Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

Desire Enchantress

czw lip 01, 2004 8:45 pm

Ostatnio zacząłem sobie pogrywać enchantress'ką - przyznam szczerze, iz nie wiązałem z nią wielkich nadziei - po prostu naszła mnie ochota na kombinacyjny deck. Zacząłem od gry standardowym WoW'em ale doszedłem do wniosku, iż kombo infinite mana ciężko jest wykręcić zanim opponent sprowadzi mi życie do zera. Za dużo komponentów. Plus irytującym faktem były kontry WoW i wishy - praktycznie zamykało to wszelkie drogi prowadzące do zwycięstwa. I wtedy przerzuciłem się na Mind's Desire i Tendrils of Agony w miejsce WoW'sów. Zrezygnowałem z Trade Rout'sów na rzecz mainowych Propagand - za dużo naporów - UG, Rock, RG itp itd. Szczególnie, że dużo land'ów pod desire'a jest wskazane.
Przyznam, iż deck mnie pozytywnie zaskoczył - wygrywa zwykle w 6,7 turze, a jeśli nie desire powoduje tak niesamowite przyśpieszenie, iż na stole znajduje się już zwykle finisher w postaci Akromy. Plus warto dodać iż desire i tendrilsy nie mają takich problemów z kontrami - jedynie Stifle a nie zawsze gra sie nim w main'ie i nie zawsze podejdą na czas ;).
Osobiście jestem ciekawy co sądzicie o takim decku - szczególnie, że Enchantress'ki popadły ostatnio w niepamięć na forum.

Załączam decklistę:

4x Cloud of Faeries
4x Argothian Enchantress
4x Enchantress's Presence

4x Exploration
4x Fertile Ground
4x Wild Growth
4x Seal of Removal
3x Propaganda

3x Living Wish
3x Mind's Desire
1x Tendrils of Agony

2x Serra's Sanctum
4x Yavimaya Coast
9x Forest
7x Island

Sideboard:

4x Chill
1x Akroma, Angel of Wrath
1x Gilded Drake
1x Masticore
1x Viridian Shaman
1x Monk Realist
4x Seal of Cleansing
2x Snap (w meta reanimator :P)

Oczywiście sajd i main można ustawić pod meta - np. więcej tog'ów - Hidden Gibbons w miejsce Snap'ów a Seale of Cleansing zastępują te of Removal.
Zapraszam do dyskusji.
 
abuk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 3:07 pm

pt lip 02, 2004 3:01 pm

spoko wszystko pieknie tylko ze storm dziala wtedy jak karta wejdzie do gry wiec jezeli ci posci kontre na MD to nic z tego itak nie wyjdzie .Ale rozkmina jest niezla kmin dalej moze cos z tego wyjdzie pozatym gdzie ty masz w meta az tyle kontrol wiekszosc osob ma w polowie ledwo dozbierane decki i nic z nimi nie robia no moze z wyjatkami:)sadze ze deck wymaga 2 podejsc do komba bo 1 jedno to troche za malo ale moze ja sie nie znam.trzym sie pa do jutrachociaz jeszcze zobaczymy
 
olgfalm
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1177
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:31 pm

pt lip 02, 2004 3:47 pm

"When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn" - tak to jest napisane na Mind's Desire. Zauważ, że jest to triggered ability, które odpala się przy zagrywaniu a nie resolvie spella. Zwykłym counterspellem możesz skontrować co najwyżej jedną kopię albo "głównego" MD.
 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

pt lip 02, 2004 4:06 pm

Dokładnie abuk a więc pozostałe kopie desire'a/ tendril'sów wchodzą - jedna więcej/mniej kopia nie za dużo zmienia - no chyba że masz wszystko wyliczone na styk :P.
Co do kontrol w meta rzeczywiscie dużo ich nie ma ale na zwykłego WoW wystarczą nawet te kontry z UG - jedna tura w plecy przy naporze znaczy duuużo o czym sie wielokrotnie przekonałem.
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

pt lip 02, 2004 4:20 pm

Pomijając deck z posta wyżej. Zupełnie nie rozumiem twojego stwierdzenia, że pierwsza lepsza kontra załatwia WoW'a. Grałem tym deckiem sporo z U/G a szczególnie z Togiem i uważam że są to dobre matchupy tego decku.

Pomysł z Mind's Desire może być ciekawy. Jak znajdę czas to sprawdzę jak działa. Tendrilsy są jednak chyba nie na miejscu, tak samo mainowe propagandy.
 
Awatar użytkownika
ReCo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1318
Rejestracja: sob paź 25, 2003 4:57 pm

pt lip 02, 2004 4:21 pm

poprawcie mnie jeśli się mylę ale w tej chwili mamy ledwo fertile jako źródła czarnej many na tendrilsy; desire nie zawsze trafi w nasze win condition, możemy je dociągnąć na rękę i będzie problem; cloud na pewno pomaga ale chyba czasami występuje ten problem; zresztą wystarczy duress albo terapia i leżymy; może witness pod wisha?
 
abuk
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 3:07 pm

pt lip 02, 2004 5:02 pm

hm macie racje z tym stormem.mowilem ze ja sie chyba nie znam.jednak co do tego mojego wyimaginowanego stwierdzenia z meta to chyba mam racje.Sadze ze mozna by bylo jeszcze pokminic cos z ta czarna mana bo ReCo ma racje ,skontruje fertil i pupa zbita. bedzie dobrze nie trza psuc.
 
Awatar użytkownika
johnny b.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lis 24, 2003 6:22 pm

pt lip 02, 2004 5:08 pm

Hmm, fakt tendrils może wyjść tylko z fertile grounda, co bardzo utrudnia zagranie go. Ja w swojej teresce gram na brain freezie jako alternatywnym win condiotion - myślę, że lepiej by tutaj pasowały (szczególnie z desire). Gram WoWem na realu jak i na mws i nigdy nie miałem problemów z madnessem. Z togiem również uważam, że matchup jest raczej na naszą korzyść.
btw Jeżeli opp nie przeszkadza zanadto, można spokojnie wygrać w 4 turze ;P
 
Awatar użytkownika
Lisu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: ndz lis 09, 2003 12:52 pm

pt lip 02, 2004 5:43 pm

Kurde, grałem keidys WoWem kontra Tog w realu i przecierz to jest strasznie trudny matchup, może ten desire WoW nie ma takich problemów przez storma ale chbya standardowa wersja ma problemy, wystarczy że Tog wie co ma kontrować i raczej WoW nie zawojuje...
 
Awatar użytkownika
ReCo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1318
Rejestracja: sob paź 25, 2003 4:57 pm

pt lip 02, 2004 5:59 pm

w talii są wishe - dlaczego więc nie ma żadnej argotianki/verduranki albo chociaż serra's sanctum w sidzie? imo wystarczy jeden finisher - albo akroma albo masticora; eternal witness chroniłby nas przed discardem/stiflami więc imo też powinien się tam znaleźć; oprócz tego zawsze lubiłem palinchrona ale nie wiem czy w tej wersji jest tak potrzebny
 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

pt lip 02, 2004 7:08 pm

Hehh .. nie wiem czemu ale ja miałem w zwykłym WoW problemy zarowno z togiem jak i z UG.
Z UG sprawa jest prosta że jeśli szybko nie odpalimy komba (istotna enchantresska lub jej prezencja) zajedzie nas niestety w miarę szybko. A jeśli spróbujemy w tym celu we wczesnej turze przemycić argothiankę lub prezencję to napotkamy kontrę. Dlatego Propagandy w mainie (podyktowane strasznie naporowym meta - wielokrotnie dawała mi czas na wykręcenie komba).
Co do toga zdecydowanie zgadzam się z Lisu odnośnie wrażliwości na kontry - wystarczy wykontrowac jeden z wielu elementów komba ( np. WoW) i wishe. I już masz zamknięty win condition. a na sześć kontr to chyba toga stać ;). Resztą nie musi sie przejmować.
Co do tendril'sów nie ma zwygle problemow z jego zagraniem jeśli nie wejdzie za darmo z desire fertile (nawet jeden z pomocą clouda, snap'a) wystarczają.
Palinchrone jest za drogi - w podejściu z desire na pierwszej ręce strasznie bolesny. Lepsze lższejsze cloudy. Z witnesską nie próbowałem. Co do sunctum to potrzebne by byly dwa wishe jeden po Sanctum jeden pod akromę - za dużo zachodu - a mana to nie problem by wyciągać sanctum dla niego samego :P.
 
Awatar użytkownika
johnny b.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lis 24, 2003 6:22 pm

pt lip 02, 2004 8:07 pm

Hmm, ja również używam mainowych propagand, może dlatego nie mam jakichś szczególnych problemów z ug :P
A co do toga - przy ilości many jaka potrafimy wygenerować z łatwością można ominąc miękkie kontry. Counterspelli jest tylko 4, na kijki mamy mainowe seale (albo jeszcze lepiej - damping matrixy).
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

pt lip 02, 2004 8:38 pm

a na sześć kontr to chyba toga stać . Resztą nie musi sie przejmować.


W tym matchupie ani tog ani u/g nie mają sześciu kontr. U/G najcześciej nic nam nie kontruje, a Tog ma 4 countery w dodatku w przeciwnieństwie do nas nie dostanie ich wszystkich na ręke ;).
 
Awatar użytkownika
johnny b.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lis 24, 2003 6:22 pm

pt lip 02, 2004 8:56 pm

Więc jak - nie lepszy byłby brain freeze?
 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

pt lip 02, 2004 10:49 pm

Hmm.. tog wystawi Scepter'a i nie musi trafić wszystkich kontr na rękę - jeśli nie wystawiliśmy wcześniej seal'a of cleansing to raczej później nie przyjdzie nam to łatwo (szczególnie u mnie jeśli jest sajdowy).
A U/G kontruje - kilkakrotnie mialem problem przez precyzyjną kontrę :/.
Brain Freeze musiałby mieć niezłego storm'a by przewinąć przeciwnika w początkowych turach co raczej ciężko osiągnąć i to go raczej eliminuje.
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

pt lip 02, 2004 11:26 pm

Hmm.. tog wystawi Scepter'a i nie musi trafić wszystkich kontr na rękę - jeśli nie wystawiliśmy wcześniej seal'a of cleansing to raczej później nie przyjdzie nam to łatwo (szczególnie u mnie jeśli jest sajdowy).
A U/G kontruje - kilkakrotnie mialem problem przez precyzyjną kontrę :/.


Scepter to strata counterspella dla psychatoga, natomiast u/g ma zazwyczaj kłopoty z zrobieniem sobietakiego graveyardu żeby nam przykontrować kluczowe karty.
 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

sob lip 03, 2004 6:20 am

Hmm.. U/G z tego co zaobserwowałem na wstępie nie potrzebuje aż tak dużego grave'u na Logic'a w kluczowy element wykręcanego komba - ewentualnie coś zrzuci na 'grelu czy 'mebie - dla niego zatrzymanie to kwestia przeżycia. Z kolei w momencie gdy mamy wystarczającą manę by sie go nie obawiać, limit życia może być sprowadzony do zera - dlatego mainowe Propagandy dające czas.
A w 'togu kontra pod Scepter'a stratą karty? Why?
 
Awatar użytkownika
johnny b.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lis 24, 2003 6:22 pm

sob lip 03, 2004 8:23 am

Fakt, że omijanie miękkich counterów może opóźnić wygraną o 2-3 tury, ale pomyśl ile tog musiałby w tym czasie dobrać counterspelli (z kijkami lub bez ;P ) aby skutecznie odciąć nas od elemntów komba? ;)
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

sob lip 03, 2004 8:49 pm

W dodatku tego Sceptera trzeba bronić i właściwie na to on zostaje zużyty. Spada, albo ty masz tapniętą kontrę i wlatuje reszta komba.
 
Awatar użytkownika
Lisu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: ndz lis 09, 2003 12:52 pm

sob lip 03, 2004 10:44 pm

Tak, bo Tog wcale nie ma dociągu i nie ma jak się dorwać do kontr albo nei ma jak obronić kija, jeśli ktoś daje kija bez obrony to raczej dobry w to nie jest...
 
Awatar użytkownika
pirateofthesevenseas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 733
Rejestracja: pn lis 18, 2002 7:31 pm

sob lip 03, 2004 11:26 pm

ja grałem z obu stron ten metchup i zwykle wygrywałem :P kwestia tego czy wie się co robić, no i naprawdę liczą się dobre drawy...
 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

ndz lip 04, 2004 12:10 pm

No właśnie, grunt to wiedzieć jak grać przeciwko czemu. Ale zeszliśmy z tematu - pytanie jest następujące - jak uważacie która wersja decku jest lepsza - zwykły WoW czy zaprezentowany powyżej spis? Oczywiście liczę na uzasadnienia wyboru :P.
 
Awatar użytkownika
ReCo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1318
Rejestracja: sob paź 25, 2003 4:57 pm

ndz lip 04, 2004 12:56 pm

w sprawie wishy: po co trzymasz je w talii? (i to aż 3 sztuki); ich podstawowym zadaniem powinno być nadawanie deckowi spójności; jeśli (prawie) zawsze wishujesz po akromę (wspominałeś chociażby że nie warto wishować po sanctum gdyż akroma jest celem nr 1) to może lepiej trzymać ją w mainie? wishe imo nie mogą być dobrze wykorzystane przy obecnym sideboardzie;
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

ndz lip 04, 2004 1:58 pm

Tak, bo Tog wcale nie ma dociągu i nie ma jak się dorwać do kontr albo nei ma jak obronić kija, jeśli ktoś daje kija bez obrony to raczej dobry w to nie jest...


Bronisz kija counterspellami, więc autoamtycznie masz dwa mniej, a twój dociąg to do tego co robi WoW jeśli skupisz się na kontrowaniu WoWa i Wishy to pikuś :P
 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

ndz lip 04, 2004 2:12 pm

Hmm.. łatwiej trafić jednego wisha spośród trzech w decku niż jedną Akromę, zresztą nie zawsze jest porządana, równie często sięgam po Drake'a np vs UG. Warto też je trzymać na Realista czy Shamana w sytuacji bez wyjścia. Jak widać w main'ie nie posiadam ani jednej kopii Seal of Cleansing więc jeśli pojawi sie np taki Worship na stole (poparty oczywiście kritami) mogę mieć problem z doprowadzeniem rozgrywki do pozytywnego (dla mnie) końca. To, że Akroma jest zwykle celem nr jeden nie znaczy, iż tak zawsze jest.
 
Awatar użytkownika
johnny b.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lis 24, 2003 6:22 pm

ndz lip 04, 2004 4:36 pm

Nie wiem czy niektóre osoby wypowiadające się tutaj grały kiedykolwiek z WoWem ;) Niejednokrotnie 40 kart na ręce w czwartej turze nie jest niczym trudnym do wykonania.

Co do postawionego przez Ciebie pytania (desire enchantress czy WoW) jestem za WoWem. Dosyć trudny w obsłudze ale za to dający ogromną satysfakcję a i radzący sobie jako tako z dosyć dużą częścią metagame.
 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

ndz lip 04, 2004 4:46 pm

Hehe .. jasne, 40 kart na ręce w 4 turze grajac WoW nie wychodzi tak łatwo jak reklamujesz (szczególnie jeżeli opponent przeszkadza) - zresztą gdy przedrawujesz sobie deck miło nie jest. Więc nadal jestem za wish'ami biorąc pod uwagę inne argumenty które wysunąłem - pomijając już to znalezienie Akrom'y w decku.
Pytanie - johnny b. - próbowałeś grać z Desire i Tendrils'ami?
 
Awatar użytkownika
johnny b.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: pn lis 24, 2003 6:22 pm

ndz lip 04, 2004 6:22 pm

1. Napisałem, że niejednokrotnie się to zdarza, fakt, że ciężko nieraz tyle wykręcić ;) Gram na mainowej jednej reklamacji, co bardzo często pomaga przy różnego rodzaju "przeszkadzajkach" ;P
2. Jeżeli znajdę czas potestuję Twoją wersję, po czym natychmiast podzielę się uwagami :P
 
Awatar użytkownika
Singer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 573
Rejestracja: wt lis 18, 2003 9:41 pm

ndz lip 04, 2004 6:33 pm

Okey będę wdzieczny, gdyż ja próbowałem WoW'em i Desire - uważam że Desire jest lepszy. Chciałbym by ktos potestował i wypowiedział sie obiektywnie co sądzi o tym decku w praktyce a nie tylko 'na wygląd' spisu.
 
Awatar użytkownika
Reprover
Moderator
Moderator
Posty: 1297
Rejestracja: śr mar 12, 2003 10:03 pm

pn lip 05, 2004 11:19 pm

To ja na wygląd spisu chciałbym dodać, że obecny spis z jednym tendrilsem jest raczej daleko od optymalnego i tak naprawdę proponowałbym zaminanę tendrilsów na 2 Brain Frezze.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości