gacoperz pisze:1. Dobrą funkcję losującą
gacoperz pisze:?6. Wsparcie dla wymysłów typu "open-ended rolls" "roll and keep"
gacoperz pisze:Zapewne w późniejszych etapach7. Wsparcie dla rzutów kośćmi Fudge (tak wiem, można se d3-2 rzucić, ale po co komplikować życie?)
thannis pisze:Wstępnie zakładam minimum taką funkcjonalność jaką miała kostnica, czyli: rejestrację użytkownika, rzuty różnymi typami kości wedle formuły [mnożnik] x ([mnożnik] x [typ kości] + [modyfikator]) + [modyfikator]. Możliwość wykonania wielu rzutów za jednym razem (np. 2(2k6+10) + 3 + 10k6), przyjazne linki, zarządzanie widocznością rzutów. Dodawanie komentarzy do rzutów, które będą pojawiać się w linkach (w kostnicy było na sztywno "[rzut w kostnicy: ]").na pewno możliwość używania więcej niż jednej kości na rzut oraz różnych rodzajów kości, nie tylko k6. Ważna jest też możliwość dodawania, mnożenia bądź odejmowania rozmaitych modyfikatorów.
Rozumiem, że o funkcjonalności pt. zapisywanie rzutów do nicka to raczej nie ma co marzyć?
gacoperz pisze:myślę, że mersenne twister wystarczy.
PPPP pisze:gacoperz pisze:1. Dobrą funkcję losującą
Zdecydowanie tak. Nie wiem, co było użyte w oryginalnej kostnicy, ale było straszne
PPPP pisze:Znam, ale kontaktu chyba już nie mam. Odnosnie kodu, to ja w phpie nie robie, więc łatwiej będzie mi samemu napisać od zera niż wgryzać się na nowo w php'a.Suld, a masz kontakt z osobą, która zrobiła oryginalną kostnicę? Tę, która stała na gca.dnd.pl? Jakby dało się odzyskać oryginalne źródło, to byłoby najwygodniej
Feniks pisze:No tak, ale to wymagałoby zdefiniowania co jest sukcesem.Mysle ze w pukcje 6. chodzilo o to ze jak np rzucasz w nWoDzie 5k10 z czego rzuty z 8+ to sukcesy. Stara kostnica przy takim rzucie sumowala kosci i np rzut 5,5,6,8,4 byl podawany jako wynik w kostnicy 28 zamiast wynik w kostnicy 1 sukces.
Feniks pisze:Do tego niektore mechaniki daja przerzut przy np 10 na k10 czyli chcemy zeby kostnica automatycznie przy wyniku 10 robila dodatkowy rzut i wpisywado rzutu.