Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

[3,5] Wojownik 4+

sob maja 21, 2011 9:11 am

Zapewne sporej części z was nie trzeba uświadamiać iż wojownik z podręcznika gracza to jedna z najsłabszych klas dostępnych graczom. Dla tych którym trzeba to udowadniać powstał Progowy system klas.

Ja chciałbym tu przedstawić pewne wzmocnioną(i to znacznie) wersję wojownika. Te 4+ to sugestia do którego progu zaliczyć wojownika po zmianach.

Co chciałem stworzyć?
Wojownika Dowódcę. Nie tylko dobrego siepacza, ale także kogoś kto potrafi innych przekonać, zorganizować i poprowadzić do walki.

Punkty Umiejętności: 6+Int
Umiejętności: Zastraszanie, skakanie, wspinaczka, pływanie, postępowanie ze zwierzętami, Jeździectwo, Zbieranie informacji, Nasłuchiwanie, Spostrzegawczości, Wyczucie pobudek, Dyplomacja. Występy, Wiedza Szlachta, Wiedza Historia, Wiedza Architektura i inżynieria

Premia do Ataku: Maksymalna
Rzuty Obronne:
Wytrzymałość: dobre
Refleks: Słabe
Wola: Dobre
Bronie: wszystkie proste i żołnierskie
Pancerze: wszystkie
Tarcze: wszystkie

Specjalne:
1. Bonusowy Atut, Dowodzenie, Inspirowanie Odwagi +1
2. Bonusowy Atut
3. Inspirowanie kompetencji
4. Bonusowy Atut
5. Inspirowanie odwagi +2
6. Bonusowy Atut
7. Zdolności przywódcze
8. Bonusowy Atut
9. inspirowanie wielkości
10. Bonusowy Atut
11. Inspirowanie odwagi +3
12. Bonusowy Atut
13. Wielki Generał
14. Bonusowy Atut
15. Inspirowanie Heroizmu
16. Bonusowy Atut
17. Inspirowanie Odwagi +4
18. Bonusowy Atut,
19. Legendarny Wódz
20. Bonusowy Atut Inspirowanie odwagi +5

Wybaczcie że nie opiszę dokładnie na czym polegają te dodatkowe moce. Za długo by
Dowodzenie - Działa podobnie jak muzyka barda, jednak nie jest powiązana z śpiewaniem, recytowaniem, czy graniem a z wydawaniem rozkazów i mówieniem do żołnierzy. "Utrzymać szyk! Trzymajcie piki i walczcie dla swojego króla!"
Inspirowanie Odwagi - Postacie które słyszą głos wojownika otrzymują +1 do ataku, obrażeń, rzutów obronnych przeciw strachowi i zauroczeniom. Efekt trwa dopóki wojownik mówi, wydaję rozkazy swoim żołnierzom i 5 rund po tym jak przerwie.
Dowodzenie i inspirowanie odwagi pozwalają na kilka ciekawych możliwości.
Marsz/Pieśń Marszowa - Sojusznicy, podwładni i sam Dowódca otrzymują premię do rzutów obronnych na wytrzymałość w celi oparciu się negatywnym cechom forsownego i długotrwałego marszu. Premia jest równa premii z inspirowania odwagi.
Inspirowanie kompetencji - działa podobnie jak u barda jednak działa na wszystkich w zasięgu głosu pracujących zgodnie z wytycznymi Dowódcy. Efekt utrzymuje się tak długo jak wojownik koordynuje pracę swych podwładnych.
Inspirowanie wielkości - działa jak u barda
Inspirowanie heroizmu - działa jak u barda

Zdolności przywódcze - Od 7 poziomu wojownika otrzymuje za darmo atut Zdolności przywódcze. Jeśli wcześniej dowodził ludźmi z tytułu bycia oficerem króla na ten przykład to od tej pory przynajmniej części tych ludzi należy do niego. Od tej pory to już nie są ludzie Króla, to jego ludzie gotowi iści za nim choćby i przeciw królowi jeśli tak im rozkaże.
Wielki Generał - Sława wojownika jest tak wielka iż ludzie tylko słysząc jego imię chcą się zaciągnąć do jego armii. Na potrzeby obliczania efektywnego poziomu zdolności przywódczych poziomy w klasie wojownika należy podwoić.
Legendarny wódz - Żywa legenda, w oczach ludzi wojownik to nie człowiek, to mityczny Heros który zstąpił na ziemię. Jego poziom w klasie wojownika należy potroić w celu obliczenia wartości zdolności przywódczych.
Uwaga - Jeśli MG nie zezwoli wojownikowi na posiadanie Zdolności przywódczych wojownik w zamian otrzymuje dowolnie przez siebie wybrany atut z listy bonusowych atutów wojownika, nawet jeśli nie spełnia wymogów.

Jak widzicie wojownik jest teraz częściej użyteczny, i o wiele bardziej pasuje do wizji Wojownika Dowódcy, innym plusem tych zmian że w zasadzie wymagają jedynie podręcznika gracza by można było je wprowadzić.

Jak wam się to podoba?
Ostatnio zmieniony sob maja 21, 2011 11:31 pm przez Bortasz, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: [3,5] Wojownik 4+

sob maja 21, 2011 9:53 am

Bortasz pisze:
Postacie na które wpływa głos wojownika

To w Inspirowaniu odwagi. To znaczy jakie? Dowolnie wybrane przez wojownika? Rozumiem, o co chodzi, brak jednak chyba doprecyzowania zasięgu działania mocy. Co byś powiedział na 1,5m/lvl?

Poza tym ciekawy pomysł. Do czego jedynie mógłbym się przyczepić to ilość umiejętności. Jest ich zbyt dużo a moim zdaniem większość nie wpisuje się w "motyw" dowódcy... Choćby sztuka przetrwania, żeby nie być gołosłownym. Uważam, że powinieneś skupić się na umiejkach opartych na charyzmie (może jakiś boost w trakcie rozwoju postaci?) a usunąć niektóre z obecnych.

Ale i tak jest nieźle, choć to, moim zdaniem, jedynie pewien wariant woja (jakoś nie wyobrażam sobie takiego woja jako łucznika ukrytego w zaroślach podczas zasadzki, wykrzykującego rozkazy i inspirującego odwagę podkomendnych :razz:)
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

[3,5] Wojownik 4+

sob maja 21, 2011 10:39 am

Deithwen każdy kto Słyszy... Tak ma bard i tak chciałbym by pozostało. Bez żadnych metrów i tak dalej. Liczy się zasięg głosu. W bitwie będzie to blisko, przed bitwą całkiem sporo.

Co do umiejek może rzeczywiście przesadziłem. Chciałem by miał możliwie duże spektrum przydatności. W sumie jak patrzę to jedynie Ciche poruszanie i sztuka przetrwania tak nie do końca pasują do konceptu. Reszta już tak.
Co do zwiększania to zważywszy na to że ta postaci ma naprawdę dużo atutów myślę że stać ją by z dwa trzy poświęcić na skupienie na umiejętności... W dodatku ta postaci ma aż 6 +int punktów umiejętności... z INT 10 może zmaksymalizować 6 różnych umiejętności. albo zmaksymalizować 3 a w 6 być całkiem dobry... wiec tak nie wiem czy jeszcze bardziej je zwiększać.

Co do ukrytego łucznika... Wiesz dowódca łuczników rozstawia ich przed atakiem, czekają w zasadzce. a potem pada z jego Ust rozkaz "OGNIA" czyli moc inspirowanie odwagi zaczyna działać. Reszta oddziału zaczyna strzelać, ukrycie jest zbędne wiec wojownik może kierować ogniem "Oddział pierwszy zdjąć woźniców! Gun i Sam prawa flanka!" i tym podobne. Zatem jest sens i w tym...

Czy to tylko Wariant woja... Według mnie to Bardzo wzmocniony wojownik. No ta bene można nadać mu warianty wojownika jak Thug z SRD i jest to kompatybilne. Wyjdzie nam szef miastowych rzezimieszków.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

[3,5] Wojownik 4+

sob maja 21, 2011 11:12 am

Ha, tak prowadzilem wojownikow chociaz bez specjalnej mechaniki- po prostu zeby dostawac sensowne pedeki powyzej poziomu 5 wojak musial u mnie dowodzic wojskiem. To sensowne podejscie bo na wyzszych poziomach te pare tysiecy ludzi pod sztandarem daje wojownikom jakies szanse z innymi klasami.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: [3,5] Wojownik 4+

sob maja 21, 2011 3:08 pm

To wciąż jest bardzo słaba klasa. Daj mu prawdziwe zdolności klasowe, bo tak jest wciąż workiem atutów.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: [3,5] Wojownik 4+

sob maja 21, 2011 3:52 pm

PPPP pisze:
To wciąż jest bardzo słaba klasa. Daj mu prawdziwe zdolności klasowe, bo tak jest wciąż workiem atutów.


Ja na Tier 4 to może być. W końcu jest sporo atutów, które wykorzystują muzykę bardów. Zaś leadership jest mocno zależny do decyzji MG. Poza tym Bortasz rozmawialiśmy kiedyś już o tej klasie postaci :)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

[3,5] Wojownik 4+

sob maja 21, 2011 4:30 pm

Tak, jest wiele takich atutów, ale nie ma ich na liście bonusowych ;) z muzycznymi atutami na liście bonusowej i dungeoncrasherem widzę tę klasę w E6. W późniejszej grze już nie, ponieważ zdolności wyjątkowo słabo się skaluję wraz ze wzrostem poziomu. Owszem, z dobrym cohortem, na poziomach 12+ fighter będzie w stanie pokonać potwora na adekwatnym CR, czego zwykły fighter zrobić nie może. Problem jest taki, że to głównie będzie zasługa cohorta.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

[3,5] Wojownik 4+

sob maja 21, 2011 11:32 pm

PPPP na 12 poziomie Druidowy zwierzęcy towarzysz może być tak wytentegowany w kosmos że zjadłby wojownika 12 poziomu... Także powiesz że to zasługa jedynie zwierzęcego towarzysza?

Fakt kohorta i podwładni sporo dają tej klasie... jednak z wojownika bez kompletnego przebudowania nie da się zrobić potężnej klasy... jak chcesz osobistej potęgi i machania mieczem weź Warblade, chcesz bardziej mitycznego wojownika? Psychowojownik i Duskblade spełniają te role... mnie brakowało w D&D klasy an dowódcę, lidera rządzącego wojskiem... Ta klasa spełnia te założenia a jednocześnie nie jest jakoś mocarnie przegięta.... Celowałem przy jej tworzeniu w Próg 4... By być w progu 3 trzeba mieć nadnaturalne moce pokroju, czarów, psioniki, manewrów. Ja chciałem tego uniknąć... w teorii danie tej klasie Manewrów i postaw jak Warblade ale jedynie z White Raven sprawia że wbija się do progu 3 i jest najlepszym możliwym dowódcą w grze. Więc można ją jeszcze bardziej wzmocnić jak coś.


Plus jak ktoś ma pomysły jak stworzyć wojownika progu 3 bardzo chętnie ich wysłucham...


Zmodyfikowałem post pierwszy i dodałem dwie opcje...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości