Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 23, 2012 7:07 pm

Jeśli pościg konny to masz umiejętność "jeździectwo" testowaną przez Zręczności, jeśli wozami to "powożenie" i testy Siły.

Jeśli pościg pieszy odbywa się w warunkach idealnych, np. po płaskiej, gładkiej powierzchni między postaciami a takiej samej Szybkości to można rzucać na zmęczenie czyli IMO Odporność. Wiadomo, że rzadko do czynienia będziemy mieli z takimi warunkami. Prędzej BG i BN będą przeskakiwać przeszkody, przeciskać się przez tłum, łapać równowagę na dachach itd. Każda taka czynność to test Zr lub jakiejś innej cechy, a każde niepowodzenie to zmiana dystansu między stronami.
Ostatnio zmieniony pn sty 23, 2012 7:08 pm przez pneu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Drachenfels
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw lip 20, 2006 8:08 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 23, 2012 7:52 pm

Nie dokończyłem poprzedniego posta:-)
Jakie znaczenie ma różnica szybkości podczas pościgu? Np Bg o szybkości 3 goni BNa o szybkości 5. Inny przykład - BG jedzie na koniu o szybkości 6 i goni uciekających BNów jadących końmi o szybkości 8. Jakie to ma odzwierciedlenie w testach? Jasne, że w przypadku jazdy konnej testujemy jeździectwo, lub jadąc wozami - powożenie. Ale konie są różne, jedne zwykłe wierzchowce inne to rumaki. Dodawać plusy i minusy do testów?
Nawet podczas pościgu BG za BN lub odwrotnie, testowanie samej odporności nie m chyba sensu, bo zakładamy że przecież kilka rund każdy przebiegnie bez wysiłku. Ale pościg może się zakończyć już po rundzie - to co wtedy? Szybkość x 10?
 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 23, 2012 8:02 pm

Powiedziałbym raczej, że o ile nic mu nie stanie na przeszkodzie to jeździec na dobrym wierzchowcu zawsze ucieknie pościgowi na byle kobyłach. :) Odpuściłbym sobie dodatkowe testy. Wtedy pościgowi pozostanie jedynie próba wytropienia zbiega i dopadnięcie go na jakimś postoju.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 23, 2012 9:48 pm

Pościg jako taki ma sens tylko w jednym przypadku: jeśli ścigający ma przewagę szybkości. Rzucanie na szybkość to pomyłka. Skup się na trzech rzeczach.

Po pierwsze: zmęczenie. Musisz ustalić kto pierwszy zmęczy się wystarczająco by sobie odpuścić.

Po drugie: co się dzieje gdy ścigający dogoni ściganego, czyli testy związane z próbą zatrzymania ściganego, walką itp.

Po trzecie: Jeśli ścigający jednak jest wolniejszy, lub w wyniku powyższych dwóch punktów przegrywa bezpośredni pościg. Pozostaje mu jego tropienie, aż znajdzie miejsce, gdzie ten się zatrzyma dość długo, by mógł go dopędzić.
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 23, 2012 10:33 pm

Yogi. pisze:
Jakie znaczenie ma różnica szybkości podczas pościgu? Np Bg o szybkości 3 goni BNa o szybkości 5. Inny przykład - BG jedzie na koniu o szybkości 6 i goni uciekających BNów jadących końmi o szybkości 8. Jakie to ma odzwierciedlenie w testach? Jasne, że w przypadku jazdy konnej testujemy jeździectwo, lub jadąc wozami - powożenie. Ale konie są różne, jedne zwykłe wierzchowce inne to rumaki. Dodawać plusy i minusy do testów?


Jeżeli mowa w tym przypadku o terenie, który nie jest nie wiadomo jak wyboisty, to szybszy wygrywa.

A co do pościgu kolesia z kolesiem, to można robić testy, dokładnie tak, jak napisał pneu. Testy można robić podczas każdej interakcji z otoczeniem. Jeżeli gonią się na "równym" terenie i maja taką samą szybkość, to można rzucić tak po prostu, czy może będzie 00 i koleś się wywali na pysk, czy może nic się nie stanie i będą się gonić ileś rund, aż faktycznie przyjdzie zmęczenie. Wtedy to już testy odp idą w ruch.
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

kilka pytań

ndz sty 29, 2012 10:51 pm

witam wszystkich
oto mój pierwszy temat na tym forum
czytam sobie właśnie podręcznik 2ed WARHAMMER i mam kilka pytań
1.czy jeśli jakaś cecha w schemacie rozwoju profesji ma +10 to czy za 100 PD mogę ją rozwinąć o +5 czy muszę jednorazowo wydać 200 PD żeby ją rozwinąć o te +10?
2.wyczytałem że jeśli chcę zmienić profesję podstawową na jakąś z wyjsciowych to muszę zebrać cały ekwipunek tej profesji wyjściowej tak? w momencie kiedy przechodzę na profesje wyjściową nie mam z niej umiejętności ani zdolnosci tak?
muszę ich sie nauczyć lub je wykupić?
3.taka sytuacja - moja profesja to goniec - mam 30 WW a profesja pozwala mi na +10 WW
udoało mi się rozwinąć tą cechę - mam teraz WW 40 - przechodzę na nową profesję wyjściową np. hiena cmentarna ktora rownież daje mi WW + 10 - to czy teraz z WW 40 mogę rozwinąć na 50 czy nie ?

pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
sskellen
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 254
Rejestracja: czw mar 31, 2005 10:24 am

kilka pytań

ndz sty 29, 2012 11:00 pm

ad 1 każde +5 kosztuje 100 PD
ad 3 +10 się nie kumulują, żeby mieć 50 ww musisz mieć karierę z +20 do ww
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

kilka pytań

ndz sty 29, 2012 11:03 pm

Ad.2.
Ekwipunek musisz zdobyć przed zmianą profesji.
Umiejętności i zdolności nie dostajesz, tak jak przy pierwszej za darmo, musisz je wykupić. A jeśli już posiadasz jakąś umiejętność, możesz wykupić specjalizację.
 
Rozti
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: pn cze 07, 2010 8:14 pm

kilka pytań

ndz sty 29, 2012 11:05 pm

1. Możesz rozwijać po 5
2. Tak.
3. Nie, możesz(musisz) rozwinąć DO poziomu cechy podanej w profesji
Jak gońcem masz 30 WW?? przecież krasnoludy mają minimalne WW=32(30 + 2k10)
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

Re: kilka pytań

ndz sty 29, 2012 11:12 pm

z tym WW to tylko dla przykładu;)
Ostatnio zmieniony ndz sty 29, 2012 11:33 pm przez tr000tyl, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

Re: kilka pytań

ndz sty 29, 2012 11:59 pm

odnośnie pytania 3
czyli jak mam pierwszą profesję ktora zapewnia mi np + 10 i profesja wyjsciowa również + 10 to ceche mogę podniesc tylko o te 10 a nie o 20 tak?
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

kilka pytań

pn sty 30, 2012 12:37 am

Chłopie! Sam napisałeś we wstępie, że "czytasz sobie podręcznik". Czytaj. Tam wszystko jest napisane. W dodatku relatywnie zrozumiale.

Co do pytania 3, które zdaje się być problematyczne.
Postaram się jaknajbardziej łopatologicznie odpowiedzieć: Masz - dajmy na to - profesję, która zapewnia rozwinięcie +5 i przechodzisz na profesję, która ma rozwinięcie tej samej cechy +10. Teraz UWAGA, bo to bardzo istotne! Rozwinięcia z cech NIE KUMULUJĄ SIĘ. Czyli masz w kratce +5, rozwijasz się o te +5, potem ścierasz na +10 i możesz się rozwinąć o kolejne +5. Rób sobie przy rozwinięciach kropki i każdą uznaj za +5. W ten sposób się nie pomylisz i nie pogubisz, bo będzie wystarczyła prosta matematyka - dwie kropki, to rozwinięcie o +10, trzy o +15. Ilość kropek porównujesz z cyferką +cośtam w środkowych kratkach i voila! Proste? Proste.
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: kilka pytań

pn sty 30, 2012 9:28 am

tr000tyl, odpowiedz na twoje pytania można znaleźć w Podręczniku Głównym w rozdziale III. Już na samym początku tego rozdziału masz odpowiedz na jedno pytanie.
Na przyszłość: Używaj opcji Edytuj, zamiast pisać post jeden pod drugim. Temat z pytaniami już jest - mechanika-pytania-vt19299.html.
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

Re: kilka pytań

pn sty 30, 2012 11:23 am

już wszystko jest jasne :)
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

Re: kilka pytań

pn sty 30, 2012 8:55 pm

mam jednak wątpliwość - mam postać która konczy profesje z WW +5
kolejna profesja daje mu roziniecie WW +10 - to czyy nie wymazuje tego +5 zastepuje na +10 i rozwijam o te kolejne 10 ?
czy tylko o 5 ?
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

kilka pytań

pn sty 30, 2012 9:15 pm

nie o "kolejne 10" tylko o 10 w ogóle. Tj jeśli mogłeś rozwinąć o 5, a następna profesja zwiększa to do 10 to możesz rozwinąć następne 5 aż całkowite rozwinięcie względem wielkości bazowej wyniesie 10.
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

Re: kilka pytań

pn sty 30, 2012 9:39 pm

ok. zrozumiałe
a teraz sprawa umiejetnosci - czy gracz moze wykupic sobie umiejetnosc "od tak sobie"
przykład - po zakonczonej przygodzie i rozdanych PD GIMLI wykupuje sobie umiejetnosc targowanie za 100 PD - nawet jesli nie miał mozliwosci potargowania się w trakcie gry?
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

kilka pytań

pn sty 30, 2012 9:42 pm

jeśli jest w profesji, może ja rozwinąć raz. Aby ją rozwinąć kolejny raz, musi wsiąść profesję z tą umiejętnością. To czy się targował podczas sesji nie ma znaczenia, chyba, że macie taki house rule. Aczkolwiek lepiej założyć, że postacie mają jakieś życie poza przygodami :P
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

kilka pytań

pn sty 30, 2012 9:44 pm

Według zasad - nie. Rozwijasz TYLKO te umiejętności/zdolności, które Twoja profesja (obecna lub kolejna) przewiduje. Jeśli zaś MG Ci na to pozwoli - feel free.

EDIT.
Kolega wyżej, jak widzę, mnie ubiegł.
Ostatnio zmieniony pn sty 30, 2012 9:44 pm przez Petros, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: kilka pytań

pn sty 30, 2012 11:27 pm

tr000tyl, zgodnie z zasadami możesz wykupić umiejętność czy zdolność, której nie masz w schemacie rozwoju profesji aktualnej, ale powinno być to poprzedzone logicznym uzasadnieniem, na przykład przez ostatnie parę sesji bardzo dużo gadasz, szukasz informacji u ludzi na jakiś temat. Przebywasz z różnymi ludźmi. Masz za sobą parę udanych testów Ogd i możesz w końcu wykupić sobie to plotkowanie, ale z tą różnicą, że za 200 PD, zamiast za normalne 100 PD. Możesz też znaleźć jakiegoś nauczyciela, co pokarze ci parę sztuczek, jak lepiej unikać ciosów, to też za 200 PD, nie 100. Ostateczna decyzja należy do MG, więc jeżeli np. skradasz się ostatnio bardzo dużo i już wcześniej to robiłeś, a twoja profesja nie ma tego w schemacie rozwoju, to może MG pozwolić Ci to wykupić za 100 PD, nie za 200.
Ostatnio zmieniony pn sty 30, 2012 11:29 pm przez wysłannik, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

kilka pytań

wt sty 31, 2012 11:29 am

To mnie zawsze bawiło w Wargi że nauka rzeczy które robisz, z nauczycielem kosztują więcej ale za to umiejki profesji same spływają ci z nieba do głowy chociaż postaci zwykle tej profesji nie postulują bo są zajęci poszukiwaniem przygód.
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

kilka pytań

wt sty 31, 2012 11:43 am

To zależy. Jeśli grasz jednym ciągiem a przerwy miedzy sesjami są typu "stop&go" to istotnie nie ma to najmniejszego sensu. Jeśli pomiędzy scenariuszami jest np kilka tygodni czy miesięcy to BG raczej nie siedzieli przez ten czas w karczmie pijąc piwo i czekając na questa. W kampanii, w której grałem było złotą zasadą, że nie ma wydawania PD jeśli nie ma przerwy pomiędzy przygodami.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

kilka pytań

wt sty 31, 2012 1:14 pm

Ja osobiście preferuję "uczenie się" umiejętności. Niezależnie od tego czy są one w schemacie rozwoju nowej profesji czy też nie. Trochę więcej z tym zachodu ale moim zdaniem jest to fajniejsze niż nagłe nauczenie się przez postać np. "Heraldyki" czy "Silnego Ciosu" bez wcześniejszego treningu. Tak gracz musi albo znaleźć nauczyciela albo trenować umiejętność czy to pomiędzy scenariuszami czy też w ich trakcie. Tak samo traktuję wszelakie zdolności. I oczywiście czas nauczenia się danej umiejętności zależy od jej skomplikowania (dłużej zajmuje nauka innego języka niż np uników).
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

Re: kilka pytań

czw lut 02, 2012 9:33 pm

a teraz pytanie dotyczące PRZESKAKIWANIA PRZEZ PRZESZKODY. to rozumiem że szybkość - 2 metry (bo np. tyle ma przeszkoda) = 2 i tyle może przeskoczyć. ale o co chodzi "podobnie jak w przypadku zeskoku, każdy poziom porażki w teście zmniejsza wysokość uzyskana podczas przeskoku o 1 metr" ? he ?
i jaką polecacie prostą przygodę z neta na dobry początek - żeby się dobrze wgryźć w klimat i zasady ?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw lut 02, 2012 11:10 pm przez tr000tyl, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
pneu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lis 17, 2005 1:44 pm

kilka pytań

pt lut 03, 2012 11:06 am

Jest przecież wątek pt. "Mechanika - Pytania". Rozumiem, że został założony by uniknąć zaśmiecania forum tematami w stylu "mam pytanie", "dwa pytania", kilka pytań" itp. Moderacja pojechała na narty?
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

kilka pytań

pt lut 03, 2012 11:32 am

Swoją drogą taki watek też zaśmieca, bo ciężko w nim wyszukać interesująca cię kwestię, co prowadzi do zadawania tego samego pytania ponownie. Rozwiązaniem byłoby bezwzględne egzekwowanie zadawania pytań w osobnych watkach odpowiednio utytułowanych, ale z mojego doświadczenia korzystanie z takiego systemu, czy to poprzez zadawanie pytań, czy też wyszukiwanie interesującej cię informacji jest dla przeciętnego użyszkodnika nadmiernym wysiłkiem.

Dlatego lepiej dać spokój tej krucjacie o przejrzyste forum, i pozwolić by społeczność miała to, na co sama zasługuje.
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

Re: kilka pytań

pt lut 03, 2012 1:48 pm

racja!;)
a czy ktos odpowie na moje wyżej postawione pytanie?
pozdro
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pt lut 03, 2012 6:10 pm

Przeniesione do odpowiedniego działu.
tr000tyl, następne pytania, dotyczące mechaniki, zadawaj w wyznaczonym już do tego dziale i wypadałoby byś zaczynał zdanie z wielkiej litery.
 
tr000tyl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 10:37 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

sob lut 04, 2012 11:44 am

Czy jeśli zdolność (nie umiejętność) się dubluje (z cechy rasowej i z profesji) to czy dostaje +10 tak jak jest w przypadku umiejętności?
 
Awatar użytkownika
Petros
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt lis 01, 2011 6:21 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

sob lut 04, 2012 12:19 pm

Może mi ktoś wytłumaczyć do czego służy podręcznik? Mi się wydawało, że do czytania, a nie oglądania obrazków. Masz jak wół na stronie 89 pod nagłówkiem UMIEJĘTNOŚCI A ZDOLNOŚCI.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości