Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

ndz sie 07, 2011 5:07 pm

cade dailes pisze:
Gwiazdor właśnie o to mi chodzi, przykład łupieżca umysłu który ma za każdą mackę "+"
Tak, Mind Flayer ma coś takiego :) Zwróć jednak uwagę, że jest Średniego rozmiaru, a najmniejsze istoty które może łapać to rozmiar Mały, o jedną kategorię mniejszy. A w wypadku ani Krakena ani Giant Octopus nie ma wymienionych rozmiarów (ba, w wypatku Giant Octopus jest napisane, że może złapać istotę dowolnego rozmiaru). Poza tym myślę, że skoro jest to w podstawce i jest napisane konkretnie przy Mind Flayer (a nie jakaś zasada, że "jeśli... to masz +2"), a przy Kraken ani Giant Octopus nie jest - to najzwyczajniej w świecie żadnego +2 nie dostają :)
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz sie 07, 2011 6:11 pm

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, jak właściwie wygląda mechanicznie walka gigantycznej ośmiornicy z poszukiwaczem przygód ?

Bo jest tak, jeśli dobrze rozumuje: gigantyczna ośmiornica ma improved grab i po trafieniu każdą macką ma free grapple check. Jeśli jej się on uda, dodatkowo robi constrict. W jaki sposób najefektywniej wykorzystać jej zdolności? Czy można zrobić tak, że atakuje macką, grappluje i robi constrict, potem nie zwalniając grapple atakuje kolejną macką, znowu robi grapple check i constrict i tak osiem razy? Czy musi puszczać przed kolejną próbą grappla? Jak wygląda sytuacja w kolejnej rundzie, kiedy już zaczyna ze zgrapplowanym wrogiem?


Zgodnie z artykułem

Wykonujesz zwykły atak i zadajesz normalne obrażenia 1k8+5, dostajesz darmowy test grapple(improved grab) i jeżeli go wygrasz zadajesz obrażenia 2k8+5 (constrict). Od tego momentu masz 2 opcje jakie możesz wykonać podczas grapplowania:

1. Wykonujesz akcję "damage your opponent". Ośmiornica ma bab 6, więc zostaje Ci tylko jedna taka próba z premią do grappla +10 i zadajesz obrażenia jak z normalnego ataku 1d4+5 (improved grapple) plus 2k8+5 (constrict) .
2. Wykonujesz akcję "attack your oppnent). Wykonujesz resztę swoich ataków, czyli 7 tentacle +1 bite, każde z karą -4, czyli 7 tentacle +6(1k4+5) i bite +1(1k8+2)

Sytuacja w kolejnej rundzie wygląda tak samo, tylko że nie musisz poświęcać jednej próby na wejście w grappla i wykonujesz
1. 2 testy grappla 15/10 w każdym zadajesz 1k4+5(imp grab) plus 2k8+6(constrict)
2. Masz 8 ataków tentacle +6(1k4+5) i bite+1(1k8+2)

Przynajmniej mój pokrętny umysł tak zrozumiał ten jakże jasny artykuł.
Ostatnio zmieniony ndz sie 07, 2011 6:27 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Pytania o mechanikę

pn sie 08, 2011 3:14 pm

goracepapu i pozostali, dziękuje bardzo za odpowiedź! Przeczytałem te cztery części artykułu i zastanawia mnie jedno. Zostało wspomniane, że można puszczać cel jako free action. Czy oznacza to, że mogę robić jako ośmiornica:

1. pierwsza macka, atak, trafiam, obrażenia
2. improved grab, wygrywam, obrażenia + constrict
3. puszczam
4. druga macka + powtórka z rozrywki (i tak osiem razy)?

To żałosne, ale chyba byłoby najefektywniejszą taktyką stosowaną przez ośmiornicę. Bo z tego co zrozumiałem, to jak już raz zgrappluje, to nie mogę kolejną macką grapplować i robić constricta...
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn sie 08, 2011 4:18 pm

When you are grappling (regardless of who started the grapple), you can perform any of the following actions. Some of these actions take the place of an attack (rather than being a standard action or a move action). If your base attack bonus allows you multiple attacks, you can attempt one of these actions in place of each of your attacks, but at successively lower base attack bonuses.


Escape from Grapple
You can escape a grapple by winning an opposed grapple check in place of making an attack. You can make an Escape Artist check in place of your grapple check if you so desire, but this requires a standard action. If more than one opponent is grappling you, your grapple check result has to beat all their individual check results to escape. (Opponents don’t have to try to hold you if they don’t want to.) If you escape, you finish the action by moving into any space adjacent to your opponent(s).


Wg srd, jeżeli chcesz uciec nieważne kto zaczął i tak musisz poświęcić na to akcję. Nie widziałem tej wzmianki o puszczaniu z akcją free. Mógłbyś dać linka, albo najlepiej cytat? Ok, już mam

Release Your Hold: Curiously, the Player's Handbook says nothing about voluntarily relinquishing your hold on a foe, so here's a rule to cover that. You can release your foe as a free action. You are still considered to be grappling, however, unless your foe also decides to release you at same time. If your foe does not want to release you, you can escape by winning an opposed grapple check that you make instead of a melee attack.


Możesz wyjść z grappla w akcji darmowej, ale tylko wtedy jeżeli twój przeciwnik się na to zgadza. Jeżeli nie to musisz poświęcić jedną próbe grappla na ucieczkę.
Ostatnio zmieniony pn sie 08, 2011 4:23 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr sie 10, 2011 12:46 pm

Gwiazdor? mind flayer może tylko małe postacie łapać? a średnich nie? :judge:
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Pytania o mechanikę

czw sie 11, 2011 5:20 pm

To jeszcze szybkie pytanie. Czy można rzucić czar z range: touch (np. inflict light wounds), zrobić kroczek i wtedy dotknąć cel?

Edit:

Thx :).
Ostatnio zmieniony czw sie 11, 2011 6:54 pm przez Matis99, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Pytania o mechanikę

czw sie 11, 2011 5:25 pm

Touch Spells in Combat
Many spells have a range of touch. To use these spells, you cast the spell and then touch the subject, either in the same round or any time later. In the same round that you cast the spell, you may also touch (or attempt to touch) the target. You may take your move before casting the spell, after touching the target, or between casting the spell and touching the target. You can automatically touch one friend or use the spell on yourself, but to touch an opponent, you must succeed on an attack roll.
 
Awatar użytkownika
Khemlish Val'Drach
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1055
Rejestracja: czw gru 01, 2005 6:00 pm

Re: Pytania o mechanikę

czw sie 11, 2011 10:57 pm

Dwa pytania na szybko.
Czy używając rapiera gracz traktowany jest jakby miał atut "Finezja w broni"?
I drugie pytanie.
Czy Finezja w broni sprawia że Zr jest używanie przy teście na przebicie się przez KP czy też przy zadawaniu obrażeń?
Zasady 3.0 i 3.5.
Ostatnio zmieniony czw sie 11, 2011 10:58 pm przez Khemlish Val'Drach, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

czw sie 11, 2011 11:08 pm

1. Nie
2. Tylko przy teście ataku (czyli przebicia się przez KP). Do obrażeń nadal liczona jest siła.
Tak jest w 3.5 ale w 3.0 powinno być tak samo.
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt sie 12, 2011 9:58 pm

Psion musi wziąć atut(Psicrystal Affinity) by zdobyć psikryształ?
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt sie 12, 2011 10:06 pm

Dagome pisze:
Psion musi wziąć atut(Psicrystal Affinity) by zdobyć psikryształ?

Tak
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: Pytania o mechanikę

pt sie 12, 2011 11:19 pm

To przy okazji jeszcze jedno pytanko o psionikę.
W przypadku wieloklasowania dwóch klas psionicznych (posiadających osobne listy mocy) punkty mocy z obu klas sumuje się w jedną pulę. Czy otrzymuje się bonusowe punkty mocy (wynikające z wysokiej wartości atrybutu) za obie klasy?
Na przykład: Czy Psion 6/ psychowojownik 4; o INT 16 i RZT 14 otrzyma 9 + 4 bonusowe punkty mocy?

SRD twierdzi tylko tyle:

SRD pisze:
How To Determine Bonus Power Points: Your key ability score grants you additional power points equal to your key ability modifier x your manifester level x1/2. Table: Ability Modifiers and Bonus Power Points shows these calculations for class levels 1st through 20th and key ability scores from 10 to 41.

Multiclass Psionic Characters
If you have levels in more than one psionic class, you combine your power points from each class to make up your reserve. You can use these power points to manifest powers from any psionic class you have.
While you maintain a single reserve of power points from your class, race, and feat selections, you are still limited by the manifester level you have achieved with each power you know.
Ostatnio zmieniony pt sie 12, 2011 11:20 pm przez Mirasek, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 597
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

pt sie 12, 2011 11:53 pm

Premiowe punkty mocy zliczasz osobno z każdej klasy, jako poziom manifestującego traktując poziom w rzeczonej klasie., czyli tak, dobrze policzyłeś w przykładzie.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

sob sie 13, 2011 8:35 am

Psion 6 ma bazowo 35 punktów mocy, za wysoki INT otrzyma 9 punktów mocy. Psychowojownik 4 ma bazowo 5 punktów mocy i za wysoki WIS otrzyma 4 punkty mocy. W sumie psion ma 44 punkty mocy a psychowojownik ma 9 punktów mocy.

Ta postać ma w sumie 53 punkty mocy, które może przeznaczyć na dowolne znane mocy niezależnie z której listy: psiona czy psychowojownika. Jednakże na pojedynczą moc psiona nie może użyć więcej niż 6 punktów mocy, gdyż taki ma poziom manifestującego moce psiona. U psychowjownika jest to 4 bo taki jest poziom manifestującego moce psychowojownika.
 
Awatar użytkownika
mqrc3l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:19 pm

Pytania o mechanikę

sob sie 13, 2011 7:16 pm

Jeśli przejmę kontrolę nad roślinami/zwierzętami za pomocą atutu Initiate of Nature, to jak długo będę je kontrolował?
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz sie 14, 2011 7:53 am

Talos umie "czytać i pisać w każdym języku", ale nie ma rang w języku obcym, ma też poziom barbarzyńcy. Jeśli jego pierwszą klasą był barbarzyńca, czy Talos potrafi pisać?

Pytam ponieważ moi gracze wysłali mu list przez boskiego posłańca i nie wiem, czy jest on w stanie samodzielnie odpisać.

P.S. Czy jeśli Maska ma poziom skrytobójcy, to znaczy że zabił kogoś tylko dla wejścia na tę klasę prestiżową i cieszy się szacunkiem lokalnej gildii złodziei?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sie 14, 2011 3:41 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o mechanikę

ndz sie 14, 2011 10:07 am

SRD pisze:
Barbarzyńca, który zyska poziomy w dowolnej innej klasie, staje się osobą piśmienną. Z kolei postać, która zyska poziomy w niniejszej klasie, nie traci umiejętności pisania.
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz sie 14, 2011 10:49 am

mqrc3l pisze:
Jeśli przejmę kontrolę nad roślinami/zwierzętami za pomocą atutu Initiate of Nature, to jak długo będę je kontrolował?


Aż zginą. Chodzi w wypadku Zwierząt dochodzi jeszcze opcja strachu oraz głodu. Czytaj karm je i rzucaj buffy przeciw strachowi a masz je na długo.

Kervyn pisze:
P.S.2 Czy jeśli Maska ma poziom skrytobójcy, to znaczy że zabił kogoś tylko dla wejścia na tę klasę prestiżową i cieszy się szacunkiem lokalnej gildii złodziei?
Pozdrawiam


Kościół Maski to Gildia Skrytobójców. I tak Bóg Maska cieszy się tam sporym szacunkiem... wręcz go tam wielbią.
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Pytania o mechanikę

ndz sie 14, 2011 3:53 pm

Jak traktować (typ obrażeń, pw, trwałość) bronie takie jak snopek zboża Chauntei i jęzor ognia Kossutha? Zamierzam wystawić ich do walki z BG, a jeden z wojowników specjalizuje się w uderzaniu w broń i nie jestem pewien jak to rozegrać.

Myślałem też o spotkaniu graczy z Malarem, i - o zgrozo! - ma on poziomy druida, ale ma charakter ChZ. Rozumiem że funkcjonują zwykłe zasady, i nie może on korzystać z druidzkich mocy zgodnie z podstawką?

Generalnie "Wyznania i panteony" wydają się być (co chyba widać) skandalicznie wręcz niedopracowane.

Polterze, pomocy!
Ostatnio zmieniony ndz sie 14, 2011 4:40 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 597
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

ndz sie 14, 2011 4:27 pm

Snopek zboża to sierp - zadaje więc obrażenia cięte.
Jęzor ognia to kolczasty łańcuch.
Broń będzie miała statystyki jak każda zwykła broń tego typu, plus to, że są +5. Chyba.
Malar ma podane przygotowane czary druida, nic nie napisano, żeby utracił zdolności druida; w takim razie wydaje się logicznym, że je posiada.
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Pytania o mechanikę

ndz sie 14, 2011 4:50 pm

Ale Malar wg PG nie ma mocy, bo ma nieodpowiedni charakter. Nie wiem co z tym zrobić.

Co do Talosa, gram w 3.0 gdzie barbarzyńca nie staje się automatycznie piśmienny. Ciężko powiedzieć czy jest w stanie odpisać graczom na list.

Tak BTW, nie znam się na 3.5, na której bazują te buildy, więc pozwolę sobie zapytać zamiast badać to samemu - czy buildy takie jak The Wish, The Word czy (nie)sławny Pun-Pun są w 100% zgodne z mechaniką?
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Pytania o mechanikę

ndz sie 14, 2011 5:43 pm

Kervyn, Wiesz nie przesadzaj. Bóg nie potrafiący czytać? O_o Tworzysz absurd trzymając się mechaniki zbyt sztywno. PS zresztą co to za problem podyktować list? Lub użyć posłańca? albo pierdyknąć błyskawicą i grzmotnym głosem oznajmić "Nie wkurzać Talosa!" O_o Zresztą rodzi się ciekawa rzecz, czy pismo napisane przez talosa staje się świętym tekstem?

Malar NIE musi mieć odpowiedniego charakteru, z prozaicznej przyczyny. To ON zsyła czary Druidom. Tym o charakterze Neutralnym złym i Chaotycznie neutralnym.

Co do bulidów bym musiał je zobaczyć, szczerze nie kojarzę tych skrótów myślowych.
Ostatnio zmieniony ndz sie 14, 2011 5:46 pm przez Bortasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Pytania o mechanikę

ndz sie 14, 2011 7:34 pm

The Wish and The Word są zgodni z mechaniką (RAW w każdym razie), natomiast Pun-Pun w kilku miejscach wykorzystuje bardzo specyficzne interpretacje niektórych zasad (np. dokładne limity zdolności Manipulate Form czy czaru Ice Assassin) więc niekoniecznie nawet działa RAW, nie mówiąc już o tym że wymaga przyzwania Lorda Demonów Pazuzu i przekonania go do spełnienia twojego życzenia, więc potrzebna jest też kooperacja MG.
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Pytania o mechanikę

ndz sie 14, 2011 7:45 pm

Czytać właśnie potrafi, poważny problem natomiast tkwi w pisaniu.

Schpeelah#144, dzięki.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pn sie 15, 2011 1:53 pm

cade dailes pisze:
Gwiazdor? mind flayer może tylko małe postacie łapać? a średnich nie?
Nie, mój błąd. "Small, Medium or Large". Z przyzwyczajenia już, po przeczytaniu Small, dokończyłem sobie jakby sam "Small or smaller" xD.
Kervyn pisze:
Talos umie "czytać i pisać w każdym języku", ale nie ma rang w języku obcym, ma też poziom barbarzyńcy. Jeśli jego pierwszą klasą był barbarzyńca, czy Talos potrafi pisać?
Ja traktowałbym to jak zaklęcie czarodzieja które pozwala mu pisać i czytać w każdym istniejącym języku. Poza tym awansując na inny poziom niż barbarzyńca, z atomatu potrafisz czytać i pisać.
Kervyn pisze:
Ale Malar wg PG nie ma mocy, bo ma nieodpowiedni charakter. Nie wiem co z tym zrobić.
Ale to jest BÓG :razz:
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn sie 15, 2011 4:51 pm

Bóg nie bóg, mechanika obowiązuje wszystkich na równi.

"Wyznania" są do 3.5, ale jestem zdania że grając w 3.0 jeśli Talos zaczynał od barbarzyńcy to nie umie pisać. Pytanie jak to ustalić?
Ostatnio zmieniony pn sie 15, 2011 5:35 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pn sie 15, 2011 6:39 pm

Z Malarem może po prostu uchybienie mechaniczne. Twórcy chcieli oddać jego skrajnie złowrogą i podstępną naturę i dali mu Chaotyczny Zły, zapominając o tym, że by druid musiał rzucać czary musi być Neutralny w którymś członie. Inne wyjaśnienie to takie jak już sie nasunęło - on sam zsyła czary, charakter go nie obowiązuje :razz:.

A Wyznania i Panteony są do 3.0 nie do 3.5. Na pierwszych stronach da się już to zauważyć: "Bóstwo posiada redukcję obrażeń 35+jego boska ranga/+4. Na przykład, półbóg o boskiej randze 3 ma redukcję obrażeń 38/+4." W 3.5 nie byłoby 38/+4 tylko 38/magia :)
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Pytania o mechanikę

wt sie 16, 2011 7:19 pm

Schpeelah#144 pisze:
The Wish and The Word są zgodni z mechaniką (RAW w każdym razie), natomiast Pun-Pun w kilku miejscach wykorzystuje bardzo specyficzne interpretacje niektórych zasad (np. dokładne limity zdolności Manipulate Form czy czaru Ice Assassin) więc niekoniecznie nawet działa RAW, nie mówiąc już o tym że wymaga przyzwania Lorda Demonów Pazuzu i przekonania go do spełnienia twojego życzenia, więc potrzebna jest też kooperacja MG.

Są buildy Pun-Puna bez użycia Pazuzu (czy tam gdzieś nie ma dwóch "z"?). Do głównych rzeczy (typu nieskończoność wszystkich atrybutów) chyba nie nagina zasad.
Bóg nie bóg, mechanika obowiązuje wszystkich na równi.

Ale pomyśl, dlaczego chaotyczni źli druidzi nie otrzymują czarów? Bo ich bóg się na to nie zgadza. Byłoby niemądre z jego strony, gdyby Malar sam sobie nie pozwolił rzucać czarów (jest chaotyczny, więc raczej nie jest aż tak przywiązany do zasad). Z drugiej strony, to dziwne że taki np. Malar karze druidów za to, że mają taki sam charakter jak on :? .
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

wt sie 16, 2011 11:51 pm

Forumowicz pisze:
Są buildy Pun-Puna bez użycia Pazuzu (czy tam gdzieś nie ma dwóch "z"?). Do głównych rzeczy (typu nieskończoność wszystkich atrybutów) chyba nie nagina zasad.
O ile pamiętam pierwszy oryginalny Pun-Pun nawet o Pazuzu nie słyszal :razz:. Za to wykorzystywał jakiś Web Enhancement, nie pamiętam czy był oficjalny nawet.
Bortasz pisze:
Malar NIE musi mieć odpowiedniego charakteru, z prozaicznej przyczyny. To ON zsyła czary Druidom
Forumowicz pisze:
Byłoby niemądre z jego strony, gdyby Malar sam sobie nie pozwolił rzucać czarów (jest chaotyczny, więc raczej nie jest aż tak przywiązany do zasad). Z drugiej strony, to dziwne że taki np. Malar karze druidów za to, że mają taki sam charakter jak on.

Cytat z Podręcznika Gracza 3.5: "Druidzi - podobnie jak kapłani - posługują się zaklęciami objawień, z których większość zawdzięczają jednakże potędze natury, a nie bóstwom".
Forumowicz pisze:
Ale pomyśl, dlaczego chaotyczni źli druidzi nie otrzymują czarów?
. Kolejny: "Druidzi starają się żyć w zgodzie z niezmienną obojętnością natury, dlatego też powinni zrezygnować z wszelkich namiętności. A to oznacza, że przynajmniej na jedneo osi (chaos-praworządność lub dobro-zło) muszą być neutralni".

Jak widzimy, bóstwo ma przysłowiowe g.... do gadania jeśli chodzi o zsyłanie czarów druidom - ci mają je od samej siły natury. A charakter neutralny to fanaberia samych druidów a nie bóstw, które (...) gadania. Ba, druid chyba nawet nie musi mieć obowiązkowo żadnego bóstwa opiekuńczego, choć tego akurat pewien nie jestem :razz:.

I żeby było jasne, Malar nie jest błędem czy wyjątkiem. Oto lista bóstw natury (kompletna jest w Wyznaniach i Panteonach na pierwszej stronie rozdziału o mniejszych bóstwach Faerunu), które mają charakter inny niż Neutralny na którejś osi:
Aerdrie Faenya (CD)
Angharradh (CD)
Anhur (CD)
Lurue (CD)
Malar (CZ)
Nobanion (PD)
Ozyrys (PD)
Rillifane Rallathil (CD)
Sashelas z Głębin (CD)
Sekolah (PZ)
Solonor Thelandira (CD)
Stronmaus (CD)
Talona (CZ)
Talos (CZ)
Umberlee (CZ)

Jak widać, trochę ich jest :)
Ostatnio zmieniony śr sie 17, 2011 12:01 am przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 597
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

śr sie 17, 2011 12:56 am

Pamiętaj, że mówimy o Zapomnianych Krainach. W tym settingu moc każdej osoby rzucającej czary objawień (kapłana, druida czy tropiciela) pochodzi od bóstwa. Nie ma tu czegoś takiego jak czczenie "sprawy".
Jednocześnie nigdzie nie napisano, że druidzi w ZK mają inne restrykcje co do charakteru, albo ja nie znalazłem takiego fragmentu...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości