Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lip 27, 2011 11:32 pm

"Whenever a creature dies" jest rownoznaczne z "Whenever a creature is put into graveyard from the battlefield" ?

Bo teraz nie wiem czy klade counterka na Quest for the Gravelord ,gdy zginie mi token.
Ostatnio zmieniony śr lip 27, 2011 11:32 pm przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 12:22 am

Gdy zmienia się wording, przeczytaj sobie najnowszy oracle z gatherera tej karty (tekst po lewej):
Whenever a creature dies, you may put a quest counter on Quest for the Gravelord.
Remove three quest counters from Quest for the Gravelord and sacrifice it: Put a 5/5 black Zombie Giant creature token onto the battlefield.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 10:23 am

Zephyel pisze:
(tekst po lewej)

Tekst po prawej :) Po lewej masz wydrukowaną kartę :)
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 10:25 am

Czyli za tokena sie liczy?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 11:02 am

Tak, liczy się. Trigger zostanie wygenerowany przy okazji zmiany strefy tokena z battlefield na graveyard. To że token przy jakiejkolwiek zmianie strefy przestaje istnieć tutaj nie przeszkodzi, gdyż fizycznie musiał te strefy przejść.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 12:25 pm

To troche glupio to zrobili.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 12:53 pm

Shadooch pisze:
To troche glupio to zrobili.

Podaj argumenty.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 1:53 pm

Dlaczego? token reprezentuje kreaturę i jest permamentem, ale nie reprezentuje karty - jest wynikiem działania spella bądź abilitki. Logiczne jest więc, że w chwili śmierci tokena odpalą się wszelkie umiejętności z cyklu "whenever a creature dies". To że w grave mogą być "przetrzymywane" tylko i wyłącznie karty powoduje, że token znika. To samo tyczy się jakiejkolwiek innej zmiany strefy. Jest to jak najbardziej logiczne, bo grave może być zasilany tylko kartami wchodzącymi w skład biblioteki i sideboardu.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 2:23 pm

IMO lepiej bylo z tiggerem Whenever a creaturke is put into graveyard from the battlefield i token nie mogl jej odpalic bo nie lecial na cmentarz. Teraz wydaje mi sie ze hmm jak by to powiedziec, takie karty beda lepsze w dzialaniu bo tigger bedzie sie czesciej odpalal i decki na tokenach beda lepsze.

To co napisalem mzoe wydac sie glupie no ale trudno. To jest tylko moja opinia.

A co do tej zmiany na dies. Teraz wszystkie stare karty na ktorych pisze put into graveyard from the battlefield trzeba traktowac z zasada dies?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 2:35 pm

Erm... W starym zapisie przecież token też się odpalał, bo też zmieniał strefę - myślisz, że dlaczego część kart miała że robi coś "for each nontoken creature put into graveyard this turn"? Bo tokeny zawsze szły na cmentarz i były liczone przy takich rzeczach jak Quest for the Gravelord. Po prostu w momencie znalezienia się w cmentarzu momentalnie znikały.

Dies to zmiana która ma dwa skutki tylko:
- nowi gracze muszą się nauczyć znaczenia wewnątrz gry tego słowa
- zastępujemy 4 znakami ("dies") znaków 44 ("is put into a graveyard from the battlefield"; liczę ze spacjami); to ogromna oszczędność jeżeli idzie o miejsce na karcie

I tak, traktujesz wszystkie "is put into a graveyard from the battlefield" jako "dies" z tego powodu, że w sensie M:TG jedno jest tożsame z drugim; nie ma między tymi zapisami żadnej różnicy gdy chodzi o znaczenie.
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2011 2:36 pm przez Vozu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 2:37 pm

Shadooch pisze:
Teraz wydaje mi sie ze hmm jak by to powiedziec, takie karty beda lepsze w dzialaniu bo tigger bedzie sie czesciej odpalal i decki na tokenach beda lepsze.


Token leci na cmentarz, więc odpala abilitkę. To że natychmiast po wejściu na grave znika nie zmienia sytuacji.

Każda zmiana wordingu powoduje że obowiązuje nowy. To że na starych Wrath of God nie masz napisane że nie mogą być zregenerowane, nie znaczy że grając starymi wrotkami przeciwnik może regenerować kreatury... Trzeba być na bieżąco jeśli chodzi o zmiany w wordingu
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 3:22 pm

To bardzo dziwne ze jak dawno dawno temu pytalem tutaj czy tokeny odpalaja takie tiggery, to dostalem odpowiedz ze nie bo token nie leci na graveyard...
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 3:25 pm

Jesteś pewien, że pytałeś o dokładnie to samo?

EDIT:
Znalazłem tylko twoje pytanie dot. Soul Warden i tokenów, ale tam to coś DotP cię wprowadził w błąd.

EDIT2:
Przeszukałem swoje posty pod kątem słowa "token" i "grave" - wiem już, że jeżeli ktoś coś takiego powiedział to nie ja :wink:
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2011 3:34 pm przez Vozu, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lip 28, 2011 3:49 pm

Wszystko zależy od karty. Token w różnych sytuacjach może aktywować takie umiejętności, a w niektórych nie. Nie ma stałej zasady i trzeba czytać rullingi do karty.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 31, 2011 11:50 am

I. Mam wystawionego Talus Paladin, jest on zatapowany po ataku i ma na sobie 5 counterkow +1/+1. Przeciwnik rzuca Journey to Nowhere i usuwa go z gry.
Jak sie pozbede enchantmentu to:
1. Talus Paladin wraca zatapowany czy odtapowany?
2. Wraca z counterkami na sobie?
3. Gdy wraca znowu odpalaja sie zdolnosci wszystkich ally?

II. Jesli mam permanent z 3 counterkami +1/+1 i ktos na niego nalozy 2 -1/-1 to counterki te sie neguja?
Ostatnio zmieniony ndz lip 31, 2011 11:54 am przez Shady, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 31, 2011 12:29 pm

Shadooch pisze:
1. Talus Paladin wraca zatapowany czy odtapowany?

Odtapowany - kreatura tak jakby się 'resetuje'

Shadooch pisze:
2. Wraca z counterkami na sobie?

Nie - wszystkie spadną przy zmienianiu strefy gry.

Shadooch pisze:
3. Gdy wraca znowu odpalaja sie zdolnosci wszystkich ally?

Tak, ponieważ tworzy efekt 'enters the battlefield' swoim wejściem.

Shadooch pisze:
II. Jesli mam permanent z 3 counterkami +1/+1 i ktos na niego nalozy 2 -1/-1 to counterki te sie neguja?

tak, 2 counterki +1/+1 zniwelują się poprzez dwa -1/-1, na kreaturze zostanie tylko jeden counter +1/+1.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 31, 2011 1:05 pm

Tak samo dzieje sie z counterkami u planeswalkera, gdy zada w niego dmg creature z infect?
Wtedy gracz moze uzyc proliferate odjac mu -1 loyalty?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 31, 2011 1:10 pm

Shadooch pisze:
Tak samo dzieje sie z counterkami u planeswalkera, gdy zada w niego dmg creature z infect?
Wtedy gracz moze uzyc proliferate odjac mu -1 loyalty?

Infect nie zmienia formy damage'u w planeswalkerów - stwór z infectem zadaje planeswalkerowi normalny damage, który wedle zasad zdejmuje mu loyalty.
Tej linijki o proliferate nie rozumiem ni w ząb, mógłbyś rozwinąć? :D
 
Awatar użytkownika
SagittariusDragon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: czw lip 31, 2008 9:03 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 31, 2011 1:17 pm

Shadooch chodziło o to czy jak zada obrażenia z infecta to czy planewalker dostanie -1 counterek na sobie dzieki czemu mógłby profileret zrobić by miał -2.
Odpowiedź brzmi nie, nie możesz bo Planewalker nie dostaje ujemnych counterków, ale tak możesz go proliferet żeby mu nałożyć dodatkowo +1 :)
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 31, 2011 2:13 pm

No wlasnie o to chodzilo co koelga wyzej napisal. Ok dzieki :)
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lip 31, 2011 2:50 pm

Tak mi się przypomniało co do niwelowania się counterów +1/+1 i -1/-1 jeszcze; to jest state-based effect, dlatego nie zachodzi w czasie resolvu zaklęcia - stąd Grim Affliction można nałożyć -1/-1 counter na stwora który ma ileś +1/+1 i bezkarnie sproliferować tego -1/-1, bo jeszcze istnieje - dopiero po proliferate zachodzi niwelowanie (to chyba jedyna karta która wykorzystuje ten kruczek) :razz:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 10, 2011 11:37 am

Mimic Vat - prosze o objasnienie tej karty :)
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 10, 2011 1:57 pm

Rybaka nie nauczysz łowić, jak będziesz mu podsuwał ryby.
Shadooch, sądząc po rejestracji, grasz w Magica już rok, a po takim czasie powinieneś rozumieć kartę typu Mimic Vat. Działanie tej karty jest naprawdę proste, więc jest problem z dwiema rzeczami:

* albo nie rozumiesz gry Magic the Gathering
* albo nie znasz angielskiego

Rybaka nauczysz łowić, jeśli podasz mu wędkę i pokażesz jak łowić.
Rozłóżmy Mimic Vat na czynniki pierwszej:

* imprint - jakiś keyword, nie wiesz co samo w sobie oznacza, ale dalej masz wyjaśnione,
* whenever - kiedykolwiek, triggered ability - coś się robi automatycznie, kiedy pewne warunki są spełnione. na pewno kojarzysz działanie z innych kart,
* a nontoken creature - wiesz co to token i nontoken,
* dies - kiedy kreatura spada do graveyardu z pola bitwy, dawne "is put into a graveyard from the battlefield". Na pewno to wiesz.
* exile - dawne "remove from the game", czyli usuwanie jakiejś karty poza grę. Na pewno wiesz.

Więc, pierwsza część karty oznacza:
Imprint — Kiedykolwiek nietokenowata kreatura umiera, możesz usunąć tę kartę. Jeśli tak zrobisz, wróć każdą inną kartę usuniętą przez Mimic Vat do cmentarza właściciela tych kart.

Np. W piątej turze zginie Grizzly Bears i usuniesz go poza grę. W szóstej pechowo zginie Vizzerdrix i również zadeklarujesz usunięcie, ale wtedy Grizzly Beara (który jest na wygnaniu) wrócisz do cmentarza jego właściciela.

Druga część karty:
:3:, :tap:: Połóż tokena na pole bitwy, który jest kopią usuniętej karty (w twoim wypadku najpierw jest to Grizzly Bear, a później Vizzerdrix). Dostaje haste'a, usuń ją pod koniec tury.

Oczywiście nie mam na celu urażenie Ciebie, ale chciałbym żebyś lepiej rozumiał Magica. Im więcej pojmujesz, tym lepiej grasz :D
Ostatnio zmieniony śr sie 10, 2011 2:09 pm przez p4v, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 10, 2011 2:43 pm

p4v pisze:
Rybaka nie nauczysz łowić, jak będziesz mu podsuwał ryby.
Shadooch, sądząc po rejestracji, grasz w Magica już rok, a po takim czasie powinieneś rozumieć kartę typu Mimic Vat. Działanie tej karty jest naprawdę proste, więc jest problem z dwiema rzeczami:

* albo nie rozumiesz gry Magic the Gathering
* albo nie znasz angielskiego


No juz rowny roczek.

* nie wszystko rozumiem w magicu.
* nie znam go rewelacyjnie

Co do karty, nie wiedzialem dokladnie jak sie ma to kopiowanie karty i wystawianie tokena.
 
luklys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 23, 2011 9:25 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sie 11, 2011 5:26 pm

Witam mam kilka pytań:

1.Co oznacza keyword 'flash'? (chodzi dokładnie o tą kartę Etherium Astrolabe)

2.Mam kartę Punctuate. Z tego co zrozumiałem (z moim średnim angielskim) to ta karta zadaje obrażenia równe połowie liczby znaków interpunkcyjnych jakie znajdują się w opisie danej karty. I tu jest pytanie czy chodzi tylko o opis cech danej karty, czy do tego trzeba doliczyć ilość znaków zawartych w tych dodatkowych opisach (tak zwanych opisach "artystycznych")

3. Co oznacza keyword evoke?
Ostatnio zmieniony czw sie 11, 2011 5:27 pm przez luklys, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sie 11, 2011 6:26 pm

luklys pisze:
1.Co oznacza keyword 'flash'? (chodzi dokładnie o tą kartę Etherium Astrolabe)


Flash oznacza że kartę tę możesz zagrać jak Instant.

luklys pisze:
2.Mam kartę Punctuate. Z tego co zrozumiałem (z moim średnim angielskim) to ta karta zadaje obrażenia równe połowie liczby znaków interpunkcyjnych jakie znajdują się w opisie danej karty. I tu jest pytanie czy chodzi tylko o opis cech danej karty, czy do tego trzeba doliczyć ilość znaków zawartych w tych dodatkowych opisach (tak zwanych opisach "artystycznych")


Zasada tyczy się całego text boxu, czyli zarówno oracle jak i flavoru. BTW. karty z un-setów nie są legalne w żadnym formacie poza grą towarzyska (o ile nie spoktają się z dezaprobatą ze strony przeciwników)

luklys pisze:
3. Co oznacza keyword evoke?


Evoke, jest to sposób zagrania kreatury. Np. Spitebellows. Jego umiejętność działa jak spada z gry do grobu. Evoke sprawia że kreatura pojawia się na chwilę w strefie battlefield, po czym odrazu spada na grób, dzieki czemu możesz zadać 6dmg. Ta sama zasada tyczy się np. względem kreatury Shriekmaw, z tą różnicą, że trigger jest generowany w momencie wejścia do gry.
 
luklys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 23, 2011 9:25 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sie 11, 2011 7:49 pm

Twoje odpowiedzi dużo mi wyjaśniły, ale stworzyły mi kolejne pytania.

Flash oznacza że kartę tę możesz zagrać jak Instant.

Czyli ta karta Etherium Astrolabe jest po prostu słaba i nie opłaca się jej brać do tali.

BTW. karty z un-setów nie są legalne w żadnym formacie poza grą towarzyska (o ile nie spoktają się z dezaprobatą ze strony przeciwników)


un-setów?? Czyli? Nie chciałbym, żeby okazało się, że nie mogę zagrać połową tali


Evoke, jest to sposób zagrania kreatury. Np. Spitebellows. Jego umiejętność działa jak spada z gry do grobu. Evoke sprawia że kreatura pojawia się na chwilę w strefie battlefield, po czym odrazu spada na grób, dzieki czemu możesz zadać 6dmg. Ta sama zasada tyczy się np. względem kreatury Shriekmaw, z tą różnicą, że trigger jest generowany w momencie wejścia do gry.


czyli chodzi o ten opis nad tym keywordem. To mogłem zatrybić. Ale rodzi sie pytanie: kiedy płacę koszt tego całego evoke??? Np. w Spitebellows koszt tego evoke "płacę" od razu czy gdy ta kreatura spada do grobu?



I mam jeszcze dodatkowe pytanie. Czy "spell" oznacza wszystkie karty oprócz landów? Czyli np. kreatury, artefakty, instanty itd???

Z góry dziękuje i uprzedzam, że zaczynam dopiero grę w MtG więc będę miał jeszcze sporo pytań.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw sie 11, 2011 9:43 pm

luklys pisze:
Czyli ta karta Etherium Astrolabe jest po prostu słaba i nie opłaca się jej brać do tali.


Dlaczego? To że możesz zagrać kartę w dowolnym momencie jest dobrą sprawą. Ponadto jest to jakaśtam odpowiedź na Disenchant przeciwnika (w odpowiedzi na Disenchant, wstawię Astrolabę, poświęcę cel Disenchanta i dociągnę kartę)

luklys pisze:
un-setów?? Czyli? Nie chciałbym, żeby okazało się, że nie mogę zagrać połową tali


Set w którym jako "logo" masz podkowę, albo peknięte jajko to un-sety czyli Unhinged i Ungluded. Są to dodatki 4fun i raczej się przyjmuje że takimi kartami się po prostu nie gra, bo są zbyt zakręcone w działaniu.

luklys pisze:
kiedy płacę koszt tego całego evoke??? Np. w Spitebellows koszt tego evoke "płacę" od razu czy gdy ta kreatura spada do grobu?


Evoke jest to alternatywny koszt zagrania kreatury. Jeśli takowy zapłacisz, kreatura wchodzi na stół i nim cokolwiek zdążysz zrobić, spada na grave.

luklys pisze:
I mam jeszcze dodatkowe pytanie. Czy "spell" oznacza wszystkie karty oprócz landów? Czyli np. kreatury, artefakty, instanty itd???


Spell jest stanem zagranej karty z dowolnej legalnej strefy (ręka, , grób, strefa exile itp). Jest to moment kiedy to już zapłaciłeś koszt, karta powędrowała na grave (bądź exile), ale siedzi jeszcze na stosie i czeka na rozpatrzenie.
 
luklys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: śr lut 23, 2011 9:25 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 13, 2011 3:25 pm

Specu pisze:

Spell jest stanem zagranej karty z dowolnej legalnej strefy (ręka, , grób, strefa exile itp). Jest to moment kiedy to już zapłaciłeś koszt, karta powędrowała na grave (bądź exile), ale siedzi jeszcze na stosie i czeka na rozpatrzenie.


Ok rozumiem to, ale ...

Chodzi mi dokładnie o ten instant frazzle. Do tej pory tłumaczyłem sobie tą kartę tak: Odparowuje nieniebieski czar. Za pomocą tej karty blokowałem instant i sorrcery. Ale jeśli spell odnosi się również do kreatur czy mogę zablokować np zagranie z ręki kreatury przez przeciwnika?
Ostatnio zmieniony sob sie 13, 2011 3:26 pm przez luklys, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob sie 13, 2011 4:36 pm

Zacznijmy może po kolei.

Jest tura przeciwnika, a dokładniej pierwsza bądź druga faza główna tury. Przeciwnik zagrywa kartę z ręki, która jest spellem o typie Kreatura. Tapuje manę i wrzuca spell na stos. Teraz Ty masz czas żeby coś zrobić (następuje przekazanie priorytetu na Twoją korzyść). Ponieważ stos działa na zasadzie LIFO (Last In Fist Out), możesz zagrać wspomniany Frazzle, aby usunąć ze stosu nie-niebiski spell przeciwnika (w tym konkretnym przypadku nie-niebieską kreaturę). Kontra powoduje, że cel zostaje usunięty ze stosu (a pierwotna karta poleci na graveyard), przez co nie będzie resolve, czyli przejścia kreatury ze stosu do gry, jako permament. Jednak w odpowiedzi na Twój Frazzle, przeciwnik (ponieważ znów nastąpiło przekazanie pałeczki na korzyść przeciwnika) może zagrać coś, żeby anulować Twój czar kontrujący. Stos tym samym rośnie, a efekty są zdejmowane od najmłodszego do najstarszego.

Starałem się wytłumaczyć ten proces w miarę klarownie, ponieważ poprawna interpretacja działania stosu i efektów w przypadku kontr jest niesamowicie istotnym elementem w grze.
Ostatnio zmieniony sob sie 13, 2011 4:37 pm przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości