Zrodzony z fantastyki

 
Zigur
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 17, 2011 6:10 pm

Sesja "Ekspedycja" - porady

sob gru 17, 2011 6:13 pm

Witam, jak widać po lewej jestem nowy na forum. Jestem GM'em od niedawna... właściwie to jeszcze nie jestem, dopiero uczę się zasad. Ale mam już pomysł na pierwszą "treningową sesję". W związku z tym chciałem prosić o komentarze na jej temat.
PS: Jeśli komuś się spodoba to można śmiało z niej korzystać.
PS2: Sorki za ewentualne błędy w opisie sesji :wink:
Link
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Sesja "Ekspedycja" - porady

sob gru 17, 2011 6:23 pm

Ossochozziii?
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Sesja "Ekspedycja" - porady

sob gru 17, 2011 6:32 pm

miałem zapytać to samo. Ale nawet przeczytałem tą "sesje" to jest pomysł na scene nie na sesje. Gracze wchodzą do bunkru zabijają 8 stworków, koniec sesji.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Sesja "Ekspedycja" - porady

sob gru 17, 2011 7:12 pm

aaa, nie zauważyłem tego linka.

No cóż, scenariusz prosty jak włosy indiańca. Jak na mój gust brakuje w nim dobrej sytuacji wyboru, konfliktu interesów, ale nie znając postaci dla których jest pisany, ciężko tu coś zaproponować. Brakuje też trochę napięcia. Można uznać, że zbuduje je walka, ale używanie Croats jako goblinów trochę karykaturyzuje zagrożenie, jakie ze sobą niosą. To są małe, podstępne skurczybyki wyskakujące na ciebie z wentylacji, spod stołu, zza szafy i prawie zawsze od tyłu. OCzywiście wizja, jaka masz, to w 100% twoja sprawa.

Ja bym trochę zmienił panów co są w bunkrze. Powiedzmy sobie szczerze, oni tam nie weszli zwiedzać historycznych konstrukcji, przyszli po gamble, te same gamble co wy. Jeśli chcieli komuś zamknąć drzwi, to po to by nie zgarnął im tych gambli sprzed nosa. Jeśli desperacko potrzebowaliby pomocy to nie zamykaliby drzwi, dodatkowe strzelby to własnie to, czego potrzebują. Ta grupa ma swoje interesy, ba, może nawet próbować zaoferować graczom lepszy udział, w zamian za zmianę stron. W końcu posterunek jest i tak skazany na porażkę, a tak sobie załatwią trochę wygodniejsze życie.
 
Zigur
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 17, 2011 6:10 pm

Sesja "Ekspedycja" - porady

sob gru 17, 2011 8:18 pm

Generalnie ta sesja ma mi w praktyczny sposób pomóc zrozumieć zasady. Dlatego jest kilka testów, trochę strzelania, przeciwnicy atakujący wręcz, może się momentami wdać trochę dyplomacji... Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły co do tego co mógłbym tam dodać to walcie śmiało. Ta "scena" ;P to swoisty tutorial dla mnie i dla kilku nowych graczy wśród moich znajomych ;)

Gacoperz dzięki za radę ;) Wiem, że akurat ten aspekt wymaga sporej poprawy ;)
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Sesja "Ekspedycja" - porady

ndz gru 18, 2011 11:40 am

Walka 30 gangerów przeciwko 18 posterunkowym nie pomoże ci zrozumieć zasad tylko zanudzić na śmierć i pojąć jak ta mechanika jest durna i powolna. Takie walki nie wyjdą w większości systemów RPG bo po prostu kostkologia jest w RPGach za skomplikowana do większych taktycznych bitew. Może w SWEX by wyszło.

Oczywiście walkę 30 na 18 możesz jakoś uprościć, sprowadzić do paru rzutów i w ogóle, ale jak się uczysz mechaniki to lepiej stosuj ją na początku ściśle i dokładnie, bo zrobisz sobie i graczom bałagan w głowach (a czemu na tej bitwie nie rzucaliśmy na cośtam cośtam?).
 
Zigur
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 17, 2011 6:10 pm

Sesja "Ekspedycja" - porady

ndz gru 18, 2011 2:16 pm

Spoko, zawsze mogę tą walkę sprowadzić do dyplomacji. Kilka blefów, trochę przekupstwa etc. ;)
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Sesja "Ekspedycja" - porady

ndz gru 18, 2011 2:23 pm

Cóż. Kolejny element, który mi się rzuca w oczy, to to, że nikt na tym świecie nie żyje po to, by zginąć z rąk grupy BG. Grupa 30 gangerów raczej nie będzie walczyć długo, jeśli dojdą do wniosku, że się przeliczyli i zaatakowali grupę zbyt silną. A zbyt silna to taka, która zada duże straty, bo nikt do krwi ostatniej walczyć nie będzie, chyba, że nie ma alternatywy.
 
Zigur
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 17, 2011 6:10 pm

Sesja "Ekspedycja" - porady

ndz gru 18, 2011 3:24 pm

Ok mam pytanie co do ilości Croats. Z jaką grupą, jest sobie w stanie poradzić 3-4 osobowa drużyna?
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Sesja "Ekspedycja" - porady

ndz gru 18, 2011 3:56 pm

Nikt ci na to nie odpowie, bo 3-4 osobowa drużyna monterów poradzi sobie z inną grupą niż 3-4 drużyna łowców mutantów. Nie myśl o Croats jak o stadnych wilkach tylko jak o czymś czego bohaterowie mają się bać po nocach. Spanie w opuszczonym budynku może skończyć się osaczeniem przez sprytne bestie wyskakujące ze każdego zakamarka. Jeżeli będziesz używał Croats na zasadzie "idziecie lasem nagle wyskakuje na was grupa pięciu Croats co robicie?" to stracą cały klimat.

Jak chcesz, żeby miały fajny klimat to daj ich choćby tylko trzech ale niech zaatakują BG w najgorszym momencie np jak się rozdzielą czy kiedy są czymś zajęci, ugryzą ras i niech uciekną w głąb wentylacji i tuneli. Potem zaatakują raz jeszcze, to będzie dużo lepsze niż wysłanie ich 10 na raz i BG mają strzelnicę.
 
Zigur
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 17, 2011 6:10 pm

Sesja "Ekspedycja" - porady

ndz gru 18, 2011 9:00 pm

Akcja dzieje się w opuszczonym bunkrze więc pokombinuję z tym ;) Najpierw jednak dla ułatwienie naszkicuję sobie jakąś mapę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości