Zrodzony z fantastyki

 
Razamarth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw gru 21, 2006 7:21 pm

[CAS] Dark Horizons WBG

wt gru 13, 2011 7:57 pm

Witam, jakiś czas temu zacząłem składać talię z kart, które walały mi się po klaserze. Po lekkim ograniu , zacząłem co jakiś czas dokupywać do niej coś nowego i w końcu udało mi się złożyć coś na wzór Rock'a czy Junk'a. W talli chciałbym umieścić karty tylko w nowej szacie graficznej i z ładnymi artami ;)

Obecna lista, którą gram ze znajomym na cockatrice :

Lands (20) :
4 Verdant Catacombs
4 Marsh Flats
1 Overgrown Tomb
1 Godless Shrine
1 Temple Garden
3 Swamp
3 Plains
3 Forest

Creatures (14) :
4 Knight of the Reliquary
4 Qasali Pridemage
3 Eternal Witness
3 Mother of Runes

Artifacts (9) :
3 Skullclamp
3 Mox Diamond
3 Sensei's Divining Top

Intants (8) :
4 Path to Exile
4 Swords to Plowshares

Sorcery's (11):
3 Green Sun's Zenith
3 Gerrard's Verdict
3 Cabal Therapy
4 Inquisition of Kozilek

Others (2):
2 Elspeth, Knight-Errant
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2012 11:12 pm przez Razamarth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
8714
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 6:18 pm

[CAS] Dark Horizons WBG

wt gru 13, 2011 8:28 pm

Skullclamp jest zbanowany w legacy/modernie [zakładam że są to formaty w których chcesz grać, nowa szata graficzna mówi modern, werdykty i terapie - Legacy]. Stoneforge Mystic i odpowiednie equipy mogą być tym czego szukasz.
 
Razamarth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw gru 21, 2006 7:21 pm

Re: [CAS] Dark Horizons WBG

śr gru 14, 2011 12:50 pm

No jest to rozpiska, którą gram chwilowo. Jeśli chodzi o power level talli, z którymi gram to są bliżej legacy. Wygląd ala modern, jest tylko ze względów wizualnych : Cabal Therapy czy inne starsze karty, są w przedrukami z commander, fnm czy dci. Skullclamp jest wsadzony zamiast Phyrexian arena, choć w przyszłości może zmieni się w Dark Confidant'a czy podobną do niego kartę. Modern sobie darowałem gdyż ucina taliom tego typa za dużo dobrych rzeczy. Stoneforge Mystic wrzucę do talli, ale tylko wtedy jeśli wcześniej jakoś wymienię się na mieczyki pod niego.
 
8714
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 6:18 pm

[CAS] Dark Horizons WBG

śr gru 14, 2011 9:08 pm

Zamiast 4 Pathów może jakiś split z Dismemberem? Path przyśpiesza przeciwnika, raczej nie grałbym na czterech.

Co by tu można było rozpatrzyć ewentualnie:

Krosan grip na sajda
Green Sun's Zenith, wówczas może
Dryad Arbor

Ze starszych:
Vindicate
Pernicious Deed
Dueling Grounds
na różne typy talii, bo nie znam twojego meta.
Może jakiś engine z Life ftom the loam i cycling landami?
 
Razamarth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw gru 21, 2006 7:21 pm

Re: [CAS] Dark Horizons WBG

śr gru 14, 2011 9:50 pm

Nigdy nie grałem za pomocą Life from the Loam więc ciężko mi jest się wypowiedzieć. Vindicate jest syty i może mógłbym wyłapać jedną sztukę. Dueling Grounds znam i myślałem kiedyś nad włożeniem do talii tak samo jak Maelstrom Pulse czy Pernicious Deed, który niestety niszczyłby inne moje kluczowe karty sensei's divining top,skullclamp i mox diamond. Problemy mam tylko z naprawdę szybki naporami, za którymi nie nadążam.
Ostatnio zmieniony śr gru 14, 2011 9:56 pm przez Razamarth, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[CAS] Dark Horizons WBG

wt gru 20, 2011 12:05 pm

8714 pisze:
Path przyśpiesza przeciwnika, raczej nie grałbym na czterech.


I co z tego że przyspiesza. Dismember nie potyra endowego Goyfa, co najwyżej wygrasz na blokach. W tym konkretnym przypadku kiedy to Rycerz na luzue może być 10/10, potrzeba miejsca na atak. StP w tym slocie jest o wiele gorsze, więc z dwojga złego - tylko ta opcja. Dismember jest tylko dobry wtedy, kiedy nie ma jak zesplashować białego (np. Merfolki)

Razamarth pisze:
Nigdy nie grałem za pomocą Life from the Loam więc ciężko mi jest się wypowiedzieć.


Loam Engine wymaga czasu na rozkręcenie się. Poza tym odpowiednio wcelowany grave hejt skutecznie kończy nam grę.

Piernikus Deed jest jednym z MVC decku, poza tym:
Razamarth pisze:
sensei's divining top,skullclamp i mox diamond.


:shock: :shock: :shock: Topa podmieniasz, Skullclampa jest tak overpowered, że nikt normalny nie da ci nim grać, a Mox jest tylko po to żeby szybko zagrać business i nie dostać Daze'm z dupy

Przy Deedzie na stole, żeden napór nie jest w stanie wygrać. Jedyny problem to brak sensownego discardu. Terapie są dobre, ale niestety trzeba liczyć na szczęście. W to miejsce Inquisition of Kozilek/Thoughtsieze jako klasyczny discard, ponieważ musisz wyrzucić hand MVC, a nie zgadywać i liczyć na fart.
 
Razamarth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw gru 21, 2006 7:21 pm

[CAS] Dark Horizons WBG

wt gru 20, 2011 1:28 pm

Swords to Plowshares świetnie sprawuje się na początku gry, ale jak już muszę zrobić miejsce dla rycerza do Path to Exile świetnie się sprawdza. Często też gram z mulikolorowymi taliami, które mają minimalną ilość basic landów lub nie mają ich wcale. Więc chwilo zostanie tak jak jest.

Skullclamp w przyszłości będzie wymieniony na coś innego - zapewne Dark Confidant'a więc nie zagości u mnie zbyt długo.

Ostatnio trafił mi się właśnie Green Sun's Zenith więc dorzuciłem go do talli.

Zapomniałem o tym, że Sensei's Divining Top można podmienić ;) Pernicious Deed zapewne w przyszłości dodam do talli, choć na pewno nie zrobię tego z Maelstrom Pulse, który w testach był za wolny.

W commanderze liczyłem na przedruk Pernicious Deed i Dueling Grounds w nowych ramkach. Może zrobią to w jakimś następnym dodatku.

Z Cabal Therapy bardzo różnie bywa, będzie lepiej kiedy znajdę przy okazji jakiś konkretny discard z możliwością podglądania ręki. Ostatecznie pójdzie na sideboard.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[CAS] Dark Horizons WBG

wt gru 20, 2011 11:14 pm

Razamarth pisze:
Z Cabal Therapy bardzo różnie bywa,


Jest to karta z cyklu "tylko jedna karta u oppa może mnie zaboleć, a jest nią..."
 
Razamarth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw gru 21, 2006 7:21 pm

Re: [CAS] Dark Horizons WBG

sob sty 14, 2012 11:43 pm

Zmodyfikowałem spis talli w pierwszym poście. Jak teraz wygląda ? Usłyszałem od znajomego bym zmniejszył ilość point removal'u i dorzucił lądów.
Myślałem nad kreaturami takimi jak : Avacyn's Pilgrim,Birds of Paradise Dryad Arbor, Veteran Explorer, Gaddock Teeg, Scavenging Ooze, Vexing Shusher, Great Sable Stag, Kitchen Finks, Spiritmonger, Thrun, the Last Troll.
Jaki jest najlepszy grave & artifact hate do tego pokroju talli ?
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2012 11:50 pm przez Razamarth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

[CAS] Dark Horizons WBG

ndz sty 15, 2012 2:56 pm

Artifact hate poza mainowymi Pridemagami, jest Krosan Grip jako removal, albo Null Rod na wszelkie kombo-bombo artefaktyczne decki.

Z podanych kreatur godnym rozważenia jest Scavenging Ooze, ponieważ bardzo ładnie oczyszcza grave, zmniejszając Goyfy, Terravore i inne kreaturki zależne od grave. Dodatko bardzo fajnym rozwiązaniem którym ostatnio wszystkich zaskoczył Cyryl był Relic of Progenitus w Merfolkach! Świetne rozwiązanie, które okazało się takim zaskoczeniem, zę bez problemu osiągnął topa, zajmując Rybami świetną pozycję.

W temacie dodawania landów, można zawsze korzystać z Loamengine-u. Masz Witnesski które rekursją dają ładny advantage, jednak w meta które jest przesycone niebieskim kolorem łatwo się naciąć na tech przeciwnika. Ponadto jak już pisałem wcześniej, loam engine wymaga czasu na rozkręcenie się, a tu potrzeba szybkiego zaggrowania przeciwnika żeby mieć szanse na wygraną. Obecne midrange decki mają nielada zagrożenia na stole i szybki Rycerz, który chwilę póxniej jest już nawet 10/10 z podporą kontry jak nie lepszą wymaga od nas szybszego stwarzania zagrożenia.

Mając podparcie ze strony discardu, można próbować sajdowo stworzyć gameplan na wstawianie Back to basics i splashowanie niebieskiego pod tę kartę. Mocno ograniczy to wszelakie konstrukcje typu midrange.

Względem ilości point removalu to rzeczywiście, za duzo jest efektów exile. Osobiście zredukowałbym StP do zera, na rzecz mainowych Pathów. Dlaczego? Ponieważ obecnie gra się na dość mocnych stworzeniach, więc dodać przeciwnikowi 5+hp to hojny gest. Lepiej zakcelerować, popsuć cantripa, czy wykorzystać jako tech na podmiankę z senseja, czy często ochronić się przed screw na dzięki własnej kreaturze.
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: [CAS] Dark Horizons WBG

pn sty 16, 2012 3:33 pm

Nie jestem fanem rozważań o dupie maryni i "co by było gdyby". Skoro to talia do casuala - graj good stuffem, który Ci się podoba, ale nie licz za bardzo na to, że ktoś mile spojrzy na deck, w którym grasz kartą zbanowaną w każdym turniejowym formacie.

Jeżeli mówimy zaś rozważania dotyczą decku turniejowego, to talia z pierwszego postu, to jeden wielki Mess. Nie wiadomo jaka jest jej strategia. Jakie ma ogólne założenia poza czystym i bezmyślnym aggro. Bo reszta to antysynergia do kwadratu.

Ale żeby nie być gołosłownym:

1. Po co grasz na rycerzach, jak nie masz ŻADNEGO utility landu? Zero Wastlandów, Maze of Ith, Horizon Canopy, a nawet BOJUKA BOG, który jest MUSOWY. Rycerz w twoim decku jest aggro typkiem, który nie wiele robi. Nie wspomnę już, że ta karta jest bardziej kontrolna niż aggro, bo rycerzem napierasz wyłącznie w wypadku jak masz puste pole.

2. Cabal Therapy!? :shock: Po pierwsze - gra się na Terapiach WYŁĄCZNIE jak dokładnie znasz meta. Po drugie - gra się na terapiach wyłącznie jak możesz bez poniesienia większych kosztów poświęcić typka - Np Bitterblossom w stole, lub Bloodghast. Token z Elżbietki to kolejna antysynergia. Zostawiasz sobie walkera bez obrony, nie wspominając o tym, że na terapie w czwartej turze jest nieco za późno. Po trzecie - terapia musi być wspomagana celowanym discardem, byś miał świadomość tego, co przeciwnik ma na łapie. W przeciwnym wypadku masz blanka, celujesz na ślepo, tracisz kartę i manę. Disadvantage w czystej postaci. Terapie grają w bardzo specyficznych deckach i zwykle po to, by wyciągnąć hejt bez utraty inicjatywy i z dodatkowym zyskiem - np Ichorid + Bridge from Bellow - discard + Toks z mostu. Po czwarte wreszcie - Terapie trzeba rzucić jak najszybciej. Druga tura maks. W trzeciej terapia jest nieefektywna, bo po to ją zagrywasz, by totalnie obezwładnić przeciwnika. W czwartej turze przeciwnik jak gra aggro deckiem to jest już na topdeck mode. Pusta łapka. Co wtedy robi terapia? Podpowiem. Jest martwym drawem.

3. Grasz na GSZ bez pełnego wykorzystania potencjału tej karty. Toolbox jest w zasadzie zerowy, bo możesz wyszukać sobie jedynie QP. To nie jest aggro karta, ale kontrolna, bo pozwala ci wyciągnąć z decku odpowiedź na zagrania przeciwnika. Wypadało by dodać choćby Dryad Arbor i Scavenging Ooze'a. O takiej oczywistości jak Hierarch nawet nie wspomnę.

4. Kompletnie nie kminię obecności Gerrards Verdict. Na werdyktach grasz w konkretnym celu - Kiedy tracisz życie szybciej niż oponent (np. z dark Confidantów) - celujesz w siebie, discardujesz dwa landy i pakujesz Rycerza. Jest to też synergia, kiedy grasz na locku Wasteland + Loam. Bez tych kart - to kolejna martwa karta. A teraz pomyśl trochę jak antysynergicznie działa zestaw Gerrard's Verdict i Path to exile.

5. Po co MOX jak nie masz Wastelandów i Loamów! Przecież to bezsensowna strata slotów. Jeżeli tylko po to, by pakować rycerza - to też bez sensu, bo w tej konstrukcji masz ZA MAŁO lądów. Jak przeciwnik gra tempo deckiem - to twoja gra kończy się w drugiej turze, gdzie możesz już w zasadzie tylko obserwować.

6. PTE i STP razem? I to mając jeszcze w talii Witneskę? Po kiego grzyba? Nie grasz na szybkie aggro a'la Zoo, więc wbijanie tutaj PTE to maksymalna antysynergia.

Uff...

Jeżeli to talia tylko for fun - graj czym chcesz.

Jeżeli jednak chcesz, żeby taliia była synergiczna - zastanów się po co jest dana karta w konstrukcji. Nie wystarczy spojrzeć na deck i zmienić kilka kart. Talie do legacy to nie jest worek, do którego wrzucam wszystko. Tam każda karta jest po to, by osiągnąć maksymalną synergię.

EDYTA:

@ SPECU

Względem ilości point removalu to rzeczywiście, za duzo jest efektów exile. Osobiście zredukowałbym StP do zera, na rzecz mainowych Pathów. Dlaczego? Ponieważ obecnie gra się na dość mocnych stworzeniach, więc dodać przeciwnikowi 5+hp to hojny gest.


To gest bez znaczenia. Nie grasz na szybkie aggro. A dawanie landów aggro-kontroli, czy kontroli - to samobójstwo. Nie grasz spaleniami, nie zależy ci na jak najszybszym zabiciu przeciwnika, tylko na rozsądnej grze. PTE nie pasuje kompletnie do tej konstrukcji.

Mox jest tylko po to żeby szybko zagrać business i nie dostać Daze'm z dupy


Nope. Mox jest potrzebny do Wasteland-Loam Locka. Granie na Moxach bez Loama, to pomyłka.

Przy Deedzie na stole, żeden napór nie jest w stanie wygrać.


Małe Zoo i Elfball są w stanie spokojnie wygrać. Nawet jak ci ten deed podejdzie, to odpalisz go najszybciej w swojej czwartej turze. Zoo zada zwykle do tej pory około 14-16 obrażeń. Jak fetchujesz się po shocklandy, to możesz pocałować misia w trąbkę. A jak dostaniesz Popakiem w trzeciej, to wyciągasz ładnie rączkę.

Współczesny, turniejowe BGW, powinien wyglądać mniej więcej tak:

http://www.thecouncil.es/tcdecks/deck.p ... deck=53787
Ostatnio zmieniony pn sty 16, 2012 3:58 pm przez Gizmoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Razamarth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 80
Rejestracja: czw gru 21, 2006 7:21 pm

Re: [CAS] Dark Horizons WBG

wt sty 17, 2012 9:53 pm

Jak już pisałem wcześniej Skullclamp był włożony do talli tymczasowo, póki były w niej puste sploty i jego obecność jest chwilowa.
1. Na razie w talli są jedynie feche, później pojawią się zapewne utility landy, Bojuka Bog, będzie zapewne włożone przy najbliższej okazji.
2. Nad wyrzuceniem Cabal Therapy myślałem już parę razy, potrzebuje ona znajomości ręki przeciwnika oraz ogrania. Jednym z argumentów zostawienia jej była znajomość talli, z którymi grałem i zagrywania jej w pierwszej turze podpartą np. Duressem czy Inquisition of Kozilek. Możliwe, że wpadną w moje ręce 3 sztuki Thoughtsieze, którymi mogę zastąpić ową kartę.
3. Green Sun's Zenith będę chciał mieć w 3 sztukach w talli. O toolbox chciałem się dopytać. Czy jest sens podrzucać pod niego kreatury, które są zielone lecz nie mogę wrzucić ich do gry z ręki jak Rhox War Monk? Jak już pisałem myślę nad Dryad Arbor, Birds of Paradise, Noble Hierarch,Melira, Sylvok Outcast, Gaddock Teeg, Scavenging Ooze, Qasali Pridemage, Glissa, the Traitor, Thrun, the Last Troll, Spiritmonger pod słoneczko.
4. Gerrand's Verdict był jeko dopełnienie discardu po terapii i inkwizycji gdyż rzadko przeciwnik ma więcej niż 2 - 3 karty na ręce. Nieraz owszem celowałem sam w siebie tym zaklęciem zwłaszcza gdy miałem dużo kart na ręce dzięki Phyrexian Arena.
5. Diamond Mox sprawdzał się wyśmienicie, nawet jeden przy startowej ręce przyśpieszał mnie niesamowicie. Widziałem go w niemal każdym decku w liczbie 3 sztuk nawet bez Life from the Loam i Wastelandów. Pozbywałbym się ich wyłącznie jeśli miałbym grać np. w modernie.
6. PtE i StP - wybór jest ciężki w różnych etapach gry działają bardzo różnie i przechylają bardzo szalę gry. Opinie są bardzo różne co do tych kart i konstrukcji, w których one powinny grać. Chwilowo są komplety obu kart, póki nie powstanie mniej więcej finałowy wygląd talli. O dziwo, zalanie przeciwnika point removalem potrafi nieźle namieszać u przeciwnika gdyż nie spodziewa się on go w takiej liczbie i nastawia się tylko na jedną z z tych dwóch kart.
7. Posiadałem w spisie przez chwilę Day of Judgment, na pewno nie wrzucić w niego miejsce Wrath of God czy inny mass removal ? Ciągle zastanawiam się nad Pernicious Deed. Niestety w testach z małymi zoo, elfami czy affką odpalał się już za późno i nie gra kończyła się wtopą.
8. Nie byłoby warto Scavenging Ooze i Noble Hierarch wrzucić do talli w kompletach ?
9. Mógłby ktoś mi wytłumaczyć jak dokładnie działa Life from the Loam w tej talli i jak bardzo byłby skuteczny w tej konstrukcji z cycling landami ?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości