Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr sie 17, 2011 8:36 am

Gwjazdor pisze:
Cytat z Podręcznika Gracza 3.5: "Druidzi - podobnie jak kapłani - posługują się zaklęciami objawień, z których większość zawdzięczają jednakże potędze natury, a nie bóstwom".
Forumowicz pisze:
Ale pomyśl, dlaczego chaotyczni źli druidzi nie otrzymują czarów?
. Kolejny: "Druidzi starają się żyć w zgodzie z niezmienną obojętnością natury, dlatego też powinni zrezygnować z wszelkich namiętności. A to oznacza, że przynajmniej na jedneo osi (chaos-praworządność lub dobro-zło) muszą być neutralni".

Jak widzimy, bóstwo ma przysłowiowe g.... do gadania jeśli chodzi o zsyłanie czarów druidom - ci mają je od samej siły natury. A charakter neutralny to fanaberia samych druidów a nie bóstw, które (...) gadania. Ba, druid chyba nawet nie musi mieć obowiązkowo żadnego bóstwa opiekuńczego, choć tego akurat pewien nie jestem :razz:.


Cytat Opis świata Faerun. Strona 24
"Druidzi Faerunu - podobnie jak kapłani - mogą korzystać z czarów dzięki mocy bóstwa opiekuńczego, zawsze związanego z naturą lub zwierzęciem. "

Jak widzimy Druidzi Faerunu jak mają w G... swoje bóstwa to czarów nie mają. ;] I Druid w Faerunie MUSI mieć bóstwo opiekuńcze. To zasada świata, nadrzędna względem tych z podręcznika gracza. Co do charakteru nie znalazłem także nigdzie napisu że druidzi mają inne zasady co do charakteru jak te z podręcznika gracza więc raczej pozostają.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

śr sie 17, 2011 10:43 am

Bortasz pisze:
Cytat Opis świata Faerun. Strona 24 "Druidzi Faerunu - podobnie jak kapłani - mogą korzystać z czarów dzięki mocy bóstwa opiekuńczego, zawsze związanego z naturą lub zwierzęciem. "Jak widzimy Druidzi Faerunu jak mają w G... swoje bóstwa to czarów nie mają. ;] I Druid w Faerunie MUSI mieć bóstwo opiekuńcze. To zasada świata, nadrzędna względem tych z podręcznika gracza.
Tak więc masz rację. Muszą wyznawać bóstwo, i nie mogą mu podpadać. Jednakże nie musi to bóstwo mieć neutralnego charakteru, a druid który ma taki sam charakter jak to nie-neutralne bóstwo nie ma swoich mocy - co wynika ze złamania tych całych przysiąg druidzkich itd, a nie z focha które strzeliło bóstwo.
 
Awatar użytkownika
Forumowicz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: śr cze 02, 2010 5:41 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr sie 17, 2011 11:52 am

Rzeczywiście trochę się zapędziłem, mój błąd :stupid: , ale wiedziałem, że gdzieś jest napisane, że druidzi mają moc od bóstw. Co prawda nie wiedziałem, że to tylko w Faerunie...
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt sie 19, 2011 11:02 pm

Czy elf w trakcie tej swojej 4 godzinnej medytacji (głębokiego transu) jest świadomy otoczenia? Czy to mechanicznie jest po prostu 4 godzinny sen w innej pozycji, i dalej ma karę -10 do Listen itd itp?
 
Awatar użytkownika
jakkubus
Moderator blogów i komentarzy
Moderator blogów i komentarzy
Posty: 51
Rejestracja: czw maja 05, 2011 10:39 am

Pytania o mechanikę

sob sie 20, 2011 10:09 pm

Podręcznik Gracza pisze:
Elfy nie śpią w ten sam sposób co członkowieinnych typowych ras - codziennie medytują wpadając w głęboki trans na cztery godziny.

Skoro trans jest głęboki to chyba mechanicznie po prostu śpi, tyle że krócej.

A swoją drogą czy elf, który dostanie pałą w łeb zapada w trans?
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

sob sie 20, 2011 11:42 pm

jakkubus pisze:
A swoją drogą czy elf, który dostanie pałą w łeb zapada w trans?

Jeśli pytanie brzmi: "czy trans elfa jest tym samym co brak przytomności" - to nie.

Co do tego cytatu to właśnie nie wiem, nie jest to napisane nigdzie w mechanice, w SRD też nie znalazłem ani słowa o tym, jedynie taki fluffowy tekst w opisie fabularnym...
Ostatnio zmieniony sob sie 20, 2011 11:43 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

ndz sie 21, 2011 8:31 pm

Utrata prytomnośi to nie jest sen. Elf normalnie traci przytomność jak człowiek, czy krasnolud.
Co do snu, to sen jest trans jest traktowany jak sen, z tym że krótszy.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

czw wrz 01, 2011 5:00 pm

Wiem że pytanie wygląda na głupie i bardziej pasowałoby do działu humor (gdyby był) ale... Trolle posiadają regenerację, która pozwala na to, by utracona część ciała odrosła w 3k6 mninut. Pytanie brzmi: jak obetniemy trollowi głowę, to w starym cielsku odrasta głowa (i przez ten czas lata jak zombie bez głowy), czy może do odciętej głowy dorasta nowy troll, a raczej jego brakująca reszta? :razz:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

czw wrz 01, 2011 5:45 pm

Zakłada się, że to kończyna odrasta lub głowa. Zatem odrasta ta część, która została odcięta od korpusu, a nie korpus.

W przypadku braku głowy, to bym uznał, że leży nieprzytomny, aż mu ta głowa nie odrośnie.

Nie wiem, czy to gdziekolwiek jest napisane, może kiedyś w FAQ zadano takie pytanie. Nie sądzę byś znalazł odpowiedź na to pytanie w jakimś podręczniku.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt wrz 02, 2011 9:11 am

Podobnie jak Klebern nie spotkałem się z podręcznikowym rozwiązaniem tej kwestii, ale pamiętam, że w którejś z dedekowych powieści w tego typu sytuacji odrastały głowy. Nie jest to oczywiście źródło mechaniczne, ale przy braku takowych może się nadać.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

pt wrz 02, 2011 10:01 am

Jeśli dobrze pamiętam, to na stronie wizardów w cyklu "Sage Advice" lub "Ask Sage", nie pamiętam dokładnie, było podane, że troll odrasta z największej części, pozostałe stają się niefunkcjonalne.
 
Badariel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 1:21 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn wrz 05, 2011 1:28 pm

Witam mam małe pytanko odnośnie jak oblicza się sumę premii ataku?? w rubryce broń jest miejsce żeby tam wpisać to ale ja nie mogę znaleźć nigdzie podręczniku (ed.3.5) gdzie to jest opisane :p
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Pytania o mechanikę

pn wrz 05, 2011 1:35 pm

jak podaje na SRD:

Your attack bonus with a melee weapon is:

Base attack bonus + Strength modifier + size modifier

With a ranged weapon, your attack bonus is:

Base attack bonus + Dexterity modifier + size modifier + range penalty


więc suma premii do ataku to: twój bazowy atak (zależny od klasy postaci) + modyfikator z S lub ZR + modyfikator z rozmiaru (dla istot średnich jak ludzie wynosi on 0) + modyfikatory z magi (umagicznienia broni lub czary)

W rozdziale Walka w podręczniku podstawowym jest to wyjaśnione.
Lub tutaj: http://www.d20srd.org/srd/combat/combat ... attackRoll
 
Beerver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 28, 2008 7:52 pm

Pytania o mechanikę

pn wrz 19, 2011 9:53 pm

Jak działa atut Wounding spell z Lost Empires of Faerun w połączeniu z czarem magic missile? Czy efekt działa osobno na każdy pocisk czy tylko na czar ogółem? Jeśli tylko na czar, to jak wygląda to przy celowaniu w wielu przeciwników?
 
Azael Yavodil
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 14, 2008 11:42 am

Re: Pytania o mechanikę

śr wrz 21, 2011 12:01 pm

Podpinam się do pytania Beervera +
Są takie trzy atuty: terrifying strike, sickening strike i venomous strike. Wszystkie działają w sneak attacku i za pewne profity nakazują odrzucenie 1k6. Czy jeśli moja postać ma tylko +3k6 sneaków to może użyć trzech atutów naraz w akcji zaskoczenia nie zadając obrażeń od sneaków? :razz:
 
Beerver
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 28, 2008 7:52 pm

Pytania o mechanikę

śr wrz 21, 2011 2:05 pm

Azael Yavodil, zgodnie z zasadami Ambush feats musisz zadać przynajmniej 1k6 dodatkowych obrażeń.
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: Pytania o mechanikę

śr paź 19, 2011 11:55 am

Pytanie może głupie i oczywiste, ale jako że nie mam przy sobie na stancji podręcznika gracza do 3.5, muszę je zadać, aby poznać odpowiedź.

A zatem : jak wyglądała kwestia umiejętności klasowych i międzyklasowych w przypadku wieloklasowości? Jeżeli jakaś umiejętność jest klasowa dla jednej z klas w buildzie, to pozostaje klasowa dla postaci nawet gdy awansuję w innej, dla której normalnie byłaby międzyklasowa czy też jest w takiej sytuacji międzyklasowa?

Dla przykładu, który jest powodem pytania : chcę w buildzie docelowo wziąć klasę prestiżową trapsmith; wymaga ona m.in. 8 rang otwierania zamków; chciałem trapsmitha zrobić na scoucie, jednakże dla niego otwieranie zamków jest międzyklasowe; czy jeśli najpierw wezmę poziom łotrzyka, to czy potem, biorąc poziomy scouta, otwieranie zamków nadal będzie klasowe (dla łotrzyka jest) czy też będzie traktowane jako międzyklasowe?

EDIT - i może od razu jeszcze pytanka :
2) czy tropiciele, którzy otrzymują zaklęcia, muszą wybrać bóstwo opiekuńcze, które zsyła im czary, czy też otrzymują je ot tak, od natury? I, jeśli wybierają bóstwo, czy są związani listą bóstw natury, obowiązującą druidów?

3) kapłanem bóstwa rasowego musi być generalnie przedstawiciel danej rasy; jeżeli bóstwo natury pochodzi z panteonu rasowego, to czy druidem danego bóstwa może być jedynie przedstawiciel danej rasy czy też w przypadku druidów nie ma podobnego ograniczenia (dla przykładu : bóstwo natury Tharr Harr - jakkolwiek się to pisze :razz: - pochodzi z panteonu krasnoludzkiego; czy druidem Tharra może być tylko krasnolud czy druid dowolnej rasy?)
Ostatnio zmieniony śr paź 19, 2011 12:00 pm przez Deithwen_Addan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

śr paź 19, 2011 12:14 pm

Ad 1. Umiejętność wciąż będzie międzyklasowa, czyli dalej będziesz musiał wydać 2 pkt. umiejętności na każdą rangę ale maksymalna ilość rang w niej zwiększa się do poziom+3, jak przy klasowych.

Ad 2. W FR raczej tak.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

śr paź 19, 2011 1:57 pm

Deithwen_Addan pisze:
2) czy tropiciele, którzy otrzymują zaklęcia, muszą wybrać bóstwo opiekuńcze, które zsyła im czary, czy też otrzymują je ot tak, od natury? I, jeśli wybierają bóstwo, czy są związani listą bóstw natury, obowiązującą druidów?
W FR zdecydowanie tak (czyli muszą wybrać bóstwo i musi być takie jak dla druidów, inaczej nici z czarowania).
Deithwen_Addan pisze:
3) kapłanem bóstwa rasowego musi być generalnie przedstawiciel danej rasy; jeżeli bóstwo natury pochodzi z panteonu rasowego, to czy druidem danego bóstwa może być jedynie przedstawiciel danej rasy czy też w przypadku druidów nie ma podobnego ograniczenia (dla przykładu : bóstwo natury Tharr Harr - jakkolwiek się to pisze :razz: - pochodzi z panteonu krasnoludzkiego; czy druidem Tharra może być tylko krasnolud czy druid dowolnej rasy?)
Jeśli przy opisie bóstwa nie ma wzmianki, że może być inaczej, to nie. No chyba, że się to fabularnie uzasadni.
 
MotherYenova
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 27, 2011 5:33 pm

wieloklasowość

czw paź 27, 2011 6:33 pm

Mam pytanie odnośnie wieloklasowości... jak to jest z wspólnymi umiejętnościami dla klas? jak chce sobie zrobić multipostać tropiciel/kapłan i mam u tropiciela leczenie i nasłuchiwanie
i kapłan też ma te dwie umki... czyli mam dodać rangi tych umiejętności do siebie czy co? Bo nie rozumiem tego

Przeniosłem do odpowiedniego tematu.
Pozdrawiam
Klebern
Ostatnio zmieniony pt paź 28, 2011 9:36 am przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

pt paź 28, 2011 6:40 pm

Widzę, że chyba nie czujesz idei multiklasowania.
Za każdym razem, kiedy twoja postać awansuje na wyższy poziom, możesz ten poziom wziąć w dowolnej klasie podstawowej (której wymagania charakteru spełniasz) lub w prestiżówce, której wymagania spełniasz.
Na każdym nowym poziomie zdobywasz pewną ilość punktów umiejętności, zależną od klasy (np. łotrzyk dostaje 8+int a kapłan 2+int) i kupujesz za nie rangi w umiejętnościach. Jeśli jakaś umiejętność jest klasowa dla klasy, w której aktualnie awansujesz, to za jeden punkt kupujesz 1 rangę. Jeśli jest nieklasowa - wtedy wydajesz 2 punkty za rangę.
Natomiast jeśli jakaś umiejętność jest klasowa dla którejkolwiek z twoich klas, wtedy maksymalna ilość rang, którą możesz w niej posiadać wynosi 3+poziom.
 
Shine_lobo

Re: Pytania o mechanikę

pt lis 04, 2011 9:22 am

Witam.
Zakładając, że przeciwnik ma AC18 oraz że moja postać ma bonus do ataku..np +1 oraz, że rozmaite featy lub/i magiczna broń sprawia że broń zadaje trafienia krytyczne w przedziale 15-20 - czy po wyrzuceniu na kości 15 (+1) trafiam przeciwnika krytycznie (po potwierdzeniu drugim rzutem oczywiście)?

Gracz zadał mi to pytanie i zgłupiałem szczerze mówiąc.
Przeciwnik ma AC 18 więc teoretycznie rzut + bab nie spełnił warunków trafienia ale z drugiej strony broń zadaje krytyki już od 15tki. ossssochodzi?
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Pytania o mechanikę

pt lis 04, 2011 12:58 pm

Z tego co wiem, w obu przypadkach, czyli przy rzucie na trafienie i na potwierdzenie krytyka musisz przebić KP przeciwnika. Ew. wyrzucić naturalną 20, jeśli grasz z zasadą automatycznego trafienia na 20.
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt lis 04, 2011 1:14 pm

Ja zawsze grałem, że jeśli na kości wyrzucisz wartość z przedziału krytyka to trafiasz, ale przy potwierdzeniu musisz przebić KP.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

pt lis 04, 2011 1:47 pm

Automatyczne trafienie jest tylko przy wyrzuceniu 20 na kości. Zakres trafienia krytycznego nie ma tu nic do rzeczy.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt lis 04, 2011 4:57 pm

Shine_lobo pisze:
Zakładając, że przeciwnik ma AC18 oraz że moja postać ma bonus do ataku..np +1 oraz, że rozmaite featy lub/i magiczna broń sprawia że broń zadaje trafienia krytyczne w przedziale 15-20 - czy po wyrzuceniu na kości 15 (+1) trafiam przeciwnika krytycznie (po potwierdzeniu drugim rzutem oczywiście)?

Nie. KP wynosi 18, a wyrzucając 15 nie trafiasz go - więc nie ma mowy o trafieniu krytycznym, skoro nie wystąpiło nawet zwykłe.
Dagome pisze:
Ja zawsze grałem, że jeśli na kości wyrzucisz wartość z przedziału krytyka to trafiasz, ale przy potwierdzeniu musisz przebić KP
To źle grałeś (chyba, że to świadomie i celowo wprowadzony wariant).
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Pytania o mechanikę

ndz lis 13, 2011 11:40 am

Czy w D&D istnieją oficjalne zasady targowania się?
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz lis 13, 2011 12:13 pm

Przy użyciu umiejętności Szacowanie można trochę wpłynąć na ceny przedmiotów, ale rozbudowanej mechaniki targowania nie widziałem.
 
Matis99
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1112
Rejestracja: pt mar 25, 2005 7:32 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz lis 13, 2011 12:16 pm

Radnon pisze:
Przy użyciu umiejętności Szacowanie można trochę wpłynąć na ceny przedmiotów, ale rozbudowanej mechaniki targowania nie widziałem.


Z tego co czytałem opis appraise, to tam jest tylko wycena? Czy jakiś podręcznik rozszerzył zakres tej umiejętności? Byłem pewny, że targowanie się będzie pod bluff albo diplomacy, a teraz jestem w kropce...
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4466
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz lis 13, 2011 2:54 pm

Rzeczywiście przy opisie Szacowania nie ma nic na temat wpływania na cenę (wcześniej pisałem z pamięci więc przepraszam za wprowadzenie w błąd). Jestem jednak pewien, że gdzieś widziałem zasady, które pozwalały przy pomocy tej umiejętności podnosić/obniżać cenę (o 10 albo 20%) towarów. Może było to w DMG 2, w którym zawarte były jakieś zasady dotyczące ekonomii.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości