Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt kwie 19, 2011 9:36 pm

Forumowicz pisze:
Czy są jakieś sposoby, aby obniżyć Turn Resistance nieumarłym, przez postać o złym charakterze?

Jeśli nie używasz zasady: "zła postać nie może rzucać czarów dobra", to Konsekracja, Uświęcenie, dają premie do odegnania.
Co do samych kar do odporności na odegnanie, to nie kojarzę czegoś takiego.
 
Awatar użytkownika
Dalen En'Val
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: pn mar 08, 2010 9:10 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr kwie 20, 2011 9:31 am

Complete Psionic - prestiż SoulBow

W tekście opisującym MindArrow jest wzmianka o tym, że jak zostanie on umagiczniony na +1 (a potem na +2) to to umagicznienie dodaje się do swojego BABu. Do CP nie ma erraty więc czy to działa tak jak myślę, że to działa czy potraktować to jak błąd w druku?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

śr kwie 20, 2011 12:00 pm

Jest to błąd w druku.

Do CPsi nie ma erraty, bo musieliby cały podręcznik przepisywać od nowa.
Ostatnio zmieniony śr kwie 20, 2011 12:00 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr kwie 20, 2011 2:34 pm

Suldarr'essalar pisze:
...bo musieliby cały podręcznik przepisywać od nowa.

:D
Suld, możesz mi wyjaśnić dlaczego ludzie (nawet Ci którzy psionikę lubią) tak Psioniki 3.5 nie lubią, że nawet demotywatora: "Krok w przód, dwa kroki w tył" widziałem ? Jest oczywiście nerfing, jest "kastracja" (ciekaw komu przeszkadzała psioniczna walka ?), ale np. takie "dopalanie" mocy to IMO bardzo fajny pomysł.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr kwie 20, 2011 5:03 pm

Suldarr'essalar pisze:
Jest to błąd w druku.

Do CPsi nie ma erraty, bo musieliby cały podręcznik przepisywać od nowa.
Nevin pisze:
Suldarr'essalar pisze:
...bo musieliby cały podręcznik przepisywać od nowa.

:D
Suld, możesz mi wyjaśnić dlaczego ludzie (nawet Ci którzy psionikę lubią) tak Psioniki 3.5 nie lubią, że nawet demotywatora: "Krok w przód, dwa kroki w tył" widziałem ? Jest oczywiście nerfing, jest "kastracja" (ciekaw komu przeszkadzała psioniczna walka ?), ale np. takie "dopalanie" mocy to IMO bardzo fajny pomysł.


Ja osobiście nie uważam psioniki za jakąś super przegiętą. Co do psionicznej walki - ja ją nawet lubiłem, jednak o ile pamiętam miała ona bardzo wąskie zastosowanie - poza jednym stylem walki (tym używanym przez mindflayersów), była chyba przydatna TYLKO przy walce z istotami psionicznymi. Jedynie te punkty mi się wydają trochę "nie tego" bo o ile czarodziej ma po prostu komórki na czary i może rzucić ich tyle a tyle, to psion np może w krytycznej chwili "mieć głęboko" nisko-levelowe moce i za całość punktów mocy rzucić więcej mocy najwyższego poziomu. Tzn. nie pamiętam jak tam DOKŁADNIE jest z ilością punktów w psionice, ale pamiętam że jak gracz chciał podobny wariant (Unearthed Arcana) zastosować do magii wtajemniczeń, to właśnie takie efekty były. O ile pamiętam Wizard na 17 lvlu mógł rzucić 10 (słownie: DZIESIĘĆ!) czarów 9-lvl i jeszcze mu trochę punktów zostało. I to nie wliczając premiowych punktów za wysoką inteligencję. W psionice domyślam się, że podobne kwiatki mogą się zdarzać (nie pamiętam, być może są jakieś ograniczenia). Poza tym jednym psionika wg mnie nie jest jakaś "zła, przegięta". Choć kto wie, co by dali w erracie :)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

czw kwie 21, 2011 11:30 am

Nevin pisze:
Suld, możesz mi wyjaśnić dlaczego ludzie (nawet Ci którzy psionikę lubią) tak Psioniki 3.5 nie lubią, że nawet demotywatora: "Krok w przód, dwa kroki w tył" widziałem ? Jest oczywiście nerfing, jest "kastracja" (ciekaw komu przeszkadzała psioniczna walka ?), ale np. takie "dopalanie" mocy to IMO bardzo fajny pomysł
To nie jest pytanie o mechanikę, ale...

Wydaje mi się, że dla większości osób jak powiesz "Fantasy", skojarzą z Merlinem, Królem Arturem, Władcą Pierścieni i temu podobnymi kreacjami, gdzie psionika, która zwykle kojarzona jest z SF, po prostu nie pasuje, wydaje się być futurystyczna i nieklimatyczna. Problem w tym, że D&D to nie jest Merlin, nie jest król Artur, ani też nie jest Śródziemie. Jedynym światem, gdzie psionika słabo pasuje jest DragonLance i Midnight (choć w tym pierwszym świecie psionika i spelljamming istnieje). Cóż, taka mentalność ludzi.

Walka psioniczna była idiotycznym pomysłem. W założeniu było to mechaniczne odwzorowanie psioniki z DarkSuna, która jest świetna, ale jej implementacja jest beznadziejna.
Żeby to zilustrować posłużę się bardzo dobrym przykładem podanym przez AntiDjinn'a na forum wizardów:


Dopalanie mocy, jak i sam system punktowy to krok milowy w porównaniu z komórkami czarów. O wiele prostszy, o wiele bardziej równoważony i nie powalający na przegięcia.

Gwjazdor pisze:
Jedynie te punkty mi się wydają trochę "nie tego" bo o ile czarodziej ma po prostu komórki na czary i może rzucić ich tyle a tyle, to psion np może w krytycznej chwili "mieć głęboko" nisko-levelowe moce i za całość punktów mocy rzucić więcej mocy najwyższego poziomu. Tzn. nie pamiętam jak tam DOKŁADNIE jest z ilością punktów w psionice, ale pamiętam że jak gracz chciał podobny wariant (Unearthed Arcana) zastosować do magii wtajemniczeń, to właśnie takie efekty były. O ile pamiętam Wizard na 17 lvlu mógł rzucić 10 (słownie: DZIESIĘĆ!) czarów 9-lvl i jeszcze mu trochę punktów zostało. I to nie wliczając premiowych punktów za wysoką inteligencję. W psionice domyślam się, że podobne kwiatki mogą się zdarzać (nie pamiętam, być może są jakieś ograniczenia). Poza tym jednym psionika wg mnie nie jest jakaś "zła, przegięta". Choć kto wie, co by dali w erracie :)
Gwjazdor, doczytaj zasady psioniczne bo się grubo mylisz. Wariant magii z UA to co innego niż psionika. Mechanika jest ta sama, ale "czary" są inne.
Niskopoziomowe moce psioniczne pozostają przydatne również na wysokich poziomach.
 
Awatar użytkownika
Manastor
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 101
Rejestracja: sob sty 16, 2010 7:50 pm

Pytania o mechanikę

czw kwie 21, 2011 2:50 pm

Z góry przepraszam jeżeli pytanie zadałem w złym wątku lecz nie chcę zakładać osobnego wątku... Mam pytanie mianowicie w jakim podręczniku (oraz na której stronie) mogę znaleźć rozpiskę stalowego smoka? W ostateczności prosił bym o jakiś link (Tak przy okazji wiem do czego służy opcja szukaj lecz nie znalazłem tam nic...)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

czw kwie 21, 2011 3:00 pm

 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

Pytania o mechanikę

pt kwie 22, 2011 3:25 pm

 
Pelerynek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr maja 11, 2011 5:10 pm

Pytania o mechanikę

śr maja 18, 2011 5:16 pm

Walka dwoma brońmi, a broń naturalna

Mam postać tropiciela kładącego nacisk na walkę dwiema brońmi, który do tego jest Lampartołakiem. Ma on więc dwie bronie naturalne: Ugryzienie i 2 ataki pazurami i tu pojawia się klops. Czy może on w rundzie zaatakować jednocześnie ugryzieniem i 2 ataki pazurami traktując je jak normalny oręż przy obliczaniu kar do ataku? Jeśli tak to, czy po ataku pazurami może prowadzić do rozszarpania?

Z góry dzięki za odpowiedź :)
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

śr maja 18, 2011 5:23 pm

Nie, walka dwiema broniami nie ma zastosowania w przypadku broni naturalnych. W przypadku broni naturalnych ma się tylko po jednym ataku każda bronią naturalną. Niezależnie do wysokości bazowej premii do ataku nie zdobywa się dodatkowych ataków.

Bronie naturalne dzielą się na bronie pierwszorzędne i drugorzędne. W przypadku broni pierwszorzędnych wykonuje się tyle ataków ile ma się tych broni bez kar, zaś ataki drugorzędne mają karę -5 do testów ataku. Istnieją atuty z Księgi potworów, które zmniejszają a potem niwelują tą karę. Ataki drugorzędne mają tylko połowę premii z siły do obrażeń - zaokrąglaną w dół.

Odnosząc to do twojej postaci to mając lampartołaka, który posiada ugryzienie jako broń pierwszorzędną oraz szpony jako broń drugorzędną. To on wykonuje jeden atak ugryzieniem bez kar - ilość ataków nigdy nie wzrasta - a potem z karą -5 dwa ataki szponami jako broń drugorzędna - też ilość ataków nigdy nie wzrasta. Trzeba wziąć też pod uwagę fakt, że w przypadku lampartołaka ugryzienie ma pełną premię z siły do obrażeń, zaś szpony tylko połowę, zaokrąglaną w dół.
Ostatnio zmieniony śr maja 18, 2011 5:27 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

śr maja 18, 2011 6:29 pm

Klebern pisze:
wykonuje jeden atak ugryzieniem bez kar - ilość ataków nigdy nie wzrasta - a potem z karą -5 dwa ataki szponami jako broń drugorzędna - też ilość ataków nigdy nie wzrasta.
Pragnę zaznaczyć, że ta opcja dotyczy full-attack oraz po szarży:) W normalnej akcji standardowej możesz tylko ugryźć.
Pelerynek pisze:
Jeśli tak to, czy po ataku pazurami może prowadzić do rozszarpania?
Nie, Rake możesz użyć w dwóch przypadkach:
1. Po szarży
2. Po udanym ugryzieniu oraz wygranym teście zwarcia (który następuje po udanym ugryzieniu)
Rzecz jasna wszystko odnosi się do formy zwierzęcej :)
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 27, 2011 1:17 pm

Pytanie dotyczy postaci epickich. W Podręczniku Przygód Epickich jest napisane, że np czarodziej powyżej 20 poziomu nie dostaje już komórek na czary. A są prestiżówki kóre wymagają powiedzmy zdolności do rzucania zaklęc 13 poziomu. Jak zatem to osiągnąć? Lub zmaksymalizować czar 5 poziomowy?
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt maja 27, 2011 1:24 pm

Atutem epickim który daje komórkę o poziom wyżej niż masz maksymalnie.

Edit:
Zwiększenie ilości czarów, tak się nazywa.
Ostatnio zmieniony pt maja 27, 2011 1:32 pm przez Dagome, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 27, 2011 4:36 pm

Racja, dzięki, znalazłem. A jakbym chciał mieć np więcej komórek 10poziomu niż jedna? O ile dobrze rozumiem, to wzięcie tego atutu drugi raz da mi nową komórkę poziomu 11'tego :> Jest jakiś sposób, aby (mniejszym kosztem oczywiście niż 1 atut) zwiększyć ilość komórek najwyższego poziomu?
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 27, 2011 4:41 pm

Dostajesz jeszcze normalnie premiowe czary za wysoką wartośc atrybutu. Patrz tabelka: http://www.d20srd.org/srd/epic/feats.htm#improvedSpellCapacity

Gwjazdor pisze:
O ile dobrze rozumiem, to wzięcie tego atutu drugi raz da mi nową komórkę poziomu 11'tego

Atut daje dodatkową komórkę na czary poziomu do jednego większego niż twój maksymalny. Równie dobrze może byc to pierwszy.
Ostatnio zmieniony pt maja 27, 2011 4:43 pm przez Dark_Archon_, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 27, 2011 8:09 pm

Dark_Archon_ pisze:
Atut daje dodatkową komórkę na czary poziomu do jednego większego niż twój maksymalny. Równie dobrze może byc to pierwszy.

No tak, ale po co miałbym brać 10lvl skoro mogę 11lvl? Dlatego właśnie pytam o coś o mniejszym(innym?) koszcie niż 1 atut.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

pt maja 27, 2011 10:53 pm

No to wystarczy wtedy już tylko podnosić atrybut odpowiedzialny za czarowanie, jeśli mamy dostęp do danego poziomu. Jeśli bonus z atrybutu jest co najmniej równy poziomowi komórki, to mamy premiowe ;]
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

ndz maja 29, 2011 12:29 am

SRD pisze:
At the end of the rage, the barbarian loses the rage modifiers and restrictions and becomes fatigued (...) for the duration of the current encounter

Jak to rozumieć?
a) jest zmęczony na czas równy spotkaniu w którym aktywował Rage?
b) jest zmęczony tylko do końca tego spotkania (czyli jeśli skończy szał już po walce, to nie jest zmęczony)?
Mi się wydaje, że opcja b), ale niech wypowie się ktoś lepiej obeznany z tymi wszystkimi FAQ itd itp :)
Ostatnio zmieniony ndz maja 29, 2011 12:29 am przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

ndz maja 29, 2011 2:51 am

for the duration of the current encounter = podczas bieżącego spotkania, czyli b.

PS: Ja tam liczę, że musi minutę odpocząć :razz:
Ostatnio zmieniony ndz maja 29, 2011 2:51 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Pelerynek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr maja 11, 2011 5:10 pm

Pytania o mechanikę

czw cze 02, 2011 1:06 pm

Kolejne pytanie dotyczące Lampartołaka tropiciela.

Załóżmy, że przyjąwszy postać hybrydy, postać ta trzyma w jednej z rąk broń do walki wręcz. Czy może w takim razie zaatakować mieczem i 1 atakiem pazurami jako drugą bronią, oraz czy to samo wypaliłoby z ugryzieniem. Czy wtedy miałby kary jak do walki dwoma orężami?

Z góry dzięki :)

Nie, w wersję 3.5
Ostatnio zmieniony czw cze 02, 2011 6:21 pm przez Pelerynek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Pytania o mechanikę

czw cze 02, 2011 1:11 pm

Nie atak bronią jest twoim podstawowym atakiem i zadajesz go bez kar. Natomiast atak wolną łapą i ugryzienie jest twoim drugorzędnym atakiem do wykonania którego nie potrzebujesz żadnego atutu. Atakujesz z tradycyjnym modyfikatorem do ataku -5 i dodajesz tylko połowę modyfikatora z siły.

PS. Grasz w 3.0e?
 
Awatar użytkownika
jakkubus
Moderator blogów i komentarzy
Moderator blogów i komentarzy
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 05, 2011 10:39 am

Pytania o mechanikę

czw cze 02, 2011 5:49 pm

Witam, właśnie zaczynam prowadzić nową sesję i w związku z tym nasuwają mi się dwa pytania.
1) Czy szablon Półniebianina można nałożyć na Diablę, a Półczarta na Aasimara? Czy powoduje to jakieś kary?
2) Czy sukkub automatycznie nakłada negatywne poziomy podczas pocałunku lub stosunku? Czy może to kontrolować?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
Tolekd
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: wt gru 16, 2008 6:13 pm

Re: Pytania o mechanikę

czw cze 02, 2011 7:00 pm

1. Można pod warunkiem, że Diablę nie będzie miało złego charakteru, a Aasimar dobrego czyli takie mieszanki występują sporadycznie.
2. Ofiara ma prawo do rzutu obronnego na Wytrwałość. Kontrolować ciężko ponieważ w tę moc "wpisana" jest sugestia, która skłania ofiarę do powtórzenia pocałunku.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Pytania o mechanikę

sob cze 04, 2011 6:43 pm

Polymorph Any Object - można tym zamieniać istoty, które nie są chętne czy nie? Niby jest napisane, że działa jak normalny polymorph potem jest napisane, że z tym wyjątkiem, że można dowolna istotę lub przedmiot i nie ma słowa o willing. Na koniec w przykładach jest "Sheep to wool coat", raczej wątpię by jakakolwiek owca chciała zostać wełnianym płaszczem.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Pytania o mechanikę

sob cze 04, 2011 7:20 pm

. Ofiara ma prawo do rzutu obronnego na Wytrwałość. Kontrolować ciężko ponieważ w tę moc "wpisana" jest sugestia, która skłania ofiarę do powtórzenia pocałunku.


Nie prawda, negative level jest bez rzutu obronnego, rzut na wytrwałość, jest po to, żeby standardowo usunąć negatywne poziomy po 24 h.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Pytania o mechanikę

sob cze 04, 2011 9:10 pm

Czy istnieją atuty dla marshalla, zwiększające liczbę aur, lub premie z nich?

I pytanie z poprzedniej strony
Feniks pisze:
Polymorph Any Object - można tym zamieniać istoty, które nie są chętne czy nie? Niby jest napisane, że działa jak normalny polymorph potem jest napisane, że z tym wyjątkiem, że można dowolna istotę lub przedmiot i nie ma słowa o willing. Na koniec w przykładach jest "Sheep to wool coat", raczej wątpię by jakakolwiek owca chciała zostać wełnianym płaszczem.
Ostatnio zmieniony sob cze 04, 2011 9:11 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

ndz cze 05, 2011 2:17 am

Nie ma RO na czary, które działają tylko na chętne istoty. Polimorfowanie dowolnego obiektu możesz użyć na co chcesz.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Pytania o mechanikę

ndz cze 05, 2011 11:06 am

Już sam sobie odpowiedziałem, istota musi być chętna na większość zastosowań z wyjątkiem tego, że czar duplikuje baleful polymorph, polymorph, flesh to stone, stone to flesh, transmute mud to rock, transmute metal to wood, or transmute rock to mud. wtedy należy jej się rzut obronny według tych czarów z DC równym polymorph any objet.
Dodatkowo istota nieprzytomna jest traktowana jak chętna czyli normalnie nie możemy zmienić człowieka w dywan, jeżeli nie chce ale jeżeli pobijemy go do nieprzytomności to już tak.
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz cze 05, 2011 9:20 pm

Jak już sobie dyskutujemy o czarze wytwarzanie, gospodarce komunistycznej i nieetycznym bombardowaniu niedźwiedziami to pozwolę sobie zapytać o działanie czaru (w/w gospodarka nie działa, a niedźwiedzie są fajne).
Czy jedno rzucenie czaru pozwala na stworzenie jednego przedmiotu (np. miecza), czy mając odpowiednią ilość stali mogę wykonać większą ilość mieczy (o ile ich objętość jest dostatecznie mała)?

Pozdrawiam
Shillelagh wielder

P.S. Dzięki za odpowiedź :razz:
Ostatnio zmieniony śr cze 08, 2011 6:52 pm przez Shillelagh wielder, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości