Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Śmiertelnicy

pn paź 17, 2011 8:08 pm

Nazwa tematu b. ogólna, może przysłuży się do dyskusji o graniu w WoDa mortalami.

A moje pytanie brzmi - jak uodpornić postać na czary/dyscypliny/moce nadnaturali? Postać jest socjalna, kompletnie niebojowa, ma 7 Siły Woli, jest śmiertelnikiem. Potrzebuję meritów, które sprawią że będzie trudniej ścisnąć mnie czarami/dyscyplinami. Jak czytam np. wampira i widzę chore pule rzutów na np. majestat/koszmar to słabo to widzę.

Polterze, pomocy!
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1910
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

Śmiertelnicy

pn paź 17, 2011 11:08 pm

Patrząc na Twój awatar podchodzę do tematu dość ostrożnie :D

Ale ogólnie to mógłbyś się rozejrzeć za Hunter: the Vigil, albo jakimiś materiałami do niego. Jest tam zdaje się jakaś namiastka dopałek dla śmiertelników.

Co do kanonicznego "mortala" z podstawki, to będzie ciężko go jakoś "dopancerzyć", średnio rozgarnięty wampir z definicji zjada każdego wypasionego śmiertelnika na śniadanie (często dosłownie), przynajmniej w pojedynkę.

Wytłumacz się może trochę z tematu. Chcesz grać śmiertelnikiem w scenariuszu dla Reqiuem i w drużynie wampirów? Chcesz poprowadzić ludzkiej ekipie polowanie na czarownice (wampiry/wilkołaki/ niepotrzebne skreślić)? Włączyć ludzi do polityki Spokrewnionych? Czy tak sobie poteoretyzować?
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 12:53 am

Hmm, to głupio zabrzmi w tym dziale, ale cóż... Jakie macie podręczniki? Jeśli bazujecie na samych podstawkach, to sorry, ale Twój mortal leży i kwiczy (z dodatkami chyba też będzie ciężko, śmiertelni w nWoD po prostu tak mają). Jedyne co możesz zrobić, to ładować w Determinację i Opanowanie, ale nigdy nie pobijesz Spokrewnionego, który przyszedł sobie na rundkę Majestatu/Koszmaru/Dominacji. Ludzie są dla nich jak kukiełki i jest to rzecz, z którą powinieneś się pogodzić. Drugą opcją jest Supernatural Trait, ale w tym przypadku śmiertelnik przestaje być śmiertelnikiem, a nie o to chodzi. Nie znam dokładnie Huntera, być może są tam jakieś atuty. Wydaje mi się jednak, że jest tylko jeden atut, który bezpośrednio wspomaga odporności postaci. Utrudniał on duchom opętywanie BG i to wszystko. Tutaj masz spis wszystkich (chyba) atutów z nowego Świata Mroku. Jest to bardzo ogólny opis danej cechy, jej koszt i podręcznik, w którym możesz ją znaleźć.
 
Awatar użytkownika
shaman_tm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 541
Rejestracja: śr lis 05, 2008 2:41 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 9:36 am

No cóż... w starym WoD była jeszcze prawdziwa wiara: http://wiki.white-wolf.com/worldofdarkn ... True_faith

Ale jak piszą nie jest już obecna w nowym wcieleniu systemu. Ciekawe dlaczego? Zbyt przepakowana? ;)
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 11:05 am

shaman_tm pisze:
Ale jak piszą nie jest już obecna w nowym wcieleniu systemu. Ciekawe dlaczego? Zbyt przepakowana?


Nie, nWoD zrezygnował po prostu z ewidencji. Prawdziwa Wiara była jasnym wyznacznikiem tego, że gdzieś tam jest Bóg, lub cokolwiek innego mogącego się tak nazywać (co później i tak się okazywało tym Bogiem). White Wolf postanowił to odrzucić, gdy robili nowe wydanie systemu. Jasne, są istoty nadnaturalne (razem z całym dobrodziejstwem inwentarza), ale nie ma pewności, że świat ma taką, a nie inną genezę. Stary Świat Mroku miał by-the-book podstawy judeo-chrześcijańskie (Kain, Lilith, biblijne postaci i wydarzenia) i nie pozostawiał dużo pola do interpretacji - z miejsca kasując tym samym postnowoczesne i relatywistyczne fundamenty Maga: Wstąpienie.

Ciągle nie jest to opcja dla Kervyna, a ja nie widzę żadnej rzeczy, która mogłaby być przydatna w podpakowaniu śmiertelnika. To znaczy - widzę dużo takich rzeczy, ale one są z reguły nadnaturalne (tarcze Umysłu magów, fetysze Uratha, Uwarunkowanie przez wampira :razz: ). Goły śmiertelnik nic nie ma.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 11:18 am

Śmiertelnik z bonusami z nWoDowego Oczyma Duszy pozostaje śmiertelnikiem. Jest śmiertelnym czarownikiem/alchemikiem/whatever, ale nie zmienia podtypu, nie zmienia się jego stosunek do zostawania ghoulem, interakcji z magowskim paradoksem (nie wiem jak on tam w nWoDzie działa w sumie) i w ogóle.

Na kampanii nWampira jedynym śmiertelnikiem-graczem był właśnie taki czarownik. Nie był może odporny na moce ale znał jakieś rytuały które były poza zasięgiem wampirów, więc był przydatny więc wampiry go traktowały jak współudziałowca w spisku a nie jak bydło. Ale akurat gracz prowadził postać tak że ciągle irytował drużynę, nie reagował na straszenie pazurami i cierpliwe tłumaczenie kto tu rządzi a kto pomaga a nawet na wybicie paru zębów, więc ostatecznie drużynowe wampiry go zjadły - z ulgą ;)

Ogólnie, podstawowy zestaw odporności na moce to:
1. duża siła woli
2. wyczucie nadnaturalnego (zaleta)
3. śrutówka

Strzał z bliska ze śrutówki może nie zabije wszystkiego ale na pewno utrudni na chwilę koncentrację na mocach psychicznych :) Zaawansowany zestaw odporności na wampirze moce to:

1. duża siła woli
2. nie dopuszczenie do tego żeby jakiś wampir, wilkołak lub mag wiedział kim jesteś i gdzie jesteś jednocześnie

Głównym problemem w walce z nadnaturalami są moce psychiczne. Na szczęście elektronika jest na nie odporna. Np CKM naprowadzany detektorem ruchu jest odporny na niewidzialność, majestat i całą resztę tego syfu. Instalowaliśmy coś takiego na stojaczku, operator miał tylko jeden guzik - "nie strzelać!". Operator miał niecałą sekundę na wciśnięcie tego guzika, w innym przypadku CKM otwierał ogień wystrzeliwując wiadra kul fosforowych w miejsce gdzie wykrył ruch. Guzik (o ile ktoś w ogóle przy nim siedział) pozwalał na oszczędzenie swoich ludzi lub przypadkowych przechodniów.

Z banalniejszych rozwiązań, miny przeciwpiechotne też są odporne na moce psychiczne. Zraszacze przeciwpożarowe przerobione tak żeby zraszać benzyną - również. Skasowanie obszaru miotaczami ognia też. Mieszkanie w dobrze zamaskowanym i zabezpieczonym bunkrze i nie wychodzenie z niego chroni skutecznie przed większością ataków.

Najlepiej jednak mieć zaprzyjaźnione nadnaturale.
 
Kret69

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 11:30 am

Moze po prostu na potrzeby kampanii zrewidowac uklad sil i ustawic JEDNEGO nadnaturala na zespol graczy?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 12:08 pm

Problem polega na tym, że systemy są tak skalibrowane żeby promować drużynę nadnaturali. Układ wampir + grupa wiernych sług jest sensowny, klimatyczny i fajny, ale w podręczniku się za bardzo nie zdarza - trzeba by zrewidować nieco wampirzą społeczność.

Z magami jest łatwiej, mag to pod wieloma względami zwykły człowiek który ma zwykle problemy.
 
Kret69

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 12:47 pm

W tej sytuacji faktycznie - autor watku nie uodporni swojej postaci.

Pozostaje byc milym i zapewnic reszte, ze macie wspolne interesy i nie trzeba go dominowac.
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 12:56 pm

Patrząc na Twój awatar podchodzę do tematu dość ostrożnie :D

Avatar zmieniłem z okazji pewnej zabawnej akcji w dziale DnD, ten temat jest całkowicie na serio ;)
Wytłumacz się może trochę z tematu.

Gram w LARP-ie nWoDa, w którym roi się od magów/wampirów/wilkołaków, a ja gram śmiertelnikiem. Patrzenie na Świat Mroku z perspektywy mortala jest b. ciekawe i fabularnie postać jest świetna, ale czuję się tam jak ślepa owieczka wśród wilków i chciałbym to zmienić :P
To znaczy - widzę dużo takich rzeczy, ale one są z reguły nadnaturalne

Dokładnie. Szukałem opcji innych niż "poproś maga żeby...", "znajdź sobie wampira który wspomoże Cię poprzez..." czy też "stań się niskim magiem z Oczyma Duszy i wyczaruj sobie...".

Z banalniejszych rozwiązań, miny przeciwpiechotne też są odporne na moce psychiczne. Zraszacze przeciwpożarowe przerobione tak żeby zraszać benzyną - również. Skasowanie obszaru miotaczami ognia też. Mieszkanie w dobrze zamaskowanym i zabezpieczonym bunkrze i nie wychodzenie z niego chroni skutecznie przed większością ataków.

Jasne, ale rakiety/miotacze ognia/snajperzy/miny/CKM-y nie są rozwiązaniem mojego problemu ;) Chciałbym po prostu stworzyć postać wyrachowanego mortala, który ma jakieś szanse w potyczkach socjalnych z nadnaturalami. Który ma szansę na sytuację, w której poprawi krawat, spojrzy Ventrue w oczy i powie "ej, chyba coś Ci nie wychodzi".

Wiem że nWoD jest nastawiony na nadnaturali, i wcale nie dziwi mnie fakt że są duuużo potężniejsi od ludzi :razz: po prostu zastanawiam się, czy są jakieś meritsy które mnie wspomogą, to tyle.
 
Kret69

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 1:01 pm

Który ma szansę na sytuację, w której poprawi krawat, spojrzy Ventrue w oczy i powie "ej, chyba coś Ci nie wychodzi".

Po takim tekscie nikt nie ma szansy.

Raczej powie "Nie ma potrzeby konfrontacji - mamy wspolne interesy i chce tego tak samo, jak Pan".
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 1:08 pm

Przejaskrawione uogólnienie, postać nie jest ryzykantem ani idiotą :razz:

W sumie jedyny sensowny merit który znalazłem do tej pory to "Favoured weapon" z podstawki do Huntera - +2 do testów res+comp, gdy postać ma przy sobie swoją ulubioną broń.
 
Kret69

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 1:11 pm

A tak mi sie przypomnialo - czy nadnaturale moga wykryc, czy smiertelnik jest pod wplywem dominacji innego?

Bo jesli jestes JEDYNY w takiej ekipie to moze zgodnie z zasada "dziel i rzadz" - jeden Ci dokuczy, skarzysz sie innym?
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 1:16 pm

Mogą i to b. łatwo, umożliwia to już druga kropka Auspexu.

W tym temacie chciałbym się jednak skupić na rozwiązaniach stricte mechanicznych [mam PD-ki do wydania :P a w rozmowach sobie radzę ;)]
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 1:19 pm

Albiorix pisze:
Śmiertelnik z bonusami z nWoDowego Oczyma Duszy pozostaje śmiertelnikiem.


Ale żaden atut z Oczyma Duszy nie chroni przed mocami, które nie są zdolnościami parapsychicznymi. Bycie czarownikiem, czy psychotronikiem nic nie daje. Antypsionika, Niewierny Tomasz i Odporność Psychiczna działają tylko na atuty psychiczne, a Dyscypliny wampirów, Dary wilkołaków i Arkana magów ignorują je bez problemu.

Albiorix pisze:
Np CKM naprowadzany detektorem ruchu jest odporny na niewidzialność, majestat i całą resztę tego syfu. [...]Z banalniejszych rozwiązań, miny przeciwpiechotne też są odporne na moce psychiczne. Zraszacze przeciwpożarowe przerobione tak żeby zraszać benzyną - również. Skasowanie obszaru miotaczami ognia też. Mieszkanie w dobrze zamaskowanym i zabezpieczonym bunkrze i nie wychodzenie z niego chroni skutecznie przed większością ataków.


Nieźle, ale czy nie osiągnęliście tutaj wyżyny absurdu i groteski? Ponadto nie szukamy opcji dozbrajania się na maxa, tylko zwiększenia możliwości obronnych samej postaci. Takie zabawki działają głównie przeciwko Spokrewnionym, a i to nie zawsze (np. gość z Akceleracją po prostu zleje CKMa i szybko znajdzie się przy operatorze). Byle adept Sił i Materii rozwali je zanim zdążą zadziałać, a Dary Technologii nie są tak rzadkie wśród Władających Żelazem. Postać pozbawiona swoich zabawek leży i kwiczy, chodzi o atuty i kombinacje atrybutów z umiejętnościami.

[Szybka Edytka]
Oooo, spóźniłżem siem z pisaniem listu miłosnego.

Kervyn pisze:
Wiem że nWoD jest nastawiony na nadnaturali, i wcale nie dziwi mnie fakt że są duuużo potężniejsi od ludzi :razz: po prostu zastanawiam się, czy są jakieś meritsy które mnie wspomogą, to tyle.


Przyznam szczerze, że jedyną możliwość widzę tylko w atutach społecznych. jeśli twoja postać będzie po prostu dobrze powiązania, silna towarzysko i po prostu wpływowa, to manipulacja okaże się bardzo trudna. Byle Ventrue, czy Daeva nie zaryzykują zabawy w kiełbie-we-łbie, a ci poważniejsi może nawet nie będą tego potrzebować. Świadomy istnienia nadnaturalnego śmiertelnik z pieniędzmi, wpływami i możliwościami jest na tyle niebezpieczny, że:
a) usuwa się dziada z miejsca (jeśli jest to możliwe, co jest rzadkością przy wpływowych i świadomych mortalach),
b) nie próbuje się na nim różnych cudów (chyba że w najwyższej konieczności), bo jak się wrukwi to będą problemy, a wtedy:
c) usuwa się dziada i zaciska poślady w nadziei, że da się przetrwać konsekwencje.
Tak jak pisał Albiorix w przykładzie z czarownikiem - niech postać będzie ważniejsza, niż te x Punktów Krwi, o których wciąż myślą wampiry. Jeśli ma znajomości i powiązania, to może nawet być irytującym Księcia nerdem. Zbyt dużo szumu zrobiłoby jej zniknięcie.
 
Awatar użytkownika
Kervyn
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 89
Rejestracja: czw paź 07, 2004 4:04 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 1:25 pm

Dzięki Vukodlak - chyba po prostu nie ma meritów, których bym chciał - które bezpośrednio uodparniałyby mnie na majestat/dominację.
Zgadzam się w całej rozciągłości z ostatnią częścią Twojego posta - moje zasoby 5, status 3, sprzymierzeńcy 3, sprzymierzeńcy 3 będą musiały wystarczyć do fabularnego, pośredniego bronienia się ;)
Ostatnio zmieniony wt paź 18, 2011 1:26 pm przez Kervyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 1:28 pm

Na LARPie wszystko jest rozmyte i zależne w małym stopniu od mocy, w dużym - od grania :) Grałem kiedyś śmiertelnym ojcem młodziutkiej wampirzycy, która to w ramach szoku i kryzysu niedługo po przeistoczeniu przekazała mi wszystkie istotne informacje o wampirzym światku. Udało mi się nie tylko zabić jej wampirzego ojca ale i zostać na chwilę primogenem klanu Torreador (oWoD), potrząchać radą i postraszyć różne ważne wampiry i prawie prawie zorganizować sobie starego wampira chętnego zostać moim ojcem zanim ktoś zupełnie z czapy, mając mnie za kogoś totalnie innego, wysłał na mnie super przegiętego assamitę ;) Albo jakoś tak, nie pamiętam tego dokładnie. Moją jedyną magiczną "mocą" był kupiony od wiedźmy amulet przyćmiewający aurę (poniekąd przeklęty przedmiot wysysający powoli energię życiową - ale idealny do towarzystwa w którym wszyscy mają blade aury :).

Moje poprzednie doświadczenia z graniem na LARPie WoD śmiertelnikiem nie były takie dobre. Jako średniowieczny inkwizytor totalnie nie wiedziałem jak się znaleźć kiedy jako gracz wiem że WSZYSCY dookoła to wampiry i powinni iść prosto na stos a jako postać - nie wiem nic i mam prowadzić jakieś nieokreślone "śledztwo". W końcu sprawdzili czy nie mam pleców, zaprowadzili mnie w jakiś zaułek i zjedli :(

Co do zbrojeń -

Akurat byliśmy wtedy rządowymi łowcami wampirów więc nie szczypaliśmy się i nie bawiliśmy w jakieś rozmowy tylko prowadziliśmy śledztwo a po zlokalizowaniu potencjalnego leża potwora wysyłaliśmy tam oddział komandosów, moja postać zaś stanowiła wsparcie techniczne i organizowała różne niespodzianki na wypadek gdyby coś przez tych komandosów przelazło :)
Ostatnio zmieniony wt paź 18, 2011 1:54 pm przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 2:16 pm

Kervyn, to może ghoulizm popraktykuj?
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1910
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 4:29 pm

No... Jeżeli prowadzący nie zechce jakoś Cię poratować to leżysz. To taka pierwsza myśl, niekoniecznie prawdziwa, ale może być ciężko. Gdyby to ode mnie zależało to:
a) sypnąłbym takiej postaci punktami na starcie
b) spróbowałbym jakoś zniwelować chociaż tą nieszczęsną Dominację i podobne moce u innych (pewnie Magów?). Jakiś Deus Ex Machina, typu "metalowa płytka w głowie nie pozwala na kontrolę nad Twoim umysłem", albo narzucony z góry zakaz paradominacyjnych praktyk na tym konkretnym śmiertelniku.

Ghoulizm nie jest złym pomysłem, ale trochę psuje ideę grania "normalnym śmiertelnikiem", dla każdego coś miłego.

Poza tym jeśli to crossover trzech podstawowych nadnaturali to i tak będą wyłazić różne schodki i ciężko będzie zachować wspólny poziom rozgrywki.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 6:01 pm

Jeśli mamy crosover to mamy straszliwy pierdzielnik pod względem polityki i szachowania się mocy. Wystarczy więc żeby wampiry myślały że ten śmiertelnik jest ważny dla magów i nie wolno go ruszać a magowie że jest ważny dla wilkołaków i nie wolno go ruszać a wilkołaki że jest ważny dla wampirów i trzeba go zabi ... tzn nie wolno go ruszać :)
 
M0rt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: pt sty 25, 2008 2:23 pm

Re: Śmiertelnicy

wt paź 18, 2011 6:09 pm

Sposobem na wyrównanie szans może być Hunter: the Vigil. Są tam rozmaite sposoby na jakie takie wyrównanie szans między śmiertelnikami i nadnaturalami. Problem w tym, że po pierwsze gra ta nie została jeszcze wydana po polsku - nie śledzę specjalnie planów wydawniczych więc nie wiem czy kiedykolwiek zostanie - a po drugie wiele z owych sposobów jest nastawionych na działanie grupowe. Te zaś które nie są wymagają przynależności do tych czy innych grup.
 
Awatar użytkownika
Behalior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 219
Rejestracja: pt lut 11, 2005 6:06 pm

Re: Śmiertelnicy

śr paź 19, 2011 12:00 pm

Hehe ... to ja już widzę dzięki powyższym wypowiedziom dlaczego ten system upadł :razz:
 
Awatar użytkownika
NoOne3
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1910
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 4:42 pm

Śmiertelnicy

śr paź 19, 2011 8:55 pm

Który system? Ten dla mortali? Wampir? Mag? Wilkołak? Bo mówisz o jednym...
Czyżbym czuł przynętę na flejma?
Ostatnio zmieniony śr paź 19, 2011 8:56 pm przez NoOne3, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Behalior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 219
Rejestracja: pt lut 11, 2005 6:06 pm

Re: Śmiertelnicy

czw paź 20, 2011 9:08 am

Wszystkie ... co do flejmu to pewnie i tak z tego takowy wyjdzie ...

Porada dla użytkowników powyżej : Kervyn'a i wszystkich co się tak strasznie zaangazowali w ten wątek - c'mon Panowie, badźcie fair wobec siebie i innych - może i Wasze słowa to : "świat mroku" ale w sercach biją Wam lochy i smoki :razz:
 
Awatar użytkownika
Hajdamaka v.666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: wt mar 29, 2011 7:26 am

Re: Śmiertelnicy

czw paź 20, 2011 10:46 am

Porada dla użytkowników powyżej : Kervyn'a i wszystkich co się tak strasznie zaangazowali w ten wątek - c'mon Panowie, badźcie fair wobec siebie i innych - może i Wasze słowa to : "świat mroku" ale w sercach biją Wam lochy i smoki


Gdyz?

Ja, poza pomyslami Albiorixa, nie widze nic, co mogloby sugerowac prawdziwosc Twoich slow. "Panowie" bawia sie mechanika, ktora dostali od WW. Nie ma zadnych wytycznych, ktore twierdziliby, ze babranie sie w mechanice WoDu jest niekanoniczne lub sprzeczne z wizja autorow (c'mon, Behalior, w podstawce podano nawet obrazenia od uderzenia samochodu).

Nie badz kolejnym Dobrym Wujkiem z Workiem Porad (TM). Polter ma juz ich wystarczajaco duzo.
Ostatnio zmieniony czw paź 20, 2011 10:47 am przez Hajdamaka v.666, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Śmiertelnicy

czw paź 20, 2011 11:06 am

W D&D nie ma takich zabaw o jakich mówię :) Jest praktycznie niemożliwe, żeby postać dużo słabsza (niskopoziomowa), zmontowała sobie pole minowe czy bombkę paliwową która (jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem) zmiecie nawet dużo silniejszą postać. Bo w D&D takie sprzęty będą kosztować miliony złotych monet i będą zupełnie poza zasięgiem niskopoziomowych postaci (tu - śmiertelnik) a za to zupełnie dostępne wysokopoziomowym postaciom (tu - wampir na którego polujemy). Nie ma też opcji że łowca wezwie wsparcie 20 komandosów - bo w D&D zanim postać dorobi się tylu pomocników według tabelki, to już dawno sama będzie zjadać wampiry na śniadanie.
W D&D nie ma też za bardzo opcji siedzenia w bunkrze i prowadzenia intryg przez telefon :)

Więc moje propozycje są bardzo typowo WoDowe. Opcja walki z potężniejszymi postaciami bez żadnych specjalnych mocy, za pomocą samej technologii, pułapek, pieniędzy i wpływów, to zjawisko normalne dla systemu kropkowego i niemal nie do pomyślenia w systemie poziomowym :)

A że mowa o brutalnych walkach z użyciem broni ciężkiej? No cóż, rządowi łowcy nie mają opcji wykończyć wampira snując intrygi rozpisane na dekady i brylując na salonach. Oni jeśli już znajdą te salony, to sprawiają, że następuje w nich "wybuch gazu" albo "dramatyczna akcja przeciw terrorystom" :) Co nie zmienia faktu, że walka to zwykle pięciominutowe zwieńczenie kilku sesji śledztwa i właściwie nie ma mowy o walce - albo wszystko idzie zgodnie z planem i zaskoczony nadnatural ginie zanim odpali jakieś moce, albo coś idzie niezgodnie z planem i giną łowcy.
Ostatnio zmieniony czw paź 20, 2011 11:10 am przez Albiorix, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Hajdamaka v.666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: wt mar 29, 2011 7:26 am

Re: Śmiertelnicy

czw paź 20, 2011 11:23 am

Albiorix, tu wychodzi moja slaba znajomosc mechaniki d20 :) (pare razy przekartkowalem Modern, raz stworzylem postac do DeD 3.5).

Sorry :)
 
Awatar użytkownika
Behalior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 219
Rejestracja: pt lut 11, 2005 6:06 pm

Śmiertelnicy

czw paź 20, 2011 12:10 pm

Hajdamaka v.666 pisze:
Dobrym Wujkiem z Workiem Porad (TM)


A mogę być tylko Wujkiem z Workiem? Ale tak na serio to nie mam zamiaru bo nie będę tutaj żadnych porad pisać :wink: , nie wiem po co wyciągać jakieś twierdzenia o kanoniczności (bądź jej braku). Uważam po prostu ,że podejście typu :

- ej ludzie jak zabić wampira?
- spoko stary, damy radę, wrzuć se maxa na siłkę i wytrzymkę a nastepnie atut kung-fu na 5 krop i ... (blablablabla).

Ludzie ... gracie w RPG czy robicie poradnik jak zrobić Smitera Paladyna do Diablo 2?
 
Awatar użytkownika
Hajdamaka v.666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: wt mar 29, 2011 7:26 am

Re: Śmiertelnicy

czw paź 20, 2011 12:36 pm

Porada dla użytkowników powyżej :


Ale tak na serio to nie mam zamiaru bo nie będę tutaj żadnych porad pisać


Ratuje Cie tylko uzycie w drugim zacytowanym fragmencie Twojej wypowiedzi czasu przyszlego...
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Śmiertelnicy

czw paź 20, 2011 2:50 pm

C'mon Panowie, rozmawiacie ze starym trollem, który ma problem z każdą osobą, która nie gra tak jak on. Rzuca DeDekami jak epitetami, odwołuje się do idei Świata Mroku i wytyka innym używanie mechaniki. To tak cholernie przypomina mi elitarnych ćwoków z PEŚM, że aż nie mogę w to uwierzyć i sądzę (mam głęboką nadzieję), że facet po prostu robi sobie jaja i bawi się waszym kosztem. Chce się wam dyskutować z takim typem?

Gdyby miał krztynę dobrej woli, to by się rozejrzał i wiedziałby, że w tym wątku były osoby, które mechaniki w WoD za bardzo nie stosują. Po prostu autor wątku tak widzi tą grę, więc należy mu odpowiedzieć mechanicznie, a nie walić głodne kawałki o "D&D w sercach", combach na Smiter Paladin i nawracać na jedyną-słuszną-dobrą drogę.

Baj de łej - gdzie ta obiecana recka miernego Signs of the Moon, która miała wyrwać ludzi z butów? Mały bobas nie pozwala na jej spisanie i opublikowanie na blogu, prawda? Ale na trollowanie i płytkie komenty już tak, hm?

Wrzucić gościa na ignore i po problemie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość