Krótkowzroczność/Dalekowzroczność
Poznanie
Poziom: Cza/Zak 1
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy)
Cel: 1 istota
Czas działania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak
Sprawiasz, że wybrana istota staje się krótko lub dalekowzroczna. Decyzję podejmujesz przed rozpoczęciem rzucania czaru. Krótkowzroczność objawia się wyostrzeniem wzroku na bliską odległość (mechanicznie otrzymujesz premię z usprawnienia +1 do testów ataku w walce wręcz) i przytępieniem go na odległość dalszą (podobna kara do testów ataku z dystansu –1); przy dalekowzroczności – na odwrót. Na pojedynczą istotę może działać tylko jeden tego typu efekt, i aby go zmienić, musisz rzucić zaklęcie od nowa.