Za oknem strasznie brzydka i ponura pogoda. Mgła przez którą nie widać nic prócz własnego czubka nosa, do tego co dziwne pada deszcz.
I w tak ponury dzień jak dziś (taki klimatyczny) od razu nasunął mi się kolejny temacik. A mianowicie ……..no właśnie mała zagadka(nie kojarzyć z tytułem ) co żyje we mgle, bagnie, mroku i w ogóle w samych okropieństwach?
Oczywiście ZOMBIE i o nich właśnie dziś będzie artykuł. Jakie decki z nich składamy, co warto jeszcze włożyć i jakie są techniki grania nimi. Jako że jestem fanem decków tribalowych i sam osobiście mam złożonego już „dziadka” Zombie chciał bym się z wami podzielić moimi spostrzeżeniami.
Dlaczego akurat zombiaki? Uważam że jako deck tribalowy ma najwięcej możliwości, są łatwe do opanowania i bardzo łatwo je przerobić na coś innego.
Żeby łatwiej i przyjemniej się czytało postanowiłem podzielić artykuł na trzy części.
Zacznijmy od opisu poszczególnych niektórych ważniejszych kart.
CZĘŚĆ „I” KARTY
LĄDY
W każdym decku podstawą są landy także i w deckach tribalowych, no może w mniejszym stopniu, ale ważne są.
NAPÓR
Kreatury które mają za zadanie bardzo szybko zajechać przeciwnika. Najszybciej jak to możliwe czasem nie zważając na obrażenia, które zadadzą tobie.
ZOMBIE DISCARD
Karty które pozwalają na wyrzucenie karty z ręki. Do różnych archetypów.
OFIARA
Karty pozwalające na poświęcenie własnego stworzenia aby dopakować inną. Typowe dla Zombiaków
GRABARZE
Jak na zombiaków przystało raczej nie umierają zbyt szybko……można zrobić przecież z nich RECYCLING
USUWANIE INNYCH KREATUR
Zombiaki przeznaczone to niszczenia innych stworzeń
REDUKTORZY ŻYCIA
Karty które mogą zmienić nasze i przeciwnika życie bezpośrednio.
BAŁAGAN NA RĘCE
Po prostu lekki cardadventage.
PRODUCENCI TOKENÓW
„Maszyny” produkujące hordy tokenów.
LORDOWIE
Lordowie Zombi dają wszystkim naszym zombie jakieś bonusy a ciekawostka to taka że wśród Lordów z decków tribalowych Lordów Zombie jest najwięcej.
KARTY WSPOMAGAJĄCE
Kopie kart które wspomagają nasz deck zombie.
I tym oto sposobem dobrnęliśmy do końca części pierwszej.
CZĘŚĆ „II” DECKI ARCHETYPY
Tak naprawdę istnieje mnóstwo archetypów na tworzenie decków opartych na zombiakach. Ja natomiast chciał bym pokazać kilka z nich (te co znam, miałem lub chciał bym mieć…)
ZOMBIE BRIDGE
// LANDS (18)
04 Bloodstained Mire
04 Blood Crypt
10 Swamp
// CREATURES (20)
04 Putrid Imp
04 Carrion Feeder
04 Festering Goblin
04 Gempalm Polluter
04 Undead Warchief
// SUPPORT (22)
04 Dark Ritual
04 Cabal Therapy
04 Zombie Infestation
04 Bridge from Below
04 Dread Return
02 Anger
ZOMBIES OF ROT
// LANDS (20)
03 Unholy Grotto
01 Urborg, Tomb of Yawgmoth
04 Barren Moor
12 Swamp
// CREATURES (20)
04 Carnophage
04 Sarcomancy
04 Maggot Carrier
04 Shepherd of Rot
04 Gempalm Polluter
// SUPPORT (20)
04 Dark Ritual
04 Duress
04 Night's Whisper
04 Terror
02 Kaervek's Spite
02 Consume Spirit
ZOMBIES DEFILED
/
/ LANDS (20)
04 Barren Moor
02 Unholy Grotto
01 Urborg, Tomb of Yawgmoth
13 Swamp
// CREATURES (20)
04 Putrid Imp
04 Twisted Abomination
04 Noxious Ghoul
04 Undead Warchief
04 Balthor the Defiled
// SUPPORT (20)
04 Duress
04 Exhume
04 Zombie Infestation
04 Buried Alive
04 Ghastly Demise
HEIR OF ZOMBIES
// LANDS (22)
01 Urborg, Tomb of Yawgmoth
03 Unholy Grotto
04 Barren Moor
14 Swamp
// CREATURES (24)
03 Carrion Feeder
04 Gravedigger
04 Twisted Abomination
04 Lord of the Undead
04 Korlash, Heir to Blackblade
03 Zombie Trailblazer
02 Fleshbag Marauder
// SUPPORT (14)
04 Duress
04 Nameless Inversion
03 Buried Alive
03 Corrupt
SUICIDAL ZOMBIES
// LANDS (21)
04 Bloodstained Mire
04 Mutavault
03 Urborg, Tomb of Yawgmoth
10 Swamp
// CREATURES (23)
04 Carnophage
04 Sarcomancy
04 Wretched Anurid
04 Rotting Giant
04 Gempalm Polluter
03 Zombie Master
// SUPPORT (16)
04 Dark Ritual
04 AEther Vial
04 Snuff Out
04 Sign in Blood
LORD OF THE ZOMBIES
// LANDS (22)
03 Unholy Grotto
02 Urborg, Tomb of Yawgmoth
17 Swamp
// CREATURES (30)
04 Carrion Feeder
04 Festering Goblin
04 Stromgald Crusader
04 Lord of the Undead
04 Undead Warchief
03 Gempalm Polluter
03 Zombie Master
02 Graveborn Muse
02 Fleshbag Marauder
// SUPPORT (08)
04 Duress
04 Nameless Inversion
ZOMBIE MADNESS
//LANDS (20)
03 Unholy Grotto
02 Urborg, Tomb of Yawgmoth
15 Swamps
// CREATURES (20)
04 Putrid Imp
04 Carrion Feeder
04 Skirk Ridge Exhumer
04 Grave Scrabbler
04 Brain Gorgers
// SUPPORT (20)
04 Dark Withering
04 Psychotic Episode
04 Call to the Netherworld
04 Dark Ritual
04 Zombie Infestation
GRIXIS ZOMBIES
//LANDS (20)
04 Crumbling Necropolis
04 Grixis Panorama
01 Island
04 Mountain
07 Swamp
// CREATURES (24)
01 Anathemancer
03 Dreadwing
04 Dregscape Zombie
04 Rotting Rats
04 Shambling Remains
04 Death Baron
04 Viscera Dragger
// SUPPORT (16)
04 Countersquall
04 Terminate
04 Blightning
04 Grixis Charm
Oczywiście są to tylko przykłady które są dosyć solidne ale wedle własnych potrzeb można je ulepszyć. Dodając lub ujmując niektóre z kart.
CZĘŚĆ „III” KILKA SŁÓW OD AUTORA
Uff i tym oto sposobem dobrnęliśmy to końca. Na zakończenie chciał bym jeszcze powiedzieć, że deck TRIBAL ZOMBIE daję naprawdę dużo fanu z gry. W turniejowym Legacy raczej nie grają chociaż testując niektóre z nich na internetowej grze gdzie nie ma żadnych ograniczeń co do składania innych deków dają sobie radę. Ba, z niektórymi TOP Deckami po prostu grają szablonowo i ciężko je zatrzymać (oczywiście są wyjątki).
Karty jakiej najbardziej się boję grając Zombiakami to Redlic of Progenitus i Chalice of the void .Bardzo potrafią nam zepsuć całą zabawę. Jak przypomnę sobie jeszcze jakąś inną to oczywiście podam.
Cały artykuł został „napisany” dzięki własnym obserwacją i dobrze zaopatrzonego zasobu Internetu (fora zagraniczne, strony tematyczne, statystyki, i wszelkiego rodzaju artykuły związane z MTG, tłumaczenia).
Ale nie powstał by napewno gdyby nie moja żona która ostatnimi czasy jest bardzo dla mnie wyrozumiała jeżeli chodzi o Forum i Magica któremu poświęcam dość sporo czasu.
Hmmm albo mam „jakieś chorubsko” o którym ja nie wiem a ona wie albo ………..?
Wolę się nie domyślać