Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 17, 2011 4:40 pm

Spitfire dostaje +3/+0 za każdym razem kiedy przeciwnik otrzyma noncombat damage. W przypadku gdy na stole stoi Manabarbs każde zatapowanie landa przez gracza wywoła osobny trigger, zadający 1 dmg. Tapując cztery landy sumarycznie dostanie 4 dmg, a Spitfire zliczy 4 "uderzenia" dlatego dostanie +12/+0.
W przypadku czegoś co zadałoby jeden duży kawał damage'u już by tak ładnie nie zadziałało.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 17, 2011 5:48 pm

Split second (As long as this spell is on the stack, players can't cast spells or activate abilities that aren't mana abilities.)


1. Jesli zagralem spella przed tym jak przeciwnik rzucil split second, to zadziala on normalnie czy nie zadziala wgl?

2. Jesli przeciwnik zagral spella z split second, to on rowniez nie moze zagrac zadnego spella dopuki ten jest na stosie?
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 17, 2011 5:51 pm

1. Zadziała, bo był już "cast", natomiast nie był "resolved".

2. Tak.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 18, 2011 12:36 pm

Glamerdye - Jak to dokladnie dziala? Jak przeciwnik rzuci np Lightning Bolta to moge mu zmienic text na "When you cast this spell, you lose the game." ? xD
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 18, 2011 1:04 pm

Ja rozumiem, jak ktoś nie do końca obczaja reguły, ale tutaj to chyba nawet nie przeczytałeś karty w całości ;>
Change the text of target spell or permanent by replacing all instances of one color word with another.


Zmieniasz wszystkie wyrazy oznaczające wskazany kolor w sensie MTG (czyli jedno z grupy: white, blue, red, black, green) na inny również oznaczający kolor. Możesz np. zmienić protekcję White Knight'a z "protection from black" na "protection from green", albo kiedy ktoś chce ci Doom Blade'em zniszczyć niebieskiego stwora, to zmieniać to zaklęcie tak, że mówi "
Destroy target nonblue creature." zamiast oryginalnego "Destroy target nonblack creature."
Ostatnio zmieniony pn lip 18, 2011 1:04 pm przez Vozu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 18, 2011 7:13 pm

Co sie stanie gdy wystawie Jwari Shapeshifter a nie bede mial zadnego ally pod kontrola? Spadnie na cmentarz?
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 18, 2011 7:33 pm

Jest opcja, że Twój przeciwnik ma jakiegoś Ally ;p jeśli nie to wchodzi do gry, ale ma 0 Toughnessa i od razu spada.
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 18, 2011 10:43 pm

Sundial of the Infinite jeśli dobrze myślę to jest potworna karta.

1. Glimmerpoint Stag. Wchodząc robi exile permanentu. Kiedy mamy end of turn jego efekt wracający wchodzi na stos i używamy Sundial... Jeśli się nie mylę exile jest na stałe.

2. Mimic Vat. Tutaj podobnie, możemy zrobić token z Mimic Vat permanentnym.

3. Oblivion Ring i Venser, the Sojourner ponownie zagrywamy o-ring, który robi exile permanentu, po czym używamy blinka z PW i Sundiala w odpowiedzi, co owocuje wrażą kartą wygnaną na zawsze. Co śmieszniejsze jeśli moja znajomość niuansów zasad jest prawidłowa, to z końcem tury przeciwnika O-Ring wraca na stół.

Ktoś potwierdzi czy dobrze rozumuję ?
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 18, 2011 10:51 pm

Phyrexian Metamorph - mozna skopiowac dowolny artefakt? Bo z tego co widze to jest kreaturka ktora wchodzi jako kopia, lecz co sie stanie jak wejdzie jako kopia np Batterskulla?
Ostatnio zmieniony pn lip 18, 2011 11:14 pm przez Shady, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lip 18, 2011 11:26 pm

Metamprph może wejść do gry jako kopia dowolnej kreatury albo artefaktu, ale dopisywany jest dodatkowy podtyp - artifact. Może wejść jako kopia Batterskulla, wtedy będziesz miał kreaturkę 0/0 z dopakiem +4/+4 lifelink, ponieważ wchodzi on jako batterskull, więc efekt living Weapona się normalnie triggeruje.

Ponadto jest to świetna odpowiedź na każdą legendarną kreaturę, dlatego karta ta nieźle poczyna sobie w Legacy :)
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt lip 19, 2011 12:12 am

Noo no ale jesli kopiuje butterskulla to wchodzi jako butterskull + wyklada tokena i sie podczepia pod niego, czy poprostu sam jest kreaturka 4/4? i co jesli uzyje zdolnosci butterskull i wroci sobie go do reki, wtedy juz nie jest batterskullem i mzoe sobie rzucic kopiujac cos innego?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt lip 19, 2011 8:45 am

Ryoga pisze:
Sundial of the Infinite jeśli dobrze myślę to jest potworna karta.

1. Glimmerpoint Stag. Wchodząc robi exile permanentu. Kiedy mamy end of turn jego efekt wracający wchodzi na stos i używamy Sundial... Jeśli się nie mylę exile jest na stałe.

2. Mimic Vat. Tutaj podobnie, możemy zrobić token z Mimic Vat permanentnym.

3. Oblivion Ring i Venser, the Sojourner ponownie zagrywamy o-ring, który robi exile permanentu, po czym używamy blinka z PW i Sundiala w odpowiedzi, co owocuje wrażą kartą wygnaną na zawsze. Co śmieszniejsze jeśli moja znajomość niuansów zasad jest prawidłowa, to z końcem tury przeciwnika O-Ring wraca na stół.

Ktoś potwierdzi czy dobrze rozumuję ?


Ano dobrze - odpalenie Sundiala oczyści stos na którym będą triggery tych kart i tym samym nie wykonają się one nigdy.
Jest nawet o tym artykuł w sieci - http://tappedout.net/mtg-articles/2011/jul/11/sundial/

Shadooch pisze:
Noo no ale jesli kopiuje butterskulla to wchodzi jako butterskull + wyklada tokena i sie podczepia pod niego, czy poprostu sam jest kreaturka 4/4? i co jesli uzyje zdolnosci butterskull i wroci sobie go do reki, wtedy juz nie jest batterskullem i mzoe sobie rzucic kopiujac cos innego?

Phyrexian Metamorph, jeżeli kopiujesz nim artefakt który nie jest stworem, również jest artefaktem nie będącym stworem. Kopiując [mtg]Batterskull[mtg] dostajesz drugą sztukę tego ekwipunku która jest w pełni funkcjonalna (można ją ekwipować, robi tokena na wejściu i się pod niego podczepia).
I tak, jak go sobie wrócisz na rękę to jest znowu Metamorphem i możesz go zagrać ponownie, kopiując coś innego tym razem.
Ostatnio zmieniony wt lip 19, 2011 8:49 am przez Vozu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 20, 2011 11:18 pm

1. Teraz mam pytanie takie ogólnikowe co do Sliver'ów. Jak mamy wystawione 2x Virulent Sliver to poisonous 1 się podwaja? Czyli wszystkie slivery mają poisonous 2 i nakładają po 2 counterki? To samo jeśli mają inne opcje typu lifelink , dostajemy 2x życia?

2. Lub gdy mam slivera ze za zatapowanie wybrany gracz wyrzuca 2 karty z góry biblioteki na cmentarz, jeśli mamy 2 takie pod kontrolą, to za zatapowanie jednego wybranyg racz wyrzuca 4 karty?

3. Jeśli mamy na kreaturkę 2/2 nałożone 2 enchantmenty z Lifelink, to za atak kreaturka dostajemy 2 czy 4 życia?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 20, 2011 11:43 pm

Shadooch pisze:
1. Teraz mam pytanie takie ogólnikowe co do Sliver'ów. Jak mamy wystawione 2x Virulent Sliver to poisonous 1 się podwaja? Czyli wszystkie slivery mają poisonous 2 i nakładają po 2 counterki? To samo jeśli mają inne opcje typu lifelink , dostajemy 2x życia?

Oczywiście, że nie - keywordowane zdolności się nie kumulują, żadna; niezależnie czy wydaje ci się, że miałoby to sens (jak tutaj) czy że nie (jak np. z flyingiem).

Shadooch pisze:
2. Lub gdy mam slivera ze za zatapowanie wybrany gracz wyrzuca 2 karty z góry biblioteki na cmentarz, jeśli mamy 2 takie pod kontrolą, to za zatapowanie jednego wybranyg racz wyrzuca 4 karty?

Też oczywiste, że nie - ma dwa razy taką zdolność. Ale odpalić możesz jedną na raz, skoro wymaga tapowania.

Shadooch pisze:
3. Jeśli mamy na kreaturkę 2/2 nałożone 2 enchantmenty z Lifelink, to za atak kreaturka dostajemy 2 czy 4 życia?

2 życia, z powodów podanych przy odpowiedzi na pytanie pierwsze.
Co do dostawania życia gdy stwór zadaje obrażenia, to ważna sprawa - było z tym sporo zamieszań i dlatego na kartach funkcjonuje i lifelink i dawniejsze "whenever this creature deals damage, you gain that much life". Lifelink się nie kumuluje, ale to drugie już tak, bo to triggerowana abilitka i każda z nich (jak nadasz stworowi np 3 takie) odpala się sama, nie patrząc na resztę. I odpala się niezależnie od lifelink'a.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 21, 2011 11:00 am

Vozu pisze:
Shadooch napisał(a):1. Teraz mam pytanie takie ogólnikowe co do Sliver'ów. Jak mamy wystawione 2x Virulent Sliver to poisonous 1 się podwaja? Czyli wszystkie slivery mają poisonous 2 i nakładają po 2 counterki? To samo jeśli mają inne opcje typu lifelink , dostajemy 2x życia?
Oczywiście, że nie - keywordowane zdolności się nie kumulują, żadna; niezależnie czy wydaje ci się, że miałoby to sens (jak tutaj) czy że nie (jak np. z flyingiem).

Wydało mi się to dziwne i poszperałem: tutaj napisali trochę inaczej,a jakoś Salvacji wierzę bardziej.
502.69b If a creature has multiple instances of poisonous, each triggers separately.

Co do keywordowych umiejętności - przykład, że mogą się kumulować: Cavalry Master
Tyle tylko, że slivery nie mają poisonous 2, tylko dwa razy poisonous 1, a każdy z nich triggeruje oddzielnie.

Vozu pisze:
Shadooch napisał(a):3. Jeśli mamy na kreaturkę 2/2 nałożone 2 enchantmenty z Lifelink, to za atak kreaturka dostajemy 2 czy 4 życia?
2 życia, z powodów podanych przy odpowiedzi na pytanie pierwsze.

Nie 'z powodów podanych przy odpowiedzi na pytanie pierwsze' - lifelink to static ability, a poisonous to triggered ability. Tym się różnią i dlatego jedno się kumuluje, drugie nie :)
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 21, 2011 11:38 am

Dzięki za poprawienie mnie; nie wiedziałem, że to tak działa.
I przepraszam za wprowadzenie w błąd ^ ^'
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 21, 2011 11:48 am

1. Czyli poisonous sie kumuluje, reszta keywordow nie?

2. Jesli kreaturka ma 2x "whenever this creature deals damage, you gain that much life" to dostaje 2x zycia?

Nowe pytania:
1. Flanking w tym wypadku tez bedzie podwojny czy juz nie?
2. Jesli mamy wystawione 2x Bloodlord of Vaasgoth i wystawiamy Vampire Outcasts to wchodzi on z Bloodthirst 8 ?
Ostatnio zmieniony czw lip 21, 2011 11:49 am przez Shady, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 21, 2011 12:11 pm

Shadooch pisze:
1. Czyli poisonous sie kumuluje, reszta keywordow nie?

Czyli triggerowane keywordy się kumulują; poisonous, flanking, absorb, bushido, bloodthirst i tym podobne.

Shadooch pisze:
2. Jesli kreaturka ma 2x "whenever this creature deals damage, you gain that much life" to dostaje 2x zycia?

Tak.

Shadooch pisze:
1. Flanking w tym wypadku tez bedzie podwojny czy juz nie?

Dwa flankingi = podwójny flanking bo jest triggerowany.

Shadooch pisze:
2. Jesli mamy wystawione 2x Bloodlord of Vaasgoth i wystawiamy Vampire Outcasts to wchodzi on z Bloodthirst 8 ?

Tak, bloodthirst też jest triggerowany i się każdy z nich odpali .

(Tym razem sprawdziłem przed napisaniem odpowiedzi :P)
Ostatnio zmieniony czw lip 21, 2011 12:12 pm przez Vozu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 21, 2011 9:10 pm

Vozu, WSZYSTKO się kumuluje. Nie ma żadnej zasady, która by na to nie pozwalała.
Tak się tylko składa, że skumulowane podwójnie Flying jest dalej Flyingiem, a wielokrotny Trample dalej pozwala na to samo co pojedynczy. Podwójny Lifelink jest dalej statyczną umiejętnością - dwa Lifelinki dają to samo co pojedyńczy.
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 21, 2011 9:26 pm

Miałem na myśli kumulowanie w sensie większego efektu gdy jest dany więcej niż raz. Tu akurat rozbijamy się o zastosowanie tego słowa itp.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 23, 2011 6:31 pm

Nie mam żadnych kart na ręce. Rzucę Burning Inquiry ,pociągnę te 3 karty i są one instantami. Mogę je zagrać przed zdiscardowaniem kart?
Ostatnio zmieniony sob lip 23, 2011 6:31 pm przez Shady, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lip 23, 2011 6:45 pm

Nie. Nie masz czasu na zrobienie tego, gdyż dobranie i odrzucenie kart jest w jednym "ciągu".
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 27, 2011 12:52 pm

Jesli nan pod kontrola 2 legendarne kreaturki, jedna z subtypem Vampire, a druga z Vampire Shaman to obie leca na cmentarz bo maja ten sam subtyp - "Vampire" ?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 27, 2011 12:58 pm

Nie. Podtyp brany jest pod uwagę tylko jeśli chodzi o Planeswalkerów (np. Planeswalker - Jace). W przypadku innych permamentów liczy się nazwa.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 27, 2011 3:05 pm

Jakto? Oo Czyli moge miec pod controla Emrakul, the Aeons Torn i Kozilek, Butcher of Truth i nie spadna na cmentarz?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 27, 2011 3:19 pm

Shadooch pisze:
Jakto? Oo Czyli moge miec pod controla Emrakul, the Aeons Torn i Kozilek, Butcher of Truth i nie spadna na cmentarz?


Tak, oczywiście że możesz mieć - dlaczego miałbyś nie móc?
To teraz tak w bardziej rozwlekłej formie:

Legend Rule
Jeżeli na stole są dwa permanenty o supertype Legendary i tej samej nazwie, oba zostają przeniesione do cmentarza w momencie sprawdzania state-based actions.

Karty Legendary są kartami prezentującymi ściśle określone istoty, miejsca, przedmioty etc. Identyfikowane są przez one przez nazwę - w całym multiwersum istniała tylko jedna Glissa Sunseeker a jej przyzwanie jest jakby "ściągnięciem jej" z czasów, gdy nią była, na pole bitwy. Pojawienie się drugiej, identycznej spowoduje coś w rodzaju "fatal error" i obie przestaną istnieć.
Zasada ta odnosi się tylko do identycznych nazw; na stole spokojnie mogą siedzieć równocześnie Glissa Sunseeker i Glissa, the Traitor; można to wyjaśnić tym, że pochodzą z różnych momentów w czasie, więc mogą koegzystować (jak w filmach, przybywa nagle przyszłe/przeszłe "ja" jakiejś postaci).

Planeswalker Rule
Jeżeli na stole są dwie karty planeswalker'ów o tym samym podtypie, obie idą na cmentarz w momencie sprawdzania state-based atcions.

Wyjaśnienie fabularne jest nieco inne - ty nie przyzywasz planeswalkera tak jak stwora, tylko wzywasz go do pomocy jako sojusznika, różne natomiast wersje karty jednej i tej samej postaci nie obrazują jej zazwyczaj w różnych momentach (poza drobnymi wyjątkami) ale raczej jako sojusznika który przybył z inną pulą zaklęć.


To tak podsumowując:
Legendarne permanenty - porównujesz nazwy kart
Planeswalkerzy - porównujesz podtypy kart
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 27, 2011 4:31 pm

Ok dzieki wielkie.

A teraz kolejne pytanie, Wystawiam Malakir Bloodwitch i dzieje sie co sie ma dziac, potem jakims trafem laduje na cmentarzu, ale to jest nie istotne...

I teraz pytanie, jesli wroce go z cmentarza na pole bitwy przykladowo czarem Postmortem Lunge, to zdolnosci Bloodwitchy znowu sie odpala?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 27, 2011 4:45 pm

Odpala się, bo ma "when ~ enters the battlefield". Przy wskrzeszaniu z grave'a nie działają opcje zapisane jako "when you cast ~" i podobne.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 27, 2011 8:50 pm

Omnath, Locus of Mana - Jak ja mamy pod kontrola to green mana z mana pool nie usuwa sie z koncem tury? dobrze rozumiem?
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 27, 2011 9:24 pm

Shadooch pisze:
Jak ja mam pod kontrola to green mana z mojego mana pool nie usuwa sie z koncem faz i tury? dobrze rozumiem?

Tak, dobrze rozumiesz.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości