Zrodzony z fantastyki

 
Veronese
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 07, 2012 1:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lut 04, 2012 12:41 pm

Jeszcze dwa pytania:

1. Czy put creature onto the battlefield to to samo co enters the battlefield? Czy stworowi umieszczonemu w grze za pomocą Aether Viala można dać counter +1 +1 z Llanowar Reborn?

2. Odtapowuję stwora, który już raz atakował, odtapowuję go używając na przykład Quirion Rangera, czy ten stwór może zaatakować drugi raz?
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lut 04, 2012 9:54 pm

1. Tak.
2. A masz drugi combat phase? Nie :)
 
Veronese
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 07, 2012 1:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lut 05, 2012 2:19 am

:)
 
Awatar użytkownika
BlackFox
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 1:26 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

ndz lut 12, 2012 9:43 pm

Jeżeli mam na stole 2x Honor of the Pure , to jak to się ma do umiejętności Mentor of the Meek ?? da rade to odpalic czy niebardzo ??
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 13, 2012 12:31 am

Kreatura w chwili wejścia już ma już zmodyfikowane statystyki, więc musiałaby mieć na starcie 0 powera, żeby Mentor mógł ztriggerować.
 
Awatar użytkownika
Lydeth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 12:19 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pn lut 13, 2012 11:51 pm

Czy mogę kartą Pyrotechnics zadać 0 obrażeń w Gossamer Phantasm, żeby ten spadł na grejwa?
 
Awatar użytkownika
fourth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 29, 2009 12:34 am

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt lut 14, 2012 9:22 am

Odpowiedź masz w rulingach na gathererze.
The number of targets must be at least 1 and at most 4. You divide the damage as you cast Pyrokinesis, not as it resolves. Each target must be assigned at least 1 damage.
 
Veronese
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 07, 2012 1:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 15, 2012 10:41 am

Witam, mam następujące pytanie: czy za pomocą maze of ith można zapobiec ranom zadawanym przez cunning sparkmage?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 15, 2012 2:05 pm

Tak, o ile Sparkmage atakuje. Umiejętność tapnij: zadaj 1dmg nie jest combat damage, więc maze nawet nie ma jak zadziałać.
 
Awatar użytkownika
BlackFox
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 1:26 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 15, 2012 9:33 pm

hej , nie jestem pewien czy karty użyte dzięki Kaho, Minamo Historian idą na grób ????
 
Veronese
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 07, 2012 1:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 15, 2012 9:52 pm

jasne, dzięki!
 
Stoover
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 19, 2011 8:56 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 15, 2012 11:39 pm

Mam problem przy kartach na mill deck. Użuwam np. Tome Scour przeciwnik wyrzuca te 5 kart i w tych 5 znajduje sie np. Emrakul, the Aeons Torn. Jeśli Emrakul, the Aeons Torn idzie do grobu to grób wkłada sie do bliblioteki. I chcę wiedzieć czy jak rzucę po moim spelu Ravenous trap lub Nihil Spellbomb to nie zadziała i grób zostanie wtasowany do bibliteki czy zadziała i zrobi exlie grobu razem z Emrakul, the Aeons Torn?
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2012 11:48 pm przez Stoover, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lydeth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 12:19 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

śr lut 15, 2012 11:54 pm

Jeśli w odpowiedzi na umiejętność Emrakul, the Aeons Torn exilujesz graveyard, to nie będzie już co wtasować. Emrakul zostanie usunięty z gry razem z resztą kart w grobie.

BlackFox pisze:
hej , nie jestem pewien czy karty użyte dzięki Kaho, Minamo Historian idą na grób ????


Idą.
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2012 11:56 pm przez Lydeth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
matidzi
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: śr gru 26, 2007 8:00 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lut 16, 2012 8:27 am

mam pytanie odnośnie takiej sytuacji:
użyłem spella/umiejętności, że defendery do końca tury tracą umiejętność defender i atakuję Tree of Redemption, przeciwnik go nie blokuje, i przed rozdaniem dmg rzucam na niego Inside Out, czy ta creatura zada dmg i zginie, czy zginie zanim zada dmg?

drugie pytanie:
czy spell Rolling Stones niweluje też umiejętność defender, czy nie?
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2012 8:35 am przez matidzi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lut 16, 2012 10:26 am

Na stole mamy Phantasmal Image jako kopię Strangleroot Geist bez countera. Używamy zdolności Birthing Pod poświęcając image. Czy image wróci na stół przed wejściem kreatury za 3, czy może wrócić na stół po niej, kopiując ją ?
 
Veronese
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 07, 2012 1:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lut 16, 2012 1:54 pm

Przyjmijmy, że zagrana została karta Exhume jeden z graczy wyciąga z grobu do gry Iona, Shield of Emeria drugi Painter's Servanta w jaki sposób dochodzi do deklaracji wyboru koloru? Z oczywistych powodów ważna jest kolejność deklaracji.
pozdro
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lut 16, 2012 3:19 pm

Włożenie do gry następuje symultanicznie, więc obydwa permamenty wejdą na stół w tej samej chwili, jednak to ten kto rzucił Exhume wybiera pierwszy. W tym konkretnym przypadku nie ma znaczenia kto wybiera pierwszy, bo Iona ma napisane Cast, a Exhume ma efekt put, więc w każdej możliwej konfiguracji obie kreatury wejdą na stół.
 
Veronese
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 07, 2012 1:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lut 16, 2012 3:58 pm

Ok, ale chodzi mi o wpływ wyboru kolorów na dalszą grę. Jeśli gracz wprowadzający Ionę wybiera pierwszy to ten od Paintera może zmienić wszystkie karty na kolor inny niż blokowany przez Ionę. Jeśli pierwszy zmienia ten od Paintera to ten od Iony wybierze zmieniony kolor i zablokuje rzucanie czarów w tym kolorze. jeżeli dzieje się to w tym samym momencie to może gracze powinni zapisać swoje wybory i je potem sobie pokazać (??)

Przy okazji: rzucono Exhume czy jeśli w jednym z grobów nie ma kreatury czar zadziała?

Mam jeszcze pytanie o Tormod's Crypt - czy po użyciu tej karty trafiony graveyard zostaje wyłączony z gry permanentnie i nieodwołalnie? Czy karty, które trafiły to tego graveyardu wcześniej są w nim nadal i mogą być celami czarów? Co dzieje się w dalszej grze z kartami, które powinny iść do tego graveyardu?

Chciałbym także upewnić się w takiej sprawie: czy combat damage to wszystkie rany, które kreatury zadają w combat phase - zarówno te zadawane innym kreaturom jak i graczom?
Ostatnio zmieniony pt lut 17, 2012 10:49 am przez Veronese, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód:
 
matidzi
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: śr gru 26, 2007 8:00 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lut 16, 2012 6:03 pm

Genesis Wave
jeśli jako X zapłące np 6 many, to odsłaniam z library 6 kart, i są tam np 3 creatury z mana kosztem 3,3,4
I teraz pytanie, moge zagrać wszystkie 3 creatury, czy tylko creatury których łaczny koszt many nie przekracza 6?
 
Stoover
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 19, 2011 8:56 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lut 16, 2012 10:52 pm

Ok, kolejne pytanie:
Przeciwnik wrzuca Jin-Gitaxias, Core Augur, ja w odpowiedzi wykladamVenser's Journal lub Spellbook. Ile będę mógł mieć kart na ręce i co generalnie się stanie?

"no maximum hand size" = nieskończoność , prawda?
nieskończoność - 7 = ?
hmm...
 
Awatar użytkownika
Ardavel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:26 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

czw lut 16, 2012 11:57 pm

@matidzi
Możesz zagrać każdy permanent, którego koszt many nie przekracza 6.

@Stoover
W takiej sytuacji nie masz limitu kart na ręce. Nieskończoność - 7 = Nieskończoność. :)
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2012 11:59 pm przez Ardavel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 17, 2012 11:42 am

Veronese pisze:
Przy okazji: rzucono Exhume czy jeśli w jednym z grobów nie ma kreatury czar zadziała?


Zadziała.

Veronese pisze:
Mam jeszcze pytanie o Tormod's Crypt - czy po użyciu tej karty trafiony graveyard zostaje wyłączony z gry permanentnie i nieodwołalnie? Czy karty, które trafiły to tego graveyardu wcześniej są w nim nadal i mogą być celami czarów? Co dzieje się w dalszej grze z kartami, które powinny iść do tego graveyardu?


Krypta wyzwala trigger usuwający grave z gry. Przed resolve można jednak zagrywać w odpowiedzi instanty wywołujace rekursję, tudzież umiejętności aktywowane z grave na szybkości instanta. JEśli jednak Krypta zresolve'uje to grave jest wywalany poza grę i nic już z tymi kartami nie da się zrobić w tej grze. Po usunięciu grave przez kryptę karty normalnie lecą na grave, gdyż jego funkcja nie została zmieniona.

Veronese pisze:
Chciałbym także upewnić się w takiej sprawie: czy combat damage to wszystkie rany, które kreatury zadają w combat phase - zarówno te zadawane innym kreaturom jak i graczom?


Tak, ale należy wspomnieć że obrażenia zadane np. przez Cunning Sparkmage z umiejętności w combacie nie są combat obrażeniami.

matidzi pisze:
Genesis Wave jeśli jako X zapłące np 6 many, to odsłaniam z library 6 kart, i są tam np 3 creatury z mana kosztem 3,3,4I teraz pytanie, moge zagrać wszystkie 3 creatury, czy tylko creatury których łaczny koszt many nie przekracza 6?


Jeśli rzucasz Wave za 6, odkrywasz 6 kart z biblioteki i wkładasz do gry kazdy permament o koszcie mniejszym bądź równym 6.

Ardavel pisze:
W takiej sytuacji nie masz limitu kart na ręce. Nieskończoność - 7 = Nieskończoność.


Pytałem się już o to kumpla z L1 i zobaczymy co powie :)

Jednak masz rację. Rullingi Spellbooka nie mają w tym miejscu zastosowania
Ostatnio zmieniony pt lut 17, 2012 4:40 pm przez Specu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Veronese
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 07, 2012 1:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 17, 2012 12:11 pm

Wielkie dzięki za objaśnienia. Upewnię się jeszcze co do krypty: po zadziałaniu krypty wszystkie karty wylatują z grobu który jest celem poza grę i nic się nie da z nimi zrobić - jasne, ale co z kartami które wpadają do tego grobu po zadziałaniu krypty? Potrzeba na nie nowej krypty czy pierwsza dalej działa?

Po prostu nie wiem jak interpretować to, co napisane jest na karcie:
remove target player’s graveyard from the game

Co do sprawy z Ioną i Painterem oraz deklaracjami wyboru koloru, nie wiem czy w jasny sposób opisałem o co mi chodzi :? ?
 
Awatar użytkownika
Lydeth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 12:19 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 17, 2012 2:05 pm

Gdy klikniesz na otagowaną kartę(-> Tormod's Crypt <-), to tam z boku będzie napisane "Tap, Sacrifice Tormod's Crypt: Exile all cards from target player's graveyard.". :) Karty zagrane później nadal trafiają do grobu.

A jeśli chodzi o deklarację wyboru, to w mtg jest takie coś jak priorytet. Mimo że karty z Exhume wchodzą do gry w tym samym czasie, to gracz zagrywający pierwszy wybiera stwora, którego sobie wraca (w sensie, że jak jesteś graczem drugim czy dalszym, to w swoim wyborze możesz uwzględnić wybory wcześniejszych) i zagrywający jako pierwszy robi wszystko, co jest napisane na wchodzącym do gry stworku.

--edit--

Mam pytanie odnośnie wybierania kolorów w magicu. Zawsze musi być to jeden z pięciu grających czy można sobie wybrać obojętnie jaki się chce? Nigdzie nie mogę nic o tym znaleźć, a zawsze się zastanawiałem :?
Ostatnio zmieniony pt lut 17, 2012 2:17 pm przez Lydeth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 17, 2012 4:49 pm

Zawsze musisz zdefiniować kolor. Musi być to jeden z pięciu grających kolorów ma mtg, czyli nie może być to generic (colorless). Nie ważne czy jest to "Choose a color..." czy "Add one mana of any color to your mana pool."
 
Awatar użytkownika
Lydeth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 12:19 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

pt lut 17, 2012 6:58 pm

To ja może posłużę się przykładem, bo akurat nie chodziło mi tutaj o generic, ale domyślam się, że odpowiedź i tak będzie taka sama. Na stole znajduje się ląd z Genju of the Realm i Wishmonger. Gracz zamienia sobie ląd w spirita, po czym ktoś używa na tym lądzie-kricie zdolności wspomnianego Wishmongera. Czy kontroler lądu może ochronić ląd przed stratą enchantmentu wybierając jakiśtam różowy, brązowy bądź zółty?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lut 18, 2012 9:57 am

Nie. Każdy wybór kolorów musi mieścić się z Medżikowej palety barw, czyli wybór musi symbolizować kolory mana dostępne w mtg.
 
Veronese
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 07, 2012 1:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lut 18, 2012 3:14 pm

Dziękuję za info, ciekawi mnie kolejna sprawa:

Używam Living wisha a op przymierza się do rzucenia Counterspella, czy najpierw deklaruję co wyciągam z sideu a dopiero potem op decyduje czy rzuca countera czy też najpierw on decyduje czy rzuca countera a potem jeśli tego nie zrobi ja określam co wyciągam z sideu?
Ostatnio zmieniony sob lut 18, 2012 3:14 pm przez Veronese, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

sob lut 18, 2012 11:38 pm

Choose jest na resolve, iwęc przeciwnik nie wie po jaką kartę chcesz iść. Musi więc kontrować w ciemno.
 
Veronese
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: sob sty 07, 2012 1:24 pm

Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wt lut 21, 2012 11:53 am

Dzięki. A czy wkładając do gry Silvergill Adepta za pomocą Aether Viala muszę płacić dodatkowe 3 mana? (przyjmijmy, że nie mam w ręku innego Merfolka).
Ostatnio zmieniony wt lut 21, 2012 11:54 am przez Veronese, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości