Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ninetongues
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:55 am

Infusion na d20

wt kwie 12, 2011 2:53 pm

Witam

Niniejszy tekst kopiuję z bloga Polterowego, licząc na to, więcej maniaków D&D działa właśnie na forum.

Z Infusion (vel Arch Inverted) bujam się od kiedy gram w RPG. Ot, typowy sercołam. Kolejne wersje mechaniki szybko okazują się albo zbyt wydumane, albo zbyt skomplikowane, albo nie oddają wszystkiego tego, o czym jest ta gra.

Dłubiąc w d20 edycji 3.5, 4 oraz w wersji Paizo, przeglądając settingi, przygody i tony podręczników zaczynam odkrywać niejako na nowo tą "najpopularniejszą z mechanik". Granie co tydzień sprawia, że zaczynam znów umieć recytować te wszystkie tabelki z pamięci, jak za dawnych, dobrych czasów.

Nigdy nie byłem jakimś szczególnym fanbojem d20. Zawsze powtarzałem, że największą (i jedyną) zaletą tej mechaniki jest jej popularność. Zdania nie zmieniłem. Ale patrząc na różne settingi, na rozwiązania z 4 edycji zaczynam wierzyć, że dałoby się to zmodyfikować tak, żeby działało i dawało frajdę, jednocześnie nie odchodząc za daleko od kanonu.

Czy możliwe jest zrobienie fajnej, "klimatycznej" i wspierającej setting konwersji d20 tak, żeby ludzie znający mechanikę w klasycznej wersji czuli się w niej jak w domu?

Wprowadzenie poziomów postaci, klas - to wszystko betka. Przerobienie taktycznych aspektów walki tak, by wspierały epickie pojedynki 1 na 1 - też się da, podobnie z mocami.

Martwi mnie tylko, czy ostatecznie w wyniku takich mutacji nie odejdę za daleko od podstaw... Pocieszam się tym, że niektóre rozwiązania już dawno się pojawiły w różnych wersjach d20:

+ klasa pancerza -> defensywa
+ pancerz jako redukcja obrażeń
+ progi ran zamiast HP
+ ścieżki reputacji
+ "punkty mocy" zamiast klasycznego "spell/day"
+ punkty akcji

Gorzej z rzeczami nowymi:

+ skille z 4 edycji przy mechanice z 3.5
+ rzuty obronne z 4 edycji (rzuty obronne jako ST dla przeciwników [coś jak KP dla zwykłych ataków])
+ podział ciała na strefy trafień
+ style walki
+ limit poziomu 12 i bardzo, bardzo wolny rozwój (dopasowanie wszystkich przedmiotów i wyzwań do tej skali)
+ elastyczność w wyborze różnych technik walki (featy + techniki + style i zaczyna być tłoczno...)
+ zmiana nazw i funkcji niektórych współczynników

Tak czy inaczej któryś tam z kolei rdzeń mojego mózgowego intela rozkminia od wczoraj wszelkie za i przeciw. I muszę przyznać, że brzmi to całkiem interesująco...

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w takiej daleko idącej dłubaninie w d20 wszelkich edycji? A może znacie jakieś settingi czy inne "homebrew rules" gdzie opisano podobne rzeczy?

Infusion d20 jak dla mnie brzmi coraz lepiej.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Re: Infusion na d20

wt kwie 12, 2011 3:33 pm

Nie do końca rozumiem.

Wybierz jedną z trzech możliwości:

Mamy ci pomóc to dostosować?
Ostatecznie cie przekonać że D20 to odpowiednia mechanika dla twego systemu?
Zaproponować inne rozwiązanie?
 
Awatar użytkownika
Ninetongues
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:55 am

Infusion na d20

wt kwie 12, 2011 3:59 pm

"Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w takiej daleko idącej dłubaninie w d20 wszelkich edycji? A może znacie jakieś settingi czy inne "homebrew rules" gdzie opisano podobne rzeczy?"

Szukam sprawdzonych rozwiązań. Np. progi ran są w którychś Gwiezdnych Wojnach, ale sam jeszcze nie wiem w których. Może gdzieś już ktoś rozkminiał sztuki walki na d20? Może ktoś gdzieś już dawno zrobił coś, nad czym mi przyjdzie dopiero się głowić?

Sam nie znam się na d20 aż tak dobrze, niestety.

Więc w skrócie - szukam kogoś, kto zna/słyszał o/sam napisał konkretne rozwiązania. Może do współpracy, może tylko do wymiany informacji, może do czegoś jeszcze innego. Chciałbym wybadać grunt pod nogami, nim wezmę się za to na poważnie, a kogo jak kogo ale dobrze poinformowanych fanów d&d w polskim necie jest dostatek.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Infusion na d20

wt kwie 12, 2011 4:31 pm

Co do Umiejek z edycji 3,5

http://rpg.polter.pl/Umiejetnosc-zapchajdziura-c13660 Dobry artykuł. Podstawowa Rzecz im mniej tym lepiej. A najlepiej jak wszystkie są często stosowane. Co sprawia że Sporo umiejek z 3,5 idzie wek.

Z edycją 4,0 ci nie pomogę jej nie znam i mam awersję (Za Faeurun) Z edycją 3,5 mogę pomóc. Tylko w czym konkretnie? Mana Czyli energia za którą rzucasz czary masz w wersji psioniki Power Point i w wersji dla Czarodziejów Spell Point z UA.

Premia obronna (Nie trafialności) to Premia Obrona z UA
Pancerz jako Redukcja obrażeń też w UA

http://www.d20srd.org/indexes/variantAdventuring.htm O proszę SRD też je zawiera.

Mamy Redukcje obrażeń mamy Rany, Witalności (Dwa osobne systemy zastępujące HPKI) No i punkty Akcji dla totalnego Heroica...

Osobiście jestem zdania że nie powinieneś aż tak skupiać się na mechanice. Jeśli to co na blogu napisali jest prawdą to jedynie ta bzdurna mechanika cie powstrzymuje. A jak sam piszesz D20 ma jedynie przewagę popularności. Trochę tak mam skojarzenia z Dark Heresy za duże skupienie na badziewnej mechanice którą i tak ludzie sami sobie dostosują by im pasowało.
Plus nie jestem pewien czy wolno ci Modyfikować Edycję 4,0 Poprzednia jest w SRD Wiec jest darmowa i udostępniona do modyfikowania czego o 4 nie mogę powiedzieć z całą pewnością.
Ostatnio zmieniony wt kwie 12, 2011 4:33 pm przez Bortasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Infusion na d20

wt kwie 12, 2011 5:02 pm

Ninetongues, nie znam settingu, ale patrząc po Twojej pierwszej notce, nie lepiej będzie przesiąść się na system bazujący na d20, jakim jest Mutants and MasterMinds (2e, ew. mniej zbliżona 3e)?
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Infusion na d20

wt kwie 12, 2011 8:22 pm

Fanowska nakładka na 3.5e-Pseudo 4e kolegi Bajera.

+ limit poziomu 12 i bardzo, bardzo wolny rozwój (dopasowanie wszystkich przedmiotów i wyzwań do tej skali)


Słyszałeś o E6, chyba jest podobne do efektu o który ci chodzi. Swoją drogą nakładka Grim'n'Gritty wprowadza więcej pseudorealności.
 
Awatar użytkownika
Ninetongues
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:55 am

Infusion na d20

śr kwie 13, 2011 4:56 pm

O, no i to jest feedback.

@ Bortasz

Masz całkowitą rację, co do skilli. Wziąłem już to pod uwagę i nawet w zwykłej kampanii D&D używam skilli z 4 edycji, bo są wszystkim tym, czym powinny być. Jest ich mało, są konkretne, są użyteczne. Listę z 4ed wystarczy zmodyfikować pod specyfikę Światmaszyny i zrobione. Ta część jest banalnie prosta.

Dzięki za warianty dot. "ran" i innych "punktów akcji". Na stronę SRD zaglądam od niedawna i nawet nie załapałem, że tamtejsze "zasady opcjonalne" mogą zawierać ciekawe rozwiązania.

@ Suldarr'essalar

Mutanats and Masterminds...? To o superbohaterach? Muszę poczytać o tym w sieci, bo nie znam bliżej. (...) Po zajrzeniu na Wiki już jestem zainteresowany. Start z 10 poziomu, rozwiązania dotyczące tworzenia postaci... Ciekawe. Może da się to wykorzystać. Dzięki!

@ Dagome

E6 brzmi dobrze, ale niestety, podobnie jak Grim'n'Gritty raczej idzie w odwrotnym kierunku, niż ten, który chcę osiągnąć w Infusion. Realizm realizmem, ale gracze wcielają się w naprawdę potężne postacie, porównywalne (być może) do 10+ poziomu w klasycznym D&D.

EDIT

Oto spisane pierwsze pomysły. Niejako podstawa mechaniki. Nie podoba mi się nieco zamieszanie z trzema defensywami... Nie wiem, czy zamiast redukować nie będą one raczej komplikować.

Cechy

(Skala i modyfikatory - tak jak w klasycznym d20)

Potęga POT (4 umiejętności)
Zwinność ZW (3 umiejętności)
Odporność ODP (4 umiejętności)
Umysł UM (5 umiejętności)
Spryt SPR (4 umiejętności)
Charyzma CHA (4 umiejętności)

rasowe bonusy (każde +2 musi być wyrównane przez -2)
6 rzutów 2d6 + 4 do rozdzielenia na Cechy
3 dodatkowe punkty "treningu" do przydzielenia do dowolnej Cechy

Umiejętności

Atletyka ZW lub POT opcje: [sprint, akrobatyka, skoki]
Blefowanie SPR lub CHA opcje: [kłamstwo, zaskakiwanie, ukrywanie się]
Dedukcja SPR lub UM opcje: [logika, improwizacja, dochodzenie]
Hart ODP lub POT opcje: [biegi, zdrowie, ciężary]
Kultury UM lub SPR opcje: [<dowolne rasy i kultury>]
Leczenie UM lub ODP opcje: [opatrywanie, choroby, zatrucia]
Natura ODP lub UM opcje: [przetrwanie, zwierzęta, rośliny]
Percepcja ZW lub ODP opcje: [słuch, wzrok, szósty zmysł]
Światmaszyna UM lub POT opcje: [geografia, historia, polityka]
Wpływ POT lub CHA opcje: [przemawianie, śpiew, flirtowanie]
Wygląd CHA lub SPR opcje: [uwodzenie, taniec, zastraszanie]
Zręczność ZW lub CHA opcje: [złodziejstwo, sztuka, naprawa i obsługa]

Wartości Obronne (WO)

Wytrzymałość 10+ POT lub ODP +inne modyfikatory
Refleks 10+ ZW lub SPR +inne modyfikatory
Wola 10+ UM lub CHA +inne modyfikatory

Defensywa

Pof (postawa ofensywna) 8 + Cecha defensywna (danego stylu walki)
Pod (postawa defensywna) 12 + Cecha defensywna (danego stylu walki)
Gd (garda) 10 + specjalne cechy danej gardy

Jak to wygląda?
Ostatnio zmieniony śr kwie 13, 2011 7:51 pm przez Ninetongues, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Infusion na d20

śr kwie 13, 2011 7:50 pm

Hmmm według mnie najprostszym sposobem na więcej Heroica a zarazem realizmu to zamiana KP na DR w stosunku 1 za 1

Czyli jak masz Pełną płytę +8 do KP to teraz daje ona 8/- Sumującego się z każdym innym DR /-

Tym sposobem barbarzyńca z DR 1/- + Napierśnik założmy +3 = DR 9/- Czyli łuki nic mu nie robią Gobliny go otaczają biją i nic nie robią (Poza krytykami)

Ogólnie Odbicia, Naturalny pancerz, premia z pancerza i wszystkie powiedzmy Twarde czynniki dodające zwykle KP winny zamienić się w DR
Z kolei "Miękkie" uniki zręczności i tarcza winny pozostać Klasą pancerza czy obroną.

Rycerz nawet 1 poziomu w Pełnej płycie jest naprawdę niesamowitą maszyną do zabijania
http://www.wykop.pl/link/347353/rycerze ... ze-i-kasa/ ( Polecam także inne filmiki z tym panem ;) Idzie się uśmiać a mądrze gada)

Z kolei Wielki czerwony jaszczur z Naturalnym pancerzem 39 staję się czymś naprawdę trudnym do zabicia a zarazem bardzo łatwym do trawienia KP 2 raptem ale weź zadawaj OBr powyżej 40.

Punkty akcji znam z Eberronu Fajny system sprawiający że ma się już na 1 poziomie poczucia bycia lepszym od innych. (Chodzi mi o uczucie jako gracz nie postać ;) ) W Eberron Campaign Setting jest sporo Atutów z punktami akcji związanymi.

Co do Ran to ten system bardzo mi przypomina system obrażeń z 7thsea.
Suma obrażeń to coraz wyższy poziom ST przeciw wytrzymałości by pozostać "aktywnym"
Z tym że 7thsea dodaje że takich Oblanych Testów można kilka wytrzymać. (a nie jak tu jeno dwa jak się nie mylę) Proponowałbym ustalić że Modyfikator z zręczności to ile ran takich można znieść. Z tym że w tedy będzie to naprawdę niesamowicie potrzebny Atrybut dla każdego. Więc może Suma Mądrości i wytrzymałości? Albo Mniejszy z tych dwóch? Nie wiem.... trzeba pokombinować.

Zaznaczam że to uwagi do 3,5

Co do innych mechanik ja nadal uważam że nWoD jest dobry do wszystkiego. Jest tam już Obrona, Zdrowie to wytrzymałości + rozmiar... Inicjatywa szybkości inne takie. Odpowiednia Doza realizmu która umiejętnie poprowadzona może być jednocześnie Heroic jak i Dark.
(Jeno co trzeba zmienić to wrócić do Normalniejszego systemu walk a nie tak zebrane wszystko w kupie jeden rzut i koniec. )
W dodatku u ciebie bardzo pasuje bo np jak ktoś chce to stworzy sobie mega szermierza od razu. Inny co pójdzie w magie WoDową w świecie Fantasy (Gdzie paradoks prawie nie istnieje) to w zasadzie masakrator. A na wyższych "poziomach" jest niezły balans.. jak Mag jeno magię rozwijał to nic po za nią nie podniósł z kolei Ten bez magii w zasadzie niema w co już wpakowywać Xpków.

EDIT:
Na pierwszy rzut oka zbyt skomplikowane. Jutro wieczorem się tym zajmę i przejże szczegóły.
Ostatnio zmieniony śr kwie 13, 2011 8:09 pm przez Bortasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Infusion na d20

czw kwie 14, 2011 3:00 pm

Ninetongues pisze:
@ Suldarr'essalar

Mutanats and Masterminds...? To o superbohaterach? Muszę poczytać o tym w sieci, bo nie znam bliżej. (...) Po zajrzeniu na Wiki już jestem zainteresowany. Start z 10 poziomu, rozwiązania dotyczące tworzenia postaci... Ciekawe. Może da się to wykorzystać. Dzięki!
To jest bardzo heroic, więc należy niektóre rzeczy ograniczać, ale takie jest założenie systemu. W przeciwieństwie do D&D, M&M wyraźnie mówi: To mg określa czy coś można, czy nie (w dedekach MG był zakładnikiem zasad).
W tym systemie nie ma ras, ani klas. Dobierasz sobie moce, atuty i skille tak jak uważasz, że rasa powinna mieć.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Infusion na d20

czw kwie 14, 2011 5:12 pm

Uno.
Zamień tę przebrzydłą losowości na Point Buy :? albo chociaż dodaj taką możliwości. Ja sam nie cierpię losowania postaci. po to studiuje zasady by sobie zaprojektować kim chcę grać a nie po to by mi kostki powiedziały że mam się wczuwać w ciurę obozową (Przykład z warchamca)

Ta Potęga zamień na siłę potencję czy muskulaturę... Samo POT o to woła ;]
Umysł także tak lekko nie sprecyzowane to Inteligencja, rozsądek, Mądrości rezonans?

Z umiejek to hart i Atletyka za bardzo bliskoznaczne w zasadzie jedna by z nich mogła wyjść.

Wygląd umiejką? Chyba raczej Make up :P

Wartości obronne wyszło ci sześć liczb zamiast trzech. To tak....

Co do defensywy to się nie wypowiem nie znam stylów walki...

Ogólnie lekko przekombinowane...

http://swiatmroku.pl/ Stąd możesz ściągnąć spolszczone Karty do nWoDa zerknij tamtejsze umiejki jest ich łącznie 24 a świetnie sie uzupełniają ;) Zwłaszcza jest możliwości ściągniecia Karty do Mrocznych wieków ;]

Plus może ktoś dać mi linka do tej M&Mowej mechaniki? Jestem jej ciekaw (Chodzi to że MG nie jest ograniczony zasadami jest lekko niepokojące)
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Infusion na d20

czw kwie 14, 2011 6:40 pm

Jaskółka spuściła wzrok
- Mam pewien problem… jestem przy nadziei i potrzebuję pomocy… szlachcic, który jest ojcem obiecał, że zapewni mi najlepszą opiekę, że nie umrę jak matka – w tym przypadku Jaskółka nie kłamała, jej matka naprawdę umarła, kilka tysięcy lat temu – Mam pieniądze – wskazała na sakiewkę.

Ostatnio zmieniony czw kwie 14, 2011 6:41 pm przez slann, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ninetongues
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:55 am

Infusion na d20

pt kwie 15, 2011 12:27 am

nWod

Znam, lubię, jest o niebo lepszy niż oWod. Fajny do narracyjnych rzeczy. Ale do walki to to się zupełnie nie nadaje, niestety.

Losowość

Losowości będzie sporo. Oczywiście, opcja point buy też musi być, choć sam nie przepadam. Nagle wszyscy mają dziwnie parzyste współczynniki... ;) A tak jest choć troszkę realistycznie: wybierasz rasę, rodzisz się z jakimiś tam (i tak ponadprzeciętnymi) predyspozycjami + cechy rasowe, możesz rozwinąć się w treningu, ale trzeba troszkę pokombinować. Dla mnie i moich tak jest po prostu ciekawiej.

Wygląd umiejką?

Może prezencja, kto wie.

Ateltyka i Hart

Nazwy dość podobne, muszę to przerobić jakoś. Generalnie Atletykę testujesz np. przy sprintach, a Hart przy biegach dystansowych. Ja na przykład jestem niezły na sto metrów. Ale więcej niż dwa kilometry przy obecnej kondycji nie przebiegnę.

O! Kondycja. Atletyka i Kondycja? Hm. Chyba wciąż zbyt podobne... Hart to odporność na ból, atletyka - gibkość, szybkość i skoczność.

Newsy:

Myślę, żeby dać postaciom zaczynać na 6 poziomie. Na 12 mogliby wybrać już jedną z kilku Klas Prestiżowych... Exp w bardzo niskich rate'ach, teoretycznie dojście do 20 powinno zająć graczowi dwie, trzy epickie kampanie.

A może jak w M&Msach od razu 10...?

Podłubałem też w Rasach i Klasach i ogarnął mnie smutek. O ile rasy wymagają tylko lekkiego dostosowania do wymogów mechaniki, o tyle nie wiem do końca jak ugryźć Klasy. Z jednej strony da się bez nich obejść. Z drugiej, to jest coś tak ikonicznego dla d20, że trochę mi żal. A jakoś nijak nie potrafię dopasować tego co mam do mechaniki... W dodatku nie wolno tych klas z sobą krzyżować.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Infusion na d20

pt kwie 15, 2011 7:05 am

Ninetongues kwestia kto co lubi. Ja jak gram to chcę grać tym co wybrałem a nie to co mi się wylosowało od razu dostaje szału bo nie gram tym co chciałem.

Co do walk no fakt trzeba ten przebrzydły System jednego rzutu na wszystko rozbić jak było w oWoDzie
W sensie najpierw czy trafisz, potem Ile zadasz obrażeń, wyparowania i tak dalej.

Wygląd dla mnie zawsze był Atrybutem. Jednak Prezencja... no w teorii też się da wyćwiczyć nabrać pewności ogłady wiec czemu nie?

Według mnie to nie potrzebne rozróżnienie i rozbijanie na osobne umiejki. Daj jedną Atletykę i tyle.

Co do klas ja lubię w WoDzie to że ich tam niema ;] w D&D także w dużej liczbie przypadków przeszkadzają.
Co do prestiżówek to są spryciarze co już po 1 poziomie wchodzą w prestiżówkę (Raz czy dwa widziałem taki numer)
 
Awatar użytkownika
Ninetongues
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 12:55 am

Infusion na d20

śr kwie 20, 2011 3:01 am

@ Slann

Ależ to bardzo piękny i wiele wnoszący post! ;)

Zapraszam do oglądania i komentowania karty postaci (frontu) do Infusion na d20:
Karta Postaci

Na pierwszy rzut oka dużo tego wszystkiego, prawda?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości