BartekChom pisze:1. Nic nie wiem o specjalnym sposobie. Myślę, że między innymi do oddania takich sztuczek wprowadzono Polimorfię i podobne zaklęcia.
Jest łatwiejszy. Zaklęcie "Fins to Feet" ( ze Stormwrack). 2 poziomowy czar wizarda/sorca, druida oraz kapłana z odpowiednią domeną. W tym samym podręczniku znajdziesz również Ring of Landwalking który daje praktycznie to samo (+ oddychanie powietrzem, gdybyś wolał grać np węgorzem by nie mieć Merfolka LA+1) tyle że na stałe (do momentu zdjęcia pierścienia). Wydaje mi się, że to rozwiąże problem
Borntodie pisze:2. Czy Umberlee będzie odpowiednim bóstwem dla tej rasy?
Nie widzę przeciwwskazań. Zwłaszcza jeśli masz zamiar stworzyć własną rasę i pytasz nas o mechanikę.
Borntodie pisze:3. Wyczytałem gdzieś, że bycie syreną może być wrodzone albo nabyte jak linkantropizm. Na jakich zasadach działa ta klątwa?
A gdzie to wyczytałeś? Tzn źródło jakieś "podręcznikowe", czy w niezwiązanej z tematem D&D/FR książce etc.?
Aha, i wyjaśnij mi jeszcze jedno:
Borntodie pisze:chciałbym stworzyć postać syreny lub pół-syreny (o ile istnieje)
Jak to PÓŁ-syreny? Syrena to pół-człowiek, pół-ryba (no, powiedzmy że to z ryby ma ten ogon, dla uproszczenia). Więc jak sobie wyobrażasz PÓŁ-kogoś_takiego? Pomyłka? Czy chodzi o człowieka który jest rybą od kolan w dół, albo o rybę z ludzką głową
?
Deithwen_Addan pisze:rzeczony morski lud z KP ma własne bóstwo, Eadro, które jest neutralne; nie pamiętam niestety domen, którymi obdziela
Animal, Protection, Water.