Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
whitlow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sty 14, 2008 10:09 pm

miotacz ognia vs fajerbol, czyli arcanum sw

sob maja 21, 2011 10:23 am

Witam!
Zamierzam poprowadzić sesję w settingu z crpg ,,Arcanum,,. Mechanicznie zamierzam technologię odwzo-
rować za pomocą szalonej nauki, a magię za pomocą magii :D .
I tu pojawia się problem, jak oddać mechanicznie konflikt tych dwóch sił? Od razu zaznaczam, że nie
chcę przenosić zaklęć i urządzeń z gry komputerowej żywcem, tzn. nie będzie u mnie ścieżek magii i tech-
nologii tak jak w oryginale. Dysponuję podstawką, ale niedługo nabędę evernight.

Sprawy kluczowe, które trzeba jakoś rozwiązać nim zacznę kampanię .
- relacja pomiędzy silnym/słabym magiem/technologiem a silnym/słabym przedmiotem magicznym/gadżetem.
tzn przeciwieństwa na pewno jakoś się ścierają, ale, czy silny mag usprawnia działanie słabego przedmiotu mag. i
jak to wszystko oddać mechanicznie.?
- Jak na magicznego stwora wpłyną obrażenia magiczne, a jak strzał ze strzelby? Czy siła mu obca niewiele mu zro-
bi czy wręcz przeciwnie?

Jeśli ktoś już próbował prowadzić w tym uniwersum, albo ma jakieś pomysły, proszę o pomoc.
 
Awatar użytkownika
zegarmistrz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1002
Rejestracja: śr paź 20, 2004 4:05 pm

Re: miotacz ognia vs fajerbol, czyli arcanum sw

pt maja 27, 2011 6:28 pm

Myślałem o czymś bardzo podobnym do swojego projektu 40 do 1, przy czym tam miał być konflikt Magia vs. Psionika.

W wypadku magii jest to bardzo proste. Wystarczy w miejscach, w których występuje nasilenie technologii dać użytkownikom magii kary do testów Umiejętności Nadprzyrodzonej. Ewentualnie druga możliwość to wprowadzić zasadę, że efekt Przeładowania pojawia się częściej np. w silnie technicznym otoczeniu na 1 i 2, albo 1,2 i 3.

Z technologią jest gorzej. Można wprowadzić zasadę, że w otoczeniu magii się psuje jeśli wypadnie na kostce 1. Ewentualnie silną technikę potraktować jak Szaloną Naukę.

Co do strzelania do magicznych stworów: zastanów się, jakie masz mieć magiczne stwory. Upiory? Demony? Żywiołaki? Smoki?
 
Awatar użytkownika
whitlow
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: pn sty 14, 2008 10:09 pm

miotacz ognia vs fajerbol, czyli arcanum sw

sob maja 28, 2011 2:29 pm

Rodzaj akurat nie będzie miał aż takiego znaczenia. Koncepcja jest taka, że stworzenia mają pewien
poziom magii/techniki. Coś w rodzaju osi liczbowej, gdzie można być magiem na 3, technologiem na -3, a zero to stworzenie nie mające związku z żadną z sił. analogicznie powiedzmy, większy demon miałby wartość 10, a zaawansowany technologicznie robot - 10. To tylko tak poglądowo.

Wstępnie myślałem o przyporządkowaniu przedmiotom ,,kostki mocy,,. i tak np. technolog z techniką na k10 strzelający ze strzelby o kostce mocy k8 do maga z magią na k6 i odziany w magiczną zbroję o kostce mocy k6, zadałby po obliczeniu obrażeń i wyparowaniu przez zbroję,
3 dodatkowe obrażenia, ponieważ on i jego strzelba o tyle rodzajów kostek przewyższają maga i jego pancerz.

Analogicznie do fabryki o łącznej kostce mocy k6 wchodzi mag o poziomie magii k8. Fabryka ,,rzuca,, k6 odejmując od rzutu różnicę poziomu mocy (2). Jeśli wynik nie będzie dodatni coś się w maszynerii zepsuje.
Gdyby to mag był słabszy od fabryki, o 2 wtedy, dajmy na to, miałby -2 do testów magii będąc w zasięgu jej oddziaływania.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości