Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 12:33 pm

Musisz pierw zagrać Ad Nauseam, a dopiero potem Grace - Split Second :)
Gdy tak zrobisz - do konca tury możesz ciągnąć ile kart chcesz, a twoje życie spadnie max do 1 :)
 
karpik777
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: sob gru 11, 2004 6:43 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 12:51 pm

Hmm, a jak to się ma do rulingu
The last sentence applies only if your life total is being reduced by damage. Other effects or costs (such as "lose 1 life" or "pay 1 life") can reduce your life total below 1 as normal.


Jeśli dobrze widzę, Ad Nauseam powoduje lose, nie damage i powinien obniżyć życie do 0 (a więc wraz z końcem tury mamy koniec gry) - choć mogłem coś przegapić i dlatego się pytam ;)
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 12:53 pm przez karpik777, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 1:39 pm

Tak, masz rację. Przepraszam, wziąłem na intuicję a nie rulingi :)

Co nie zmienia faktu, ze do konca tury mozesz ciagnac ile wlezie - nie możesz przegrać gry dzięki Grace :)
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 4:23 pm

Wolałbym zagrać najpierw Angel's Grace a potem Ad Nauseam. Bo gdy zrobię na odwrót, to przerwę revelowanie się kart,. Poza tym w każdym combo z udziałem tych 2 kart gdzie czytałem na zagranicznych stronkach jest podana taka właśnie kolejność. "Angel's Grace -> Ad Nausem"

Na wikipedii Splint secound jest tak opisany: Jest to zdolność bierna. Podczas zagrywania karty z tą zdolnością, aż do czasu jej rozegrania, nie może zostać zagrana żadna inna karta, ani aktywowana żadna zdolność (wyjątek stanowią zdolności dające manę). Mogą się rozegrać jedynie te zdolności które nie używają stosu. Zdolność ta pojawiła się w bloku Time Spiral.

Zatem jaki okres oznacza zwrot "aż do czasu jej rozegrania"? Czy to poprostu oznacza czas resolwu karty i potem mogę od razu zagrać Ad Nausem.

Tutaj sprostowanie do tego co napisałeś :) moje życie może spaść poniżej 1 :) a nie max do 1. Przyznaje się, że wcześniej też to przeoczyłem i niepotrzebnie zapytałem :)

Ruling (You may continue to reveal cards with Ad Nauseam even if your life total has been reduced to 0 or less. If you continue, you will continue to lose life, dropping your life total into negative numbers. As soon as you stop, you'll lose the game as a state-based action.) Jednak dzięki Angel's Grace do momentu clean up stepu nie przegram :)
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 4:27 pm przez Reiatsu, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 5:58 pm

Dodatkowe pytanie.

1. W momencie gdy Emrakul, the Aeons Torn atakuje mam poświęcić 6 pernamentów. Co jeśli użyje w tym czasie Ice Floe? To święcę je, czy tapuje skubańca? :)
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 7:59 pm

Co ma jedno do drugiego?

Ice Floe tapuje i blokuje odtapowywanie, ale nie usuwa stwora z walki. Jeżeli karta nie mówi o wywaleniu z combata, to tego nie robi (tak, tapowanie atakującego stwora nigdy nie wyrzuca go z walki).
Żeby było ciekawiej, nawet zastosowanie karty która taki efekt by dała (tj. coś co robi 'remove from combat') to trigger Emrakula odpala się w momencie zadeklarowania go do ataku, więc tak czy siak byś poświęcał.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 9:18 pm

Przeciwnik zagrywa spell (dowolny instant), ja w odpowiedzi używam counterspell. Co się stanie jeśli w tym momencie przeciwnik użyje jakiegos instanta w odpowiedzi na moją kontrę (nieważne jaki instant), a ja zadeklaruje się, że zaraz po użyciu mojego counterspella chciałem zagrać kolejnym instantem? Kto z nas ma tutaj pierszeństwo.
Niby znam zasadę stosu, zazwyczaj jak grałem to wyglądało " AB AB " itd. Czyjaś zagrywka, moja odpowiedź, odpowiedź na moją odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 9:37 pm

Zanim wszystko zresolvuje musisz oddać piorytet.
Czyli możesz zagrać nawet 10 spelli, ale później i tak oddasz priorytet, a przeciwnik będzie miał prawo odpowiedzieć na każdy z tych 10 spelli.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 9:41 pm

Aha czyli zawsze jest sutuacja AB AB, juz kumam :D
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 10:34 pm

Zagrywam Genesis Wave za 13 mana. Czyli reveluje 10 kart, następnie po zrevelowaniu 10 kart zagrywam kolejno każdą z nich wedle uznania (jeżeli kosztuje 10 lub mniej i nie jest instantem lub sorcery). Co się stanie w momencie gdy pośród nich był Elvish Harbinger i przykładowo chcę go włożyc do gry jako trzeciego z tej puli kart? To:
a) jego ability od razu działa i szukam Elfa, daję go na top i wkładam pozostałe 7 kart do gry
b) czekam z aktywacją jego abilitki do momentu zagrania przeze mnie ostatniej z 10 kart
c) jego abilitka przepada
d) cokolwiek co przeoczyłem :)

Takie możliwe opcje widzę a-c, ale nie jestem przekonany, która jest prawidłowa
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 10:37 pm przez Reiatsu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 10:59 pm

b) gdyż w Magicu chyba żaden spell nie wchodzi w drogę drugiemu, że tak się wyrażę 8)
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 11:00 pm przez p4v, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt sie 30, 2011 11:05 pm

Nie jestem w 100% pewien, ale: B

Wszystkie triggery jakie wchodzą na stos w czasie resolvu zaklęcia muszą zaczekać, aż rzeczone zaklęcie skończy swój resolve żeby móc zadziałać - po prostu rozpatrujemy jedną rzecz na raz.
Ostatnio zmieniony wt sie 30, 2011 11:05 pm przez Vozu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 31, 2011 12:20 am

603.3b If multiple abilities have triggered since the last time a player received priority, each player, in *APNAP order, puts triggered abilities he or she controls on the stack in any order he or she
chooses. (See rule 101.4.) Then the game once again checks for and resolves state-based actions
until none are performed, then abilities that triggered during this process go on the stack. This
process repeats until no new state-based actions are performed and no abilities trigger. Then the
appropriate player gets priority.


* Active Player, then NonActive Player


Karty odkrywasz jednym triggerem, wkładasz je drugim pod restrykcjami wordingu. Permamenty wchodzą na battlefield jednocześnie, ale t ty decydujesz w temacie kolejności resolvu triggerów.
Ostatnio zmieniony śr sie 31, 2011 12:22 am przez Specu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 31, 2011 7:10 am

1. Hm, a revelowanie 10 kart jest tutaj traktowane jako 1 trigger czy 10 osobnych? Wydaje mi się, że 10 osobnych, ale pytam :)

2. a) Używam Genesis Wave i jest etap revelowania. W którym momencie przeciwnik ma tutaj swój czas na odpowiedź jakimś instantem?
2. b) Dajmy na to ma instant, którego efektem jest przeżucenie 1 karty z topu biblioteki na cmentarz i może np gdy reveluje 5tą kartę powiedzieć, że właśnie ją mi przerzuca?

3. a) Jeżeli pernamenty weszły jednocześnie, to przeciwnik ma czas na swoją odpowiedź od razu po ich wejściu zanim jeszcze ja zadeklaruje, które triggery się odpalą w jakiej kolejności?
3. b) Jeżeli pernamenty weszły jednocześnie, to przeciwnik wybiera sobie 1 cel na który zadziała jego odp, czy ma czas na targetowanie 10 w dowolnej kolejności?

4. Jeżeli na battlefield mam Sensei's Divining Top i przeciwnik wymierza w niego Disenchant, ja w odpowiedzi zamierzam podmienić SDT z top kartą, to przeciwnik może strzelić kolejnym Disenchantem i zniszczy mi SDT?
Ostatnio zmieniony śr sie 31, 2011 7:13 am przez Reiatsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 31, 2011 7:46 am

Reiatsu pisze:
1. Hm, a revelowanie 10 kart jest tutaj traktowane jako 1 trigger czy 10 osobnych? Wydaje mi się, że 10 osobnych, ale pytam


Revealujesz X kart. Jeśli przeciwnik ci na to pozwoli to nie może już ingerować w ten spell dopóki nie zostanie on "zakończony".

To samo tyczy się fazy włożenia na battlefiled. Dopiero jak umieścisz triggery na stosie przeciwnik otrzymuje priorytet i może odpowiedzieć np. Stiflem

Reiatsu pisze:
4. Jeżeli na battlefield mam Sensei's Divining Top i przeciwnik wymierza w niego Disenchant, ja w odpowiedzi zamierzam podmienić SDT z top kartą, to przeciwnik może strzelić kolejnym Disenchantem i zniszczy mi SDT?


To właśnie za spowalnianie formatu Sensei dostał bana w Extended kiedyś i teraz w Modernie. Zawsze zdążysz w odpowiedzi podmienić kartę, kładąc bączka na topie. Dopiero Krosan Grip albo własnie drugi Disenchant wcelowany w Topa zapobiega temu.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 31, 2011 7:57 am

Mogę zagrać te karty jedna po drugiej? Angel's Grace -> Ad Nauseam. Pytam powtórnie, bo dostałem wcześniej odp, że muszę to robić na odwrót, ale nie mogę tak robić, bo wtedy to nic mi nie da.. Czytałem o tym combo w kilku miejscach, było zawsze w tej kolejności jaką teraz podałem.

Jest to dla mnie ważne pytanie, bo zamierzam tym deckiem grać w formacie Legacy, a Angel's Grace do combo z ANT'em wprowadziłem jako nowość. Dlatego muszę być pewnym czy ten Splint secound w niczym tu nie knoci.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 31, 2011 8:09 am

Angel's Grace nie uchroni cię od straty życia z Ad Nauseam, ponieważ Grace chroni przed obrażeniami a nie stratą życia.

The last sentence applies only if your life total is being reduced by damage. Other effects or costs (such as "lose 1 life" or "pay 1 life") can reduce your life total below 1 as normal.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 31, 2011 8:23 am

No wiem, ale tutaj nie na tym mi zależy, a na fakcie, że nie przegram do momentu clean up stepu dzięki Angel's Grace. Wykręcę combo z Tendrilem w pierwszym main stepie i to na długo przed clean upem :) poza tym z Ad Nausema mogę się zbić poniżej 0 life, wyciągnę tym samym całego decka i zrobię mocne combo :) Chodzi mi o sam tylko fakt czy mogę zagrac Angel's a następnie AD Neusama
Ostatnio zmieniony śr sie 31, 2011 8:24 am przez Reiatsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr sie 31, 2011 11:04 am

Cały czas jest to słaby tech, bo w ten sposób w tendrilsy może pójść kontra a w storma stifle, albo sam stifle i zejdziesz od byle ataku czy palenia. Tracisz manę, tempo i sloty za w sumie niewielki zysk. Antem kręcisz się w 2-3 turze i nie potrzeba takich udziwnień. Jak masz jakis konkretny build na mysli to napisz w odpowiednim dziale
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 01, 2011 7:38 am

Jest moja tura wykładam Sensei's Divining Top. Używam zdolności za 1 mana i patrzę 3 karty. Jedną z nich jest dajmy na to counterspell. Układam go na samym topie i kończę turę. Potem przeciwnik zagrywa kreaturą i jest czas na moją odpowiedź na to zagranie. Teraz pytanie :) Mogę w odpowiedzi na to podmienić sensei'a i użyc kontry?
Ostatnio zmieniony czw wrz 01, 2011 7:39 am przez Reiatsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 01, 2011 9:46 am

Oczywiście że tak. Przeciwnik zagrywa spella, przekazuje ci priorytet. Chcesz podmienić więc w odpowiedzi kartę z senseia. Przeciwnik otrzymuje priorytet aby móc odpowiedzieć na to zagranie. Jak pozwala - podmieniasz senseia z kontrą i ją zagrywasz bo masz priorytet
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 01, 2011 10:20 am

Mam dajmy na to 2 pkt life. Przeciwnik w jakikolwiek sposób wbija mi za chwile 2 damage lub więcej. Mam wtedy czas na odpowiedź jeżeli tego nie robię i w żaden sposób nie przywracam sobie life, to przegrywam w danym momencie, czy dopiero w któryms z późniejszych etapów tury?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 01, 2011 1:39 pm

Przegrana przez 0 życia to state-based effect, takie rzeczy są sprawdzane za każdym razem, gdy ma być komuś przekazany priorytet. Jeżeli przeciwnik wbija ci końcowe punkty spellem/abilitą, przegrasz zaraz po resolvie tegoż. Jeżeli combat damage'm, to zaraz po jego zadaniu (jeszcze zanim odpalą się triggery damage;u).
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 01, 2011 7:21 pm

Czy np basic land liczy się jako color? Grindstone Chodzi o to, czy jak w tym procesie jedną z kart byłby np island a drugą inna niebieska karta, to czy to się liczy żeby powtórzyc proces?
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 01, 2011 7:29 pm

Lądy nie mają kolorów.
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 01, 2011 8:20 pm

Mam w stole Phyrexian Metamorph będące kopią, powiedzmy Virdian Emissiary. Używam na nim zdolności Birthing Pod. Wyszukuję kreaturę za 5 (zgodnie cmc Metamorpha) czy za 3 (zgodnie CMC kreatury którą kopiuje) ?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 01, 2011 8:50 pm

Za 3 :razz:
Koszt many (dokładny) jest charakterystyką kopiowalną, dlatego Methamorph który jest Viridian Emissary'm ma jego koszt.
Ostatnio zmieniony czw wrz 01, 2011 8:52 pm przez Vozu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Anhelius
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 23, 2011 9:49 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt wrz 02, 2011 7:26 am

1) Jeżeli stworek ma na sobie jakiś artefakt typu Equipment i przeciwnik nad tym stworkiem przejmie kontrola np. kartą Mind Control to czy przejmuje kontrole razem z tym artefaktem czy artefakt pozostaje w grze po stronie własciela tej karty? I jeżeli stworek ma na sobie enchanta jakiegoś to czy przejecie kontroli powoduje również przejecie kontroli razem z enchantami?

2)Gracz ma na stole dwie creatury: Kiln Fiend oraz Goblin Tunneler i sytuacja wyglada tak: Gracz atakuje przeciwnika stworem Kiln Fiend i w tym momencie uzywa umiejtnosci Goblina, zeby Kiln nie byl blokowalny, a następnie odpala jakiegoś instanta albo sorca i Kiln zyskuje +3/+0 do ataku. I pytanie brzmi - czy Kiln nadal będzie nieblokowalny? Oczywiście wszystkie te czynności gracz wykonuje ZANIM przeciwnik zadeklaruje blokowanie.
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt wrz 02, 2011 10:12 am

1. Kontroli nad tym co jest na stworze nie przejmie, ale te equipy i aury nadal na rzeczonym stworku pozostają.
Jesteś formalnym kontrolerem aury, więc jeżeli każe ci ona coś robić gdy np. stwór zada obrażenia, to zrobisz to ty a nie przeciwnik, bo aura nie zmieniła właściciela. (Ważne: jeżeli to aura mówi, byś robił, bo jeżeli nadaje ona stworkowi właściwość "kiedy coś to coś" to będzie to już dla właściciela stwora bonus).
Z equipami jest podobnie, ale możesz je w swojej turze najnormalniej w świecie przenieść z podkradzionej krity na jakąś swoją. Do tego czasu jednag zdradziecki potwór nadal z nich korzysta.

2. Jest nieblokowalny; Goblin Tunneler sprawdza warunek posiadania 2 lub mniej ataku w momencie wybierania celu i swojego rozpatrzenia - jeżeli cel spełnia warunki, to nie można jej blokować do końca tury i dalsze zmiany powera nie będą miały na to wpływu.
Tyle tylko, że musisz odczekać aż Tunnelerowa zdolność w pełni zadziała a dopiero później dopakować Kiln Fiend'a.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt wrz 02, 2011 6:02 pm

Jaki jest sens zagrywać tą kartą za 2U? Circular Logic. W dodatku zagrana za madness cost nie będzie też skontrowana.
Ostatnio zmieniony pt wrz 02, 2011 6:02 pm przez Reiatsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości