Zrodzony z fantastyki

 
Maxiox
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 9:22 pm

Obiektywny Sędzia

śr kwie 27, 2011 8:03 pm

Obiektywny Sędzia

Paladyni ślepo podążają w swoim życiu wedle kanonów swojej wiary, niszcząc wszystko co uznają za zło i nie uznając kompromisów w tej walce. Jednak nie wszyscy z nich są tacy. Niektórzy zauważają, że czynione przez nich „dobro” skutkuje czasami okrutnym konsekwencjami, szczególnie dotykającymi zwykłych, niewinnych ludzi. Paladyni, którzy zauważą to, często opuszczają później swoje zakony pchani wyrzutami sumienia. Marzą oni aby mogli zostać bezstronnymi sędziami wymierzającymi karę wszystkim złoczyńcom i tylko im, ale tylko niewielu decyduje się urzeczywistnić te plany. Ci, którzy to zrobią nazywani są Obiektywnymi Sędziami. Dzięki mrocznemu rytuałowi wszczepiają sobie rękę pokonanego diabła w miejsce swojej. Przez zmieszanie osobowości paladyna i diabła stają się oni prawdziwie neutralni, a ich osądy nie są niczym ograniczone czy fałszowane.
Te wyalienowane osobniki przemierzają świat w poszukiwaniu zła, które mogliby osądzić i unicestwić zachowując w świecie równowagę. Nie obchodzi ich czy jest to morderca czy skorumpowany wysoki kapłan dobrego bóstwa.

Wymagania:

Klasa: Paladyn
Charakter: Praworządny dobry
Roztropność: 13+
Wiedza(plany): ranga 8
Specjalne: Kandydat do tej klasy prestiżowej musi zabić diabła, zabrać jego rękę i spotkać innego Sędziego, który przeprowadzi rytuał połączenia. Po złączeniu ręka przybiera z grubsza formę normalnej ręki. Po rytuale charakter śmiałka zmienia się na praworządny neutralny. Jeśli zmieni się on w jakikolwiek sposób bohater traci wszystkie zdolności klasowe i traci władzę w ręce.


[table][tr][td]Poz[/td] [td]BPA[/td] [td]Wytrw[/td] [td]Ref[/td] [td]Wola[/td] [td]Specjalne[/td] [td]Czary na dzień[/td][td][/td][/tr][tr] [td] [/td] [td] [/td] [td] [/td] [td] [/td] [td] [/td] [td] [/td] [td]1[/td] [td]2[/td] [td]3[/td] [td]4[/td][/tr][tr][td]1[/td] [td]+1[/td] [td]+2[/td] [td]+0[/td] [td]+0[/td] [td]Diabelski przeszczep[/td] [td]0[/td] [td]-[/td] [td]-[/td] [td]-[/td][/tr][tr][td]2[/td] [td]+2[/td] [td]+3[/td] [td]+0[/td] [td]+0[/td] [td]Ciało diabła[/td] [td]1[/td] [td]-[/td] [td]-[/td] [td]-[/td][/tr][tr][td]3[/td] [td]+3[/td] [td]+3[/td] [td]+1[/td] [td]+1[/td] [td]Wyrok[/td] [td]1[/td] [td]0[/td] [td]-[/td] [td]-[/td][/tr][tr][td]4[/td] [td]+4[/td] [td]+4[/td] [td]+1[/td] [td]+1[/td] [td]Ciało diabła[/td] [td]1[/td] [td]1[/td] [td]-[/td] [td]-[/td][/tr][tr][td]5[/td] [td]+5[/td] [td]+4[/td] [td]+1[/td] [td]+1[/td] [td]Ciało diabła[/td] [td]1[/td] [td]1[/td] [td]0[/td] [td]-[/td][/tr][tr][td]6[/td] [td]+6[/td] [td]+5[/td] [td]+2[/td] [td]+2[/td] [td]Forma diabła[/td] [td]2[/td] [td]1[/td] [td]1[/td] [td]-[/td][/tr][tr][td]7[/td] [td]+7[/td] [td]+5[/td] [td]+2[/td] [td]+2[/td] [td]Wyrok[/td] [td]2[/td] [td]1[/td] [td]1[/td] [td]0[/td][/tr][tr][td]8[/td] [td]+8[/td] [td]+6[/td] [td]+2[/td] [td]+2[/td] [td]Forma diabła[/td] [td]2[/td] [td]2[/td] [td]1[/td] [td]1[/td][/tr][tr][td]9[/td] [td]+9[/td] [td]+6[/td] [td]+3[/td] [td]+3[/td] [td]Forma diabła[/td] [td]2[/td] [td]2[/td] [td]1[/td] [td]1[/td][/tr][tr][td]10[/td] [td]+10[/td] [td]+7[/td] [td]+3[/td] [td]+3[/td] [td]Symbioza, Wyrok[/td] [td]3[/td] [td]2[/td] [td]2[/td] [td]1[/td][/tr][/table]

Właściwości Klasowe:

Biegłość w broni i pancerzu: Sędziowie są biegli we wszystkich broniach, pancerzach i tarczach.
Czary: Począwszy od 1. poziomu sędzia może rzucać niewielką liczbę czarów objawień. Aby rzucić zaklęcie musi mieć wartość roztropności przynajmniej 10 + poziom czaru. Jego czary premiowe oparte są na roztropności. Sędzia rzuca zaklęcia dokładnie tak jak kapłan.
Diabelski przeszczep: Dokonywanie obrzędu trwa kilka godzin, zależnie od różnych magicznych zmiennych, podczas których sędzia i kandydat przebywają tylko we dwóch w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu. Przeszczepioną sędziemu traktuje się pod wszystkimi względami jak jego własną, ale zapewnia mu ona odziedziczoną premię +2 do siły i +1 do KP z naturalnego pancerza. Premie te rosną do +4 i +2 na 8. poziomie. Od momentu przeszczepienia ręki sędzia słyszy głosy, które traktuje jako wskazówki w swoich sądach.
Ciało diabła: Na 2, 4 i 5 poziomie Sędzia wybiera jedna modyfikację, której ulegnie z przedstawionych w tabeli. Każdą z modyfikacji można wybrać tylko raz z wyjątkiem odporności na żywioły, która za każdym razem musi odnosić się do innej energii.

[table] [tr][td] [/td][td]
Ciało diabła
[/td][/tr][tr][td]1[/td] [td]Twoja skóra twardnieje i upodabnia się do diabelskiej. (+1 do KP)[/td][/tr][tr][td]2[/td] [td]Pazury twojej ręki diabła wydłużają się i możesz nimi atakować. (1k8 lub 1k6 rozmiar mały)[/td][/tr][tr][td]3[/td] [td]Twoje oczy wyglądają jak u diabła, źrenice stają się pionowe. (widzenie w ciemnościach 18m)[/td][/tr][tr][td]4[/td] [td]Połączenie się z diabła zapewnia ci odporność 5 na dowolny żywioł.[/td][/tr][tr][td]5[/td] [td]Masz wyczulone zmysły, wyczuwasz złych przybyszów w promieniu 36m.[/td][/tr][tr][td]6[/td] [td]Zyskujesz nadzwyczajną świadomość otoczenia. (ślepowidzenie 3m)[/td][/tr][tr][td]7[/td] [td]Słyszysz podszepty demoniej ręki. (+2 do zauważania, nasłuchiwania i przeszukiwania)[/td][/table][/tr]

Forma diabła: Potężniejsza wersja Ciała diabła. Działa analogicznie ale na poziomach 6,8 i 9.

[table][tr][td] [/td] [td]
Forma diabła
[/td]
[/tr][tr][td]1[/td] [td]Twoja skóra rogowacieje i czerwienieje. (+3 do KP)[/td][/tr][tr][td]2[/td] [td]Z twoich pleców wyrastają skórzaste skrzydła o rozpiętości 5m. (latanie 18m,dobra)[/td][/tr][tr][td]3[/td] [td]Otrzymujesz 6 zmysł. (Na stałe wykrycie zła w polu widzenia)[/td][/tr][tr][td]4[/td] [td]Twoja odporność na wybrany żywioł zwiększa się do 10.[/td][/tr][tr][td]5[/td] [td]Zyskujesz plugawą odporność na czary 10 + poziom w tej klasie prestiżowej.[/td][/tr][tr][td]6[/td] [td]Twoje ciało zaczyna regenerować się z prędkością 1 PW/min. Przez 5*poziom tej klasy rund dziennie Sędzia może regenerować życie w tempie 2PW/runde. [/td][/tr][/table]
Wyrok: To główna umiejętność Sędziego. Jest niezwykle potężna lecz wymaga uiszczenia opłaty w postaci zmysłów smaku, słuchu itp. Na 3, 7 i 10 poziomie postać wybiera jeden i trzech płomieni, płacąc natychmiast jego cenę. Od tego momentu może 3 razy dziennie sprawić, że jego ręka zapłonie wybranym płomieniem na liczbę rund 3+modyfikator z Roztropności jeśli dodatni. Podczas trwania tej zdolności Sędzia może zaatakować przeciwnika, wykonując atak dotykowy, mogący spowodować podpalenie. Jest to zdolność nadnaturalna.

[table][tr] Płomienie sędziego[/tr][tr] [td] [/td][td]Nazwa[/td] [td]Kolor[/td] [td]Cena[/td][/tr][tr][td]1[/td] [td]Oczyszczający płomień[/td] [td]błękitny[/td] [td]Zmysły węchu i smaku[/td][/tr][tr][td]2[/td] [td]Wysysający żar[/td] [td]zielony[/td] [td]Zmysł słuchu[/td][/tr][tr][td]3[/td] [td]Ogień unicestwienia[/td] [td]czarny[/td] [td]Zmysł wzroku[/td][/tr][/table]

1. Oczyszczający płomień: Działa tylko na stworzenia o typie: przybysz. Atak zadaje 1k8/ 2 poziomy Sędziego obrażeń pomijając redukcję obrażeń i odporność na ogień.
2. Wysysający żar: Pochłania wszelkiego rodzaju magię. Stworzenie czarujące podpalone tym płomieniem nie może rzucać czarów, do tego czarodzieje, kapłani itd. tymczasowo tracą 1 niewykorzystaną komórkę z najwyższego poziomu co rundę.
3. Ogień unicestwienia: Jest to najbardziej uniwersalny z płomieni Sędziego, jednak kosztuje najwięcej – zmysł wzroku. Czarny ogień zadaje 1k4/ 2 poziomy w tej klasie obrażeń dowolnemu stworzeniu, nawet posiadającemu redukcję obrażeń lub odporność na ogień.

Jeśli postać wybrała ślepowidzenie jako jedną ze swoich modyfikacji, jego zasięg zwiększa się o 6m z każdym wybranym płomieniem Sędziego.

Symbioza: Na 10. poziomie ręka i postać ulegają w końcu pełnej symbiozie. Bohater staje się wreszcie Obiektywnym Sędzią o którego radę zabiegają władcy, a zdarza się, że nawet bogowie gdy potrzebują bezstronnych sądów. Typ śmiałka zmienia się na przybysz. Ponadto zyskuje redukcję obrażeń 20/+1.

Lista czarów Obiektywnego Sędziego:
1. poziom: leczenie lekkich ran, magiczna broń, powodowanie strachu, rozkaz, wezwanie potwora I, zagłada.
2. poziom: broń duchowa, bycza siła, ciemność, leczenie średnich ran, sfera prawdy, wezwanie potwora II, wstrzymanie osoby.
3. poziom: głębsza ciemność, leczenie poważnych ran, magiczny ornat, rozmawianie z roślinami, rozmawianie ze zmarłymi, wezwanie potwora III.
4. poziom: leczenie krytycznych ran, obcowanie, słuszna potęga, swoboda ruchu, wezwanie potwora IV, większa magiczna broń, wykrycie kłamstwa.





Proszę o konstruktywną krytykę. :hello:
Ostatnio zmieniony śr lut 01, 2012 4:17 pm przez Maxiox, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Obiektywny Sędzia

ndz sty 01, 2012 11:38 pm

Pragnę na wstępie zaznaczyć, że więcej o tej pracy napiszę w innym terminie, teraz skupię się na paru rzeczach, a mianowicie:

- czy nie lepiej byłoby, aby charakter paladyna zmieniał się na praworządny neutralny, a demon również musiał być praworządny? Jak dla mnie postaci neutralne nie są "sędziami" dobra i zła (czy dobrych i złych), raczej stronią od postrzegania świata w takich kategoriach, wierząc zarazem w ich ostateczną równowagę. Neutralna postać przejdzie obojętnie, lub zaangażuje się w przypadku zachwianej równowagi, a praworządna neutralna zainterweniuje przy każdym pogwałceniu kodeksu/prawa. Poza tym praworządny neutralny jest Helm, który "wszystko widzi, o wszystkim wie i wszystko OSĄDZA" (jak nas uczyło Baldur's Gate II)

- co ze "starymi" zdolnościami paladyna? zostają utracone? (nie pamiętam, abyś o tym wspomniał, jakby co, to zacytuj)

- płomienie sędziego - dlaczego taka cena za użycie? nie współgra mi to z ideą obiektywnego sędziego (no chyba, że uznać sprawiedliwość za ślepą) i jak to się ma do wielokrotnego użycia (o ile nie jest jednorazowe)? jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, by używać zdolności pozbawiając się zmysłu na stałe, to już lepiej dać jakąś cenę w PD, jak przy potężnych czarach

- opis fabularny, jak na tak dobry pomysł, jest nieco za ubogi

- trochę małe wymagania. paladyn, który zauważył, że jego idee nie są do końca słuszne (lub na dłuższą metę wręcz niekorzystne) musiałby być obdarzony większą, niż jego koledzy po fachu inteligencją i roztropnością (Int np. co najmniej 13, roztropność 15)

na dziś tyle. Czekam na reakcję. Pozdr.
 
Maxiox
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 9:22 pm

Obiektywny Sędzia

śr lut 01, 2012 4:51 pm

Sorry, że odpowiadam po miesiącu ale ostatnio rzadko tu bywałem.

Dobra uwaga odnośnie charakteru Sędziego. Zmieniłem go zgodnie z Twoją radą i od teraz kandydat do tej klasy prestiżowej będzie musiał zabić diabła, a nie demona ze względu na to, że diabły maja charakter praworządny zły.

Stare zdolności paladyna zostają stracone zgodnie z opisem paladyna w PG. Ewentualnie mógłby zatrzymać swojego wierzchowca ale czy koń przyzwyczajony do walki ze złem zaakceptuje zmianę w swoim właścicielu?

Cena płomieni Sędziego odzwierciedla jego oddanie sprawie i dążenie do sprawiedliwości bo mało kto poświęciłby któryś ze swoich zmysłów a co dopiero aż 4. Do tego tracąc zmysły ogranicza liczbę sposobów jakimi ktoś mógłby na niego wpłynąć. Nie zauważa wdzięku kobiet, zapachów perfum czy słodkiego i przekonującego głosu. Świadomy jest swojego otoczenia i dźwięków tylko dzięki ślepowidzeniu. Traci je permanentnie kiedy wybiera płomień i może go już wtedy bez innych kosztów. Koszt w PD byłby przy częstym używaniu płomieni bardzo uciążliwy.

Do opisu nie przywiązywałem zbyt wielkiej wagi. Kiedy będę miał wenę i czas nadrobie to.

Dodałem do wymagań roztropność ale postać walcząca w zwarciu ma inne problemy niż bycie mądrym dlatego ten warunek jest dośc symboliczny.

Swoją drogą ktoś wie dlaczego rozwaliły mi się tabele?
 
Awatar użytkownika
Ruffle
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 503
Rejestracja: pt lip 13, 2007 10:21 am

Obiektywny Sędzia

czw lut 02, 2012 11:41 am

Zrozumiałem większość "usprawiedliwień" co do moich uwag. Cieszę się, że praworządność przeszła. Teraz trzeba nieco poprawić rozpiskę. Forum jest zmienione, i chyba potrzeba innego skryptu, podobnie to wygląda w starszych pracach. Z tym akurat nie pomogę.

Jeśli chodzi o fabularną stronę, to jest jeden szkopuł - otóż nie wiadomo nic na temat pierwszego obiektywnego sędziego. To sprawia, że tak naprawdę nie wiadomo skąd się oni wzięli. Wychodzi na to, że "znikąd". Aby to wyjaśnić, pasowałaby jakaś (nawet prosta) historia związana z pierwszym przedstawicielem tej klasy prestiżowej.

Może opowieść o jakimś starciu z diabłem, który chciał zawrzeć pakt z paladynem, a ten go zabił, po czym sam dokonał połączenia się z nim, gdyż kusiła go możliwość sądzenia zarówno dobrych, jak i złych?

Pozdrawiam.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości