test zwarcia - w razie niepowodzenia jeździec zostaje w zwarciu, a wierzchowiec zmierza dalej.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr kwie 06, 2011 6:24 pm

Escape a Grapple: If you and the foe grappling you are both aboard the same mount, the mount's movement doesn't affect the grapple.If the foe that is grappling you isn't aboard your mount, your mount cannot move away unless you fall off or escape the grapple first.The time you take escaping the grapple limits your mount to a single move. You can instead try to move your opponent. To do so, you must first win an opposed grapple check. If you succeed, your mount can make a single move, dragging your and your foe along (subject to its carrying capacity).


źródło: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/rg/20050208a
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

sob kwie 09, 2011 12:47 am

W którymś podręczniku (albo Gracza albo Broni i Ekwipunku, nie pamiętam) był "Zestaw do konserwacji zbroi" który daje +2 do testów Rzemiosło(Płatnerstwo) które się wykonuje przy NAPRAWIE PANCERZA.

Jednakże w PG jak byk stoi, że nie da się roztrzaskać pancerza który ktoś ma na sobie :? Nigdzie też nie widziałem aby było napisane, że cokolwiek może uszkodzić pancerz. Czyli co, naprawa pancerza wg mechaniki wchodzi w grę tylko i wyłącznie wtedy jak wojownik się rozbierze do snu (by uniknąć kar), a w nocy przyjdą gobliny i zamiast zabijać wojownika to postanowią zepsuć mu zbroję? :stupid:

Widział ktoś JAKĄKOLWIEK zasadę na temat zniszczeń pancerza? Jeśli nie to może jakiś pomysł jak to rozwiązać, jeśli chcę by pancerze też się niszczyły? Nie wiem, może trafienie w postać (nie-dotykowe) lub cios który nie przebił KP ale przebiłby się gdyby postać nie miała pancerza, traktować jako atak w pancerz?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości