Iron Kingdoms to Seting d20 i zarazem świat w którym rozgrywają się systemy bitewne Warmachine i hordes.
Czy jest ten świat? To technomagiczny świat z elementami mecha. Głównym zwrotem w historii tego świata była inwazja Orgoth. Straszliwi najeźdźcy byli potężnymi wojownikami wspieranymi przez wiedźmy wojny i ich magię. Żadne z setek państw zachodniego immoren nie mogło im się przeciwstawić. Jedynie nieludzkie królestwa Rhul i Ios (oraz Nys) i władany przez potężnego Lorda Toruka, ojca wszystkich smoków Cryx oparły się ich potędze Orgoth. Okupacja trwała całe stulecia, aż w końcu mieszkańcy Immoren odkryli sposób na przeciwstawienie się ludziom zza oceanu.
Pomoc nadeszła ze strony krasnoludzkiego państwa Rhul, które z podziwu dla ludzkiej kreatywności przekazało im część swej wiedzy. Już wcześniej zaczęli używać broni palnej, teraz wsparli ją Kolosami, potężnymi magiomechanicznymi tworami, którym niewielu mogło się przeciwstawić. W końcu Orgoth opuścili Immoren, zostawiając za sobą spaloną ziemię.
Niedługo potem podpisano pakt w Korvis, ustanawiający nowoczesne Żelazne Królestwa.
Dziś w (chyba) 604 roku od rebeli Sytuacja w Immoren znowu jest napięta. Przemysł rozwija się niewiarygodnie, zmieniając oblicze świata. Powolne i nieruchawe kolosy zostały zastąpione przez Steam jacki, Broń palna, artyleria i bardziej niezwykła broń jest w powszechnym użytku. W miastavj można funkcjonują fabryki i pociągi, a po morzach pływają parowce. Dawny cult surowego Menotha w wielu miejscach został wyparty przez łagodniejszy kościół Morowa (i jego mrocznej siostry Thamar) choć i on musi stawiać czoła kultowi Cyris, bogini nauki i ezoterycznej wiedzy i siłom sekularnym, a na prowincji nadal się czci się Nieskończonego Węża i Dhuni. Zagrożeniem dla świata jest zbliżający się konflikt między rozwiniętymi przemysłowo potęgami, bogatym Cygnarem i znajdującym się dalej na północy Khadorem Fanatyczny Protektorat Menotha tylko czeka aby ogłosić krucjatę na północ, a wyspiarskie, nekrotechniczne imperium Cryxu od tysiąca lat szykuje się do wojny zarówno z potomstwem swego władcy jak i resztą świata. Wierzący w Dhunię Trolowi powstają przeciwko ludziom, którzy po wielokroć ich zdradzili. Krąg Ouborosa władany przez druidów pragnie unicestwienia wszelkiej cywilizacji, a zdeformowane hordy wszechskaziciela pustoszą Nys. Na pustyniach Marchi krwawników grasują legiony Skorne, służące byłemu władcy Cygnaru Vinterow.