Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Śmierć kostnicy

śr lis 23, 2011 5:59 pm

Jako, że kostnica padła, polecam w jej miejsce Invisible castle
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Śmierć kostnicy

czw lis 24, 2011 8:54 am

jakiś sznureczek?
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

Śmierć kostnicy

czw lis 24, 2011 1:03 pm

Dyskusja na temat dostępnych alternatyw wobec Kostnicy(razem z linkami) odbyła się już w temacie "PBF FAQ" więc ten temat jest raczej nie potrzebny. Może lepiej złączyć oba wątki ?
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Śmierć kostnicy

czw lis 24, 2011 7:50 pm

 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 4:22 pm

Skoro kostnica padła, a te prezentowane tutaj są szczerze mówiąc średnie, mogę napisać kostnicę w wolnej chwili. Czy byłoby zainteresowanie? Co powinna zawierać taka kostnica?

Piszę tutaj, bo temat nie nadaje się do FAQa.
 
Awatar użytkownika
thannis
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1599
Rejestracja: wt maja 01, 2007 7:17 pm

Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 4:27 pm

na pewno możliwość używania więcej niż jednej kości na rzut oraz różnych rodzajów kości, nie tylko k6. Ważna jest też możliwość dodawania, mnożenia bądź odejmowania rozmaitych modyfikatorów.

Rozumiem, że o funkcjonalności pt. zapisywanie rzutów do nicka to raczej nie ma co marzyć? :)

fajna była opcja gotowych do podlinkowania na forum wyników.
Ostatnio zmieniony czw gru 08, 2011 4:28 pm przez thannis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 4:34 pm

1. Dobrą funkcję losującą
2. Łatwy w obsłudze interfejs
3. Możliwość rejestracji użytkownika i tworzenia logów rzutów przez MG z kontrolą dostępu do loga
4. Możliwość wykonywania wielu różnych rzutów za jednym razem.
5. Możliwość zapisywania często używanych ustawień po stronie serwera lub w cookies przeglądarki.
6. Wsparcie dla wymysłów typu "open-ended rolls" "roll and keep"
7. Wsparcie dla rzutów kośćmi Fudge (tak wiem, można se d3-2 rzucić, ale po co komplikować życie?)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 4:37 pm

gacoperz pisze:
1. Dobrą funkcję losującą


Zdecydowanie tak. Nie wiem, co było użyte w oryginalnej kostnicy, ale było straszne :P
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 4:40 pm

myślę, że mersenne twister wystarczy. :P
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 5:08 pm

gacoperz pisze:
6. Wsparcie dla wymysłów typu "open-ended rolls" "roll and keep"
?
gacoperz pisze:
7. Wsparcie dla rzutów kośćmi Fudge (tak wiem, można se d3-2 rzucić, ale po co komplikować życie?)
Zapewne w późniejszych etapach :)

thannis pisze:
na pewno możliwość używania więcej niż jednej kości na rzut oraz różnych rodzajów kości, nie tylko k6. Ważna jest też możliwość dodawania, mnożenia bądź odejmowania rozmaitych modyfikatorów.

Rozumiem, że o funkcjonalności pt. zapisywanie rzutów do nicka to raczej nie ma co marzyć? :)
Wstępnie zakładam minimum taką funkcjonalność jaką miała kostnica, czyli: rejestrację użytkownika, rzuty różnymi typami kości wedle formuły [mnożnik] x ([mnożnik] x [typ kości] + [modyfikator]) + [modyfikator]. Możliwość wykonania wielu rzutów za jednym razem (np. 2(2k6+10) + 3 + 10k6), przyjazne linki, zarządzanie widocznością rzutów. Dodawanie komentarzy do rzutów, które będą pojawiać się w linkach (w kostnicy było na sztywno "[rzut w kostnicy: ]").

Mam też kilka pomysłów na przyszłe wykorzystanie kostnicy, ale... zobaczymy jak z czasem.
 
Awatar użytkownika
thannis
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1599
Rejestracja: wt maja 01, 2007 7:17 pm

Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 5:16 pm

jak dla mnie brzmi :spoko: powodzenia! :)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 5:19 pm

gacoperz pisze:
myślę, że mersenne twister wystarczy. :P


nawet wysłużony super duper wystarczy.

Suld, a masz kontakt z osobą, która zrobiła oryginalną kostnicę? Tę, która stała na gca.dnd.pl? Jakby dało się odzyskać oryginalne źródło, to byłoby najwygodniej ;)
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 5:55 pm

Mysle ze w pukcje 6. chodzilo o to ze jak np rzucasz w nWoDzie 5k10 z czego rzuty z 8+ to sukcesy. Stara kostnica przy takim rzucie sumowala kosci i np rzut 5,5,6,8,4 byl podawany jako wynik w kostnicy 28 zamiast wynik w kostnicy 1 sukces.

Do tego niektore mechaniki daja przerzut przy np 10 na k10 czyli chcemy zeby kostnica automatycznie przy wyniku 10 robila dodatkowy rzut i wpisywado rzutu.
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

Re: Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 6:56 pm

PPPP pisze:
gacoperz pisze:
1. Dobrą funkcję losującą


Zdecydowanie tak. Nie wiem, co było użyte w oryginalnej kostnicy, ale było straszne :P


Wiadomo co. Funkcja rand().
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Śmierć kostnicy

czw gru 08, 2011 8:05 pm

PPPP pisze:
Suld, a masz kontakt z osobą, która zrobiła oryginalną kostnicę? Tę, która stała na gca.dnd.pl? Jakby dało się odzyskać oryginalne źródło, to byłoby najwygodniej ;)
Znam, ale kontaktu chyba już nie mam. Odnosnie kodu, to ja w phpie nie robie, więc łatwiej będzie mi samemu napisać od zera niż wgryzać się na nowo w php'a.

Ok, wstępnie postaram się zreplikować to co byłó, a potem zobaczymy co dalej.
Dzięki za feedback.

Co do algorytmu pseudo-losowego to ma inny pomysł :)
Ostatnio zmieniony czw gru 08, 2011 8:05 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

Śmierć kostnicy

pt gru 09, 2011 9:29 am

Jeszcze jedna uwaga - jeżeli by się dało: podpiąć to bezpośrednio pod forum (zdaje się, że można), albo przynajmniej pod poltera z domeną (kostnica.polter.pl???)

Żeby znowu konto nie wygasło :)))))
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Śmierć kostnicy

pt gru 09, 2011 10:29 am

Przeprowadziłem wczoraj testy algorytmu i rozkład wyszedł normalny. Odchylenie standardowe, więc jest dobrze.

Podpiąć pod poltera raczej się nie da, choćby ze względu na to, że polter nie udostępni swojej bazy.
Wygaśnięciem konta bym się nie przejmował :)

Feniks pisze:
Mysle ze w pukcje 6. chodzilo o to ze jak np rzucasz w nWoDzie 5k10 z czego rzuty z 8+ to sukcesy. Stara kostnica przy takim rzucie sumowala kosci i np rzut 5,5,6,8,4 byl podawany jako wynik w kostnicy 28 zamiast wynik w kostnicy 1 sukces.
No tak, ale to wymagałoby zdefiniowania co jest sukcesem.

Feniks pisze:
Do tego niektore mechaniki daja przerzut przy np 10 na k10 czyli chcemy zeby kostnica automatycznie przy wyniku 10 robila dodatkowy rzut i wpisywado rzutu.

Spoko, do zrobienia.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Śmierć kostnicy

pt gru 09, 2011 10:41 am

powiedzmy zapis 5k10s8 albo 5k10>7 lub 5k10>=8
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

Śmierć kostnicy

pt gru 09, 2011 11:02 am

Skoro konto nie wygaśnie to spoko :)
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Śmierć kostnicy

pt gru 09, 2011 11:08 am

Dokladnie jak mowi gaco widzialem generatory rzutow gdzie po prostu zaznaczasz co jest sukcesem i mozesz rzucic i co przerzucac. czyli np 5k10s8r9 i wtedy generator rzuca 5k10 i przerzyca wszystko wieksze od 9 na koniec podaje liczbe wynikow wiekszych niz 8.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Śmierć kostnicy

pt gru 09, 2011 11:20 am

ja myślałem że przerzuca się mniejsze niż, ale w sumie to kwestia implementacji
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Śmierć kostnicy

pt gru 09, 2011 11:44 am

Zalezy od systemu.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

Śmierć kostnicy

pt gru 09, 2011 12:08 pm

W sumie to zależy, czy nasz na myśli przerzut czy dorzut czy jeszcze co innego. :)
 
Awatar użytkownika
Feniks
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5008
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 10:34 am

Śmierć kostnicy

ndz sty 15, 2012 12:10 am

Na kostnica.eu pojawił sie taki wpis.

Kostnica przepadła :(
Planowany start nowej wersji: 24 stycznia 2012

Czy to twoja Suldarr'essalar sprawka?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości