Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

czw lut 03, 2005 7:01 pm

Warhammer zasady podstawowe to zbrodnia, tak samo jak poziom basic dla Magica.

Skirmisherzy - całkiem dużo zasad, zerknij do artykułów o lizardmenach, pisałem tam trochę o skirmisherach. Dokłądniej artykuł o Skinkach.
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

czw lut 03, 2005 7:19 pm

Killing blow-jezeli podczas testu ataku na wroga na podstawce 20x20 lub 25x25 (np. czlowiek, ork) a on niezda save'ów AS'a i warda to schodzi (poprawcie mnie jek się myle.)
Regeneration-niewiem dokładnie kiedy w turze, chba po kombacie, rzucasz kostkaza każdą zadaną modelowi ranę, regenerując ja na 4+.Nie możesz zregenerować ran po flamme atackach.
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

czw lut 03, 2005 10:19 pm

@Yarghuzzz Poziom basic Magica jest badzo porzytezny bo jest rozdawany ze free i zacheca nowych do gry - to jest sprzedawane za grube pieniadze i ma tyle odnosnikow, ze trudno powiediziec, zeby zachecalo :( cale szczescie, ze mam pozyczone :) Za to na przyklad wersja 'demo' WGW byla i bardzo napchana informacjami i prawie darmowa (niecala dycha) - cos takiego wolalbym widziec w miejscu podst. zasad.

Ok, z tego co wiem skirmisherzy - nie dostaja rank bonusa, moga przechodzic inne oddzialy, maja albo okradle podstawki, albo stawia sie ich nierowno, chyba moa marshowac kiedykolwiek, dostaja jakis bonus przeciw ostrzalowi. Ominalem cos?

Jak dzialaja scouci? Z tego co zrozumialem ze Skinkow :) mozna ich klasc w dowolnym punkcie planszy (wiem, ze to niemozliwe) i chyba zawsze sa do tego skirmisherami.

Jeszcze tylko znajde jakies "niepokonane" (khem, khem) rozpiski i moge zaczac licytowac/zamawiac figurki :)
Well, z 50 clanratsow to chyba moge brac w ciemno, prawda?
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

czw lut 03, 2005 11:00 pm

Hehe ;) Jak ze szkieletami - ich nigdy nie jest za mało. Ok, może rozjaśnie trochę.

1) Skirmishers - czyli na polski - harcownicy.
a) Nie dostają bonusu za szeregi w walce wręcz
b) Nie negują bonusu za szeregi w walce wręcz
c) Mogą marszować zawsze, bezwzględu na bliskość wroga
d) przeszkody terenowe nie zwalniają ich (chyba, że jest impassible)
e) Trudniej jest w nich trafić (-1 do hita w strzelaniu)
f) Chodza luźną gromadą, ale nie muszą mieć okrągłych podstawek ;) Nie mogą być ustawieni dalej niż cal od siebie (od poszczególnych figsów wewnątrz oddziału
g) NIE MOGĄ PRZECHODZIĆ INNYCH ODDZIAŁÓW. Mogą je swobodnie wymijać, gdyż chodząc w luźnej formacji nie tracą ruchu na skręt, obrót, jednak nie ma zasady, że mogą przejść inny oddział ot tak! :)
h) Mogą strzelać tylko wtedy, jeśli nie marszują.
i) Każde latające jednostki są skirmisherami, chyba, że jest to napisane inaczej w zasadach. Nie tyczy to się latających wierzchowców dla bohaterów typu smok, gryf i inne takie cuda, co to nikt nigdy nie widział a ponoć są :D

2) Scouts - po naszemu - zwiadowcy. Normalne oddziały, nie zawsze są skirmisherami (np. rangerzy krasnoludzcy są normalnym regimentem). Wystawiani na samym końcu, mogą zostać wystawieni nie bliżej niż osiem cali od jednostek przeciwnika pod warunkiem że nie są w polu widzenia. Pole widzenia 360 stopni ma każda machina i pojedynczy bohater, tak więc... de facto każdy gracz po dwóch bitwa wie już jak unikać takich "niespodzianek" i scouci i tak siedzę po twojej stronie stołu, chyba że podpasuje ci teren, albo masz jeszcze lepsze jednostki (np. kameleony hehe ;) ). Czasem uda też ukryć się za regimentem przeciwnika, ale to rzadko wychodzi :(

2a) Rzucane bronie - generalnie mają takie zasady - wszystko po staremu, jeno nie dostajesz minusów do trafienia jeśli strzelasz na dalki zasięg, oraz za strzelanie po ruchu (move&shoot)

3) Basic Magica - niby zachęca, ale tak de facto przyjemność z rozgrywki żadna - wystawiasz potworki i kto więcej wystawi ten wygra ;) Ale to nie miejsce na tę debatę, rzuciłem przykład ad hoc, koniec offtopiczenia ;)
Ostatnio zmieniony czw lut 03, 2005 11:07 pm przez Yarghuzzz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

czw lut 03, 2005 11:03 pm

nie chce byc czepliwy, bo przeciez kazdy ma prawo do watpliwosci. ale Jozzo - mam nieodparte wrazenie, ze nie czytales rulebooka a tylko armybook i probojesz na forum nauczyc sie wszytkich zasad? to bedzie dluga droga ;)
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

czw lut 03, 2005 11:09 pm

nie nie wiedźmak - on ma tylko Warhammer Zasady Podstawowe... a z tym to sobie za dużo nie pograsz :)
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

pt lut 04, 2005 11:34 am

Wtrącę się (gram tyle lat w warhammera i nagle zauważam że nie znam połowy zasad, jak ja sobie radziłem ;)) Podczas szarzy ile jednostek z oddziału harcowników atakuje? Mogę przysunąć sobie wszystkie do wrogiego regimentu czy jak?
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

pn lut 07, 2005 9:54 pm

Chyba obowiązuje normalna zasada ze trzeba przysunąć tyle modeli, ile tylko się da.
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

pn lut 07, 2005 10:02 pm

Nie jestem pewny. Wydaje mi się, że w pierwszej rance będą tylko ci, którzy byli w zasięgu szarży.
 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

pn lut 07, 2005 10:10 pm

tu nie chodzi o ranki, dosuwasz je wszystkie zbijajac w klocek, atakuja wszytkie modele, ktore byly w zasiegu szarzy. ladnie bylo wyjasnione w annualu 02
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

wt lut 08, 2005 9:43 am

no wiem, wiem, ranka to takie hmmm określenie zastępcze. Wiadomo że harcownicy rank nie mają i za nich bonusów nie dostają.
 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

wt lut 08, 2005 3:40 pm

alez ja wcale cie nie podejrzewalem ze skirmisherom dajesz ranki :)

po prostu "ranki" brzmi tak jakbym ustawial wszytskie modele w szeregu, w skutek czego ktos blednie to zrozumiawszy ustawilby skrmisherow atakujacych w jednym dlugim szeregu a tylko kilkoma stykajac sie z przeciwnikiem :|
 
ouip
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw cze 02, 2005 6:19 pm

pt lip 08, 2005 11:10 pm

Mam problem odnosnie zasad. W podstawce na str. 90 jest opisana zasada ze bronie strzelajace wielokrotnie ("multiple shots") maja -1 to hit. Moj kumpel ktory gra HE i uzywa repity twierdzi ze ta zasada jej nie dotyczy i nie uzywa tego modyfikatora. Ktos potrafi mi odpowiedziec jak to w koncu jest z ta repita. Czy przy strzale seria bolcow ma -1 to hit czy nie ??
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

pt lip 08, 2005 11:37 pm

Repeta nie ma zasady multiple shot jeno Volley. Ze względu na inne nazewnictwo wnioskuje, że nie należy wobec tego stosować tej zasady o -1 do trafienia. Z drugiej jednak strony w opisie tej zasady jest napisane "...or may fire multiple shots (...) worked out exactly like shots from bow or crossbows".
nie wiem, nie czuje się na siłach, żeby udzielić odpowiedzi jednozancznie.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

ndz lip 24, 2005 12:38 pm

Bolt throwery nie mają -1 do trafienia. Odnosi się to tylko do broni mających w opisie zasadę multiple shot (kusza samopowtarzalna, dmuchawka - te sprawy).
 
Kroot
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: śr sie 23, 2006 4:55 pm

czw sie 24, 2006 10:18 am

witam!
mam pytanie! co daje fast cavalry? czy dmuchawki tez majo -1 do trafienia za multiple shot?
 
Awatar użytkownika
oskarek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 53
Rejestracja: śr sie 16, 2006 10:02 pm

wt wrz 19, 2006 9:20 am

Witam. Gram w warhemmera od niedawna . Gram Hordą Chaosu kupiłem juz regiment tylko nie wiem co kupic dalej ( jakiego lorda, championa czy moze jeszcze cos innego ) :help:
 
Awatar użytkownika
Eldarion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 349
Rejestracja: ndz lut 13, 2005 4:55 pm

wt wrz 19, 2006 12:30 pm

Nom pisałes już to !! Mówię przeczytaj w codexie jaki lord Ci odpowiada ile pkt jakie staty to zalezy od ciebie :) Od tego jest codex
 
Caland
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn paź 16, 2006 8:53 pm

wt paź 17, 2006 3:59 pm

Witam, też niedawno zaczołem grać w warhammera fb i mam pare pytań, oto one:
1. Jeśli generał wyznaje nurgla, to w armi mogą być np. discs of tzeentch(wkońcu są poświęcone innemu bogu)?
2. Jeśli generał jest undivided, to czy w armi mogą być odziały poświęcone innym bogą(bo wiem że jeśli jest jakiś wybrany bóg np. nurgl to nie moge już dać jakiemuś odziałowi wyznania tzeentcha)?
3. Czy elfy w 6 lub 7 edycji widzą przez las?
4. Czy idze w jakiś sposób niszczyć lasy(najlepiej przykład do horde of chaos)? :razz:

Z góry dziękuje za odpowiedzi :>
 
Awatar użytkownika
Fingor
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 445
Rejestracja: pn cze 19, 2006 8:19 pm

ndz lis 05, 2006 11:01 pm

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytania. Wszystko jest kwestią- czy stawiasz na klimat. Ja należę do tzw. "klimaciarzy" i kiedy grałem Slaneeshem, wystawiałem tylko jednostki undivided i slaanesha. Zasady nie zabraniają jednoznacznie brania jednostek innych bogów. To Twój wybór.
Niektóre jednostki leśnych elfów widzą przez las na parę cali.
Nie spotkałem zasad niszczenia lasów. Można stworzyć samemu- to wcale nie takie trudne.
 
Awatar użytkownika
Lutrix
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 8:51 pm

wt lis 07, 2006 6:43 pm

Trochę wyjde poza ogólny temat ale nie chiałem zakładać nowego tematu,
był ktoś nie dawno na "Mantikora 2006 Nowe Horyzonty" ??
Pytam z ciekawości :P
 
Manrauko
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:48 pm

pt gru 29, 2006 8:55 pm

oskarek pisze:
Witam. Gram w warhemmera od niedawna . Gram Hordą Chaosu kupiłem juz regiment tylko nie wiem co kupic dalej ( jakiego lorda, championa czy moze jeszcze cos innego ) :help:


To proste, dokup regiment łuczników czy innego badziewia które strzela. Następnie kup jakiegoś bohatera, najlepiej konnego albo dosiadającego innej bestii. A potem spóbuj z jakąś machiną wojenną, wentualnie czarodziejem.
 
dudek909
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 24, 2011 3:42 pm

Re: [WFB] Pomoc w podstawach

pn sty 24, 2011 7:16 pm

czy mogl by mi ktoś powiedzieć o co chodzi z rozpiskami , ststystykami , atakami ruchami i tym podobnymi? bardzo prosze o odpowiedź..
 
Awatar użytkownika
Kraggo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 12:50 pm

Re: [WFB] Pomoc w podstawach

śr sty 26, 2011 6:33 pm

dudek909 pisze:
czy mogl by mi ktoś powiedzieć o co chodzi z rozpiskami , ststystykami , atakami ruchami i tym podobnymi? bardzo prosze o odpowiedź..


Postaram się omówić to w miarę przystępnym językiem.

Świat Warhammera zamieszkuje wiele różnych ras. Począwszy od najbardziej uniwersalnych ludzi, poprzez harde krasnoludy, zwinne elfy, krwiożercze wampiry i armie wyznawców Chaosu (którzy biją się z "dobrymi nacjami", a w wolnych chwilach także między sobą - wyznają czterech różnych bogów). Każda figurka ma unikatowe statystyki określające podstawowe współczynniki (jak to nazwałeś statystyki) takie jak:

RUCH - czyli ile cali jednostka może przejść w ciągu jednej tury lub jak szybko uda jej się dojść do szeregów wroga.

WALKA WRĘCZ - parametr określa, jak dobrze postać radzi sobie w zwarciu, gdy w ruch idą miecze, topory, młoty oraz generalnie broń biała. Klasyczna walka.

ZDOLNOŚCI STRZELECKIE - parametr określa, jak dobrze postać radzi sobie z atakami dystansowymi (np jak dobrze strzela z łuku, kuszy czy strzelby). Im wyższy, tym postaci łatwiej jest trafić wrogi model.

SIŁA - poziom krzepy Twojej postaci. Im wyższa, tym łatwiej jest Ci zranić wrogi model.

WYTRZYMAŁOŚĆ - w dużym skrócie: im wyższa, tym Twoja postać ma większe szanse na przeżycie jakiegokolwiek ciosu lub pocisku (w tym magicznego).

ŻYWOTNOŚĆ - ilość ran, jakie może otrzymać postać, nim zostanie zdjęta ze stołu. Szeregowi żołnierze prawie zawsze mają 1, w związku z tym giną od pierwszej rany, natomiast silniejsze postaci (bohaterowie, lordowie) z reguły mają 2 lub więcej żywotności.

ATAKI - parametr określa, jak wiele razy w ciągu tury Twoja postać może próbować trafić wrogą postać w WALCE WRĘCZ. Z reguły zwykły żołnierz może uderzyć raz, dowódca oddziału (o ile takowy jest) posiada już dwa, trzy posiada już bohater, cztery ataki lord (na przykład król krasnoludów). Zdarzają się też zwykłe stwory mające po 2 ataki i więcej, ale to wyjdzie potem :)

INICJATYWA - określa zwinność postaci. Im wyższa, tym prawdopodobieństwo, iż Twoi żołnierze będą uderzać przed żołnierzami wroga jest większa. Często ma to niebagatelny wpływ na wynik walki.

ZDOLNOŚCI PRZYWÓDCZE - w skrócie: jest to odwaga Twojej postaci/żołnierza. Im wyższa, tym postać trudniej przestraszyć i złamać jej morale w walce wręcz.

Ze względu na to, iż poszczególne modele z różnych armii różnią się pomiędzy sobą, a w Warhammerze rozgrywa się z reguły bitwy, gdzie obie strony dysponują takimi samymi siłami, został wprowadzony system punktowy. Przykładowo hardy wojownik krasnoludzki z pełnym ekwipunkiem (ciężka zbroja, topór i tarcza) kosztuje 9 punktów. Za 9 punktów przeciwnik, który gra armią zielonoskórych może wystawić 3 gobliny z włóczniami i tarczami (3 punkty każdy), które jednak nie mają pancerza i są słabsze od krasnoluda. Jest ich więcej, ale krasnolud jest silniejszy. Generalnie jest tak, że im mocniejsza postać/żołnierz/rydwan/potwór, tym więcej punktów kosztuje, stąd też tworzy się ogólny podział na armie, w których dysponujesz naprawdę wieloma modelami, choć z reguły są one słabe (na przykład gobliny, skaveni) oraz armie, w których dysponujesz z reguły mniejszą ilością modeli niż przeciwnik, jednak Twoje figurki są silniejsze (np. wysokie elfy czy wojownicy chaosu). Jeśli umówisz się na grę na 1500 punktów, układasz sobie listę armii, w której skład wchodzą jednostki oraz bohaterowie (musisz mieć w końcu jakiegoś generała). To są właśnie owe tajemnicze rozpiski :)

Poszukaj w internecie stron, gdzie jest wszystko wyjaśnione. Podstawa to podręcznik z zasadami! :)
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

[WFB] Pomoc w podstawach

czw sty 27, 2011 11:22 am

Podstawa to podręcznik z zasadami!

Absolutna podstawa. Podobnie jak ksiega armii z jej zasadami.
 
WolfAndMan
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 21, 2011 4:45 pm

Re: [WFB] Pomoc w podstawach

pn mar 21, 2011 4:59 pm

Coś dla początujących. Radze sprawdzić!
http://allegro.pl/warhammer-lustria-pod ... 36327.html
 
WFBpiotr0905
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 31, 2011 8:04 am

Re: [WFB] Pomoc w podstawach

czw mar 31, 2011 1:51 pm

A co jest potrzebne do gry Skavenami?Mają fajny klimat i fajnie wyglądają.A i siłą nie pogardzą,i są masówkami.
(Przynajmniej będzie roboty z malowaniem)Zestaw startowy może być?(Wyspa Krwi)
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

[WFB] Pomoc w podstawach

czw mar 31, 2011 4:49 pm

Wyspa jest dobrym pomysłem, jak najbardziej. Do tego więcej szczurów ( na odziały klanbraci/niewolników możesz potrzebować ich naprawdę sporo ), do tego działo, ew. koło lub abominacja .
 
WFBpiotr0905
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 31, 2011 8:04 am

Re: [WFB] Pomoc w podstawach

czw mar 31, 2011 6:32 pm

Wyspa krwi zawiera też Elfy Wysokiego rodu,tak?A więc:obowiązkowo armybook Scavenów.Dobrze kombinuje?A,i jeszcze dwa pytania:na własnoręcznie zrobionej makiecie też można grać z przyjacióLmi i czy zmieszczę się w granicach 600 zł.
A,i co dokupić do tej scaveńskiej "masówki"?Tych no,klanbraci i niewolników.
A fabularnie:Na wiki przeczytałem że białe futro u tych Scavenów to oznaka "świętości".Prawda?

I,gdzie w Łodzi jest sklep z WBF?
Ostatnio zmieniony czw mar 31, 2011 6:43 pm przez WFBpiotr0905, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości