Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o mechanikę

ndz cze 05, 2011 9:56 pm

Trzymając się litery podręcznika

Przemieniasz materiał danego rodzaju w wykonany z niego produkt. A zatem możesz wykreować most z stosu drewna, linę z kłębka konopi, odzież z wełny lub lnu i tak dalej.
PS ciekawy ten drewniany most bez gwoździ.

Zatem w teorii tylko 1 przedmiot.

W praktyce jednak taka zbroja ma wiele części. Nie jest to jednolita rzecz. Trochę nie zrozumiałym jest stworzenie jednej kolczugi, która tak naprawdę stanowi tysiące splecionych ze sobą metalowych kółek, zupełnie jak lina stanowi miliony splecionych ze sobą nitek, a niemożliwość stworzenia tysiąca poukładanych metalowych kółek. Łańcuszek ze złota także ma części.

Z powodu tego dysonansu ja się trzymam że możesz stworzyć tyle produktów jednym czarem ile materiału na owe przedmioty obejmie twój czar.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Pytania o mechanikę

ndz cze 05, 2011 10:13 pm

Ja rozumiem to tak, że można wykonać jeden produkt tak długo jak twory jedną całość, czyli jedną zbroję, jedną rękawicę jeden kamienny pomnik itd. Nie można zbudować 8 mniejszych pomników jednym zaklęciem.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o mechanikę

ndz cze 05, 2011 10:21 pm

Co tworzy dysonans... Bo możesz stworzyć Całą zbroję jednym czarem ale już jej kilku elementów nie. Napierśnik i naplecznik plus kilka folg na fartuch to świetny przykład.

W dodatku Plastikowe części dostajemy zwykle połączone maleńkimi od-pustkami które łamiemy. Zatem Czy mogę stworzyć 2 miecze jeśli będą samymi czubkami połączone tak że akurat w tym jednym miejscu stal będzie przehartowana? (Pęknie przy silniejszym pacnięciu)

W dodatku stworzysz jeden pomnik na którym jest 8 osobno stojących postaci połączonych jedynie marmurem na którym stoją.. teraz wystarczy podzielić marmur i masz 8 mniejszych posągów.

Gracze będą kombinować i szukać sposobu by to obejść. To drugi powód, bo dysonansie wspomnianym przy kolczudze, sprawiający iż ja wolę trzymać się ograniczeń masy. A nie słowa Produkt.
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Pytania o mechanikę

ndz cze 05, 2011 10:36 pm

To czego ty wolisz się trzymać nie ma znaczenia, bo czar mówi co innego. Masa pokazuje maksymalną dostępne masę stworzonego produktu, słowo produkt pokazuje, że produkt może być 1. Tak można stworzyć miecze połączone czubkami, tylko będzie się to wiązało z wyższym testem rzemiosła więc nie miałbym nic przeciwko.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o mechanikę

pn cze 06, 2011 8:29 am

Tylko że czar tworzy Dysonans logiczny. Mogę stworzyć jedną rzecz która tak naprawdę stanowi tysiące mniejszych rzeczy splątanych razem, ale nie mogę stworzyć tysiąca tych samych małych rzeczy osobno? Dlaczego?
Samo trzymanie się litery podręcznika nie jest przyjemne. No ale dobra. Ty masz swoje podejście ja swoje.
JA wolę brak Dysonansu logicznego, ty literę podręcznika ;] Grunt by każdy się bawił dobrze grając/prowadząc swoje ;]
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Pytania o mechanikę

pn cze 06, 2011 3:43 pm

Czy druid/barbarzyńca może używać szału w zwierzęcej formie?

I ponawiam moje poprzednie pytanie:
Czy istnieją atuty dla marshalla, zwiększające liczbę aur, lub premie z nich?


Edit: Wielkie dzięki :)
Ostatnio zmieniony pn cze 06, 2011 4:58 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o mechanikę

pn cze 06, 2011 3:51 pm

Nie widze przeciw skazań by Druid/Barbarzyńca nie mógł odpalić szału w zwierzęcej formie. (W skrócie: Tak może odpalić szał w zwierzęcej formie)

Ja nie spotkałem się z atutami które by zwiększały ilość lub jakość Aur Marshalla.
Ostatnio zmieniony pn cze 06, 2011 3:53 pm przez Bortasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o mechanikę

czw cze 16, 2011 9:40 pm

Kwestia:
Wiem że istnieją akcje:
- Cało-rundowe
- Standardowe
- Ruchu
- Darmowe

Pytanie: Czy są jeszcze jakieś inne rodzaje akcji?
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

czw cze 16, 2011 9:45 pm

Immediate, Swift - są w zasadzie do siebie podobne. Wiem, że po polsku jedna z nich to natychmiastowa.
Ostatnio zmieniony czw cze 16, 2011 9:46 pm przez Dark_Archon_, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o mechanikę

czw cze 16, 2011 9:49 pm

Dziękować.
Ja bym je tak przetłumaczył:

Immediate - Natychmiastowa
Swift- Błyskawiczna/szybka
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

czw cze 16, 2011 10:09 pm

Bortasz pisze:
Immediate - Natychmiastowa
Swift- Błyskawiczna
I chyba nawet tak jest w polskiej wersji :)
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o mechanikę

śr cze 22, 2011 11:03 pm

Dobry.
Czy ktoś mógłby podać mi dokładną wersję zasad Skakania do edycji 3,0?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

czw cze 23, 2011 12:05 am

 
pandaladyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: sob cze 04, 2011 7:32 pm

Tarcza maga plus zbroja

pt lip 01, 2011 4:10 am

Witam
Proszę o odpowiedź czy tarcza maga stakuje się z czarem zbroja, oraz czy czary te kumulują się z pancerzem u innych i ew pancerzami magicznymi :) Z góry dziękuję za rozwianie moich i nie tylko wątpliwośći !
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

pt lip 01, 2011 9:05 am

Heloł.
Jak użyjesz spela zbroja to ci się nie staknie z pancerzem, a jak użyjesz spela szild, to ci się nie staknie z tarczą. :) Z góry proszę!

PS: w razie trudności z tłumaczeniem polecam Wikisłownik lub Tłumacz Google.
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2011 9:09 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt lip 01, 2011 11:56 am

Kamulec mistrz ciętej riposty :razz:

Ja mam swoje dwa pytanka (proszę nie bić za ich oczywistość, ale nie mam Podręcznika przygód epickich) :

1) Jak to dokładnie wygląda z rozwojem dwuklasowca po 20. poziomie? Dla przykładu postać łotrzyk10/kapłan10 awansuje na 21. poziom i wybiera poziom kapłana. Teraz - czy biorę z tabelki wartości premii do ataku i rzutów obronnych, kość wytrzymałości i kolejny poziom czarów objawień dla 11. poziomu kapłana i dodaję je do dotychczasowych statystyk postaci (bo rozwój klasy kapłana nie osiągnął jeszcze 20. poziomu) jakby postać awansowała na kolejny normalny poziom czy też stosuję już tylko progresję z poziomów epickich (jeżeli pamięć mnie nie myli - atak i rzuty obronne co drugi poziom, brak kolejnej kości wytrzymałości, brak rozwoju progresji czarów)?

2) Czy można wejść na epickie poziomy klasy prestiżowej przed 21. poziomem? Dla przykładu : kapłan Horusa-Re6/oko Horusa-Re10 awansuje na 17. poziom; czy mogę wziąć 11. poziom w tej klasie prestiżowej ze wszelkimi profitami zeń czy też muszę wybrać inną klasę a 11. poziom wziąć najwcześniej na 21. poziomie? Wydaje mi się, że muszę czekać, ale wolałbym się upewnić... :)
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2011 11:57 am przez Deithwen_Addan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
ImperatorK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: sob cze 25, 2011 9:44 pm

Pytania o mechanikę

pt lip 01, 2011 12:09 pm

 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt lip 01, 2011 12:10 pm

1) Wszystko dostajesz jak w bazowych poziomach klasy oprócz rzeczy wymienionych w tej epickiej tabeli(bab i rzuty obronne)

2) Musisz czekać z epickimi poziomami klasy prestiżowej do 21 lvl."

"class can be advanced beyond 20th level. A ten-level prestige class can progress beyond 10th level, but only if the character level is already 20th or higher"
 
pandaladyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: sob cze 04, 2011 7:32 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt lip 01, 2011 12:30 pm

Świetnie Kamulec

To teraz mi odpowiedz na moje pierwsze pytanie czy spel szild mi sie staknie ze spelem zbroja i po temacie :)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt lip 01, 2011 12:37 pm

pandaladyn pisze:
Świetnie Kamulec

To teraz mi odpowiedz na moje pierwsze pytanie czy spel szild mi sie staknie ze spelem zbroja i po temacie :)


Tak, premie do AC shield (zapewniana m.in. przez czar shield) i armor (zapewniania przez czar mage armor) kumulują się ze sobą.
 
vizzman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: sob paź 02, 2004 3:13 pm

Re: Pytania o mechanikę

sob lip 02, 2011 5:57 pm

Czy zbroja wykonana ze specjalnych substancji (np mithril) traktowana jest jako zbroja magiczna?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Pytania o mechanikę

sob lip 02, 2011 6:03 pm

vizzman pisze:
Czy zbroja wykonana ze specjalnych substancji (np mithril) traktowana jest jako zbroja magiczna?


Nie
 
Awatar użytkownika
jakkubus
Moderator blogów i komentarzy
Moderator blogów i komentarzy
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 05, 2011 10:39 am

Re: Pytania o mechanikę

śr lip 06, 2011 2:00 pm

Czy bezmyślny nieumarły (np. zombie, szkielet), którego wartość Intelektu osiągnęła 11 (nieumarły towarzysz, obręcz intelektu), może wziąć jakieś umiejętności i atuty?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

śr lip 06, 2011 3:18 pm

O ile nie napisano inaczej w opisie zdolności to tak. Np. psikryształ może brać atuty za swoje KW.
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr lip 06, 2011 3:27 pm

tylko nie zapominaj jak wygląda rozwój nieumarłego ( atuty 1 na cztery dodatkowe KW; a umiejętności 2 na dodatkową KW) pierwszy raz słyszę żeby dawać brosze intelektu szkieletowi albo zombiemu? ;D
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Pytania o mechanikę

śr lip 06, 2011 6:55 pm

cade dailes pisze:
tylko nie zapominaj jak wygląda rozwój nieumarłego ( atuty 1 na cztery dodatkowe KW; a umiejętności 2 na dodatkową KW) pierwszy raz słyszę żeby dawać brosze intelektu szkieletowi albo zombiemu? ;D


Tak jest w wersji 3.0

W wersji 3.5 nieumarły ma 4 punkty umiejętności na każdą KW oraz jak każdy inny potwór dostaje co 3 KW atut.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

śr lip 06, 2011 7:47 pm

O ile posiada INT.
 
Awatar użytkownika
jakkubus
Moderator blogów i komentarzy
Moderator blogów i komentarzy
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 05, 2011 10:39 am

Re: Pytania o mechanikę

śr lip 06, 2011 8:22 pm

A są jakieś umiejętności nieumarłych? Czy wszystkie będą międzyklasowe?

cade dailes pisze:
pierwszy raz słyszę żeby dawać brosze intelektu szkieletowi albo zombiemu? ;D


No cóż jest to nieumarły towarzysz (albo raczej towarzyszka) pewnego wysokopoziomowego złego gościa. Takiego zombiaka można wysyłać na misje, które wymagają nieco subtelności. Jeśli dodamy, że ta zombie była paladynką, dochodzi jeszcze zbrukanie dobra. I po utrwaleniu spowolnienia rozkładu ma się darmową zabawę. ;)
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Pytania o mechanikę

śr lip 06, 2011 8:38 pm

jakkubus pisze:
A są jakieś umiejętności nieumarłych? Czy wszystkie będą międzyklasowe?


Wszystkie są klasowe.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

śr lip 06, 2011 9:36 pm

SRD, wzmacnianie potworów pisze:
Umiejętności podane w opisie stworzenia bazowego należy traktować jak klasowe, podobnie zresztą jak wszelkie nowe umiejętności zapewniane przez szablon.
Ostatnio zmieniony śr lip 06, 2011 9:36 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość