Zrodzony z fantastyki

 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Coś zamiast k20...

wt lip 12, 2011 1:59 pm

Witam.

W tym temacie http://forum.polter.pl/k20-vs-2k10-vs-3k6-vt62205.html opisałem, jak bym zastąpił rzuty kostką k20. Teraz może wypróbuję ten pomysł, ale nie wiem, jak ustawić krytyki...

Ma ktoś jakiś sensowny pomysł? Albo widział takie rozwiązania, już gotowe?
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Coś zamiast k20...

wt lip 12, 2011 2:20 pm

 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Coś zamiast k20...

wt lip 12, 2011 2:45 pm

goracepapu, nie rozwiązało :razz: .

Wariant 3k6 znam, ale rzucanie trzema koścmi mnie nie interesuje. Chciałem właśnie na jednokostkowy system.

Problem mam w tym, jak przełożyć krytyki z k20 na k6.

Mógłbym tak:
20 = 6
19-20 = 5-6
18-20 = 4-6
17-20 = 3-6
15-20 = 2-6

Założmy, że trzeba najpierw wyrzucić 6, a później ten swój zakres. Tylko czy to będzie dobrze? A może jakoś inaczej?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Coś zamiast k20...

wt lip 12, 2011 2:58 pm

Fajne jest k20-k20 lub k10-k10. Nie jest to tak dzwoniasty dzwon jak 3 kostki, jest to raczej taki piramidziasty dzwon. Zero jest najbardziej prawdopodobne a każdy kolejny jest mniej prawdopodobny o kroczek, aż do -19 / +19 (szansa 1/400) lub -9 i +9 (szansa 1/100).

k10-k10 można liczyć bez odejmowania według algorytmu:

Rzucasz dwoma kostkami o różnych kolorach oznaczającymi plus i minus, np czarna dodatnia czerwona ujemna.
Jeśli są równe to liczy się jako 0
Jeśli mniejszy wynik jest na dodatniej to liczy się + dodatnia
Jeśli mniejszy wynik jest na ujemnej to liczy się - ujemna

Jeśli kogoś przerasta odejmowanie może kostkę ujemną nazywać kostką trudnościową i dodawać jej wynik to poziomu trudności.

Wszystkie poziomy trudności, w szczególności AC jako poziom trudności trafienia, musisz obniżyć o 10.
Ostatnio zmieniony wt lip 12, 2011 3:56 pm przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Coś zamiast k20...

wt lip 12, 2011 4:16 pm

Tak, to jest fajna opcja, ale jednak w tym momencie bardziej interesuje mnie jedna kostka i dopracowanie mojego pomysłu.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Coś zamiast k20...

wt lip 12, 2011 7:53 pm

Tym sposobem zmniejszasz szansę na trafienie krytyczne z 1/20 do 1/36 (oraz z 2/20 do 2/36 itd.). Jeśli o to chodziło, to dobrze. Jeśli nie, najdokładniejsze przeliczniki to
(20) 1/20 = 1,8/36 ~= 2/36 (6 i 5-6)
(19-20) 2/20 = 3,6/36 ~= 4/36 (6 i 3-6)
(18-20) 3/20 = 5,4/36 ~= 5/36 (6 i 2-6)
(17-20) 4/20 = 7,2/36 ~= 7/36 (6 automatycznie lub 5 i 6)
(16-20) 5/20 = 9/36 (6 automatycznie lub 5 i 4-6) - doczytałem się, że to się nie zdarza
(15-20) 6/20 = 10,8/36 ~= 11/36 (6 automatycznie lub 5 i 2-6)

Zwracam też uwagę, że pomijając szczególne sytuacje szansa na trafienie goblina przez postać z premią do ataku +0 to 30% przy normalnych zasadach, a dla 1k6+7 to niemożliwe - niejedna pierwszopoziomowa postać albo będzie uciekać, albo polegać tylko na jakichś czarach, krytykach, czy innych automatycznych trafieniach.
Ostatnio zmieniony wt lip 12, 2011 8:39 pm przez BartekChom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Coś zamiast k20...

śr lip 13, 2011 5:57 pm

Ach, wreszcie odpowiedź na temat... DZIĘKI.

BartekChom pisze:
Zwracam też uwagę, że pomijając szczególne sytuacje szansa na trafienie goblina przez postać z premią do ataku +0 to 30% przy normalnych zasadach, a dla 1k6+7 to niemożliwe - niejedna pierwszopoziomowa postać albo będzie uciekać, albo polegać tylko na jakichś czarach, krytykach, czy innych automatycznych trafieniach.

Albo na flankowaniu, przewracaniu, atakach z wyższej pozycji, atakach dotykowych itp. Tak, właśnie o to mi chodzi. Tak jakby trochę bardziej taktycznie.
Swoją drogą, jak się jest takim lolkiem, że ma się +0 do trafienia i nie potrafi goblińca zaatakować... trudno, trzeba z tym żyć, a nie liczyć na kostkę, heh.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość