Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

pn sie 01, 2011 7:31 pm

Jak Waszym zdaniem najlepiej byłoby zaadaptować Social Status z A Game of Thrones RPG do zwykłego D&D?

Myślałam, żeby zrobić z niego normalną umiejętność, opartą na charyzmie... Co o tym myślicie?


Z góry dzięki.
Zi
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

pn sie 01, 2011 7:55 pm

Lepiej atut dający bonusy
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

pn sie 01, 2011 7:56 pm

Zirael a mogłabyś trochę rozwinąć czym jest ten Socjal Status? Bo ja tak opisu tego w necie znaleźć nie mogę.

Jedyne co mogę powiedzieć w tej chwili, to że Status Społeczny (Social Status) to raczej nie jest coś co rozwija się wydaniem kilku punktów umiejętności...
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

pn sie 01, 2011 7:56 pm

To z gry o tron d20
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

pn sie 01, 2011 7:57 pm

Slann tyle to ja się domyśliłem, daj mi link do opisu tego czegoś to będzie bardziej pomocne. Mnie wujek google na ten temat nie chciał nic powiedzieć.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

pn sie 01, 2011 8:48 pm

Z tego, co zdążyłam przeczytać, to Social Status w "Game of thrones..." wybierasz na starcie, mając możliwość od 0 do 3 (gdzie 0 to chłop albo nisko postawiony rycerzyk), ale może on się zwiększyć podczas gry przez jakieś tam wydarzenia. Skala kończy się na 6 (król), a 5 to głowa rodu (np. Tywin Lannister).

Dziwne to takie i średnio pasuje do dedeków, więc pomyślałam, żeby zamienić na jakąś umiejkę (albo atut). Może obwarowaną/y wymaganiami jak np. Zdolności przywódcze, ale bez przesady, bo przecież są gracze, którzy zaczynają jako potomek znanego rodu...
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

pn sie 01, 2011 9:21 pm

Zirael jestem miłośnikiem mechaniki, ale jestem też zdania że pewne rzeczy nie powinny być opisywane zbyt mechanicznie. Choćby Seks i właśnie status społeczny.

Status społeczny to nie jest biologia, nie można się go nauczyć. Możesz się nauczyć jak zachowywać się jak szlachcic ale za takiego tylko się podajesz.

Zatem Status społeczny jako taka skala osobna i nie związana z mechaniką, którą można podnieść, lub stracić, jedynie przez wydarzenia, zachowanie, etcetera. Jest bardzo sensowne.

0 Chłop pańszczyźniany (Niewolny)
1 Chłop wolny, Mieszczanin,
2 Żedzian, szlachcic, chodzi ubogi.
3 Powiedzmy rycerz, wasal jakiegoś barona
4 Baron głowa znaczącego rodu
5 Król (Chodzi ja bym zrobił jakiś wyższy urzędnik państwowy Namiestnik np z kolei król na 6 poziomie)

Nie trzeba nic zmieniać. Od daj graczom więcej złota zależnie który status wybiorą. I niechaj na boga się zachowują jak szlachta. Jak widzi kolejkę do bram miasta to nie stają grzecznie jeno się rozpychają i klnąc brną na przód a chłopstwo ma schodzić z drogi.

Żadnej mechaniki tu nie trzeba dodawać.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

pn sie 01, 2011 10:01 pm

Ja bym jeszcze rozszerzył aż do "większe bóstwo" (powiedzmy 12). Poza tym zgadzam się z Bortaszem.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

pn sie 01, 2011 10:47 pm

Wydaje mi się, że najsensowniej byłoby zrobić z tego atut - do wzięcia na 1. poziomie. Bez wymagań, myślę.

Tyle że suche bonusy, w rodzaju +4 do dyplomacji, raczej nie będą na miejscu. Trzeba by pozostawić w gestii MG, jakie korzyści (a może i niedogodności) zapewni ten atut.
Ostatnio zmieniony pn sie 01, 2011 10:48 pm przez Korbel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

wt sie 02, 2011 12:08 am

Zgadzam się, że normalne stopniowanie statusu społecznego to nie sprawa mechaniki. Jak kogoś poważają, to jest poważany, jak nie, to nie.

Schpeelah#144 pisze:
Ja bym jeszcze rozszerzył aż do "większe bóstwo" (powiedzmy 12). Poza tym zgadzam się z Bortaszem.

Właśnie dodanie do skali statusu bóstw otwiera nowe metafizyczne stopniowanie istot rozumnych, np.:
1. niewolnik
2. wolny
3. szlachcic
4. możny
5. ćwierćbóg/król
6. półbóg
7. pomniejsze bóstwo
8. pośrednie bóstwo
9. większe bóstwo

I to można wepchnąć w mechanikę: niewolnik jest niewolnikiem i nie może sprzeciwić się panu, wolny to norma, szlachcic, który otrzymał tytuł od kogoś uprawnionego do tego, ma np. premie do rzutów na wolę i może mieć niewolników, możny musi mieć odpowiednie poparcie i dzięki niemu ma większe premie, król ma odrobinę boskiej nocy, a półbóg i stopnie bóstwa są w oficjalnej mechanice. Powiedzmy np., że smoki są z urodzenia strażnikami, bez trudu mogą uzyskać stopień możnego, a jak urosną, to i króla się dorobią, zaś nawet wódz goblinów jest niewolnikiem.
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

wt sie 02, 2011 12:23 am

Czy gra, o której mowa przed konwersją na d20 korzystała z mechaniki TriStat DX tudzież została wydana przez nieistniejącą już (niech rpgowi bogowie świecą nad jej duszą) firmę Guardians of Order? Pytam w zasadzie z ciekawości :D
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

wt sie 02, 2011 6:52 am

Nie, podstawka zawiera małą konwersję
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

wt sie 02, 2011 10:45 am

Hm, tak trochę nie fair jest losować status społeczny :> Jeden zostanie tym rycerzykiem a drugi niewolnikiem. Jest klasa BN, Arystokrata, który jest z założenia z tych wyższych statusów społeczności. U mnie BG mają możliwość (i czasami nawet z niej korzystają) podniesienia swojego statusu społecznego. Po pierwsze wiadomo, bogactwa. Przynależność do jakichś organizacji, choćby królewskiej armii (tutaj akurat wykorzystuję w takim wypadku rangi z Heroes of Battle, ze zwykłego szeregowca w generała :) ). W końcu tytuły szlacheckie, jak i ziemię, można zdobyć w zamian za zasługi (czytaj: quest-nagroda xD).

Można też uzależnić status od dwóch zasad opcjonalnych z Unearthed Arcana:
Reputacji, zwłaszcza reputacji:
http://www.d20srd.org/srd/variant/campa ... tation.htm
I po części Honoru:
http://www.d20srd.org/srd/variant/campaigns/honor.htm
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

wt sie 02, 2011 3:43 pm

W RLu się losuje status społeczny :)

Tylko trzeba potem uzasadnienie fabularne wymyślić dla drużyny z niewolnikiem i szlachcicem w składzie.

W D&D takim jakie jest status społeczny raczej działa inaczej - jeśli jesteś wysyokopoziomowym przedstawicielem klasy czarującej to rządzisz i tyle. Jeśli ktoś ci próbuje powiedzieć że nie rządzisz bo on jest tu królem a ty urodziłeś się jako chłop, annihilujesz jego zamek, armię, poddanych, zmieniasz go w licza i mianujesz swoim gubernatorem. Ogólnie więc klasa społeczna powinna sprowadzać się do tego jak silnym jesteś magiem a wszystkie istoty które nie są wysokopoziomowymi magami mają automatycznie status niewolnika.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

śr sie 03, 2011 7:34 pm

Myślę, żeby zrobić tak.

Status społeczny [Specjalny]

Ten atut określa twój status społeczny (wg. skali podanej powyżej przez BartkaChoma). Możesz go wziąć tylko za zgodą MG.
Specjalne: Możesz wziąć ten atut do 9 razy, każdy kolejny raz oznacza awans o 1.
Różnica 2 poziomów statusu w porównaniu z rozmówcą daje ci +4 do wszystkich social skills.

Specjalne x2: Ten atut jest zawsze uznawany za premiowy.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

sob sie 06, 2011 2:56 pm

Zirael Twój atut sprawia że każdy gracz nie biorący tego atutu zaczyna z statusem Niewolnik.... Czarodziej niewolnik, Kapłan Niewolnik, Paladyn Niewolnik. Arystokrata Niewolnik.

Z kolei wzięcie go 9 razy.
Człowiek 1 atut
poziom 1, 3, 6, 9, 12, 15, 18 = łącznie 8 atutów i status Pośrednie bóstwo.... Z tym że za taki status masz jedynie premię +4 do sytuacji socjalnych... No powiedzmy premia +12 względem króla...

Powtórzę to nie jest zbyt rozsądne łapać Status społeczny w ramki atutów i umiejętności bo ci wyjdą paszkwile.
Król musi mieć minimum 9 poziom i wszystkie atuty MUSZĄ być Statusem społecznym. Każdy 1 poziomowiec MUSI mieć za 1 z swych atutów status społeczny inaczej jest niewolnikiem. Każdy szlachcic musi 2 swoje atuty z pierwszego poziomu przeznaczyć na status społeczny.... Ergo niema Szlachty elfiej czy krasnoludzkiej, albo istnieje ona tylko jako minimum 3 poziomowcy. Nie uda ci się w ten sposób włożyć statusu społecznego. Jak pisałem wcześniej to można zdobyć niczym odznakę, czy skórę smoka, ale nie można zadeklarować że ja sobie to podnoszę.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

sob sie 06, 2011 4:07 pm

Ja dałbym po prostu atut który implikuje pochodzenie wyższego stanu społecznego, i tyle. Bez przesady że jacyś tam królowie etc. Powiedzmy 1 atut: szlachta, 2 atuty: blisko króla, 3 atuty rodzina królewska. I wymagania uzależnione od poziomu, przy czym pozomy Arystokraty liczą się jakoś bardziej. No bo sorry, 1 poziomowy król (człowiek wojownik, w sam raz 3 atuty) który ma ze 200 gp całkowietego majątku? :razz:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Social Status z AGOT RPG - adaptacja do zwykłego D&D 3.5

ndz sie 07, 2011 1:03 pm

Gwjazdor pisze:
Ja dałbym po prostu atut który implikuje pochodzenie wyższego stanu społecznego, i tyle. Bez przesady że jacyś tam królowie etc. Powiedzmy 1 atut: szlachta, 2 atuty: blisko króla, 3 atuty rodzina królewska. I wymagania uzależnione od poziomu, przy czym pozomy Arystokraty liczą się jakoś bardziej. No bo sorry, 1 poziomowy król (człowiek wojownik, w sam raz 3 atuty) który ma ze 200 gp całkowietego majątku? :razz:


Świetny pomysł.

@ powyższe: przegapiłam, że 1 to niewolnik, sorry.
EDIT: Atut za zgodą MG, więc taki numer u większości MG by nie przeszedł bez dobrego uzasadnienia fabularnego.
Ostatnio zmieniony ndz sie 07, 2011 1:04 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości