Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Iron kingdoms

wt lut 07, 2012 7:04 pm

Iron Kingdoms to Seting d20 i zarazem świat w którym rozgrywają się systemy bitewne Warmachine i hordes.

Czy jest ten świat? To technomagiczny świat z elementami mecha. Głównym zwrotem w historii tego świata była inwazja Orgoth. Straszliwi najeźdźcy byli potężnymi wojownikami wspieranymi przez wiedźmy wojny i ich magię. Żadne z setek państw zachodniego immoren nie mogło im się przeciwstawić. Jedynie nieludzkie królestwa Rhul i Ios (oraz Nys) i władany przez potężnego Lorda Toruka, ojca wszystkich smoków Cryx oparły się ich potędze Orgoth. Okupacja trwała całe stulecia, aż w końcu mieszkańcy Immoren odkryli sposób na przeciwstawienie się ludziom zza oceanu.
Pomoc nadeszła ze strony krasnoludzkiego państwa Rhul, które z podziwu dla ludzkiej kreatywności przekazało im część swej wiedzy. Już wcześniej zaczęli używać broni palnej, teraz wsparli ją Kolosami, potężnymi magiomechanicznymi tworami, którym niewielu mogło się przeciwstawić. W końcu Orgoth opuścili Immoren, zostawiając za sobą spaloną ziemię.
Niedługo potem podpisano pakt w Korvis, ustanawiający nowoczesne Żelazne Królestwa.

Dziś w (chyba) 604 roku od rebeli Sytuacja w Immoren znowu jest napięta. Przemysł rozwija się niewiarygodnie, zmieniając oblicze świata. Powolne i nieruchawe kolosy zostały zastąpione przez Steam jacki, Broń palna, artyleria i bardziej niezwykła broń jest w powszechnym użytku. W miastavj można funkcjonują fabryki i pociągi, a po morzach pływają parowce. Dawny cult surowego Menotha w wielu miejscach został wyparty przez łagodniejszy kościół Morowa (i jego mrocznej siostry Thamar) choć i on musi stawiać czoła kultowi Cyris, bogini nauki i ezoterycznej wiedzy i siłom sekularnym, a na prowincji nadal się czci się Nieskończonego Węża i Dhuni. Zagrożeniem dla świata jest zbliżający się konflikt między rozwiniętymi przemysłowo potęgami, bogatym Cygnarem i znajdującym się dalej na północy Khadorem Fanatyczny Protektorat Menotha tylko czeka aby ogłosić krucjatę na północ, a wyspiarskie, nekrotechniczne imperium Cryxu od tysiąca lat szykuje się do wojny zarówno z potomstwem swego władcy jak i resztą świata. Wierzący w Dhunię Trolowi powstają przeciwko ludziom, którzy po wielokroć ich zdradzili. Krąg Ouborosa władany przez druidów pragnie unicestwienia wszelkiej cywilizacji, a zdeformowane hordy wszechskaziciela pustoszą Nys. Na pustyniach Marchi krwawników grasują legiony Skorne, służące byłemu władcy Cygnaru Vinterow.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Iron kingdoms

czw lut 09, 2012 6:07 pm

Cygnar to centrum przemysłu i innowacji technicznej w zachodnim Imorren. To tu powstają najnowocześniejsze Steam jacki i inne cuda Megitechniki. Wielkie uprzemysłowione miasta są domem dla niezliczonych rzesz ludzi i nie tylko, bo schronienie w nich znalazły Gobliny, Ogruni, a nawet trolowi i krasnoludy. Choć rozwój techniki doprowadził do poprawy życia w wielu dziedzinach, to jednocześnie przyczyniło się do powstania licznej klasy robotniczej, która żyje stłoczona w najbiedniejszych dzielnicach wielkich metropolii. Na terenie Cygnaru znajdują się dwa ważne dla większości ludności zachodniego Immoren. Pierwszym jest Corvis, miasto w którym przed wiekami podpisano pakt dziesięciu ustanawiający Żelazne królestwa. Drugim jest Caspia, która jest siedzibą kościoła Morowa. Dwa wielkie wydarzenia wstrząsnęły historią tego kraju. Pierwszym była rebelia wyznawców menotha, która doprowadziła do utraty południowych prowincji i powstania Protektoratu Menotha. Drugim, którego skutki są nadal odczuwalne przez Cygnaran, było obalenie króla tyrana Vintera III przez jego młodszego brata Leto. Niedawno okazało się, że Vinter nie został całkowicie pokonany i stanął na czele straszliwych Skorne ze wschodu. Cygnarska Armia na szeroką skalę wykorzystuje broń palną i stosunkowo lekkich Wajacków. Nie można też zapomnieć, że Cygnaranom udało się ujarzmić potęgę piorunów, co doprowadziło do powstania takich formacji jak Ostrza Burzy.

Protektorat Menotha zajmuje południowe wybrzeże zachodniego Immoren. . Jest to kraj niegościny i jałowy, gdzie słońce staje się równie wielkim wrogiem człowieka, jak bestie żyjące pośród piasków Marchi krwawnika. Jednak żyjący tu Mennici wierzą, że trudy zbliżają ich do Boga. Protektorat jest teokracją, ściśle trzymającą się Prawdziwego Prawa ofiarowanego im przez Ich boga. Piecze nad tym aby prawdziwe prawo było przestrzegane czuwają Badacze, którzy ogniem i stalom starają się przeciwdziałać zepsuciu szerzącemu się w społeczeństwie. W walce ze złem wspomagają ich paladyni zakonu muru i rycerze wzoru. Protektorat jest zdałoby się biednym państwem, pozbawionym żyznej gleby, gdzie słońce i piasek odbierają ludziom owoce ich pracy. Jednakże jego ziemia kryje niezmierzone bogactwa. Protektorat posiada liczne kopalnie klejnotów, a jego ziemia jest zasobna w krew menotha, palny olej wykorzystywany przez wiernych na n8ezliczone sposoby. Ludność tego kraju podzielona jest na przybyłych z Cygnaru żyjących w miastach Sulluw i mieszkających na pustyni od wieków IIydian. Choć ludy te mają odmienne zwyczaje i tradycje, łączy je wiara w Menotha. Niegdyś Protektorat nie miał zaufania do techniki, to od kiedy Garrick Voyle został hierarchą, kraj zaczął tworzyć własne wajacki, które na szeroką skalę wykorzystóją płomienną broń.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości