wicuz pisze:Dzięki teraz już wiem na czym stoję
teraz przeszukałem swoje karty i mam takie coś
Rimewind Cryomancer Tylko nie rozumiem zbytnio tego "play this ability only if you control four or more snow permanents (
Mana abilities can't be targeted.)"
No i mam jeszcze to
Detainment Spell
Przytoczony tekst oznacza: "Możesz zagrać tę zdolność tylko wtedy, gdy kontrolujesz cztery lub więcej snow permanenty (
Zdolności dające manę nie mogą być celem.)". Permanenty śnieżne (czyli snow) to takie, które mają przy typie jeszcze nazwę "snow", a znaleźć takie można chociażby w dodatkach Ice Age czy Coldsnapie. Są to np.
Rimefeather Owl czy
Snow-Covered Island. Pełna lista - [url]http://gatherer.wizards.com/Pages/Search/Default.aspx?action=advanced&type=+[%22Snow%22][/url]
Cała zdolność kontruje daną zdolność aktywowaną za wyjątkiem oczywiście tych "mana abilities", czyli zdolności przyznających manę (np. na
Birds of Paradise).
Detainment Spell natomiast to aura, którą można rzucić na stwora. Sprawia ona, że zdolności aktywowane danego stwora nie mogą być aktywowane (czyli zagrywane), a za
możesz przenieść tę aurę na innego stwora w grze. Jeśli problem jest w tym, co to jest zdolność aktywowana - najprościej rzecz biorąc jest to zdolność na karcie, która jest zapisana następująco:
[koszt] : [efekt]
Na przykład:
,
: Destroy target creature.
Mam jeszcze 1 pytanie czym różni się "Counter target creature spell" od "Counter target spell" mam swoje podejrzenia ale wole się upewnic
"Counter target spell" jest bardziej ogólne - kontrujesz dane zagrane zaklęcie (niezależnie jakie - warto jednak pamiętać, że ląd nie jest spellem). W przypadku "creature spell" możesz kontrować tylko zagrywane stwory - tak, zanim wejdą one na stół, są spellami na stosie.
Jeszcze jedna prośba - staraj się korzystać z opcji "edytuj", nie pisz dwóch postów pod sobą
Pozdrawiam