pn wrz 22, 2008 7:47 pm
Wybrańcy Shar to mroczne istoty spowite zasłoną tajemniczości. Shar wybiera na swych Wybrańców istoty, które przyczyniły się do wykonania zadania danego jej Kościołowi. Najczęściej Wybrańcami zostają osoby, które zabiją wysoką rangą kapłana Selune, albo w inny sposób pomogą Kościołowi. Wybrańcy to często arcykapłani w świątyniach znajdujących się w takich metropoliach jak Neverwinter czy Silverymoon. Powszechnie wiadomo o 3 przebywających w Faerunie Wybrańcach Shar, lecz kto wie ilu jeszcze ich jest w szeregach Kościoła Pani Utraty. Wybrańcy umieją posługiwać się Cienistym Splotem lepiej niż najpotężniejsi Adepci Cienia, którzy przy nich wyglądają jak małe gnomy. Dość często Wybrańcy eliminują poszczególne osoby korzystające z Cienistego Splotu, które nie wyznają Shar. Często Wybrańcy to zabójcy i agenci Kościoła Pani Utraty, którzy z niewielką dokładnością i precyzją usuwają zawadzające osoby. Wybrańcy to często wieloklasowi kapłani/adepci cienia. Znajome wśród nich są także profesje Sługi Bożego, Hierofanta, Agenta Kościoła, Mistycznego Wyznawcy i Rycerza Wiary. Po zabiciu Ibrandula przez Shar, wiele podziemnych istot zaczeł czcić Shar, a wiadomo o przynajmniej 1 jednym podziemnym stworzeniu, które zostało Wybrańcem Pani Nocy, za sprawą jakiegoś plugawego czynu, którego się dopuściło.
Tworzenie Wybrańca Shar
Szablon Wybrańca Shar można nałożyć na dowolnego humanoida, humanoida-potwora i przybysza. Aby zostać Wybrańcem Shar, postać musiała pomóc Kościołowi w wymagajacej misji i przejść Rytuał Utraty. Wybraniec Shar używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych z wyjątkiem tych poniżej:
Ataki specjalne: Wybraniec Shar zachowuje wszystkie ataki specjalne i zyskuje następujące:
Dodatkowa Domena: Każdy Wybraniec Shar może wybrać dowolną Domenę z pośród tych, które są dostępne jego Bogini, a więc Ciemność, Wiedza, Zło, Jaskinie.
Pocisk Mroku: Wybraniec może użyć zdolności czaropodobnej Pocisk Mroku raz na 2 rundy. Poziom czarującego równy poziomowi Wybrańca.
Głębsza Ciemność: Wybraniec Shar może na życzenie użyć Głębszej Ciemności jako zdolności czaropodobnej. Poziom czarującego równy poziomowi Wybrańca.
Przygnębienie: Wybraniec Shar emanuje aurą ciemności, tajemniczości i smutku. Każda istota w promieniu 12 metrów od Wybrańca musi wykonać rzut na Wolę(ST 10 + 1/2 KW Wybrańca + modyfikator z Cha). Udany zapewnia na 24 godziny odporność na Aurę Przygnębienia danego Wybrańca Shar. W razie niepowodzenia, wszystkie czary z określnikiem światło nie działają na terenie Aury i jeszcze godzinę po opuszczeniu. Wszystkie czary dobra rzucane w aurze są rzucane na poziomie czarującego o 3 niższym niż faktycznie. Wszystkie czary z określnikiem ciemność działają taj, jakby były pod działaniem atutu maksymalizacja zaklęcia, lecz nie zmieniają komórki na czary. Wszystkie czary zła są rzucane na poziomie czarującego wyższym o 3. Po za tym wszystkie ataki osob, którym nie powiódł się rzut na Wolę wykonywane w Wybrańca podlegają karze -1 do testów ataku i obrażeń, a ponadto wszelkie trafienia krytyczne automatycznie się nie udają.
Zdolności specjalne:Wybraniec Shar zyskuje następujące zdolności:
Płaszcz Nocy:Wybraniec może otoczyć się płaszczem migoczącego, falujacego cienia, zwykle przyjmującego kształt przerażającej opończy. Tę moc przywołać raz na dzień, a będzie miała wówczas czas trwania 3 minuty. Dany Wybraniec zyskuje +2 do wszystkich testów Zastraszania oraz premię z odbicia +2 do klasy pancerza. Otoczony płaszczem otrzymuje zdolność widzenia w ciemnościach na zasięg 36 metrów oraz premię +3 do rzutów obronnych przeciw efektom i czarom dobra, światła i świętości.
Szybkie Leczenie: Wybraniec Shar zyskuje szybkie leczenie 1.
Rzuty Obronne: Wybraniec otrzymuje +2 do rzutu na Wolę.
Atrybuty: Zręczność +4, Inteligencja +4, Roztropność +2, Charyzma +2
Umiejętności: Blefowanie, Czarostwo, Wiedza(wszelkie dziedziny) oraz Zastraszanie traktuje się jak umiejętności klasowe Wybrańca.
Atuty: Postać za darmo zyskuje atut Magia Cienistego Splotu bez utraty Roztropności.
Klimat/teren: Taki jak postać.
Skala Wyzwania: +4
Charakter: Dowolny zły.
Skarb: Tak jak postać.
Zaawansowane: Tak jak postać.