Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt wrz 02, 2011 6:33 pm

To nie jest stricte pytanie o działanie, ale odpowiedź jest bardzo prosta - zagrywanie z madnessa jest możliwe tylko w momencie discardowania karty. Możemy potrzebować kontry a nie mieć jak odrzucić karty i wtedy jedynym wyjściem jest zagrać Circular Logic z normalnego kosztu.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt wrz 02, 2011 9:50 pm

Zagrywam Chalice of the Void płace 2 many czyli po wejściu kontrowało by coś za 1. Czy mogę Chalice w tym wypadku skontrować Mental Misstep? Czy z racji że CMC Chalice wynosi stale 0, to nie mogę?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt wrz 02, 2011 10:40 pm

Reiatsu pisze:
Zagrywam Chalice of the Void płace 2 many czyli po wejściu kontrowało by coś za 1. Czy mogę Chalice w tym wypadku skontrować Mental Misstep? Czy z racji że CMC Chalice wynosi stale 0, to nie mogę?

Poza stosem X=0. Na stosie X wynosi tyle, ile zostało zdeklarowane przy rzucaniu. Chalice of the Void z X=1 ma CMC=2.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 04, 2011 5:55 pm

1. Czy Nimbus Maze da mi mane white or blue, jeżeli kontroluje np Glacial Fortress, Seachrome Coast, lub Sejiri Refuge?

2. Czy Glacial Fortress wejdzie do gry untapped jeżeli kontroluje np Sejiri Refuge, albo Seachrome Coast, albo Nimbus Maze?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 04, 2011 6:07 pm

1. Nie, bo w linii typów nie mają ani Plains ani Island; Nimbus Maze reaguje na basici, oraz landy takie jak Hallowed Fountain i Tundra (mają typy wpisane, zobacz sam).

2. Nie, z tego samego powodu co wyżej.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 04, 2011 8:04 pm

Mamy taka sytuacje:

Mam na stole Bloodchief Ascension z 3 counterkami, Mindcrank i Vampire Lacerator. Mam na sobie 4 poison countery.

Przeciwnik ma na stole Hand of the Praetors, Plague Stinger i Septic Rats. Atakuje mnie nimi. Bronie sie Laceratorem na HotP. Wchodzi mi wtedy 6 poisonow, a przeciwnikowi ginie HotP i odpala sie combo.

Kto wygral? Co dzieje sie szybciej? Szybciej naklada mi poisony czy odpala combo?
A moze jest remis? :)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 04, 2011 8:06 pm przez Shady, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 04, 2011 9:12 pm

Shady pisze:
Mamy taka sytuacje:

Mam na stole Bloodchief Ascension z 3 counterkami, Mindcrank i Vampire Lacerator. Mam na sobie 4 poison countery.

Przeciwnik ma na stole Hand of the Praetors, Plague Stinger i Septic Rats. Atakuje mnie nimi. Bronie sie Laceratorem na HotP. Wchodzi mi wtedy 6 poisonow, a przeciwnikowi ginie HotP i odpala sie combo.

Kto wygral? Co dzieje sie szybciej? Szybciej naklada mi poisony czy odpala combo?
A moze jest remis? :)

Combo wymaga wielokrotnego przekazania priority, a za każdym przekazaniem, sprawdza się, czy ktoś nie przegrał.

Ty pierwszy giniesz, zanim combo się zacznie.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 04, 2011 9:14 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn wrz 05, 2011 9:46 am

1. Mam na stole Grindstone i Painter's Servant. Wybieram kolor niebieski. I używam Grindstone. Rozumiem, że każda karta w library przeciwnika ma teraz dodatkowy kolor niebieski nawet landy i przeżuce mu całego decka tak?

2. Wyciągam Servanta. Czy przeciwnik może go strzelić za 3 strzałką zanim wybiorę kolor ? I kreatura mi spadnie

3. Wyciągam Servanta. Jego efekt działa nawet po zejściu na grave?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn wrz 05, 2011 1:33 pm

1. Tak, przewiniesz całe library.

2. Nie, nie może, wybór koloru to część wejścia Servanta na stół, dopiero kiedy określisz kolor to będzie na battlefieldzie i będzie mógł oberwać.

3. Nie, nie ma napisane, że to działa jak jest na cmentarzu, więc działa tylko jak jest na stole (tak jest ze wszystkim w sumie).
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn wrz 05, 2011 10:58 pm

Mam pytanie co do karty, która ma napisane "at the beginning of your upkeep, sacrifice a creature"...tzn, że jak się pojawi to w następnej turze poświęcam potworka, czy muszę poświęcać potworka co turę? jeśli tak to karta jest bezsensowna, bo co jeśli mi się potworki skończą..
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 06, 2011 12:11 am

W każdym swoim upkeepie poświęcasz kreaturę.

KArty tego typu nie są dobre w każdym decku, co nie znaczy że są bezsensowne czy słabe.
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 06, 2011 11:10 am

a jeśli mam krita 2/1 ze zdolnością infect? jak to działa? zaatakuję nim gracza i on dostaje tzw poison counters, a żeby przegrał musi mieć 10...w tym momencie ma już 2 i muszę zaatakować go jeszcze 4 razy, czy może chodzi o coś zupełnie innego?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 06, 2011 12:21 pm

Zasada z poison counterkami działa w ten sposób, że jeśli gracz posiada 10 bądź więcej poison counterków automatycznie przegrywa grę (na tej samej zasadzie jak by miał 0 hp). Kreatury z infectem nie zadają graczowi normalnych obrażeń (więc nie odejmują hp), lecz wbijają poison counterki w ilości równej ich atakowi. Jeśli więc kreatura jest 2/1 wystarczy 5 niezblokowanych obrażeń w gracza aby zabić go w skutek 10 poison counterków.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 06, 2011 2:49 pm

Torpor Orb - nie wiem czy dobrze rozumiem ta karte.

Jak mam na stole Torpor Orba, a przeciwnik ma na stole Soul Warden to nie bedzie dostawal zycie za wchodzace kreaturki?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 06, 2011 3:21 pm

Dokładnie tak. Z tym artefaktem na stole żadna zdolność typu "when comes in to play" nie zadziała.
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 06, 2011 8:09 pm

mam enchantment (Enslave)i jest na nim, że przejmuję kontrolę nad kritem rywala i jest dodatkowo: at the beginning of your upkeep, enchanted creature deals 1 damage to it's owner. Chodzi w tym przypadku o mnie - bo przejąłem kontrolę, czy o prawowitego właściciela, czyli rywala?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 06, 2011 9:15 pm

Owner to osoba której to jest karta.
Controller to osoba która sprawuje nad nią kontrolę w danym momencie w grze.

Czyli idzie o przeciwnika.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 9:28 am

Słowo generic na tej karcie Helm of Awakening oznacza tutaj colorless mane mniej czy każdy kolor many mniej, łącznie z bezkolorówką?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 9:33 am

Jak klikniesz w link który zrobiłeś poprzez otagowanie karty, to po prawo masz aktualny wording, w którym ładnie oznaczono, że chodzi o bezkolorową.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 9:52 am

Czytałem na kilku zagranicznych forach, że to jakieś dawne określenie "generic" i ludzie tam się spierali o to. Wolałem zapytać dla pewności :)
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 11:08 am

1 mój kolega zagrał kritem ze zdolnością - jeśli się go tapnie to tapuje wybranego krita...i on twierdzi, że tak zostaje...nie wiem, czy mogę go odtapować sobie przy najbliższej turze odtapowania?

2 czy może użyć takiej umiejętności jednocześnie atakując?
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 11:12 am

archiver42 pisze:
czy mogę go odtapować sobie przy najbliższej turze odtapowania?

Zależy co mówi karta, podaj nazwę karty, bo takie ogólniki do niczego nie prowadzą.
archiver42 pisze:
2 czy może użyć takiej umiejętności jednocześnie atakując?

Nie. Jak zatapuje kreaturę dla ability, to już nie będzie mógł jest tapnąć do ataku.
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 1:29 pm

Minister of Impediments
 
Awatar użytkownika
Kar Vastor
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: śr sie 20, 2008 11:59 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 1:36 pm

Obrazek
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 2:19 pm

Tapuje jednorazowo, w swoim untap stepie mozesz odtapowac kreature.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 5:40 pm

Jeżeli użyję tego spella Glimpse of Nature, a następnie zagram kolejnego Glimpsa, to po wejściu kreatury pociągnę 2 karty?
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 6:36 pm

Jeśli karta ma " destroy six creatures", a przeciwnik ma na stole powiedzmy 4 to co? muszę zabić też 2 swoje? a jeśli na stole łącznie jest mniej niż 6 to nie mogę użyć takiej karty?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 6:58 pm

Reiatsu pisze:
Jeżeli użyję tego spella Glimpse of Nature, a następnie zagram kolejnego Glimpsa, to po wejściu kreatury pociągnę 2 karty?

Zgodnie z moją wiedzą efekt się skumuluje i dociągniesz dwie karty za każdego creature spell'a.

archiver42 pisze:
Jeśli karta ma " destroy six creatures", a przeciwnik ma na stole powiedzmy 4 to co? muszę zabić też 2 swoje? a jeśli na stole łącznie jest mniej niż 6 to nie mogę użyć takiej karty?

Zapewne mówisz o Hex. Tak, musisz wycelować w dokładnie 6 stworów i koniec. Jeżeli nie ma 6 targetowalnych kritów na stole, Hex'a rzucić nie możesz.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 8:43 pm

Dodatkowo dopowiem, ze jesli na stole jest łącznie 6 kreatur i przeciwnik w odpowiedzi na rzucenie Hexa zdejmie jedną, Hex zostanie skontrowany przez zasady gry, poniewaz w chwili rozpatrzenia nie bylo 6 legalnych celów na battlefield. To samo dzieje się w przypadku kiedy przeciwnik da chwilowo shrouda albo inszą protekcję.
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 8:47 pm

Specu pisze:
Dodatkowo dopowiem, ze jesli na stole jest łącznie 6 kreatur i przeciwnik w odpowiedzi na rzucenie Hexa zdejmie jedną, Hex zostanie skontrowany przez zasady gry, poniewaz w chwili rozpatrzenia nie bylo 6 legalnych celów na battlefield. To samo dzieje się w przypadku kiedy przeciwnik da chwilowo shrouda albo inszą protekcję.


Gatherer pisze:
You must target six different creatures. If you can't, you can't cast Hex. If some of the creatures become illegal targets before the spell resolves, Hex will still destroy the rest of them.


Ja coś źle rozumiem, czy niezgodność jest? :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości