Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Nowa Dyscyplina Psioniki

czw lip 14, 2011 1:11 pm

Pozdrawiam. Mam prośbę do fanów psioniki. Czy moglibyście zerknąć proponowaną przeze mnie nową Dyscyplinę. Śmierci.
Głównie przerobione zaklęcia Nekromancji z Podręcznika gracza.

Będę wdzięczny za każdą konstruktywną opinię.

Tak przy okazji tego tematu. Pytanie do osób, które próbowały zamieniać czary na moce. Czy wy także zauważyliście że duża liczba czarów znika? Zamiast tego po prostu dopisuje wzmocnienie słabszego czaru.
Załączniki
Dyscyplina śmierci.doc
(95.5 KiB) Pobrany 92 razy
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Nowa Dyscyplina Psioniki

czw lip 14, 2011 1:54 pm

Po pierwsze.
Nazwa powinna mieć coś ze stygian w sobie.
Po drugie, mało mocy typowo psionicznych.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Nowa Dyscyplina Psioniki

czw lip 14, 2011 2:18 pm

Dlaczego miałaby mieć Stygian? Wiesz takie czary są w Complete Psionic wolałem się trzymać nazewnicyw z OGL.

Co do małej liczby mocy typowo psionicznych, bo widzisz duża liczba mocy znika. Naprawdę weź zabicie żywego i zniszczenie. To w zasadzie jeden czar tylko na różnych poziomach. W wypadku psioniki niema czegoś takiego. Jest jeden czar niskiego poziomu z możliwością wzmocnienia.
Ja sie zastanawiam czy Stworzenie nieumarłego i Ożywienie umarłego by nie połączyć. Bo na dobrą sprawę to wciąż ten sam czar tylko na różnych poziomach. Jednak w tedy będe musiał znaleźć czar na miejsce Stworzenia nieumarłego do Dyscyplinowych mocy.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Nowa Dyscyplina Psioniki

czw lip 14, 2011 2:50 pm

Hm... tylko czy nekromancja nie jest aby zbyt odległa od mocy umysłu pod względem estetyki i nastroju? Wydaje mi się, że przenoszenie w krainę autohipnozy, telepatii i telekinezy czarów w oryginale związanych z mhrocznymi rytuałami i negatywną energią wymaga odrobinę więcej pracy. Sam pomysł jest ciekawy, ale doradziłbym Ci nadanie poszczególnym czarom bardziej "biologicznego" klimatu - niech trupy ożywają, bo myśli psiona opętują ich mięśnie bądź animują kości, zakażenie zmusza organizm wroga do obrócenia się przeciwko niemu samemu itp. Mógłbyś nawet rozpisać nowy szablon "psionicznego" umrzyka, który z nieumarłego czyni wynaturzenie.

Nie mam za to uwag co do samej mechaniki, a pomysł zabijania przez potężne obniżanie Bd bardzo mi się podoba.
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Nowa Dyscyplina Psioniki

czw lip 14, 2011 2:52 pm

Patrzyłeś na psioniczną nekromancję w Untapped Potential?
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Nowa Dyscyplina Psioniki

czw lip 14, 2011 3:05 pm

Planetouris wiesz ja planowałem stworzyć 2 "Pierwotne" dyscypliny do 6 już istniejących. Śmierci i Życie. One operują na zasadzie podłączenia się do planów Pozytywnej i Negatywnej energii. Trochę to przypomina Kinetyka, z tym że zamiast kształtować energie żywiołów, Elektryczności, Dźwięk, Ogień, Zimno, używa energii Negatywnej i Pozytywnej. Mam jeszcze w zanadrzu "pochodną" dyscyplinę. Iluzję. Połączenie cech Kinetyki i Telepatii.

Największa moja bolączka to fakt że czary znikają. Weźmy Ożywienie umarłego(3) Stworzenie nieumarłego(6) i stworzenie potężniejszego nieumarłego(8). W ostatecznym rozrachunku to jeden czar na różnych poziomach. Ja tutaj mam to jeszcze na dwa podzielone, jednak coraz bardziej jestem zdania że to winno być 1 zaklęcie.

Wiele jest takich czarów nisko poziomowych, które mają po prostu wysokopoziomowy odpowiednik. Większości czarów wysokiego poziomu to wzmocnione niższo poziomowe.
Fala zmęczenia = Fala wyczerpania
Zabicie żywego = zniszczenie
Wywołanie Strachu = Strach = Symbol Strachu
Więdniecie = Ochydne usychanie.

Koniec końców brakuje mi czarów by je umieścić na liście mocy Dyscyplinowych a co dopiero na nie dyscyplinowej.

Z kolei cieszę się że podoba ci się ta zmiana w czarach "zabójczych" myślę że to sprawi że te czary będą ciekawsze. No i MG z odrobinę mniejszym strachem może ciskać je na graczy ;)

PPPP Nie patrzyłem. Skupiam się jedynie na tych z SRD które sa OGL ;] Ja, mam nadzieję, to później wykorzystać trochę komercyjnie. Jak dorzucę rzecz spoza OGL, to mi się oberwie.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Nowa Dyscyplina Psioniki

czw lip 14, 2011 4:14 pm

Bortasz pisze:
Planetouris wiesz ja planowałem stworzyć 2 "Pierwotne" dyscypliny do 6 już istniejących. Śmierci i Życie.


Tyle, że ta druga będzie wtórna - życiem pozwala już manipulować psychometabolizm. Może lepiej zostać przy Śmierci - jego połączeniu z Telepatią (kontrolujesz cudzy organizm, choćby i martwy)?

Bortasz pisze:
Wiele jest takich czarów nisko poziomowych, które mają po prostu wysokopoziomowy odpowiednik

Możesz wymyślić własne moce - wtedy dyscyplina Śmierci stałaby się o wiele ciekawsza i przestałaby być zwykłą kopią szkoły Nekromancji.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Nowa Dyscyplina Psioniki

czw lip 14, 2011 5:01 pm

Bortasz pisze:
Planetouris wiesz ja planowałem stworzyć 2 "Pierwotne" dyscypliny do 6 już istniejących. Śmierci i Życie. One operują na zasadzie podłączenia się do planów Pozytywnej i Negatywnej energii. Trochę to przypomina Kinetyka, z tym że zamiast kształtować energie żywiołów, Elektryczności, Dźwięk, Ogień, Zimno, używa energii Negatywnej i Pozytywnej. Mam jeszcze w zanadrzu "pochodną" dyscyplinę. Iluzję. Połączenie cech Kinetyki i Telepatii.
Były pomysły wiązania psioniki z Negatywną i Pozytywną Energią, a także wiarą w bóstwa w Complete Psionic i nikomu nie wyszło to na dobre. Rozwodzić się nad gniotem jakim jest CPsi szkoda czasu, więc przejdę do sedna Twojego pomysłu.

Po pierwsze psionika nie posiada czarów, a moce. Moce się manifestuje, a nie rzuca. Już to dyskwalifikuje pracę w oczach ortodoksyjnych psioników :P

Po drugie nie operuje ona na tych samych zasadach co magia (np. w Faerunie jest niezależna od Osnowy/Splotu). Wynika z tego najistotniejsza pod względem fabularnym różnica między psioniką a magią:
Magia jest to operowanie energiami zewnętrznymi (danymi przez bóstwo, lub przez Osnowę),
Psionika jest to operowanie na energii wewnętrznej, tej którą posiadła istota psioniczna.

Mając to na względzie idea operowania energią pozytywną i negatywną wybitnie nie pasuje do klimatu. Wspomniano już, że sprawy ciała (w tym leczenie) leży w dziedzinie/dyscyplinie psychometabolizmu i tam zostać powinno. Wszelkiego rodzaju ingerencja w leczenie z ran, trucizn, chorób itp.

Nekromancja jako taka może być psionicznie klimatyczna, pod warunkiem, że będzie odpowiednio przedstawione. Sama kopia czarów dobra jest dla czarów, które bardziej nadają się na psionikę, np. zauroczenia.

I tak, Wywołanie strachu to nie nekromancja (bo z nekromancją ma niewiele wspólnego, nawet tą magiczną), tylko telepatia.
Ostatnie tchnienie to psychometabolizm. Zwiększenie poziomu manifestującego (a nie poziomu czarującego) jest bardzo ryzykowne, gdyż zwiększa liczbę pp jakie możesz użyć na jedną moc, zyskując efektywnie moc z poziomu do którego dostępu jeszcze nie mamy.
Pomijając ten jeden szczegół, to moc jest słaba. Lepiej zainwestować w pierwszopoziomowy Vigor. Szansa na zabicie istoty tą mocą na wyższych poziomach jest naprawdę znikoma.

Ożywienie umarłego - psionika nie ma czegoś takiego jak komponenty materialne. Psionika to nie magia. Nie tworzy szkieletu z ciała, które przed chwilą padło. Nie obdziera go ze skóry, by stworzyć szkieleta.
Sensowniej byłoby stworzyć moc (psychokineza), pozwalająca "ożywić" jedne zwłoki. Koszt pp = KW, dać coś na kształt menu konstruktów astralnych, lub zachować część zdolności jakie istota miała za życia.

Ochrona przed śmiercią - jest w Complete Psionic. Dodawanie kolejnej osoby za dodatkowe 2pp to lekka przesada.

Zabicie żywego - już istnieje (Recall Death)

Stworzenie Nieumarłych - co ma psionika do widm, mohrgów, pożeraczy, widziadeł, ghouli, czy ghastów? Serio?

Ohydne usychanie - to można bez problemu podpiąć pod psychometabolizm.

Symbol śmierci - Psionika nie zapisuje run. To jest zdolność wybitnie magiczna.

Wycie banshee - ponownie, co w tym psionicznego? Spójrz na Ultrablast.

Promień osłabienia - co w tym psionicznego? Strzelanie promieniami osłabiającymi? A wystarczyło dać autohit + rzut obronny. Dyscyplina telepatia lub psychometabolizm. Od razu wygląda bardziej psionicznie.

Reszty nie chce mi się komentować nawet. Całość, pomijając nawet nazewnictwo jest naprawdę fatalna. Zestaw sobie Merlina i Mistrza Jedi. Ten pierwszy to czarodziej operujący magią, ten drugi to psion operujący mocami. Postaraj się tak "skopiować" czary, żeby pasowały do jedi. Jeśli ci wyjdzie, to mało prawdopodobne, żeby ktoś się przyczepił, że moce są nieoryginalne, lub niepasujące.

Pozdrawiam
S.
Ostatnio zmieniony czw lip 14, 2011 5:03 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: Nowa Dyscyplina Psioniki

czw lip 14, 2011 10:18 pm

Dyskusje o klimacie dyskusjami mi o klimacie, ale by dyscyplina była kompletna to przydałyby się jeszcze 3-4 umiejętności z nią powiązane (które dodaje się do listy umiejętności klasowych danego psiona). Poza tym, jakie miano nosi psion specjalizujący się w tej dyscyplinie? Nekromanta? Za bardzo kojarzy się z czarodziejem... Zauważ też, że listy mocy dla dyscyplin często zawierają po 2,3, a nawet 4 moce na każdym poziomie (np. telepatia) - twoją listę można rozszerzyć. Na listę można wciągnąć kilka mocy z Complete Psionics (np. te ze "stygian" w nazwie), choć podzielam zdanie, że ten dodatek jest raczej średni... Trochę roboty trzeba w tą dyscyplinę jeszcze włożyć.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość