Bortasz pisze:Ale jeśli naprawdę chcesz więcej zasad w D&D
Te zasady są bardzo kiepskie. To znaczy - albo nie działają (kontakty, honor i reputacja), albo prowadzą do oczywistych przegięć (taint).
Bortasz pisze:Ale jeśli naprawdę chcesz więcej zasad w D&D
Przede wszystkim, na XXX pisze się zazwyczaj kompletne opowiadania, a nie fragmenty, w których gracz relacjonuje poczynania swojej postaci.
Nie ma mistrzów gry (poza głównym administratorem), czyli można opisywać poczynania i rozwijać bohaterów kiedy się tylko chce. Dla osób lubiących wspólną i liniową rozgrywkę istnieją Tankyuu, które niejako symulują to, co można spotkać w innych PBF'ach. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Rewolucyjny system walk zdejmuje brzemię tysięcy statystyk i niejasnych mechanik. Wszystko jest proste, intuicyjne i demokratycznie sprawiedliwe. Wygrywa ten, kto ma lepsze pomysły i popełnia mniej błędów.
Bortasz pisze:Często jednak owo porozumienie staję się niemożliwe. A w tedy wola MG przeważa.
Bortasz pisze:jedynie stwierdzam że w wypadku realiów świata MG ma zdanie decydujące.
Bortasz pisze:o skoro można tak się fajnie dogadać z kumplem to czemu wolisz Mechanikę od jego rozsądku, przy dodawaniu NPCów ale przy innych zasadach już nie? ;> Zgadzam się że mechanika może i byłaby bardziej arbitralna. Jednak sama idea by zmuszać MG by dodawał NPCów, stworzonych przez graczy, kiedy akurat wypadnie duża liczba oczek na kości... To nie dla mnie.
Przede wszystkim, na XXX pisze się zazwyczaj kompletne opowiadania, a nie fragmenty, w których gracz relacjonuje poczynania swojej postaci.
Wszystko jest proste, intuicyjne i demokratycznie sprawiedliwe. Wygrywa ten, kto ma lepsze pomysły i popełnia mniej błędów.
Powiem szczerze, że zawsze zniechęcały mnie jakiekolwiek rzuty w PBF, rozciągają rozgrywkę w czasie i sprawiają, że jest nudna.
genkaku pisze:Powiem szczerze, że zawsze zniechęcały mnie jakiekolwiek rzuty w PBF, rozciągają rozgrywkę w czasie i sprawiają, że jest nudna.
Laveris de Navarro pisze:No cóż, nie dla wszystkich rzuty koscią są "nudne".
Klebern pisze:Inicjatywa się nie sprawdza w sesja PBF. Nie dlatego, że jest bezsensowna, problemem są gracze, którzy nagle w swojej rundzie znikają na tydzień albo i dłużej bez słowa.
Klebern pisze:Slann myślę, że zapędziłeś się w kozi róg jak średniowieczni alchemicy w poszukiwaniu alchemicznego złota. Nie ma jednej uniwersalnej mechaniki, która się sprawdza zawsze.