Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

wt sty 10, 2012 9:17 pm

Cytat Kamulca rozwiewa wątpliwości. Nie zauważyłem: Once per day. Jednak leczenie choroby ma znaczenie. Ten czar leczy z choroby: całkowicie. Nie musisz wtedy rzucać aż uzyskasz 2 sukcesy pod rząd.

Remove disease cures all diseases that the subject is suffering from.

Co ciekawe:
Since the spell’s duration is instantaneous, it does not prevent reinfection after a new exposure to the same disease at a later date.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt sty 13, 2012 12:20 pm

1. Czy postać z atutem Improved Trip, mając dobytą broń (w tym wypadku chodzi o dwuręczną) lub mając Quick Draw, może wykonać ten dodatkowy atak na leżącego tą bronią, czy musi wykonać go tą bronią której użyła do przewrócenia?

2. Gdy mamy przyrost zasięgu 3m (sztylet), to oznacza że rzucamy bez kar we wszystko co jest BLIŻEJ niż te 3m. Czyli co, rzucać sztyletem bez kar można tylko w sąsiadujących wrogów, a gdy między rzucającym a celem jest jedno pole wolne to już kara za zasięg? Czy może liczy się tak że równe 3m to dopiero linia siatki między 2 a 3 polem (na drugim stoi cel)? W Podręczniku nie ma zaokrąglenia do 1,5m. W podanym przykładzie jest przyrost 18m, i napisane że bez kar strzelasz tym do 17,5m.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Pytania o mechanikę

pt sty 13, 2012 2:24 pm

Rzucanie sztyletem.
Tak, jeśli jest kratka odstępu, to już będzie kara za zasięg. Wtedy odległość między walczącymi wynosi ca 3m, po prostu. Bez zaokrąglania to dopiero w sytuacjach non-combat.

Co do przewracania... Jeśli założyć, że musisz użyć dokładnie tej samej broni, to ktoś przewracający atakiem bez broni (ale nie posiadający improved unarmed strike) byłby zmuszony wykonać ten dodatkowy atak także bez broni, co z kolei sprowokowało by okazyjkę leżącego. Bez sensu.
Jest jednak napisane, że dodatkowy atak wykonujesz tak, jak gdybyś nie zużył próby na przewracanie, co w moim odczuciu niejako cofa Cię w czasie dokładnie do momentu tuż przed tą próbą przewracania, więc nie ma tu miejsca na zadeklarowanie jeszcze akcji zmiany broni, nawet darmowo. Ale nie jestem tego do końca pewny.
Ostatnio zmieniony pt sty 13, 2012 2:36 pm przez Korbel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

pt sty 13, 2012 3:41 pm

1. Czy postać z atutem Improved Trip, mając dobytą broń (w tym wypadku chodzi o dwuręczną) lub mając Quick Draw, może wykonać ten dodatkowy atak na leżącego tą bronią, czy musi wykonać go tą bronią której użyła do przewrócenia?


Mając atut Quick Draw można wyciągnąć broń w akcji darmowej. Akcję darmową możną wykonać w dowolnym momencie swojej rundy. Bez tego atutu musisz mieć w zapasie akcję ruchu by wyciągnąć broń. Potem oczywiście możesz wykonać atak.

2. Gdy mamy przyrost zasięgu 3m (sztylet), to oznacza że rzucamy bez kar we wszystko co jest BLIŻEJ niż te 3m. Czyli co, rzucać sztyletem bez kar można tylko w sąsiadujących wrogów, a gdy między rzucającym a celem jest jedno pole wolne to już kara za zasięg? Czy może liczy się tak że równe 3m to dopiero linia siatki między 2 a 3 polem (na drugim stoi cel)? W Podręczniku nie ma zaokrąglenia do 1,5m. W podanym przykładzie jest przyrost 18m, i napisane że bez kar strzelasz tym do 17,5m.

Przyrost zasięgu broni [i czy będą kary] liczymy od środka pola na którym stoi postać do środka pola, na którym stoi cel.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt sty 13, 2012 6:51 pm

Klebern pisze:
Mając atut Quick Draw można wyciągnąć broń w akcji darmowej. Akcję darmową możną wykonać w dowolnym momencie swojej rundy. Bez tego atutu musisz mieć w zapasie akcję ruchu by wyciągnąć broń. Potem oczywiście możesz wykonać atak.

Ale w Full Attack już nie można dobyć broni w akcji ruchu, więc jeśli próba przewracania to któryś z ataków w akcji pełnego ataku, to reszta ataków (bez Quick Draw) też musi być wykonana tą bronią , tak?? A ogólnie - można (nie będąc mnichem i nie mając Imp. Unarmed Attack) kogoś przewrócić lub wykonać po prostu atak bez broni, dzierżąc broń dwuręczną, ale na tem moment ją "trzymając tylko w jednej ręce"? Czy trzeba najpierw schować/odrzucić żeby móc to zrobić? Bo o to się rozbija całość właśnie ;] Gracz macha dwurakiem, ma Improved Trip i chce przewracać bez broni a następnie ten atak wbijać już mieczem a nie bez broni.
Ostatnio zmieniony pt sty 13, 2012 6:55 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

pt sty 13, 2012 7:45 pm

Sam trip wymaga unarmed attack. Można go wykonać jedną ręką. Jednak jest taka fajna zasada, że manipulowanie przedmiotem: np.: przekładanie go z ręki do ręki, to akcja ruchu.

Zatem może wykonać coś takiego:
- akcja ruchu: przełożyć dwurak z dwóch rąk do lewej
- akcja standardowa: wykonać trip z unarmed attack: należy traktować jako walkę dwiema broniami ze wszelkimi karami [prawa to unarmed, lewa to uzbrojona w dwurak, to że nie wykonuje ataku lewą ręką nie ma tu nic do znaczenia, bo w tym momencie trzyma jakby dwie bronie].
- akcja darmowa z Quick Draw dobywa broni: dwoma rękoma
- wykonuje atak z atutu Improved Trip

Może również zrobić coś takiego:
- akcja darmowa: upuścić dwurak
- akcja standardowa: wykonać trip z unarmed attack
- akcja ruchu: podnieść dwurak, okazyjny zarabia
- wykonuje atak z atutu Improved Trip

W obu przypadkach nie da się wsadzić pełnego ataku.
Ostatnio zmieniony pt sty 13, 2012 7:48 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt sty 13, 2012 10:07 pm

Klebern pisze:
Zatem może wykonać coś takiego: - akcja ruchu: przełożyć dwurak z dwóch rąk do lewej- akcja standardowa: wykonać trip z unarmed attack: należy traktować jako walkę dwiema broniami ze wszelkimi karami [prawa to unarmed, lewa to uzbrojona w dwurak, to że nie wykonuje ataku lewą ręką nie ma tu nic do znaczenia, bo w tym momencie trzyma jakby dwie bronie]. - akcja darmowa z Quick Draw dobywa broni: dwoma rękoma- wykonuje atak z atutu Improved Trip

Czyli rozumiem, że przygotowanie broni do ataku to akcja wyjęcia broni, tak? Skoro przełożenie z jednej ręki do dwóch to wyciąganie broni (i działa Quick Draw), a z dwóch do jednej to normalna akcja ruchu? Aha, i gdzie znajdę tą zasadę że manipulowanie przedmiotem np. przełożenie z ręki do ręki to akcja ruchu?
 
Mirasek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 29, 2011 12:13 am

Re: Pytania o mechanikę

pt sty 13, 2012 11:58 pm

Klebern pisze:
Może również zrobić coś takiego:
- akcja darmowa: upuścić dwurak
- akcja standardowa: wykonać trip z unarmed attack
- akcja ruchu: podnieść dwurak, okazyjny zarabia
- wykonuje atak z atutu Improved Trip


Tak nie można zrobić. Dodatkowy atak wynikający z improved trip należy wykonać natychmiast po udanej próbie przewrócenia. Natychmiast oznacza, że nie ma czasu na wplecenie w międzyczasie akcji ruchu i podnoszenie oręża.

Nigdzie nie pisze, że unarmed strike to atak pięścią. Równie dobrze może to być kopniak, cios głową, czymkolwiek. Do przewracania niekoniecznie trzeba upuszczać swój oręż. Aż prosi się o opis, że wojownik uzbrojony w miecz dwuręczny powala wrogów solidnym kopniakiem lub z impetem uderza barkiem by potem zamachnąć się mieczem. Logiczne, widowiskowe, zgodne z zasadami. Wtedy wojownik wykonuje pełny atak, ale jeden z ataków "poświęca" na próbę przewrócenia.

Na marginesie:
Manipulowanie przedmiotem to zwykle akcja ruchu... zwykle robi tu wielką różnicę. Przy odrobinie dobrej woli można przyjąć, że zmiana uchwytu na rękojeści to akcja darmowa. Wydaje mi się, że w jakimś FAQ na stronie wizardsów przytaczali taki właśnie przykład, ale nie jestem teraz w stanie tego odnaleźć :/. W SRD nigdzie nie napisano jakiej akcji wymaga przełożenie broni z jednej ręki do drugiej, a określenie "manipulować przedmiotem" jest dość szerokie...

SRD pisze:
In most cases, moving or manipulating an item is a move action.
This includes retrieving or putting away a stored item, picking up an item, moving a heavy object, and opening a door.


Zdjęcie jednej ręki z rękojeści miecza wymaga raczej mniej wysiłku i czasu niż podane przykłady.

EDIT: Alternatywnie można sytuację podciągnąć pod walkę dwoma orężami (podobnie jak sugerował Klebern). Wtedy ataki mieczem są "atakami ręką podstawową", a ten kopniak (czy cokolwiek) służące po przewrócenia są "lekką bronią z drugiej ręki". Moim zdaniem jednak to niepotrzebna komplikacja.
Ostatnio zmieniony sob sty 14, 2012 12:16 am przez Mirasek, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Pelerynek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: śr maja 11, 2011 5:10 pm

Pytania o mechanikę

pn sty 23, 2012 3:44 pm

Zastanawiam się, czy to o czym teraz napiszę nie powinno znaleźć się pytaniach o odgrywaniu. Mianowicie chodzi mi o problem wyposażenia jaki nosi likantrop. Czy jak zmienia kształt (Pół biedy forma hybrydy, ale co począć z zwierzęcą?) to ekwipunek noszony przez taką postać wtapia się w nią jak w przypadku zmiany kształtu u druida? A może wręcz przeciwnie i wszystko co nie pasuje jak ulał, zostaje zrzucone/rozdarte itd.?

Z góry dzięki...
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

Re: Pytania o mechanikę

pn sty 23, 2012 5:54 pm

Angielskie SRD pisze:
Any gear worn or carried by the creature that can’t be worn or carried in its new form instead falls to the ground in its space. If the creature changes size, any gear it wears or carries that can be worn or carried in its new form changes size to match the new size. (Nonhumanoid-shaped creatures can’t wear armor designed for humanoid-shaped creatures, and vice versa.) Gear returns to normal size if dropped.


Z tego wynika, że zgodnie z mechaniką przedmioty, które nie mogą być używane/noszone w nowej formie upadają na ziemię. Pozostałe działają a jeśli trzeba zmieniają rozmiar.
Ostatnio zmieniony pn sty 23, 2012 5:54 pm przez Radnon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Pytania o mechanikę

pt sty 27, 2012 7:49 pm

Drodzy współforumowicze, potrzebuję wyjaśnienia: czy gdy atakujemy broń przeciwnika trzeba zadać konkretny rodzaj obrażeń? Czy równie dobrze można roztrzaskiwać młotem, jak rapierem?

Edit: Tak myślałem, ale nie mogłem się doszukać. Dzięki za wyjaśnienie :)
Ostatnio zmieniony pt sty 27, 2012 10:23 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt sty 27, 2012 10:11 pm

Nie ma nigdzie wyszczególnionego typu obrażeń. Roztrzaskiwać można zarówno bronią zadającą obrażenia kłute, cięte jak i miażdżone (wymagany atak wręcz, aby robić to na dystans potrzebny jest atut z CW) W PHB za to (tyczy się to rozwalania przedmiotów, a nie konkretnie atakowania broni) jest napisane, że "Zwykle niszczyć przedmioty możesz tylko bronią ciętą lub miażdżoną", oraz że to w pewnej mierze kwestia MG który może zdecydować że czymś można/nie można. Podane przykłady w podręczniku: rozwalanie drzwi strzałami, oraz przecinania liny pałką.

EDIT: Pomyliłem się. W opisie roztrzaskiwania JEST napisane, że atak musi być wykonany bronią zadającą cięte lub miażdżone obrażenia.
Ostatnio zmieniony pt sty 27, 2012 10:15 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Pytania o mechanikę

sob sty 28, 2012 11:21 am

Sunder
You can use a melee attack with a slashing or bludgeoning weapon to strike a weapon or shield that your opponent is holding. If you’re attempting to sunder a weapon or shield, follow the steps outlined here. (Attacking held objects other than weapons or shields is covered below.)


Smashing an Object
Smashing a weapon or shield with a slashing or bludgeoning weapon is accomplished by the sunder special attack. Smashing an object is a lot like sundering a weapon or shield, except that your attack roll is opposed by the object’s AC. Generally, you can smash an object only with a bludgeoning or slashing weapon.


Więc tylko bronią zadająca obrażenia cięte albo miażdżone.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

sob sty 28, 2012 5:31 pm

Pytanie #1: Jak działa zdolnośc Pounce u istoty latającej (chodzi mi o użycie z Dive)? Wszystkie ataki mają podwójne obrażenia? 1 wybrany? Nie można używać pounce razem z dive? (przykład potwora z MM: Griffon)

Kolejne dwa dotyczą potwora Spider Eater z MM, dokładniej jego zdolności Implant:
Implant (Ex): Female spider eaters lay their eggs inside
paralyzed creatures of Large or larger size. The young emerge
about six weeks later, literally devouring the host from inside.

Pytanie #2: Jak podkreślony wyżej fragment tekstu wygląda z pktu widzenia mechaniki? Coup de Grace (ale jak? czym?)? Automatyczna śmierć?
Pytanie #3: Paraliż trwa 1k8+5 tygodni, jajka wykluwają się w 6 tygodni. Łatwo się domyślić intencji autorów tutaj - nie można się uchronić od zjedzenia żywcem. Ale co gdy ktoś rzuci np Usunięcie paraliżu i postać żyje? Nagle tak sobie po prostu doznaje okropnych cierpień i umiera? Jak to powstrzymać, gdy postać jest "od-paraliżowana" oraz zdaje sobie sprawę że nosi w sobie te jajka?
Ostatnio zmieniony sob sty 28, 2012 5:33 pm przez Gwjazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Tolekd
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: wt gru 16, 2008 6:13 pm

Re: Pytania o mechanikę

ndz sty 29, 2012 12:35 pm

Ad.1 Dive (Pikowanie) jest traktowany jak odpowiednik szarży, także w połączeniu z Pounce (Skok do walki) daje ci możliwość pełnego ataku. Wszystkie podstawowe ataki zadają podwójne obrażenia. Gryf może używać jednocześnie pounce i dive'a.
Ad. 2 Automatyczna śmierć
Ad.3 Podobną zdolność mają Xill'e więc można zastosować te same metody pozbycia się jaj Spidereater'a.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

ndz lut 05, 2012 2:17 pm

Czy wie ktoś gdzie mogę znaleźć kompletną (lub chociażby sporą) listę chorób występujących w DnD? Bo patrzę że są rozsiane po wielu podręcznikach, a dobrze byłoby to mieć w jednym miejscu :)
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

wt lut 07, 2012 2:16 pm

Sprawdź w Rules Compendium. To jedyna szansa, ale nie jestem pewien.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

śr lut 08, 2012 6:56 pm

Sprawdzałem już, ale niestety nie ma tam nawet listy tych podstawowych chorób z DMG :/ Za to jest tam obrazek którego nie widziałem wcześniej. Sugerując się tym, że obrazki w Rules Compendium pochodzą z innych podręczników, a wcześniej owego obrazka nie widziałem, postanowiłem go poszukać przekonany że znajdę tam jakieś nowe. Bingo! W Power of Faerun (tam jest ten obrazek) jest lista ok 10 chorób typowych dla FR których wcześniej nie widziałem! :) W tym takie perełki jak trąd (okres wylęgania 5 lat!), gangrena (która nie dość że powstaje gdy rana nie jest zaleczona przez dłużej niż 24h, to jeszcze może spowodować mechaniczną konieczność amputacji kończyny!) czy tyfus który przenosi 2% robactwa :) To mi wystarczy póki co, chciałem mieć kilka chorób "epidemijnych" ale w DMG było ich mało.

Tymczasem mam kolejne pytanie: Czy u Frenzied Berserkera (CW) furię wywołują również stłuczenia, czy tylko lethal damage?
 
cade dailes
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 125
Rejestracja: pn cze 27, 2011 4:38 pm

Re: Pytania o mechanikę

pt lut 10, 2012 1:26 pm

według tego co pamiętam, tylko dostając dmg frenzy wpada w furię, przynajmniej tak mi się wydaje, bo z stłuczeniami przesadzone by było, no wiesz jedno stłuczenie a on rozpierdala całą karczmę :P , bo uderzył sięw paluszek :lol:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

pt lut 10, 2012 2:19 pm

Równie dobrze może się skaleczyć nożem za 1 dmg podczas krojenia czegoś w karczmie :stupid: Miałem na myśli sytuację gdy np dostanie od kogoś w mordę, wtedy są stłuczenia.
cade dailes pisze:
według tego co pamiętam, tylko dostając dmg frenzy wpada w furię

A skąd pamiętasz? Tzn szukałeś gdzieś, czy mowa o zasadach na jakich grałeś?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 592
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Pytania o mechanikę

pt lut 10, 2012 11:08 pm

Mowa jest tylko o "if she takes damage from an attack, spell, trap, or any other source (...)".
Musi chodzić wyłącznie o obrażenia, bo inaczej byłoby zaznaczone w opisie lethal or unlethal, albo jakkolwiek inaczej. Samo słowo damage jest zawsze w języku mechaniki rozumiane jako lethal damage.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

pt lut 10, 2012 11:30 pm

Jak i ability damage....
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

śr lut 15, 2012 3:42 pm

Potrzebuję jak najszybszej odpowiedzi (o 18:00 sesja). Mamy potwora który ma zdolność Improved Grab, i zasięg 10ft. Mamy też postać która na niego szarżuje, jasnym jest że prowokuje atak okazyjny. Ale czy jeśli potwór w ataku okazyjnym ją złapie za pomocą Improved Grab (w akcji darmowej, nie prowokuje AoO), co za tym idzie postać będzie już w zwarciu - to ta postać może wykonać atak po szarży? Domyślam się że jeżeli nie walczy bronią lekką, to już nie. A co gdy postać ma broń lekką, i jeszcze np dodatkowe obrażenia z szarży? Kończy szarżę będąc już w zwarciu, łącznie z dodatkowymi obrażeniami?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

czw lut 16, 2012 8:01 am

Potrzebuję jak najszybszej odpowiedzi (o 18:00 sesja). Mamy potwora który ma zdolność Improved Grab, i zasięg 10ft. Mamy też postać która na niego szarżuje, jasnym jest że prowokuje atak okazyjny.


Nie, nie jest to jasne. :) Nie prowokuje. Przynajmniej nie ma okazyjnego ten stwór na którego ktoś szarżuje, bez odpowiednich atutów i zdolności, które pozwalają na wsadzanie okazyjnych szarżującym. I reach nie ma tu żadnego znaczenia. Stwór może mieć reach i 100. Oczywiście szarżująca postać prowokuje okazyjne, jeśli szarżą przetnie pole zagrożenia zupełnie kogoś innego.

Odpowiedź na twoje pytanie, to:
- Jeśli przebiegła minimum 10ft, to tak nawet w zwarciu jej ataki w tej rundzie liczą się jako z szarży. Oczywiście jeśli w zwarcie pochwyci go ten, na którego postać szarżowała.
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2012 8:02 am przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Pytania o mechanikę

czw lut 16, 2012 9:01 am

Klebern pisze:
Nie, nie jest to jasne. Nie prowokuje. Przynajmniej nie ma okazyjnego ten stwór na którego ktoś szarżuje, bez odpowiednich atutów i zdolności, które pozwalają na wsadzanie okazyjnych szarżującym. I reach nie ma tu żadnego znaczenia. Stwór może mieć reach i 100. Oczywiście szarżująca postać prowokuje okazyjne, jeśli szarżą przetnie pole zagrożenia zupełnie kogoś innego.

Niby dlaczego tak?
Szarża to nadal jest akcja ruchu, a ruch po zagrożonych polach prowokuje okazyjki. Jedynymi wyjątkami, gdy ruch nie prowokuje okazyjki, są 1,5-metrowy krok i wycofanie się.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

czw lut 16, 2012 9:45 am

Klebern pisze:
Nie, nie jest to jasne. :) Nie prowokuje. Przynajmniej nie ma okazyjnego ten stwór na którego ktoś szarżuje, bez odpowiednich atutów i zdolności, które pozwalają na wsadzanie okazyjnych szarżującym. I reach nie ma tu żadnego znaczenia. Stwór może mieć reach i 100. Oczywiście szarżująca postać prowokuje okazyjne, jeśli szarżą przetnie pole zagrożenia zupełnie kogoś innego.
Build półogra z łańcuchem zdaje się przeczyć temu co piszesz ;)
Potwór będzie mógł wykonać AoO w momencie gdy (jeśli) szarżujący zbliży się na 5ft (opuści strefę zagrożenia 10ft). Wyjątkiem są tu zdolności/manewry które jasno mówią, że szarża nie powoduje AoO. Jeśli po wykonaniu AoO szarżujący będzie mieć możliwość zadania ataku, to może go zadać (np. AoO + disarm, lub grapple+pin może uniemożliwić atak).
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

czw lut 16, 2012 11:59 am

Wyjątkiem są tu zdolności/manewry które jasno mówią, że szarża nie powoduje AoO.


Szarża i bez tych zdolności sama w sobie nie prowokuje okazyjnych. Zatem zapis jawny: szarża nie prowokuje okazyjnych, jest bezsensowny, bo tak jest też napisane w choćby SRD. Zatem nie do końca rozumiem na czym miałaby polegać selektywność dwóch takich samych zapisów.

Ok, właśnie doczytałem małym druczkiem, że jednak sprowokuje za samo opuszczenie pola ze strefy zagrożenia dostanie się okazyjny, mimo, że podjęcie szarzy tego nigdy nie prowokuje. Czyli niezależnie co pisze przy różnych zdolnościach, to czy jest zapis wprost szarża nie prowokuje okazyjnych czy nie, to i tak prowokuje z powodu ruchu z pola zagrożenia.

Musiałby być zapis mówiący: ruch podczas szarży nie prowokuje okazyjnych a tego sobie nie przypominam przy manewrach.
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2012 12:11 pm przez Klebern, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Pytania o mechanikę

czw lut 16, 2012 12:59 pm

Klebern pisze:
Musiałby być zapis mówiący: ruch podczas szarży nie prowokuje okazyjnych a tego sobie nie przypominam przy manewrach.
Battle Leader's charge.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Pytania o mechanikę

czw lut 16, 2012 1:14 pm

Ok, to dzięki Suldarr'essalar, sprawdzę to jak wrócę do domu i będę miał podręczniki.
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Pytania o mechanikę

czw lut 16, 2012 5:03 pm

Tak więc nawet postać pochwycona w zwarcie przez przeciwnika który wykonał AoO podczas gdy postać szarżowała, korzysta z pełnych plusów ataku, tak? (chodzi tu o Leap Attack, jeśli to coś zmienia)

Tak też przyjąłem, cieszę się że trafnie. Wynikła jednak inna wątpliwość. Postać która ma Improved Grab, i np 2 ataki na rundę. Obydwoma trafiła. Czy obydwoma może rozpocząć zwarcie? Tzn przeciwnik uciekający ze zwarcia musi wykonać jeden udany test, czy dwa?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości