Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

sob lip 16, 2011 6:35 pm

SRD pisze:
Counterspelling Metamagic Spells

Whether or not a spell has been enhanced by a metamagic feat does not affect its vulnerability to counterspelling or its ability to counterspell another spell.


Choć ja traktowałbym to zaklęcie jako zaklęcie wyższego poziomu na potrzeby kontrczarowania... W końcu:
SRD pisze:
Unlike other metamagic feats, Heighten Spell actually increases the effective level of the spell that it modifies. All effects dependent on spell level (such as saving throw DCs and ability to penetrate a lesser globe of invulnerability) are calculated according to the heightened level.
Ostatnio zmieniony sob lip 16, 2011 6:37 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Pytania o mechanikę

sob lip 16, 2011 11:52 pm

Traktujesz jako zaklęcie wyższego poziomu. Zawsze, więc przy kontrczarowaniu też. Choć jeśli obie strony nie mają atutów/zdolności do kontraczarowania, to nie ma to znaczenia.
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz lip 17, 2011 1:23 pm

co do umagiczniania broni gwiazdor, otwórz sobie MP i przeczytaj, wychodzi drożej jak do magicznej broni dodajesz jakąś zdolność np.+2 lub inną....sory że dopiero teraz pisze :spoko:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

ndz lip 17, 2011 2:16 pm

cade dailes, możesz wyjaśnić ową twoją teorią o droższej opcji, jeśli umagiczniamy broń +1 o cechę np ostrość, która ma cenę +1 od kupna od razu miecza +1 z ostrością? Bo mi się wydaje, że gadasz głupoty.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

ndz lip 17, 2011 3:11 pm

cade dailes pisze:
otwórz sobie MP i przeczytaj, wychodzi drożej jak do magicznej broni dodajesz jakąś zdolność np.+2 lub inną

Mogę prosić o stronę gdzie to jest napisane?
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Pytania o mechanikę

ndz lip 17, 2011 3:21 pm

Co do kontrczarowania - czy chodzi tu o ogólny zapis typu "Czary światła kontrują i rozpraszają zaklęcia ciemności tego samego i niższego poziomu.", czy też o kontrczarowanie za pomocą tego samego zaklęcia i o konkretne zaklęcia (zasady typu "Powiększenie osoby kontruje i rozprasza pomniejszenie osoby.")? Przynajmniej w wypadku tego ostatniego wpływ Podbicia czaru na kontrczarowanie można by obalić, gdyby znaleźć zaklęcie, przez które kontrowane jest zaklęcie wyższego poziomu.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

ndz lip 17, 2011 3:43 pm

Co do mojego poprzedniego posta:
A, mam. Str. 228, Dodawanie Nowych Zdolności.
DMG pisze:
Koszt jest analogiczny do sytuacji, gdyby przedmiot nie był magiczny. A zatem miecz długi +1 można przemienić w migbłystalny miecz długi +2 - wystarczy odjąć koszt stworzenia miecza +1

Czyli jednak mam rację, nie sądzisz?

Co do kontrczarowania - czy chodzi tu o ogólny zapis typu "Czary światła kontrują i rozpraszają zaklęcia ciemności tego samego i niższego poziomu.", czy też o kontrczarowanie za pomocą tego samego zaklęcia i o konkretne zaklęcia (zasady typu "Powiększenie osoby kontruje i rozprasza pomniejszenie osoby.")?

Wydaje mi się, że Powiększeniem możesz skontrować podbite Pomniejszenie, bo tak jest napisane w opisach czarów (że jedno kontruje drugie). Za to w przypadku czarów światła i ciemności jest napisane, że kontrować można zaklęcie tego samego i niższego poziomu. Jeśli podbijesz, to jest już zaklęciem wyższego poziomu, czyli nie skontrujesz, ot co. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę :)
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

ndz lip 17, 2011 4:48 pm

Hightened spell jest sprawa jasna: w przeciwieństwie do pozostałych atutów metamagicznych podnosi poziom czaru dla każdego aspektu mechaniki, dla którego ważny jest poziom czaru. Czy to kontrczarowanie, czy to dla dla czaru Globe of Invulnerability, nieważne.
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn lip 18, 2011 10:04 am

wiesz co już wcześniej gdzieś wspominałem, po prostu na jakiś czas mój komp na którym są pdf odmawia posłuszeństwa.. hmm ciekawe ja kiedy czytałem z podręcznika MP wychodziło na to ,że nie odejmujemy ceny od podstawy którą umagiczniamy, ale nie mogę tego udowodnić, no cóż jak to znade napiszę prywatnie (potrafię przyznać się do błędu, ale najpierw muszę to sprawdzić) :judge:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pn lip 18, 2011 1:12 pm

Ściągnij SRD, tam jest. Poza tym, podręczniki w pdf są nielegalny o ile pamiętam, ktoś za to warna dostał nawet.
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt lip 19, 2011 8:07 am

oj tam oj tam :stupid: to niech mi kompa naprawią ;D
 
Awatar użytkownika
jakkubus
Moderator blogów i komentarzy
Moderator blogów i komentarzy
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 05, 2011 10:39 am

Re: Pytania o mechanikę

czw lip 28, 2011 9:53 pm

Czy postać o 1 poziomie klasowym i Dostosowaniu poziomu +4 zginie po nałożeniu 1 poziomu negatywnego czy dopiero po po 5?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

czw lip 28, 2011 10:08 pm

Zginie po dostaniu jednego negatywnego poziomu. Chyba, ze stosujesz opcjonalne zasady z Savage Species i LA traktujesz np jako template level class, albo racial level class: nie wiem skąd to jest te LA z rasy czy z szablonu. Wtedy zaś potrzeba aż 5 negatywnych poziomów.
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2011 10:10 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
jakkubus
Moderator blogów i komentarzy
Moderator blogów i komentarzy
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 05, 2011 10:39 am

Pytania o mechanikę

ndz lip 31, 2011 12:55 am

Dzięki, a czy łupieżca umysłu ma jakiś styl obrony psionicznej?
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4465
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz lip 31, 2011 1:07 am

Taki zwykły z "Księgi Potworów" nie. Natomiast nie jestem pewien czy nie ma gdzieś opisanej jakiejś psionicznej wersji tego stwora, w której takie modyfikacje mogłyby być.
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz lip 31, 2011 1:52 am

jakkubus pisze:
Dzięki, a czy łupieżca umysłu ma jakiś styl obrony psionicznej?

Podręcznik psioniki, tabela 8-1, str.140:
"Psioniczne stworzenia z Księgi Potworów zyskują style ataku i obrony psionicznej zgodnie z tabelą, nawet jeśli ich opisy o tym nie wspominają."

Czyli łupieżca z Księgi potworów z 8 KW, ma 3 style ataku i 3 style obrony psionicznej (do tego ma Odporność na moc = Odporności na czary).
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

ndz lip 31, 2011 1:54 am

Ale ugodzenie umysłu już ma, więc jeszcze tylko 2 style ataku mu dochodzą, prawda?
Swoją drogą, style ataku i obrony to straszny syf i lepiej szybko uciec do 3.5 :P
 
Awatar użytkownika
jakkubus
Moderator blogów i komentarzy
Moderator blogów i komentarzy
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 05, 2011 10:39 am

Re: Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 1:05 pm

Dzięki, dopiero teraz zauważyłem, że w 3,5 ich nie ma. I jeszcze jedno pytanie: Czy niepodatność na choroby półniebianina obejmuje też choroby nadnaturalne (likantropia, mumijna zgnilizna)?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 1:52 pm

Cóż, posiada odporność na choroby - autorzy nie wyszczególniają, jakie. Nie ma ładnego dopisku, jak w przypadku paladyna, ale nadnaturalna choroba to też choroba, nie?
A na likantropię jest odporny z musu, bo jest przybyszem.
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 3:20 pm

oba to szablony, więc z tej racji półniebianin nie może byyć wilkołakiem, ani półsmokiem, ani wampirem, przykro mi ;p ale sądzę że jeżeli nie jest opisane, to jest podatny na choroby magiczne, i pewnie typu mumijna zgnilizna, ale to moje zdanie....bo jak o czymś się nie pisze to zazwyczaj tak wychodzi :lol:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 4:11 pm

cade dailes pisze:
oba to szablony, więc z tej racji półniebianin nie może byyć wilkołakiem, ani półsmokiem, ani wampirem, przykro mi ;p
Półsmokiem akurat może być. Nie ma przeszkód w tym, by nakładać szablon na istotę posiadającą już szablon, o ile spełnia się wymagania szablonu jaki chcemy nałożyć.
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 7:07 pm

przykro mi ale szablony się na siebie nie nakładają, więc nie może być półniebianin półsmok :)
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 7:26 pm

Niby czemu nie? Podaj gdzie zabraniają a nie własne widzimisię :razz: .

SRD pisze:
“Półniebianin” to dziedziczony szablon, który można dodać do każdego posiadającego ciało fizyczne
żywego stworzenia
o Intelekcie wartości przynajmniej 4 i charakterze innym niż zły (istotę, na którą
nałożony zostanie szablon, nazywamy stworzeniem bazowym).

“Półsmok” to dziedziczony szablon, który można dodać do każdego posiadającego ciało fizyczne żywego
stworzenia
(istotę, na którą nałożony zostanie szablon, nazywamy stworzeniem bazowym).
Jeśli nie stwierdzono inaczej, półsmok wykorzystuje wszystkie statystyki oraz specjalne zdolności
stworzenia bazowego.

Podkreślenia własne.

Jak widać te szablony wcale się nie gryzą :wink: .
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 8:40 pm

to przeczytaj to co jest nie w ich opisie, tylko w dziale szablony, co to jest :hahaha:
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 8:51 pm

a i jeszcze jedna rzecz, wilkołak połsmok? wampiro wilkołak? czarci licz? niebiański półsmok? [no chyba że dobry ;D ] półsmocza zjawa? to nie brzmi dziwnie? zresztą mówię w opisie szablonów, w PG lub w MP to było, sprawdz.
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 8:56 pm

SRD pisze:
Adding More Than One Template

In theory, there’s no limit to the number of templates you can add to a creature. To add more than one template, just apply each template one at a time. Always apply inherited templates before applying acquired templates. Whenever you add multiple templates, pay attention to the creature’s type—you may add a template that makes the creature ineligible for other templates you might want to add.


A i staraj się nie pisać dwóch postów jeden, pod drugim.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 9:09 pm

Niebiański półsmok lammasu jest w SRD. Resztę przy odpowiedniej kolejności też można uzyskać - wilkołak może się skrzyżować ze smokiem i może zostać wampirem, czarcia istota może zostać liczem, a półsmok może zostać zjawą. Nawet czarci półsmok wilkołak może zostać zjawą.

Zobacz też
szablony-vt33392.html
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 9:31 pm

cade dailes pisze:
przykro mi ale szablony się na siebie nie nakładają, więc nie może być półniebianin półsmok
Jak najbardziej, nakładają.
cade dailes pisze:
a i jeszcze jedna rzecz, wilkołak połsmok? wampiro wilkołak? czarci licz? niebiański półsmok? [no chyba że dobry ;D ] półsmocza zjawa? to nie brzmi dziwnie? zresztą mówię w opisie szablonów, w PG lub w MP to było, sprawdz.

Pierwsze dwa nieosiągalne. Reszta jak najbardziej. W Potworach Faerunu była nawet zjawa nie tyle półsmocza, co całkiem smocza. A szablon Czarci/Niebiański można nałożyć na prawie wszystko, i nie zmienia typu (tylko zwierzętom i robactwu).
BartekChom pisze:
wilkołak może się skrzyżować ze smokiem i może zostać wampirem

Wampira można nałożyć tylko na humanoid bądź monstrous humanoid. Half-Dragon ma typ Dragon, a Wilkołak ma typ Shapechanger :). Nie da rady.
cade dailes pisze:
zresztą mówię w opisie szablonów, w PG lub w MP to było, sprawdz.

W Księdze Potworów 3.5. Nie podam strony bo mam angielską tylko. Rozdział 4, sam koniec działu Templates (w PL pewnie Szablony).
Ostatnio zmieniony śr sie 03, 2011 9:35 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 10:23 pm

a Wilkołak ma typ Shapechanger
W 3.5 [Zmiennokształtny] to podtyp, więc wampirołaki istnieją.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

śr sie 03, 2011 11:21 pm

Schpeelah#144 pisze:
W 3.5 [Zmiennokształtny] to podtyp, więc wampirołaki istnieją.

Racja, przeoczyłem.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości