Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 10:50 pm

No rzeczywiscie... Niezgodnosc jest, ale chyba errata byla, bo z ówczesnej dwójki zapamietalem inaczej :P
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 07, 2011 10:55 pm

Specu pisze:
Dodatkowo dopowiem, ze jesli na stole jest łącznie 6 kreatur i przeciwnik w odpowiedzi na rzucenie Hexa zdejmie jedną, Hex zostanie skontrowany przez zasady gry, poniewaz w chwili rozpatrzenia nie bylo 6 legalnych celów na battlefield. To samo dzieje się w przypadku kiedy przeciwnik da chwilowo shrouda albo inszą protekcję.

Jak mówisz takie ciekawostki, to sprawdź zasady :P

Czar już na stosie zostaje skontrowany, jeśli nie ma żadnych legalnych celów przy resolve. Hex w twoim przypadku dalej ma legalne cele.

EDIT: tak to zawsze działało, od momentu wyjścia tej karty. Mówili o tym nawet w artykule poświęconym m.in. tej karcie :P
Ostatnio zmieniony śr wrz 07, 2011 11:11 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 08, 2011 9:56 pm

1 czy jeśli atakuję kritem 3/3 a kolega ma w polu dwie 1/1 to może zablokować dwoma na raz?
2 a jak na odwrót: on atakuje tymi dwoma 1/1 czy mogę zablokować tym 3/3?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw wrz 08, 2011 10:11 pm

Kreaturę atakującą można zblokować dowolną ilością dostępnych przez siebie odtapowanych kreatur, ale jedna kreatura może zablokować tylko jednego atakującego, chyba że jej umiejętność na to pozwala.
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob wrz 10, 2011 9:12 pm

http://magiccards.info/pc/en/79.html o co chodzi w tej karcie?
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob wrz 10, 2011 10:04 pm

Roiling Horror - P/T jest równe Twojemu życiu minus życie przeciwnika z największym życiem.
(przykład, masz 20 życia, przeciwnik ma 16. 20-16 = 4/4)

Suspend X - zamiast zagrywać ją z ręki, zagrywasz ją z suspendu. Czyli płacisz :X: :B: :B: :B: usuwasz ja z gry i kładziesz na ta kartę tyle time counterków ile wynosi :X: . :X: nie może być równy 0. (przykład, płacisz :3: :B: :B: :B:, usuwasz ją z gry i kładziesz na nią 3 time countery).

W każdym swoim upkeepie usuwasz z niej counterka, kiedy ostatni jest usunięty zagrywasz ja bez płacenia many. Dostaje ona haste.

Kiedy time counter jest z niej usuwany podczas gdy jest ona poza gra. wybrany gracz traci 1 życia , ty dostajesz 1 życia.
Ostatnio zmieniony sob wrz 10, 2011 10:11 pm przez Shady, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 5:08 pm

Agony Warp - musze wybrac czy kreaturka dostanie -3/-0 czy -0/-3?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 5:54 pm

Musisz wybrać stwora który dostanie -3/-0 a potem wybrać stwora który dostanie -0/-3. Dla obu efektów musisz wybrać cel, ale z powodu zapisu (jako dwa osobne efekty) możesz dwukrotnie wybrać tego samego krita.
Wybierałbyś jeden z dwóch efektów gdyby było "choose one - (...)"
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 7:35 pm

Przeciwnik zagrywa My Wish Is Your Command, moge przed tym zagrac instanty z reki czy nie?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 8:49 pm

Możesz rzucać instanty i zagrywać abilitki w odpowiedzi na Scheme. Kolejność będzie rozpatrzona jak przy normalnych kartach, zgodnie ze stosem.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 9:13 pm

W Archenemy karty Scheme odkrywa sie w upkeepie czy main'nie?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 9:38 pm

Na początku pierwszego main phase każdej tury.

Pełne info rulingowe tutaj:
http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... feature/91
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 10:03 pm

Obrazek czy to znaczy, że nie mogę zabić tej kreatury, bo za każdym razem kolega blokując moją (nawet silniejszą) cofa sobie ją do ręki?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 10:19 pm

tak
 
archiver42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 10:55 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 10:34 pm

to nawet jeśli moja kreatura ma 7/6 i jest silniejsza to ona ją blokuje, nie ginie i wraca do ręki chociaż powinna mieć 0/0?:D
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 10:47 pm

A po co zadawać dwa razy to samo pytanie?

Zephyr Spirit blokuje stwora.
Stwór ten staje się zablokowany a Spirit wraca na rękę.
Zablokowany w ten sposób krit nie zadaje obrażeń (chyba, że ma trample, wtedy wali pełne) w atakowanego gracza.

Zephy Spirit nie dostaje nigdy w walce obrażeń, więc nie zginie od nich.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz wrz 11, 2011 11:13 pm

Vozu pisze:
Zephy Spirit nie dostaje nigdy w walce obrażeń, więc nie zginie od nich.


Chyba ze coś zablokuje jego zdolnosc.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 13, 2011 10:11 am

1. Jeżeli mam na stole Cloud Key i wybrałem artefakty. To jak będę chciał zagrać Chalice of the void żeby kontrował spelle za 1 mana to zapłacę za Chalice (X X) 1?

2. Mam na stole Chalice wystawione za 2 mana czyli kontruje all za 1. Jeżeli dogram Cloud Key na artefakty i potem zagram Sensei's divining top to skontruje mi go?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 13, 2011 10:18 am

1. Tak. Jeśli chcesz, aby wszedł z jednym counterkiem, musisz zapłacić 2 many, natomiast Cloud Key utania to o 1, więc płacisz tylko 1 :)

2. t5ak, skontruje. Zmniejszenie kosztu zagrania nie zmienia jego Converted Mana Cost - nadal będzie wynosić 1 :)
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 13, 2011 6:51 pm

Mam na stole Bloodchief Ascension z 2 counterkami, zagrywam Volt Charge i celuje w kreaturke 1/1 i wybieram Ascezje zeby jej dolozyc counterka (proliferate).

Pytanie brzmi, czy Ascezja odrazu zabierze graczowi 2 life za to ze kreaturka spadla na cmentarz?
Nie wiem czy Proliferate w tym wypadku dziala w tym samym czasie czy dopiero po zadanym dmg przez Volt Charge.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 13, 2011 9:06 pm

Shady pisze:
Mam na stole Bloodchief Ascension z 2 counterkami, zagrywam Volt Charge i celuje w kreaturke 1/1 i wybieram Ascezje zeby jej dolozyc counterka (proliferate).

Pytanie brzmi, czy Ascezja odrazu zabierze graczowi 2 life za to ze kreaturka spadla na cmentarz?
Nie wiem czy Proliferate w tym wypadku dziala w tym samym czasie czy dopiero po zadanym dmg przez Volt Charge.

Proliferate działa po zadanym damage, co nie ma wpływu na to co się dzieje.
State based effects są sprawdzane dopiero po tym, jak czar skończy działać, więc Creature zejdzie do grobu już jak Ascention będzie miało 3 countery na sobie.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn wrz 19, 2011 10:03 pm

Czy abilitka Valakut, the Molten Pinnacle jest Activated Abilities?
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn wrz 19, 2011 10:33 pm

Powtórzmy to co jest mówione od dawien dawna :razz:

"Koszt: efekt" to activated ability.
"Whenever (efekt)" to triggered ability.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 20, 2011 12:42 am

Gralem z typkiem na tym programiku Cockatrice i mowilem mu ze to jest tigger a on sie klocic ze activated, pytal ludzi na glownym czacie i wszyscy tez twierdzili ze activated, dlatego wolalem sie upewnic :)
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt wrz 20, 2011 7:26 pm

Najprościej rozróżnić jest:
Jesli jest słówko "whenever" - jest to trigger
Jeśli jest "do something: bla bla bla" jest to zdolność aktywowana.
 
Awatar użytkownika
Reiatsu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:27 am

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 21, 2011 7:13 pm

Czy takimi landami jak Island (Collector's Edition/International Edition) czy też innymi tego typu, można legalnie grać na turniejach w zastępstwie za basic landy?

Karty te są normalnej wielkości, prostokątne bez zaokrąglonych krawędzi, a z tyłu maja złote obramowanie zamiast czarnego/białego. Dodatkowo napis Collector's Edition.

Mam możliwość odkupienia takich landów i chciałbym się upewnić czy mógłbym nimi potem grać. Z racji, że ich tył jest inny niż w przypadku normalnego landa, trzebaby stosować nieprzezroczyste protektory.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 21, 2011 7:25 pm

Nie można. Wszystko co złote to nielegalne :razz:
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 21, 2011 8:29 pm

Mam na stole Mimic Vat, jakas kreaturka zejdzie na cmentarz, usuwam ja z gry Mimic Vat'em. Nastepnie pod moja kontrola pojawia sie drugi Mimic Vat.

1. Gdy usune z gry kolejna kreaturke, drugim Mimic Vatem, to kreaturka usunieta przez pierwszego wraca do cmentarza?
2. Moge drugim Mimic Vatem polozyc kopie kreaturki usunietej przez pierwszego Mimica?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 21, 2011 9:37 pm

Shady pisze:
1. Gdy usune z gry kolejna kreaturke, drugim Mimic Vatem, to kreaturka usunieta przez pierwszego wraca do cmentarza?


Nie. Karty "wysłane" do strefy exile nie mają prawa powrotu na grave/battlefield/library/hand, chyba że karta która je exile'owała tak ma w umiejętności napisane.

Shady pisze:
2. Moge drugim Mimic Vatem polozyc kopie kreaturki usunietej przez pierwszego Mimica?


Imprint jest triggerem odnoszącym się do konkretnej karty (konkretnego Mimic Vata) oraz konkretnego celu (wskazana kreatura na grave), więc jeśli Mimic Vatem #1 exile'ujesz kreaturę X,, żaden inny Mimic Vat nie może wstawić kopii kreatury X na battlefield. Między innymi dlatego wśród graczy jest popularne podkładanie pod kartę z imprintem, karty imprintowanej.
 
Awatar użytkownika
Shady
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 387
Rejestracja: śr sie 18, 2010 3:38 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr wrz 21, 2011 10:40 pm

Specu pisze:
Shady pisze:
1. Gdy usune z gry kolejna kreaturke, drugim Mimic Vatem, to kreaturka usunieta przez pierwszego wraca do cmentarza?


Nie. Karty "wysłane" do strefy exile nie mają prawa powrotu na grave/battlefield/library/hand, chyba że karta która je exile'owała tak ma w umiejętności napisane.


Działanie Imprint:
Imprint — Whenever a nontoken creature dies, you may exile that card. If you do, return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard.


Trzymajac sie tego co tu pisze, gdy exiluje nastepna kreaturke, poprzednia usunieta przez Mimica wracam do cmentarza wlasciciela.
Wiec jesli drugi Mimic Vat exiluje kreaturke, to kreaturka usunieta przez pierwszego powinna wrocic.

Myslalem ze return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard odnosci sie do kazdego Mimica na stole.
Ostatnio zmieniony śr wrz 21, 2011 10:41 pm przez Shady, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości